Opel Zafira vai Honda Stream?

Pyle

Olen täs miettinyt et kumpa kannattaa hankkia Opel Zafira vai Honda Stream. Tila-auto ois hankinnan alla ja olen päässyt noihin kahteen vaihtoehtoon. Kyselisin täältä kokemuksia ihmisiltä näistä autoista ja kumpaa suosittelisitte?

31

35775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opel

      Ei vikasta opelia kannata ostaa hermo vaan menee

      • Mikä?

        Minkälaisen Opelin (malli, vm) kokemuksesta nyt puhutaan ja millaista vikaa? Olisi mukava tietää että osaa varoa.
        Tuo 'tutun kaiman pikkuserkkun kaveri', joka omisti vm-82 Kadettin vuonna -99, kommenti on vähän liian yleisellä tasolla että sen voisi ottaa vakavasti ja yleistää koskemaan nykyisiä autoja.


      • Jusa
        Mikä? kirjoitti:

        Minkälaisen Opelin (malli, vm) kokemuksesta nyt puhutaan ja millaista vikaa? Olisi mukava tietää että osaa varoa.
        Tuo 'tutun kaiman pikkuserkkun kaveri', joka omisti vm-82 Kadettin vuonna -99, kommenti on vähän liian yleisellä tasolla että sen voisi ottaa vakavasti ja yleistää koskemaan nykyisiä autoja.

        Kyllä uudet ooppelit on laadukkaita. Itse valitsisin noista vaihtoehdoista Zafiran ulkonäöon ja ehkä merkinkin takia.


      • joo
        Jusa kirjoitti:

        Kyllä uudet ooppelit on laadukkaita. Itse valitsisin noista vaihtoehdoista Zafiran ulkonäöon ja ehkä merkinkin takia.

        mitäs hyvää siinä oikosulun merkissä on? ei tuu just mitään mieleen. Honda varmaan pysyy nipussa, opel tuskin...


      • Jusa
        joo kirjoitti:

        mitäs hyvää siinä oikosulun merkissä on? ei tuu just mitään mieleen. Honda varmaan pysyy nipussa, opel tuskin...

        Meillä on ollut peräkkäin jo kolme Opelia eikä ole ollut yhtään mitään vikoja, ainakaan yhtään mitään suurempia. Uusimmassa mikä meillä nyt on (Opel Meriva vm. 2003) ei ole ollut YHTÄKÄÄN vikaa. Joten uskallan sanoa myös Zafirasta, että se on laadukas auto, vaikkemme ole koskaan omistaneet.


    • opettaa.

      Miksi päädyit näihin merkkeihin, jos kerran
      olet hankkimassa tila-autoa. Eihän siellä
      viimeisessä rivissä pysty istumaan kuin
      aliravittu kääpiö.

    • Jussi

      Uusimmassa Tuulilasissa näytti olevan ns. pienten tila-autojen (> 5 hlö) vertailu. En muista oliko Honda Stream mukana, mutta Zafira oli niukka kakkonen karvan verran Corolla Verson jäljessä. Muut taisi olla selvemmin takana.

    • omissa käsissä

      Olen ajanut molemmat ja mielestäni Opel on sisätiloiltaan parempi, käytännöllisempi eikä niin arkinen kuin Honda. Toisaalta Honda hyvä, parempi ajettava. Vakuutuksiltaan Opel lienee edullisempi, samoin varaosahinnoiltaan. Talvipakkaset on kokematta, uskoisin kuitenkin Opelin olevan lämpimämpi. Tietysti ulkonäköseikatkin vaikuttavat ja se jos mikä on mielipidekysymys.

      • niinpäs

        se on, että jos auton vähävikaisuus on tärkein kriteeri niin sitten Honda, kaikilla muilla mittapuilla asiaa arvioitaessa Zafira on järkevämpi valinta.


      • vikoja
        niinpäs kirjoitti:

        se on, että jos auton vähävikaisuus on tärkein kriteeri niin sitten Honda, kaikilla muilla mittapuilla asiaa arvioitaessa Zafira on järkevämpi valinta.

        Millaisia vikoja uudessa zafirassa on ollut?


      • Silti hyvä
        vikoja kirjoitti:

        Millaisia vikoja uudessa zafirassa on ollut?

        samoja vikoja kuin edellisessäkin. Sähköikkunat hieman reistaili, samoin yksi tunnistinanturi lasahti. En silti vaihda, pirun hyvä auto, ajettu 1800 km.


    • Arttu

      Molempia autoja ajaneena suosittelisin ainakin talvikeleille opelia. Todella huonoilla keleillä auto käyttäytyy mallikkaasti ja etenee pöperölumessakin hyvin. Honda sen sijaan oli omien kokemusteni mukaan liukas auto ja todella kova puskemaan. Ylläoleviin tila kommenteihin sanoisin, että zafira oli ainoa näistä pienen luokan tila-autoista, joihin sain tungettua itseni takariville (193cm, 100kg), testattu on ainakin corolla verso, stream, rellu, vw, etc. kaikki samasta kokoluokasta..vain lapset niissä tietenkin pystyvät mukavasti matkustamaan

      • hermes

        Meillä on ollut 6 vuotta zafira ja vikalista on aikamoinen. Kärryllä on ajettu 170 tuhatta ja siihen on nopeasti muistettuna tehty seuraavaa:

        Vaihdettu tuulilasipyyhkijöiden ohjausyksikkö (siis koko viiksipaketti ratin ympäriltä - aj.15tkm), toinen etupyöränlaakeri - aj.35tkm .. eikä opel-liike tai maahantuoja tullut vastaan laskussa vaikka kyseessä ns. ikuosa ja auton takuu juuri päättynyt.

        Seuraavan uusitiinkin laturi (aj.60tkm) ja sitten alkoikin etupään "ripustusruljanssi" .
        Opelistamme on nyt vaihdettu molemmilta puolin raidetangon päät sekä alapallonivelet sekä kertaalleen kallisajanvakaajan tangot..ja kaikki eri huoltokäynneillä. Ja etupää kolisee jälleen tutunoloisesti eli remontti tulossa.

        Viime talvena ooppeli hyytyi lähes täysin -- ja vaihtoon meni useamman huoltokäynnin jälkeen moottorin ohjausyksikkö.

        Ja välissä kerkesimme tapella vinkuvien takajarrujen kanssa.. huolto ehdotti jarrusatuloiden, jarrulevyjen sekä jarrupalojen vaihtoa korkeaan opel-hintaan ,mutta "tee se itse" tyyppinä ostin ja asensin jarrupalat itse ja nyt olen purkanut ja puhdistanut takajarrut JOKA kevät ja nyt toimii:-).

        Lisäksi on mennyt muutamia ylimääräsiä sähkö-osia -pari johtosarjaa takaoviin (ja taasen toinen niistä olis uusittava), valoautomatiikka rele sekä tuuletuksen sisäkierron servomoottori...ja halpaan OPEL hintaan ;-).

        Ajoin nuorena poikana 230tkm vioistaan kuuluisalla Seat Ibizalla ja olin yllättynyt kun vertasin kärryjeni vikalistoja. Manjaanamaan kärry oli lähes viaton ooppeliin verrattuna, liekö ollut poikkeustapaus.

        Parasta kuitenkin oli se, kuinka itse Ooppeli liikkeessä arvostetaan Zafiroita. Tässä oli auton vaihtoruljanssi meneillään ja kaikesta huolimatta ajattelimme vaihtaa uuteen zafiraan (--ehkä uusissa zafiroissa ei olisikaan vikoja:-)), mutta tarjosivat autosta 2000 euroo vähemmän vaihdossa kuin kilpailijat!! Joten nyt ajan zafiraa (joka on muuten nytkin korjaamolla) enää kolme päivää ja lauantaina alla onkin sitten Honda FR-V.

        Mutta ajettavana Zafira on kyllä koko yksi koko luokkansa parhaita, jämäkkä peli kaikki tyyni. Samoin tilat ovat riittäneet suurelle käyttäjäkunnalle suht' hyvin (2 aikuista 4 lasta), pidemmillä matkoilla kylläkin joutuu turvautumaan "anopinkuljetus"-laatikkoon.

        Valitettavasti ainakin meidän yksilön kohdalla viat on pilannut Opelin mainetta aikalailla .. ehkäpä lopullisestikin.

        Eli meillä Opelista luovutaan tyytyväisin mielin ;-).


      • elmer
        hermes kirjoitti:

        Meillä on ollut 6 vuotta zafira ja vikalista on aikamoinen. Kärryllä on ajettu 170 tuhatta ja siihen on nopeasti muistettuna tehty seuraavaa:

        Vaihdettu tuulilasipyyhkijöiden ohjausyksikkö (siis koko viiksipaketti ratin ympäriltä - aj.15tkm), toinen etupyöränlaakeri - aj.35tkm .. eikä opel-liike tai maahantuoja tullut vastaan laskussa vaikka kyseessä ns. ikuosa ja auton takuu juuri päättynyt.

        Seuraavan uusitiinkin laturi (aj.60tkm) ja sitten alkoikin etupään "ripustusruljanssi" .
        Opelistamme on nyt vaihdettu molemmilta puolin raidetangon päät sekä alapallonivelet sekä kertaalleen kallisajanvakaajan tangot..ja kaikki eri huoltokäynneillä. Ja etupää kolisee jälleen tutunoloisesti eli remontti tulossa.

        Viime talvena ooppeli hyytyi lähes täysin -- ja vaihtoon meni useamman huoltokäynnin jälkeen moottorin ohjausyksikkö.

        Ja välissä kerkesimme tapella vinkuvien takajarrujen kanssa.. huolto ehdotti jarrusatuloiden, jarrulevyjen sekä jarrupalojen vaihtoa korkeaan opel-hintaan ,mutta "tee se itse" tyyppinä ostin ja asensin jarrupalat itse ja nyt olen purkanut ja puhdistanut takajarrut JOKA kevät ja nyt toimii:-).

        Lisäksi on mennyt muutamia ylimääräsiä sähkö-osia -pari johtosarjaa takaoviin (ja taasen toinen niistä olis uusittava), valoautomatiikka rele sekä tuuletuksen sisäkierron servomoottori...ja halpaan OPEL hintaan ;-).

        Ajoin nuorena poikana 230tkm vioistaan kuuluisalla Seat Ibizalla ja olin yllättynyt kun vertasin kärryjeni vikalistoja. Manjaanamaan kärry oli lähes viaton ooppeliin verrattuna, liekö ollut poikkeustapaus.

        Parasta kuitenkin oli se, kuinka itse Ooppeli liikkeessä arvostetaan Zafiroita. Tässä oli auton vaihtoruljanssi meneillään ja kaikesta huolimatta ajattelimme vaihtaa uuteen zafiraan (--ehkä uusissa zafiroissa ei olisikaan vikoja:-)), mutta tarjosivat autosta 2000 euroo vähemmän vaihdossa kuin kilpailijat!! Joten nyt ajan zafiraa (joka on muuten nytkin korjaamolla) enää kolme päivää ja lauantaina alla onkin sitten Honda FR-V.

        Mutta ajettavana Zafira on kyllä koko yksi koko luokkansa parhaita, jämäkkä peli kaikki tyyni. Samoin tilat ovat riittäneet suurelle käyttäjäkunnalle suht' hyvin (2 aikuista 4 lasta), pidemmillä matkoilla kylläkin joutuu turvautumaan "anopinkuljetus"-laatikkoon.

        Valitettavasti ainakin meidän yksilön kohdalla viat on pilannut Opelin mainetta aikalailla .. ehkäpä lopullisestikin.

        Eli meillä Opelista luovutaan tyytyväisin mielin ;-).

        ...listasi oli kuin meidän 99 Zafirasta. Kaikki muu oli samaa meillä paitsi tuulilasin pyyhkijöiden moottori ja moottorin ohj.yksikkö.

        Niiden tilalla meillä on vaihdettu mm. syyläri,ajoval.kork.säätömoottori ja kaasuläppäkotelo. Jarrut, etupään ripustukset ja takaovien johtosarjat ovat selviä tyyppivikoja.

        Opel tuli meillä aika hyvin vastaankin. Laturin sain ilmaiseksi vuosi takuun jälkeen.

        Totta myös on meillä kaikki, mitä sanoit ajettavuudesta ja hyvityshinnoista. Sain tingattua välirahasta ja päädyin sittenkin uuteen Zafiraan. Samanlaista murhetta en kuitenkaan jaksa enää. Jos laatu ei ole parantunut, vaihdan sen Corolla Versoon tai Mazda vitoseen.


      • hermes
        elmer kirjoitti:

        ...listasi oli kuin meidän 99 Zafirasta. Kaikki muu oli samaa meillä paitsi tuulilasin pyyhkijöiden moottori ja moottorin ohj.yksikkö.

        Niiden tilalla meillä on vaihdettu mm. syyläri,ajoval.kork.säätömoottori ja kaasuläppäkotelo. Jarrut, etupään ripustukset ja takaovien johtosarjat ovat selviä tyyppivikoja.

        Opel tuli meillä aika hyvin vastaankin. Laturin sain ilmaiseksi vuosi takuun jälkeen.

        Totta myös on meillä kaikki, mitä sanoit ajettavuudesta ja hyvityshinnoista. Sain tingattua välirahasta ja päädyin sittenkin uuteen Zafiraan. Samanlaista murhetta en kuitenkaan jaksa enää. Jos laatu ei ole parantunut, vaihdan sen Corolla Versoon tai Mazda vitoseen.

        ..onnea zafira valinnallesi, sillä niin kuin sanoin zafira on ajettavuudeltaan ja käytettävyydeltään mainio ajopeli sekä kesällä että talvella. Ja kun sinne konepellin allekin on ilmestynyt lisää kilowatteja, niin luulisi tehojen riittävän suuremmallekin joukolle.

        Meillä tuon merkkivaihdoksen saivat aikaan tosiaankin tuo vikalista sekä osittain Opel-myyjän huonohko hyvitys vanhasta zafirasta, vaikka olimme ns. hyviä asiakkaita (kaikki huollot ja korjaukset tehty merkkiliikkeessä :-( ).

        Kuitenkin minusta tuntuu, että viatonta kulkupeliä ei ole vielä keksittykään. Katsotaan nyt kuinka Hondan kanssa pärjätään


      • opelisti
        hermes kirjoitti:

        ..onnea zafira valinnallesi, sillä niin kuin sanoin zafira on ajettavuudeltaan ja käytettävyydeltään mainio ajopeli sekä kesällä että talvella. Ja kun sinne konepellin allekin on ilmestynyt lisää kilowatteja, niin luulisi tehojen riittävän suuremmallekin joukolle.

        Meillä tuon merkkivaihdoksen saivat aikaan tosiaankin tuo vikalista sekä osittain Opel-myyjän huonohko hyvitys vanhasta zafirasta, vaikka olimme ns. hyviä asiakkaita (kaikki huollot ja korjaukset tehty merkkiliikkeessä :-( ).

        Kuitenkin minusta tuntuu, että viatonta kulkupeliä ei ole vielä keksittykään. Katsotaan nyt kuinka Hondan kanssa pärjätään

        ´merkkivalo syttyi ja se saatiin kuitattua. jonkin ajan päästä taas, mutten ole vielä huoltoon vienyt. onko kokemuksia ja mikä lienee sitten perimmäinen syy??


      • Opelisti vuodesta 1986
        hermes kirjoitti:

        Meillä on ollut 6 vuotta zafira ja vikalista on aikamoinen. Kärryllä on ajettu 170 tuhatta ja siihen on nopeasti muistettuna tehty seuraavaa:

        Vaihdettu tuulilasipyyhkijöiden ohjausyksikkö (siis koko viiksipaketti ratin ympäriltä - aj.15tkm), toinen etupyöränlaakeri - aj.35tkm .. eikä opel-liike tai maahantuoja tullut vastaan laskussa vaikka kyseessä ns. ikuosa ja auton takuu juuri päättynyt.

        Seuraavan uusitiinkin laturi (aj.60tkm) ja sitten alkoikin etupään "ripustusruljanssi" .
        Opelistamme on nyt vaihdettu molemmilta puolin raidetangon päät sekä alapallonivelet sekä kertaalleen kallisajanvakaajan tangot..ja kaikki eri huoltokäynneillä. Ja etupää kolisee jälleen tutunoloisesti eli remontti tulossa.

        Viime talvena ooppeli hyytyi lähes täysin -- ja vaihtoon meni useamman huoltokäynnin jälkeen moottorin ohjausyksikkö.

        Ja välissä kerkesimme tapella vinkuvien takajarrujen kanssa.. huolto ehdotti jarrusatuloiden, jarrulevyjen sekä jarrupalojen vaihtoa korkeaan opel-hintaan ,mutta "tee se itse" tyyppinä ostin ja asensin jarrupalat itse ja nyt olen purkanut ja puhdistanut takajarrut JOKA kevät ja nyt toimii:-).

        Lisäksi on mennyt muutamia ylimääräsiä sähkö-osia -pari johtosarjaa takaoviin (ja taasen toinen niistä olis uusittava), valoautomatiikka rele sekä tuuletuksen sisäkierron servomoottori...ja halpaan OPEL hintaan ;-).

        Ajoin nuorena poikana 230tkm vioistaan kuuluisalla Seat Ibizalla ja olin yllättynyt kun vertasin kärryjeni vikalistoja. Manjaanamaan kärry oli lähes viaton ooppeliin verrattuna, liekö ollut poikkeustapaus.

        Parasta kuitenkin oli se, kuinka itse Ooppeli liikkeessä arvostetaan Zafiroita. Tässä oli auton vaihtoruljanssi meneillään ja kaikesta huolimatta ajattelimme vaihtaa uuteen zafiraan (--ehkä uusissa zafiroissa ei olisikaan vikoja:-)), mutta tarjosivat autosta 2000 euroo vähemmän vaihdossa kuin kilpailijat!! Joten nyt ajan zafiraa (joka on muuten nytkin korjaamolla) enää kolme päivää ja lauantaina alla onkin sitten Honda FR-V.

        Mutta ajettavana Zafira on kyllä koko yksi koko luokkansa parhaita, jämäkkä peli kaikki tyyni. Samoin tilat ovat riittäneet suurelle käyttäjäkunnalle suht' hyvin (2 aikuista 4 lasta), pidemmillä matkoilla kylläkin joutuu turvautumaan "anopinkuljetus"-laatikkoon.

        Valitettavasti ainakin meidän yksilön kohdalla viat on pilannut Opelin mainetta aikalailla .. ehkäpä lopullisestikin.

        Eli meillä Opelista luovutaan tyytyväisin mielin ;-).

        Kun Zafira tuli markkinoille se oli pian runsasvikaisen auton maineessa. Vaihtelu yksilöittäin näyttää olevan kuitenkin suuri. Edellinen tarina oli surullista luettavaa. Sitä vastoin itse olen ajanut kolmella Zafiralla (99 - 01, 02 - 05, 05 - ) eikä yhdestäkään ole mitään pahaa sanottavaa. Epämääräisiä sähkö- tms. vikoja ei ole ollut ainoassakaan. Viimeisestä on vaihdettu yksi alapallonivel, mutta vika oli todennäköisesti itse aiheutettu ajamalla hidastekorokkeeseen liian reippaasti. Samoin pyyhkijät takertelivat toisiinsa, mutta ongelma korjaantui vaihtamalla toinen pyyhkijä 5 cm lyhyempään.

        Hyviä kokemuksia on myös lähipiirin työkavereillani, sekä vanhasta että uudesta mallista.

        Mahdetaanko Zafiroita valmistaa useassa eri paikassa, paremman ja huonomman laadun tehtaissa?


    • ennen volkkarilla

      ajettu 100 000 km. ei ole ollut mainittavia vikoja ja kaikin puolin tyytyväinen autoon. neljän lapsen kanssa matkustelee ihan hyvin ja suksiboksilla sitten vielä lisää tilaa talvn retkille. Sanoisin, että hinta/laatusuhde ihan ok tuossa luokassa. Bensaakaan ei pala niin kauhiasta mikä on myös hyvä asia:) uudessa golfissa oli huomattavasti enemmän vikaa!

      • Troubadourix

        vaikka vanha ketju onkin niin osaako kukaan heittää stetsonista minkä verran noi taka- (ja etuovien) johtosarjat maksaa merkkihuollossa ja saako niitä mistään muualta? Alkaa taas piuhat katkeilemaan ovista ja painottelen vähän TSI Apicoilla vai marmoritiskin valmiin paketin välillä.


      • susipaska

        HEH :)
        Tässä on taas tämä legendaarinen sananparsi Opelin yhteydessä : "ei mainittavia vikoja" ;)

        Joo kaverillakaan ei ollut "mainittavia vikoja" ja pääsin sen kyydissä n. 200 metriä kunnes auto levis siihen, ei muuta kuin hinausautolla korjaamolle. Kaveripa siitä sitten äityi tarinoimaan näistä "ei-mainittavista vioista" vähän tarkemmin ;) Eli auto oli niin susipaska romu että pajalla n. kerran viikossa ;)


    • helppoa kato

      Jaa, no mitähän luulisit, kumpikohan mahtaisi olla luotettavampi auto ;) Ja kumpi paremmin arvonsa säilyttävä ;)

      • A-katsastus

        http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

        Sijoitus Merkki Vikaprosentti

        Vm 2004
        39 HONDA STREAM 7,69%
        97 OPEL ZAFIRA-A 21,76%

        Vm 2006
        46 OPEL ZAFIRA-B 4,10%
        74 FORD S-MAX 6,67%
        75 HONDA FR-V 6,67%
        77 MAZDA 5 6,74%

        Eli olet oikeassa, että Zafira-A ei ole luotettava. Mutta Zafira-B sensijaan on keskimääräistä vähävikaisempi merkki ja kuitenkin selvästi parempi kuin esim. Mazda tai Honda.


      • JR
        A-katsastus kirjoitti:

        http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

        Sijoitus Merkki Vikaprosentti

        Vm 2004
        39 HONDA STREAM 7,69%
        97 OPEL ZAFIRA-A 21,76%

        Vm 2006
        46 OPEL ZAFIRA-B 4,10%
        74 FORD S-MAX 6,67%
        75 HONDA FR-V 6,67%
        77 MAZDA 5 6,74%

        Eli olet oikeassa, että Zafira-A ei ole luotettava. Mutta Zafira-B sensijaan on keskimääräistä vähävikaisempi merkki ja kuitenkin selvästi parempi kuin esim. Mazda tai Honda.

        Terve! lueskelin mielenkiinnosta kun aihe liittyy opeliin! itse olen ajanut vuodesta -86 opeleilla ja tulen ajamaankin! ekat kulkuneuvot oli datsuneita ja muita japseja josta ei nyt kehuttavaa ole! ajettavuutta niissä nyt ei ole koskaan ollut ja muutenkin rimpuloita kaikin puolin verrattuna sakemanneihin, japsit on ollut aina hyviä kopioimaan mutta aina jäljessä kehityksestä! kestävyydestä jauhetaan! mutta sanonta kuuluu että puukengätkin kestää mutta kuka niillä viitsii kävellä! ja asiaan! nyt mm. zafira-B-06 2,2L enjoy löytyy perheestä ja viat olleet vähäiset! takajarrujen jumitus johtui käsij.vaijerin takaa ennen satuloita haitarikumien hapertuminen jonka syynä vaijeri ei enään palautunut koska suola/lika pääsi vaijerin sisään! vaijeri uusittiin ja matka jatkui! syy on! nykykumiosissa käytetään liikaa muovia jonka seurauksena tulee vikoja! en syytä opelia tästäkään! sitten toinen oli kiertokangen stefa vuoti ulospäin öljyä! tämä johtui talven kylmäkäynnistyksistä! kertoi huoltomies! tässä mallissa on jakoketju! ja 150hv moottori. muuta vikaa ei ole ollut ja ajettu nyt 80tkm, huollettu joka vuosi GM-huollossa! t. tyytyväinen opelisti!


      • Toinen ZaffeB
        JR kirjoitti:

        Terve! lueskelin mielenkiinnosta kun aihe liittyy opeliin! itse olen ajanut vuodesta -86 opeleilla ja tulen ajamaankin! ekat kulkuneuvot oli datsuneita ja muita japseja josta ei nyt kehuttavaa ole! ajettavuutta niissä nyt ei ole koskaan ollut ja muutenkin rimpuloita kaikin puolin verrattuna sakemanneihin, japsit on ollut aina hyviä kopioimaan mutta aina jäljessä kehityksestä! kestävyydestä jauhetaan! mutta sanonta kuuluu että puukengätkin kestää mutta kuka niillä viitsii kävellä! ja asiaan! nyt mm. zafira-B-06 2,2L enjoy löytyy perheestä ja viat olleet vähäiset! takajarrujen jumitus johtui käsij.vaijerin takaa ennen satuloita haitarikumien hapertuminen jonka syynä vaijeri ei enään palautunut koska suola/lika pääsi vaijerin sisään! vaijeri uusittiin ja matka jatkui! syy on! nykykumiosissa käytetään liikaa muovia jonka seurauksena tulee vikoja! en syytä opelia tästäkään! sitten toinen oli kiertokangen stefa vuoti ulospäin öljyä! tämä johtui talven kylmäkäynnistyksistä! kertoi huoltomies! tässä mallissa on jakoketju! ja 150hv moottori. muuta vikaa ei ole ollut ja ajettu nyt 80tkm, huollettu joka vuosi GM-huollossa! t. tyytyväinen opelisti!

        "... sitten toinen oli kiertokangen stefa vuoti ulospäin öljyä! tämä johtui talven kylmäkäynnistyksistä! kertoi huoltomies"

        Kyllä ja ei. Eli kylmäkäynnistyksistä ja lyhyistä ajomatkoista puolikylmällä moottorilla johtuen huohottimeen kertyy vettä joka jättyy kovalla pakkasella. Kun paine nousee, tulee öljyt ja stefa ulos. Kuluttajaviraston päätöksen mukaan huohottimen jäätyminen talvella on autossa oleva valmistusvirhe ja kuuluu valmistajan korvattavaksi. Tapauksia on ollut viime talvena paljon usealla automerkillä. Itse sain 90% kustannuksista (Zaffe 4 vuotta vanha) valmistajan maksettavaksi eikä tästä jaksa valittaa kuluttajavalituslautakuntaan. Samalla vaihdettiin uusi huohotin-kaasuläppäkotelo, joka on uutta mallia.


      • J
        Toinen ZaffeB kirjoitti:

        "... sitten toinen oli kiertokangen stefa vuoti ulospäin öljyä! tämä johtui talven kylmäkäynnistyksistä! kertoi huoltomies"

        Kyllä ja ei. Eli kylmäkäynnistyksistä ja lyhyistä ajomatkoista puolikylmällä moottorilla johtuen huohottimeen kertyy vettä joka jättyy kovalla pakkasella. Kun paine nousee, tulee öljyt ja stefa ulos. Kuluttajaviraston päätöksen mukaan huohottimen jäätyminen talvella on autossa oleva valmistusvirhe ja kuuluu valmistajan korvattavaksi. Tapauksia on ollut viime talvena paljon usealla automerkillä. Itse sain 90% kustannuksista (Zaffe 4 vuotta vanha) valmistajan maksettavaksi eikä tästä jaksa valittaa kuluttajavalituslautakuntaan. Samalla vaihdettiin uusi huohotin-kaasuläppäkotelo, joka on uutta mallia.

        No meillä on honda stream ja ainoat moitteet on että kuudetta vaihdetta kaipaisi. En nyt tarkalleen muista että onko 2 litraisessa näin mutta 1,7 ei ole.
        Se on nyt palvellut meitä 4v ja ainoat asiat mitä on tehty niin jarrupalat vaihdettu.
        Se on totta että zafirassa käytännöllisemmät sisiätilat muuta parempaa kyseisestä autosta en keksi.


      • bbnbnbnvv
        J kirjoitti:

        No meillä on honda stream ja ainoat moitteet on että kuudetta vaihdetta kaipaisi. En nyt tarkalleen muista että onko 2 litraisessa näin mutta 1,7 ei ole.
        Se on nyt palvellut meitä 4v ja ainoat asiat mitä on tehty niin jarrupalat vaihdettu.
        Se on totta että zafirassa käytännöllisemmät sisiätilat muuta parempaa kyseisestä autosta en keksi.

        ei ooppelia kannata.


      • laulussakin on...
        bbnbnbnvv kirjoitti:

        ei ooppelia kannata.

        JO SE HELEVETIN OOPPELI!


      • honda mies
        J kirjoitti:

        No meillä on honda stream ja ainoat moitteet on että kuudetta vaihdetta kaipaisi. En nyt tarkalleen muista että onko 2 litraisessa näin mutta 1,7 ei ole.
        Se on nyt palvellut meitä 4v ja ainoat asiat mitä on tehty niin jarrupalat vaihdettu.
        Se on totta että zafirassa käytännöllisemmät sisiätilat muuta parempaa kyseisestä autosta en keksi.

        joo aivan itellä myös stream-01 1,7 L ja varmaan 2,0 L olisi tehokkaampi, mut kyl täl on pärjänny. Tämähän on kun olis parempikin urheiluauto alla kun on niin hyvä ajaa pikkutietä vaudilla, kuin moottoripyörällä konsanaan, ei heilu eikä vapise (jos vertaa samanikäiseen zafiraan) tosin maavara on aika pieni, mut kattoboxi katolla 5 ihmistä ja kaksi koiraa
        (Whippet) sekä suksia kaksin kappalein ja auto täynnä tavaraa Kuopio-Ruka välillä mennen tullen kulutus vain7 L / 100km


      • jussi1122
        Toinen ZaffeB kirjoitti:

        "... sitten toinen oli kiertokangen stefa vuoti ulospäin öljyä! tämä johtui talven kylmäkäynnistyksistä! kertoi huoltomies"

        Kyllä ja ei. Eli kylmäkäynnistyksistä ja lyhyistä ajomatkoista puolikylmällä moottorilla johtuen huohottimeen kertyy vettä joka jättyy kovalla pakkasella. Kun paine nousee, tulee öljyt ja stefa ulos. Kuluttajaviraston päätöksen mukaan huohottimen jäätyminen talvella on autossa oleva valmistusvirhe ja kuuluu valmistajan korvattavaksi. Tapauksia on ollut viime talvena paljon usealla automerkillä. Itse sain 90% kustannuksista (Zaffe 4 vuotta vanha) valmistajan maksettavaksi eikä tästä jaksa valittaa kuluttajavalituslautakuntaan. Samalla vaihdettiin uusi huohotin-kaasuläppäkotelo, joka on uutta mallia.

        kampiakselin stefa, kiertokangessa mitään stefoja ole olemassakaan!


    • jou honda

      honda tutulla taksi suharilla oli zafira joskus v- 2002 se oli huollossa silloinkin kun ei tarvinnut,mulla oli 4v honda hr-w normaali huollot tein.4kertaa katsastin ei mitään sanomista,oli tosi luotettava,

    • astronautti

      Jos tila-autoa tarvitset, ei Hondan mikään malli ole Zafiran vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe