Joulukortit

Tyynentyttö

Illalla soi ovikello.Kaksi punaposkista pikkutyttöä myi partiolaisten joulukalenteria.Partio on hyvä harrastus sanoin tytöille ja kaivoin pussista viisi euroa.Postista tultt melkein päivittääin kalenteria ja joulukorttia.Mitä te teette niiden kanssa?Jos ei maksa ei tahdo kehdata lähettääkään.Jos maksaa ja lähettää saaja luulee että noita ilmaisia kortteja minulle lähettää.Monet ovat ihan kauniita kortteja.

11

1078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-woman1

Postina tilaamatta lähetetyt kortit menevät roskiin. En maksa enkä lähetä niitä. Minusta tuollainen tyrkyttäminen ei ole mukavaa. Voisivat laittaa vaikkapa kuvaston korteistaan, jolloin halutessaan voisi tilata kortit.
      Melkein joka vuosi mietin, että voisin tehdä kortit itse, mutta toistaiseksi se on jäänyt vielä haaveeksi.

• kortti

riesa ovat ilmaiset kortit. En käytä niitä. Haluan itse etsiä kortit, jotka lähetän.

• tapani

Julukortit ovat pelkkä muodollisuus ja tyhjänpäiväisyys ja jokavuotinen vaiva. Onhan niitä pakko lähetellä, kun on ihmisiä, joilta tietää sellaisen saavansa.
      Tekee mieli sanoa niille etukäteen, etteivät lähetä mokomia joutavuuksia.

• Malviina

lähettää ja saaha, vaik se lähettämine onkii joskus vaivalloista ko niitä on pantava mänemää niiki paljo.
        Osotteetkkii ovat monil tutuil muuttunet ja kylhä se koko homma joskus tuntuu velvollisuuvelt mikä pittää täyttää, varsikii ko ei muute olla oikeistaa missää tekemis, kortti vaa kerra vuuves ko siint on tult tapa.
        Miul on kortit jo hankittu. Ostin viime joulu jälkee ko sain halval, myivät Tiimaris alennuksel vanha varasto pois. Nyt sais maksaa puolta enemmä.
        Tälläsii säästö vinkkilöitä mie annan ja otan itekkii mielelläi vastaa muilt.
        Onha niitä turhapäiväsii asioita, vai mite sie sanoit, mut sellaset pienet tyhjäpäiväsyyvet antaat elämää vaihteluu ja värikkyyttä ja onha se korttiasia sellane perinnejuttukii, vaik en nyt muista kui pitkää olt käytännös meil Suomes.

• vaivaudut

lähettämään sellaisille henkilöille kortteja kun et halua. voit jättää lähettämättä niin seuraavana vuonna et taatusti tule saamaan heitä enää joulukorttia. eikä sinun tarvitse takana päin marista moisesta vaivasta. pakko ei ole postittaa yhtään korttia.

• on ajatus, joka on säädellyt meidän ja vanhempiemme elämää paljonkin. Olisikohan jo aika luopua siitä ja alkaa toimia niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

Minunkaan omatuntoni ei ole sallinut käyttää sellaisia kortteja, joita en ole maksanut. Luin sitten jonkun kortteja lähettävän yhteisön edustajan lausuman, jossa toivottiin kortteja käytettävän riippumatta siitä maksaako ne tai ei. Kortissa näkyy yhteisön nimi.

Ehdotan, että toimisimme niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Tuetaan niitä järjestöjä, joita halutaan ja niin kuin halutaan. Luovutaan jo ajattelemasta, mitähän joku saattaisi ehkä ajatella.

Olemme kaikki jo kasvaneet isoiksi ja osaamme itse päättää asioistamme. ;))

Tärkeintä on ystävän muistaminen. Ei kortin tai lahjan hinnalla pitäisi olla mitään merkitystä. Yritetään luopua vaihtokauppa- ja vastapalvelusvelka-ajattelusta. Ollaan ystäviä, muistetaan ja tehdään palveluksia j a tärkeimpänä asiana: opetellaan ottamaan vastaan palveluksia ja lahjoja ilman tarvetta vapautua kiitollisuudenvelasta maksamalla kiireesti siitä jotenkin. Annetaan läheisten kokea vilpittömästä antamisen ilosta ja järjestetään itsellekin tilaisuuksia nauttia sellaisesta.;)

• Helena04 ejk.

Hyvä, kun muistutit. Näin yritetään tehdä.
        Joulukortit lähetän tapani mukaan. Ja kullekin vastaanottajalle valitsen kortin kuvan perusteella. Jotain persoonallista siis.
        Joskus "lunastan" näiden järjestöjen kortitkin, joskus vain käytän hyväkseni ne kuvat, jotka miellyttävät.

• Tyynentyttö

Se tulee suusta niin herkästi:mitähän toiset...Olet oikeassa.Jos aina arvelee toisten ajatuksia ja toimii niiden mukaan,elää toisten ajatuksien ehdoilla.Aikuistutaan!Laitan kortteja oman mieleni mukaan enkä kysele toisten mielipiteitä.Miten vastaanottaja niihin suhtautuu,on jo hänen ongelmansa.
        Niin,Tapani,turhuutta on niin paljon maailmassa.Sinä koet joulukortit turhiksi jollakulla on jokin muu asia.

• pullaulla
        Tyynentyttö kirjoitti:

Se tulee suusta niin herkästi:mitähän toiset...Olet oikeassa.Jos aina arvelee toisten ajatuksia ja toimii niiden mukaan,elää toisten ajatuksien ehdoilla.Aikuistutaan!Laitan kortteja oman mieleni mukaan enkä kysele toisten mielipiteitä.Miten vastaanottaja niihin suhtautuu,on jo hänen ongelmansa.
        Niin,Tapani,turhuutta on niin paljon maailmassa.Sinä koet joulukortit turhiksi jollakulla on jokin muu asia.

on vuosien saatossa harventuneet ne ihmiset joille laitan Joulukortin. Suomeen olen laittanut monelle entiselle työkaverillekkin joka vuosi ,mutta jo monena vuotena olen ajatellut, että elääköös niistäkään enään kukaan .
        Ja minusta ne vammaisten tekemät kortit ovat tosi kauniita ,tilaan heiltä kalenterin ja maksan kortit.Nykyään, omille sukulaisilleni laitan tällä sähköpostilla kortin ,täälähän on niitä "joka lähtöön",ja vielä ilmasia ,saa jopa musiikinkin.
        ilmaiseksi).

• Tyynentyttö

Minulla on joulukorttilista osoitteineen,Yleensä laitan kortin siinä oleville riippumatta siitä onko hän lähettänyt vastaan.Aina joulunalla kortteja kirjoittaessa muutama nimi pyyhkiytyy pois.Tuntuu surulliselta.Niin tänäkin vuonna yhteen korttiin tulee kahden nimen asemasta vaan yksi.

• Hintriika

Vuosikausia meillä oli mieheni kanssa tapana soittaa jouluna tuttaville. Kortteja emme lähetelleet. Jos joku lähetti meille, kiitimme puhelimessa.
      Mieheni kuoleman jälkeen rupesin lähettämään kortteja (ja myös saamaan niitä). Jotenkin minusta sen jälkeen on ollut hauskempaa saada kortti kuin tekstiviesti tai sähköpostiviesti. Ja tietenkin mukavalta tuntuu, jos joku soittaa. Soitan minäkin edelleen muutamalle tietylle ihmiselle, vaikka laitan kortinkin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      356
      744
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56