Terve. Onko jollain kokemuksia spies heckerin 1k pohjamaaleista. Purkin kyljessä ei lue mitään ohennus suhteita ja millä sitä kuuluu ohentaa.
Auto on hiekkapuhalluksen jälkeen maalattu kertaalleen standox pohjamaalilla ja nyt sain edullisesti jo mainitsemaani spies heckerin 1k pohjamaalia. Kummatkin on 1k maaleja, joten maalit
pitäisi olla keskenään soveltuvia. Eikö näin?
pohjamaali
3
3225
Vastaukset
- rampe_58
On kokemusta Spies Hecker pohjamaalista. On ihan toimivaa, mutt jas olet jo aloittanut Standoxilla, niin onko syytä enää pohjamaalia vaihtaa?? Kokeile maalamalla pellinpala ensin Standoxilla ja sitten sillä toisella ja katso miten käy. Myös pintamaalin ja Standoxin yhteensopivuus kannattaa myös tarkistaa ettei tule ikäviä kuplimisia. 1-k:n ja 2-k maalien ero on niiden liuottimien sietokyvyssä 2-k kestää usemmiten tinneriä mitä esim 1-k aerosolimaalit eivät kestä. Pilasin nimittäin JAWAN etulokasuojan paikkamaalaamalla sitä aerosolimaalilla ja pohjamaali kupli alla ja piti maalata koko homma uudelleen. Spies Hecker voidaan ohentaa ruiskuohenteella tai tinnerillä (puhtaalle pellille), jos alla oleva maali ei kesta tinneriä, niin ongelmia tulee tod. näk. Vanhaa Miniä nyt maalaillaan, niin maalarin ohje oli, kun puhtaalta pelliltä lähdettiin, ensin kitattiin ja hiottiin, kitattiin uudelleen ja hiottiin, 2-k pojamaali ja ruiskukittiä tarvittaviin paikkoihin, hionta ja 2-k pohjamaali, hiontaväri, kuivahionta ja hiontaväri, vesihionta ja ei kun maalia päälle. Lopputulos on hyvä ehkä jopa parempi, kuin alkuperäinen, mutta työläs. Varmimman lopputuloksen saa, kun käyttää alusta loppuun saman valmistajan tuotteita. Muuten 2-k pohjamaali on pirskatin kallista
Standoxin ja Heckerin maalit ovat hyvin pitkälle samoja maaleja, eri etiketit vaan purkin kyljessä. Molemmilla merkeillä on aika vähän 1-k pohjamaaleja markkinoilla. Jos siinä purkissa lukee 1-k Haftgrund rotbraun ja se on väriltään punaista, niin kyseessä on 1-k tartunta pohjamaali, jota vedetään vain ohut kalvo hiontamaalin alle. Jos se on harmaata, niin se on todennäköisesti fyllprimeriä, joka on vastaava aine kun edellinenkin, joskin täyttää vähän enemmän, mutta ei oikein sovellu hionta maaliksi sekään. Molemmat ovat oikein käytettynä erittäin hyviä pohjamaaleja. Ohenteeksi näihin käy akryyli ohenne. En oikein suosittele tinneriä, vaikka tiedänkin monen ohentavan näitä tinnerillä, ja ohenne lisä näihin on 50%. Muista vielä, että hyväkin pohjamaali on hyvää vasta sitten, kun siinä on pintamaali päällä.
- kiitos
Kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852