välimuisti

onneton

Onko Mozillan Firefoxissa samanlainen välimuisti kuin IE:ssä, jota voi käyttää offline tilassa ja mistä se löytyy. Väitetään sen kyllä olevan, mutta en ole löytänyt, enkä pystynyt käyttämään. Vai tyhjeneekö se kun Firefox suljetaan?
Muuten Firefox on huomattavasti nopeampi kuin IE, vaikka siinä onkin opetteleminen IE:n jälkeen.

7

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • §§§

Voit tyhjentää sen valitsemalla:
      Työkalut/Asetukset/Tietosuoja/Poista kaikki seltatessa tallennetut tiedot: Poista kaikki
      Samassa ruudussa on muutkin valinnat.

• onneton

asetuksista, mutta nyt on kyse siitä, voiko sitä käyttää niinkuin IE:ssä.

• vainzki

Offline tilaan pääset ku menet Tiedostot ja valitset "Työskentele yhteydettömässä tilassa". Välimuistin kokoa taas voit säädellä kun menet Työkalut -> Asetukset -> Tietosuoja -> Väliaikaistiedostot.

• onneton

En pystynyt esittämään asiaani riittävän selvästi, joten otan esimerkin. Vierailen esim. digiarkisto sivulla ja katselen kopioituja rippikirjoja. Nämä tallentuvat johonkin tiedostoon, jota en ole löytänyt. Jos haluan katsella joitain niistä uudelleen offline tilassa, menen tietysti offline tilaan. Mutta täytyyhän minun onnettoman tietää, mistä tiedostosta niitä etsin, ja tämä tiedosto on tosiaan hyvin piilossa.

• onneton

ja vielä onnettomampi!

Kyllähän se välimuisti löytyi vihdoin viimein ja todella pirullinen käyttää offline tilassa. En suosittele. IE:ssä on paljon helpompi käyttää sitä, koska näet tietueet ja tyypit ja voit katsella mitä haluat. Mozillan tekijöillä olisi opittavaa. Ja hauskin viimeiseksi. Kun aikasi leikit niin lopputulos on, että cache on tyhjä. Ei muuta kuin hakemaan uudelleen tarvittavat tiedot. Niitä ei viitsisi kaikkia ladata kovollekaan. Taidanpa palata takaisin IE:n käyttöön, vaikka se paska onkin. Kiitos kaikille, jotka jaksoitte lukea ja olla heittelemättä herjoja.

• onneton

Löytyipä osoitteesta C:/documents and Settings/Matti Meikäläinen/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/6ycm0l0p.default/cache. Ja sieltähän sitä tavaraa löytyi monen mutkan takaa.
      IE:ssä saat koko kansion selväkielisenä eteesi ja voit valita suoraan tietueen, jota tarvitset. En tiedä osaanko oikein käyttää Firefoxia, koska tähän asti olen käyttänyt pelkästään IE:tä. Vieläkin, Firefox on nopeampi kuin IE,eikä ainakaan itselläni ole lähtenyt harhailemaan johonkin syvälle muistiavaruuteen kuten IE joskus tekee, mutta mielestäni Fox on vaikeampi käyttää.
      Lopetan osaltani aiheen tähän. Kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe