saksasta tilaaminen

Täällä on joskus aiemminkin käyty aiheesta jotain keskustelua, mutta haluaisin "tuoreita" mielipiteitä. Saksaa olen lukiossa joskus taannoin opiskellut, mutta ei kielitaito kovin hyvä ole...

Yhdistelmävaunuja tässä olemme etsiskelleet. Ovatko nämä varmasti yhdistelmävaunuja, ja onko niissä kantokoppa mukana ilman lisähintaa??
http://www.babyonlineshop.de/shopart/1001040005.htm
ja
http://www.babyonlineshop.de/shopart/1001040005.htm
Jos oikein ymmärsin on toimistuskulut n. 40 e, vai onko? Millä tavalla maksu hoituu, postiennakolla tms.??

Minkälaista kokemusta teillä on Saksasta tilaamisesta ja erit. tästä liikkeestä (babyonlineshop)

haluaisin pikaisia vastauksia, jos vaan jotain tietoa / mielipidettä asiasta on.

25

23845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oopsis

      Näyttäis olevan koppa mukana(incl. Tragenest). Postikulut on ne 40 e, ja maksun voi suorittaa joko luottokortilla tai tilinsiirtona (EU-maksu, samat kulut kuin kotimaan tilinsiirrossa). Postiennakko mahdollisuutta ei ole. Itse tilasin tuolta Teutonian X4 ja maksoin tilinsiirtona (rahat meni perille ja nyt ootellaan vaan niitä kärryjä). Saksasta (ja myös muualta) on tilattu vaikka ja mitä, eipä vielä ole ongelmia ollut.

      • ...

        Tilasin vaunut Saksasta (www.pingpong-online.com) kautta. Maksoin tilaukseni Visalla ja viiden viikon kuluttua tilausesta vaunut tuotiin kotiovelleni. Pakkauksessa oli kaikki mitä tilasin ja ehjänä. Rahdista en maksanut ns erikseen mitään koska tilaus oli niin suuri. Kun kävin Suomesta katsomasa samoja vaunuja (Hartan Skater X) hinta oli reilu 200€ enemmän, joten säästöä tuli mukavasti. Ennen tilausta kävin Suomessa valikoimassa vaunut liikkeestä joten näin värin luonnossa, otin vaunuista värikoodin joten näin sain tilatuksi oikean väriset vaunut. Mielestäni siellä sivuilla olevat kuvat ja värit valehtelevat jonkin verran. Mielestäni Saksasta tilaamisessa ei ole mitään ongelmia, uskallat tilata!


    • suosittelen

      Me tilasimme tuolta babyonlineshopista vuonna 2004 yhdistelmävaunut (Gessleinin Skylinet lisävarusteina mm. hoitolaukukn ym.) ja olimme oikein tyytyväisiä. Maksoimme ostkset Visalla, joten muista maksutavoista ei ole kokemusta. Tilaus kesti tulla jonkun 7-8 viikkoa, mutta niin niistä kyseisistä vaunuista sanottiin siellä sivuilla jo etukäteen. Vaunut tulivat hienosti kotiovelle, mutta meidän harmiksemme paketti oli matkalla saanut kovan tällin => vaunujen runko oli vääntynyt ja siinä oleva eräs muoviosa murtunut.

      Otin digikameralla kuvat vauriokohdista ja mailasin ko. firmaan (englanniksi, tähän loppui minun saksankielentaito tai taisin siihen englannin lisäksi sanakirja kädessä koittaa väkertää jonkun saksankielisenkin versionkin...). Sieltä tuli lähes heti vastaus, että he pahoittelevat asiaa ja runko toki vaihdetaan. He lähettivät minulle saatteen sinne paketin sisälle (se lähti suoraan tehtaalle), jonka vaan tulostin ja pakkasin rungonm kanssa tuohon samaan laatikkoon, jossa se tulikin. Sitten paketti tultiin noutamaan kotoa ja parin viikon kuluttua sain uuden ehjän rungon (jälleen tietty kotiovelle). Mailiini muuten vastattiin saksaksi, joten kyllä siinä viestiessä sai sanakirja olla kuumana.

      Eli kaikki hoitui hienosti, mutta ymmärrettävästi aikaa kulluu, koska välkimatkat kuitenkin ovat pitkät. Itse olin varautunut (pessimistinä) juuri tälläiseen ja oli niin hyvissä ajoin liikkeellä, että kaikesta huolimatta vaunut kerkesivät odotella käyttäjää vielä kuukauden päivät :)

      Mutta siis yhteenvetona: kaikki toimi mielestäni upeasti ja olin todella tyytyväinen. :) Ja säästöä tuli useampi sata euroa...

    • mR mR

      Tilasimme matkavaunut ja autoistuimen (yht.389euroa) täältä:
      http://www.babyparadies-shop.de/store/

      Vaikka sivuilla luki että toimitusajat olisivat jotain 5-7 viikkoa niin tavarat tuotiin meille kahdessa viikossa, ilman rahtikuluja.
      Ei voi kuin suositella!

      • 3 vauvaa

        Olen tilannut saksasta monen monta vaunua. Eri liikkeistä, mutta paras on ollut www.babyparadies-shop.de. Minulla on heidän kanssaan sopimus, että jos hommaan uusia asiakkaita täältä suomesta, saan heiltä aina pienen lahjan, ja asiakas saa jopa 30e arvoisen tilaajalahjan. jos siis tilaat niin ota yhteyttä, ilmainen lahja [email protected]


      • aekstrom

        itse olen tilannut kaikille 3 lapselleni eri vaunut (tai useita...) saksasta, ja kokeillut eri kauppoja.babyonlineshop toimii, mutta takuu ei. olisi pitänyt lähettää omalla kustannuksella kantokassi saksaan.tuli halvemmaksi korjata se suomessa. ping pong toimii myös, mutta on aika kallis.babyparadiesista olen tilannut itselleni sekä kaikille tuttavilleni vaunuja jo useamman vuoden ajan. olen ollut niin hyvä asiakas, että nyt hankin heille asiakkaita ja saan antaa 5% alennuksen kaikista tuotteista!eli jos kiinnostaa tilata niin kerron mielelläni lisää[email protected]


    • ???

      Tilasimme MyPramista. Vaunut saapuivat eilen ja yhteydenpito toimi koko ajan. Tilauksesta vaunujen saapumiseen meni vähän vajaa 2kk. Sivuilta saa tiedot myös englanniksi.

      Meidän paketti eli Teutonian yhdistelmävaunut lisävarusteineen tulivat maksamaan kotiin tuotuna satoja euroja halvemmaksi, kun Suomesta ostettuna.

    • GessleinitSaksasta

      Meille tilattiin Gessleinit Baby-Online-Shopista. Maksu tapahtui tilauksen jälkeen SEPA-tilisiirtona ja aika pian tuli paketin GLS-seurantakoodi. Suomeen saapuessa Posti hoiti kuljetuksen kotiovelle saakka. Suomen vastaavien vaunujen hintoihin säästimme postikuluineen 250 euroa. Mutta aikaa kannattaa varata toimitukseen, meillä kesti tosin todella vähän aikaa (tilauspäivästä 24 päivää kun vaunut oli meillä).

      Kannattaa huomioida, että ainakaan meidän vaunujen mukana ei tullut kunnon sadesuojaa vaan sellainen Saksan oloihin soveltuva läpinäkyvä hässäkkä. Myöskään hyttysverkko tai jalkapeitto ei kuulunut toimitukseen. Suomessa nuo taitaa lähes poikkeuksetta kuulua pakettiin.

      • Aci

        Tilattiin Teutonian Spirit S3:t saksalaisesta nettikaupasta www.babyonline-shop.de. Toimitusaika oli 8 viikkoa ja tuli 7:ssä viikossa kotiovelle DHL:n kyydillä eilen. Kaikki oli niin kuin pitikin! Jos tilaaminen arveluttaa, apua saa suomalaiselta, joka tekee yhteistyötä kyseisen kaupan kanssa. Hänen spostiosoitteensa on [email protected]. Hänen kauttaan saa vielä 5% alennuksen. Meidän vaunut siis maksoi kaikkine tilpehööreineen (sadesuojat, hyttysverkot jne) ja kovalla kopalla 689e (sis toimituskulut 18e), Suomessa olisi maksanut n. 1000 euroa. Kannatan!


    • Anynyymi80

      Onko kenelläkään tuoreempia kokemuksia ko. kaupasta, turvaistuimet tuntuvat olevan reippaasti halvempia kuin suomessa?

      • zzjsk

        ko. kauppa ei toimita enää suomeen.


      • KSMA
        zzjsk kirjoitti:

        ko. kauppa ei toimita enää suomeen.

        Ai babyonlineshop.de? Ainakin sivuilla lukee taulukossa postikulut Suomeen.


    • pat

      Mä olen kanssa suunnitellut täältä tilaavani? Eikö oikeastikaan toimita enää?

    • KSMA

      Itse pistin tilausta menemään, sillä sivuilla ei ollut mitään merkkiä siitä, etteikö Suomeen enää toimitettaisi tavaraa. Ja ihan hyvin tilaus onnistui, postikulutkin meni listan mukaan, kun laitoin toimitusmaaksi Suomen. Eri asia tietysti on, tulevatko tavarat perille, mutta kyllä siitä jossain olisi mainittu, jos toimitus ei onnistuisi.

    • jälkiuunileipänen

      Onko kellekään lähetetty Babyonlineshopista väärän väriset vaunut, oletteko saaneet hyvitystä hinnasta vai lähettäneet takaisin?

    • KSMA

      Päivittelen tilannetta tilauksestani tännekin, jos siitä on kellekään hyötyä: Babyonlineshop.de toimittaa kyllä Suomeenkin, toisin kuin joku väitti. En ole vielä saanut pakettia mutta tilausvahvistukset ovat ok ja sain vastauksen vielä sähköposteihinikin.

      • nalleeeel

        Vieläkö sait -5% lisäalennuksen tuon ketjussa mainitun kontaktihenkilön kautta?


    • KSMA

      En ottanut yhteyttä tuohon henkilöön lainkaan, tein "normihintaisen" tilauksen.

    • trixy

      Kysyin mainitulta kontaktihenkilöltä vieläkö hänen kauttaan saa alennuksen ja kyllä saa, mutta se koskikin Baby Paradies -verkkokauppaa, ei tuota Baby Online Shopia. Kiva kuulla KSMA:n positiivisista kokemuksista, itsekin olemme tilaamassa tuolta Baby Online Shopista lähiaikoina. Olisi kiva kuulla minkälaisella toimitusajalla sait ja oliko kaikki kunnossa jos jaksat tilannetta päivitellä silloin vielä.

    • gesslein -09

      'Mä kans tilasin tuolta omani pari vuotta sitten. Muuten hyvin toimi mutta kuomun kans kun tuli ongelmia niin suomen puolelta en siihen apuja saanu. Takuuta ei enää ollu paljoa niin en saksaan jaksanu edes selvitellä huonolla englannillani :( Ozbabyssa sanottiin että ei oo velvollisuutta auttaa kun ei heiltä oo ostettukaan. Että tilaa vaan sieltä saksasta, parin sadan säästö ei enää tuntunukkaan missään... Mutta ehkä kaikilla ei näin huono onni ole.

    • KSMA

      Tilasin Babyonlineshopista turvakaukalon ja vaunut. Kaukalon arvioitu toimitusaika oli 5-6 viikkoa tilatessa ja vaunujen 12 viikkoa. Kaukalon suhteen kävi niin, että tilaamani väri (viime vuoden malli) olikin jo päässyt loppumaan ja valitsin sitten tilalle tämän vuoden mallin. Siksi ilmeisesti toimitusaika kaukalolla venähti 8 viikkoon. Toisaalta en valita, sillä olin varautunut mahdollisiin viivästyksiin ja lopulta sain kalliimman kaukalon samaan hintaan halvemman tilalle.

      Kaukalon osuus kokonaishinnasta veloitettiin luottokortilta sopimuksen mukaisesti toimitettaessa ja itse kuljetus kotiovelle kesti veloituksesta 6 päivää sisältäen viikonlopun ja loppiaisen. Postikulut veloitetaan vain kerran siitä huolimatta, että tilaus toimitetaan useassa erässä. Vaunujen 12 viikkoa ei vielä ole kulunut eikä niitä ole lähetetty.

      Palvelu toimii putiikissa hyvin. Olen lähettänyt sähköpostia englanniksi ja saanut lyhyet ja ytimekkäät englannin kieliset vastaukset niihin yleensä seuraavana arkipäivänä mutta ihan muutamassa minuutissakin on tullut vastaus. Voin suositella Babyonlineshopia lämpimästi niille, jotka haluavat vaunuissaan muutaman satasen säästöä.

    • x35

      Tilasin Teutonian yhdistelmävaunut täältä: http://babyparadies-shop.de/
      Tilaus tuli viikossa kotiovelle (->aletuote, jota oli varastossa) ja yhteydenpito hoitui englanniksi. Sama malli (2011 Mistral S) Suomen nettikaupoissa maksaa kaupasta riippuen 350 EUR, VauvataloJohannassa jopa 500 EUR, enemmän samalla varustelulla, ja tässä on huomioitu myös toimituskulut, joten säästöä tuli merkittävästi.

      Tilasin myös helmikuussa Cybexin x2-fix turvavyöistuimen täältä: http://www.kikiwelt.de/, toimitus tuli samoin viikossa DHL:n kautta ja tilausta sai seurata netissä. En sattunut olemaan kotona, kun toimitus tuli, mutta olivat jättäneet paketin lähipostiin ja saapumisilmoituksen postilaatikkoon. Säästö Suomen hintoihin yli 100 EUR huomioiden postikulut.

      Suosittelen kaikille.

    • Kalle

      Moro

      Kunhan tähän kommentoin kanssa; tilattiin www.mypram.de:stä teutonia be you vaunut, kesti varmaan pari kuukautta, mutta siitä kyllä etukäteen varoitettiinkin kun tilattiin erikoisväri (made for you). Mypram ei ollut halvin, mutta ainoa mistä sai made for you fashion kopan ja normivalikoiman istuimen samaan pakettiin. Hinnassakin säästää kuitenkin vielä suomen hintoihin.

      Muistakaa vaan että kun ostatte suomesta lisävarusteita (adaptereita yms jota jäi tilaamatta) ja myyjä kysyy että ovatko vaunut skandinaaviset = suomesta ostetut, niin kannattaa sanoa juu, jos haluaa palvelua (as if joku teutonia oikeasti tekisi suomen valtaville markkinoille jotain ihmeen erikoisvaunuja)...

    • Odottaja2013

      Mites sitten jos vaunuista hajoaa jotakin? Mitenkä takuun kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe