Volkkarin huolto Turussa

Voiko Volkkaria huollattaa Turussa muualla kuin Metro-autossa ja VW-autossa? Lähinnä kiinnostaisi jotkut pienemmät korjaamot, ei kuitenkaan mitkään pimeät puljut.
Ilmoita


22 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Miten ois Nuppulantien Puiston pikahuolto?
Ilmoita
En ole Metron mainosmies, mutta 1.6 16v:n jakohihnan vaihto 350,- ja siihen vesipumppu 45,-
Samassa kaupungissa nimeltämainitsemattomassa VW-merkkiliikkeessä hinta em. paketille 600€.
Molemmat maahantuojan merkkihuoltoja - muista että liikkumisturva päättyy jos huollat "villissä" huollossa. Jos sillä ei ole väliä, niin go for it!
5 VASTAUSTA:
Juu, ja mitäs tuo "liikkumisturva" sitten kattoikaan? Tulee siinä sijaisautolle hintaa sen verran, että kannattaa selvittää myös muita vaihtoehtoja. Vai jättääkö VW usein tielle? Siinä tapauksessa voi tosiaan olla kannattavampaa käydä "merkkihuollossa".
Mecaanicco kirjoitti:
Juu, ja mitäs tuo "liikkumisturva" sitten kattoikaan? Tulee siinä sijaisautolle hintaa sen verran, että kannattaa selvittää myös muita vaihtoehtoja. Vai jättääkö VW usein tielle? Siinä tapauksessa voi tosiaan olla kannattavampaa käydä "merkkihuollossa".
Jos viet "villiin" huoltoon(=ei maahantuojan auktorisoima), ei autossa ole enää ehyttä/oikeaa huoltokirjaa.
Sellainen huoltokirja jossa on jonkun "Penan auto ja traktorihuollon" -leima, ei ole käytännössä enää mitään arvoa. No, perseensä voi siihen kyllä pyyhkiä..koska kukaan ei mene siitä takuuseen miten hommat siellä tehdään(vai tehdäänkö).
Pois lue Lehtonen M-sport tästä, joka on vähän turhan kaukana.

Ymmärrän kyllä oman lehmäsi tässä ojassa.
Pena kirjoitti:
Jos viet "villiin" huoltoon(=ei maahantuojan auktorisoima), ei autossa ole enää ehyttä/oikeaa huoltokirjaa.
Sellainen huoltokirja jossa on jonkun "Penan auto ja traktorihuollon" -leima, ei ole käytännössä enää mitään arvoa. No, perseensä voi siihen kyllä pyyhkiä..koska kukaan ei mene siitä takuuseen miten hommat siellä tehdään(vai tehdäänkö).
Pois lue Lehtonen M-sport tästä, joka on vähän turhan kaukana.

Ymmärrän kyllä oman lehmäsi tässä ojassa.
Siis mitä tuo liikkumisturva kattoikaan? Aivan!
Onhan se varmasti kirveltävä kokemus myöntää, että tässä maassa autoja osataan todella korjata ja huoltaa myös muualla kuin merkkiliikkeissä. Niissä toisin kuin monessa merkkihuollossa tosin myös korjataan autoja, ei ainoastaan vaihdeta palikoita toiseen toistuvin väliajoin ja rahasteta asiakasta tästä.
No, kiitos autoalan ryhmäpoikkeusasetuksen, on myös käyttämälläsi "Penan auto ja traktorihuollon" mahdollista hakea auton valmistajalta oikein virallinen hyväksyntä toiminnalleen tai voihan tämä liittyä vaikka Bosch Car Servicen porukoihin ja sitä kautta lunastaa paikkansa maailmankartalla. Hintoja tosin täytyy tällöin varmasti nostaa.
Ps. Vinkki: älä muuten sokeasti luota siihen "ehyeen" huoltokirjaan. Saattaa nimittäin olla niin, että se merkkihuollon leima ei olekaan kotoisin merkkihuollossa...
Mecaanicco kirjoitti:
Siis mitä tuo liikkumisturva kattoikaan? Aivan!
Onhan se varmasti kirveltävä kokemus myöntää, että tässä maassa autoja osataan todella korjata ja huoltaa myös muualla kuin merkkiliikkeissä. Niissä toisin kuin monessa merkkihuollossa tosin myös korjataan autoja, ei ainoastaan vaihdeta palikoita toiseen toistuvin väliajoin ja rahasteta asiakasta tästä.
No, kiitos autoalan ryhmäpoikkeusasetuksen, on myös käyttämälläsi "Penan auto ja traktorihuollon" mahdollista hakea auton valmistajalta oikein virallinen hyväksyntä toiminnalleen tai voihan tämä liittyä vaikka Bosch Car Servicen porukoihin ja sitä kautta lunastaa paikkansa maailmankartalla. Hintoja tosin täytyy tällöin varmasti nostaa.
Ps. Vinkki: älä muuten sokeasti luota siihen "ehyeen" huoltokirjaan. Saattaa nimittäin olla niin, että se merkkihuollon leima ei olekaan kotoisin merkkihuollossa...
On se että ostan aina uuden auton eli huoltokirja on minulle tärkeä vain myyntivaiheessa ja silloin sillä ei ole mitään arvoa jos se ei ole merkkihuollon leimoilla varustettu. Sinulle ehkä sitten kun ostat käytettyä(?).
Ryhmäpoikkeusasetus on hyvä(siksi Metrossakin on tämä VW ja Opel huolto nyt), muiden "villien" huoltojen hakeutuminen joko Bosch:in alle taikka automerkin hyväksynnän alle nostaa hinnat samalle tasolle näiden kanssa.
Villien huoltojen käyttämisessä ei ole mitään järkeä, koska niiden toiminnasta ei kukaan mene takuuseen=ei huoltokirjaa ollenkaan.
Pena kirjoitti:
On se että ostan aina uuden auton eli huoltokirja on minulle tärkeä vain myyntivaiheessa ja silloin sillä ei ole mitään arvoa jos se ei ole merkkihuollon leimoilla varustettu. Sinulle ehkä sitten kun ostat käytettyä(?).
Ryhmäpoikkeusasetus on hyvä(siksi Metrossakin on tämä VW ja Opel huolto nyt), muiden "villien" huoltojen hakeutuminen joko Bosch:in alle taikka automerkin hyväksynnän alle nostaa hinnat samalle tasolle näiden kanssa.
Villien huoltojen käyttämisessä ei ole mitään järkeä, koska niiden toiminnasta ei kukaan mene takuuseen=ei huoltokirjaa ollenkaan.
Uudet autot, joita itsekin olen tähän asti harrastanut, ovatkin asia aivan erikseen. Siis olettaen ne vain laittaa vaihtoon ennen takuuajan umpeutumista. Tämän jälkeenhän tulee pelkälle liikkumisturvalle paljon hintaa, jos merkkihuolloissa käyntiä jatkaa.
Valitettavasti vaihtamalla autoa aina takuuajan umpeutuessa saa alkunsa eräänlainen ikävä noidankehä. Eli vaikka väliraha voisikin vaikuttaa pieneltä, kertyy niistä usein suurempi summa kuin jos autoa vaihtaisi vaikka esim. 5-6 vuoden välein eli jättäisi yhden vaihdon väliin. Tällaiseen tulokseen ainakin itse olen päätynyt. Ensimmäinen omistajahan saa lisäksi usein osakseen kaikki ikävimmät korjaamolla käynnit (joita ainakin omalle kohdalleni on sattunut aivan liikaa) ja maksaa kilometreistään kovimman hinnan. Auton toinen omistaja hoitaa varsinaisen kermankuorinnan, kun saa alleen edullisen, huolletun ja korjatun auton. Puhumattakaan sen arvon alenemisen hidastumisesta. Tällöin auto ainakin oman käsitykseni mukaan alkaa vastata toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan sellaista autoa, jonka soisin joskus uudenkin auton olevan.
Itse uskonkin jättäväni vuoden päähän suunnittelemani auton vaihdon väliin ja nauttivani ajokistani vielä seuraavat kolme vuotta. Huollot hoidan paikallisella autohuoltamolla ja nautin edullisista kilometreistä ja vihdoinkin toimivasta autostani. Kun vaihdon hetki sitten koittaa, saa autoni seuraava omistaja 6 vuoden ikäisen, huolletun ja hienokuntoisen auton. Voisinpa vannoa, että tuon ikäisessä autossa eivät nuo merkkihuoltojen leimat paljoa paina, vaan se että autoa yleensä on huollettu.
+Lisää kommentti
lehtonen motosport mietoisissa on paras tämän alueen audi ja volkkari huolto/korjauspaja
1 VASTAUS:
lehtonen epäilemättä hyvä, mutta törkyhintainen.

v-wauhtipiste kuulemma hyvä ja edullinenkin.(akselintie?)
-jos menet v-wauhtipisteeseen niin kerro millainen oli.
+Lisää kommentti
Autohuolto Huttu hakakadulla nummenmäellä.Hyvin suosittu hyvät vehkeet.Uusia volkkareita,skodia ja seatteja piha pullollaan.kannatta varata aika.
1 VASTAUS:
Huttua suosittelen minäkin. Hinta/laatusuhde kohdallaan.
+Lisää kommentti
Autoni oli huollossa P.Hutulla noin 6kk sitten ja nyt hetki sitten Korjaamo Alanko Kai:lla hammashihnan vaidossa.

Soittivat että vaihdetaanko öljyt ja sanoin että ei, kun on juuri vaihdettu.

1000km tämän jälkeen syttyi huoltovalo. Autossani on longlife huolto, mutta nyt joku oli vaihtanut sen tavalliseen 15tkm välein tehtävään.

Itse en usko vanhinkoon, sillä huolto-ohjelma pitää erikseen vaihtaa. Eli jompi kumpi näistä huoltamoista syyllistyi aika törppöön tekoon. Onneksi satuin seuraamaan asiaa, joku huolto-ohjelmista tietämätön olisi vienyt auton uudelleen huoltoon15tkm välein.

Nyt huolto-ohjelmani on muutettu takaisin long life huolloksi.
1 VASTAUS:
Mulla vaihtui myös P. Hutulla huoltoväli longlifesta tavalliseksi, vaikka longlife tehtiin. Lisäksi huollossa eivät muistaneet jarrunesteitä vaihtaa huoltoohjelman mukaan. Tuli monta reissua korjaamolle turhaan.
+Lisää kommentti
P.hutusta koskaan kuullu. Vwauhtipisteessä käynyt pariin otteeseen eikä kauheen kehuttava paikka. Alanko kai:lle pisteet.
Ilmoita
Erikoisia kiitoksia Turun VV-Autolle siitä että on muistanut pitkäaikaista asiakastaan niin lämpimillä ja suurilla laskuilla. Yli 20 vuoden asiakkuus päättyi nyt noloon mahalaskuun.

Ensin vein autoni 409€ euron vuosihuoltoon, joka oli heidän mukaansa pieni huolto. Auton sieltä haettuani huomasin saaneeni kaupanpäälle kolme uutta sähkövikaa. Palautin viallisen tuotteen liikkeeseen ja viat luvattiin korjata. Laskua liikkeen itse aiheuttamista vioista kertyi 132€.
Tämä ei ollut ainutkertaista ja lupaankin ottaa opiksi vastaisuudessa. Turussa on kuulemma erittäin hyviä ja laadukkaita Volkswagen merkkikorjaamoja muuallakin.

Asiakaspalvelu on kyllä hyvää, mutta varsinaisen työn suorittavat ilmeisesti harjoittelijat.

Se että asiakas laitetaan maksamaan harjoittelijoiden tekemät virheet on mielestäni täysin kohtuutonta.
Ilmoita
Vw-auto on törkeäääään ylihintainen. 2500 euroa päivän hommasta eikä ole mikään moottorinvaihto. Ilmastointi. Ei koskaan sinne enää! En ikinä vie autoani sinne!

Älkää muutkaan viekö!
Missä Turun seudulla voi huollattaa normaalihinnoilla golfia ja passatia?

Ei kaikkialla ole taatusti samat hinnat. Miesten tuntipalkka on jotain 200 euroa!!
4 VASTAUSTA:
Autokorjaamo Alanko Kai, Turku. Kahdesti käyttänyt kyseisen korjaamon palveluita. Öljynvaihto - öljyä täytetty liikaa. Tukivarren vaihto - pohjamuovit kiinnitetty takaisin huolimattomasti, hyvä etteivät tielle tippuneet 10km ajon jälkeen. Osaaminen ei vakuuta, vaikka mainostavat olevansa erikoistuneita VW autoihin.

LMS ja vauhtipiste ovat suorittaneet huollot ja korjaukset moitteetta.
LMS korjasi moottorin öljyvuotoa vaihtamalla venttiilikopan kannen tiivisteen, mutta unohti yhden ruuvin + polttoaineen syöttöputken kannakkeen. Viikon päästä asiaa reklamoidessa kysyivät onko varmasti heidän jäljiltä.
Öljyvuoto ei loppunut puuttuvan ruuvin asentamisen jälkeenkään mutta uudelleen asiaa tutkittaessa huomattiin että ko. Koppa on halki. Taas sama kysymys. Sen jälkeen ei ole ollut valittamista koska ei ole tullut asioitua ko. liikkeessä. Sitä kadonnutta kannaketta ei löytynyt, eikä uutta kuulemma saa mistään.
Yhden uuden auton olen pitkän elämäni aikana ostanut, jota kolmen vuoden takuuaikana piti huollattaa. Tosin kerran vain huollatin merkkiliikkeessä. Hinnoissa ei juurikaan mitään eroa. Reilusti alle 200 euroa molemmissa. Sensijaan olen omistanut toistakymmentä käytettyä, eurooppalaisia ja japseja. Kaikki huollettu kotona. Eurooppalaisia on muutama kerta pitänyt käyttää pajalla omituisten vikojen takia, japseja ei kertaakaan. Mistään ei paremmille palkoille voi päästä kuin autohuollon tekemällä itse. Kunhan vaan muistaa pysyä kaukana tietyistä ongelmamerkeistä, joita en nyt ala luettelemaan. Riittää kun itse tietää eikä sekaannu ollenkaan. Rahassa mitattuna säästöt ovat olleet tuhansia euroja aivan rutiinityöstä. Tuntipalkaksi voi satasen hyvinkin arvioida hitaasti tekien. Jokainen osaa tehdä ne "vaativat" tarkistukset,kuten pissapojan,jarrunesteen ja jääjhytysnesteen tason sekä valojen toimivuuden. Liikennekelpoisuuden tarkistaa katsastusmies joka tapauksessa. Merkkihuollot on tarkoitettu kädettömille ja aivottomille, laillisesti ryöstettäville! Volkkarin omistajille voi tulla kalliiksi jos huoltokirja ei ole täydellinen ja erittäin suurella varmuudella ketjujakopää TSI-moottorissa rysähtää. Silloin maahantuoja ja valmistaja venkoilee vastuusta vaikka kyse on puhtaasti valmistus ja materiaaliviasta. Kannattaa kiertää kaukaa jos itse aikoo öljyt ja suodattimen vaihtaa.
kohtuuhintaista kirjoitti:
Yhden uuden auton olen pitkän elämäni aikana ostanut, jota kolmen vuoden takuuaikana piti huollattaa. Tosin kerran vain huollatin merkkiliikkeessä. Hinnoissa ei juurikaan mitään eroa. Reilusti alle 200 euroa molemmissa. Sensijaan olen omistanut toistakymmentä käytettyä, eurooppalaisia ja japseja. Kaikki huollettu kotona. Eurooppalaisia on muutama kerta pitänyt käyttää pajalla omituisten vikojen takia, japseja ei kertaakaan. Mistään ei paremmille palkoille voi päästä kuin autohuollon tekemällä itse. Kunhan vaan muistaa pysyä kaukana tietyistä ongelmamerkeistä, joita en nyt ala luettelemaan. Riittää kun itse tietää eikä sekaannu ollenkaan. Rahassa mitattuna säästöt ovat olleet tuhansia euroja aivan rutiinityöstä. Tuntipalkaksi voi satasen hyvinkin arvioida hitaasti tekien. Jokainen osaa tehdä ne "vaativat" tarkistukset,kuten pissapojan,jarrunesteen ja jääjhytysnesteen tason sekä valojen toimivuuden. Liikennekelpoisuuden tarkistaa katsastusmies joka tapauksessa. Merkkihuollot on tarkoitettu kädettömille ja aivottomille, laillisesti ryöstettäville! Volkkarin omistajille voi tulla kalliiksi jos huoltokirja ei ole täydellinen ja erittäin suurella varmuudella ketjujakopää TSI-moottorissa rysähtää. Silloin maahantuoja ja valmistaja venkoilee vastuusta vaikka kyse on puhtaasti valmistus ja materiaaliviasta. Kannattaa kiertää kaukaa jos itse aikoo öljyt ja suodattimen vaihtaa.
Aina jollakin jotain hampaankolossa johonkin automerkkiin. Eiköhän ne ongelmat ole aina jossain tietyssä mallissa ja valmistusvuodessa. Monasti hankintahinta voi olla jopa 10K€ halvempi joissain premium malleissa samoilla ominaisuuksilla samassa vuosimallissa. Tuurista se on kiinni, jos vain hiukan käyttää Googlea ja aivojaan.
+Lisää kommentti
Vauhtipisteessä kerran käynyt, en toista kertaa mene. Tästä tosin jo vuosia aikaa. Päällimmäinen tunne oli että eivät ole ainakaan Audin kanssa yhtään kartalla, koska netistä lukemalla tiesin enemmän autostani kuin vauhtipiste!
Jouduin itse menemään korjaamon puolelle näyttämään tietokonetta käyttävälle kaverille miten ohjelma toimii. Tämän ei pitäisi olla mahdollista eikä varsinkaan tarpeen! Missään vaiheessa ei kukaan kyseisessä korjaamossa kommentoinut tilannetta mitenkään, päinvastoin käytös oli mielestäni vähän ylimielistä. Vaikka asiakas siis kertoi miten vika korjataan.
En tiedä miten nyt on, on voinut muuttua. En voi suositella:(
Ilmoita
Juu ei voi, nippusiteetkin saa asentaa vain valtuutettu merkkikorjaamo, on todella tarkkaa touhua takuuasioiden kanssa ja takuu menee pienimmästäkin virheestä mitä voidaan keksiä, muuten on niin ja näin korjausten kanssa, en suosittele edes hankkimaan volkkaria ja jos sellainen jo on niin hankkiudu eroon niin pian kuin suinkin mahdollista.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Volkkarin huolto Turussa

Voiko Volkkaria huollattaa Turussa muualla kuin Metro-autossa ja VW-autossa? Lähinnä kiinnostaisi jotkut pienemmät korjaamot, ei kuitenkaan mitkään pimeät puljut.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta