Mitä varusteita on missäkin mallissa vakiona?
Bluebird lx/slx/sgx varuste-erot
12
1122
Vastaukset
- VVT-i
Slx:ssä on ainakin LX:n verrattuna seuraavia varusteita lisää:
- korinväriset puskurit
- sähköpeilit
- sähköikkunat x 4
- parempi sisustus ja ohjauspyörä
- keskuslukko (saattaa olla LX:ssä)
- kuljettajan penkissä ristiseläntuen säätö sekä istuimen korkeussäätö (saattaa olla LX:ssä)
- useimmissa vm. 91 SLX:ssä lisäksi ilmastointi.
Tieto on peräisin siitä, että useamman vuoden istuskelin vm. 90 SLX:ssä ennen vaihtoa uudempaan autoon.- hmm
voi olla, tai ainakin luulen niin, Että turbo luupäät ovat SGX:iä. olisiko siinä slx:ään verrattuna jotain sporttiextraa, kuten levyjarrut takanakin ja säädettävää alustaa ja sporttisempaa sisustaa... (eivät ole tietoa, vaan oletuksia!)
- Datsunisti
hmm kirjoitti:
voi olla, tai ainakin luulen niin, Että turbo luupäät ovat SGX:iä. olisiko siinä slx:ään verrattuna jotain sporttiextraa, kuten levyjarrut takanakin ja säädettävää alustaa ja sporttisempaa sisustaa... (eivät ole tietoa, vaan oletuksia!)
Vanhemmassa mallissa (86-88) oli vaihtoehtoina LX, SGX ja SGX Turbo. SGX kaasaripeleissä (aika harvinaisia?) ei ollut levyjä takana eikä muistaakseni sähköisiä penkin säätöjä eikä myöskään säädettäviä iskareita kuten Turbossa.
Uudemmassa mallissa (88-91) vaihdoehdot ovat L, LX, SLX ja SGX Turbo. Siis SLX korvasi vanhemman SGX:n kaasariversion. Ainakin mittarivalojen säädin puuttuu verrattuna vanhempaan SGX:ään. Muita muutoksia en tiedä siitä välistä.
(Tämä on noin 98 % varmuudella oikeaa tietoa.) - sd
hmm kirjoitti:
voi olla, tai ainakin luulen niin, Että turbo luupäät ovat SGX:iä. olisiko siinä slx:ään verrattuna jotain sporttiextraa, kuten levyjarrut takanakin ja säädettävää alustaa ja sporttisempaa sisustaa... (eivät ole tietoa, vaan oletuksia!)
eiköhän vuosimalli 90 oleviimeinen tai käyttöönotot tapahtuneet silloin
- Datsunisti
sd kirjoitti:
eiköhän vuosimalli 90 oleviimeinen tai käyttöönotot tapahtuneet silloin
Olen tavannut elokuussa -91 käyttöönotetun Bluebirdin ja esim. Koivusen varaosaluettelossakin on vm -91.
- Doni
Datsunisti kirjoitti:
Vanhemmassa mallissa (86-88) oli vaihtoehtoina LX, SGX ja SGX Turbo. SGX kaasaripeleissä (aika harvinaisia?) ei ollut levyjä takana eikä muistaakseni sähköisiä penkin säätöjä eikä myöskään säädettäviä iskareita kuten Turbossa.
Uudemmassa mallissa (88-91) vaihdoehdot ovat L, LX, SLX ja SGX Turbo. Siis SLX korvasi vanhemman SGX:n kaasariversion. Ainakin mittarivalojen säädin puuttuu verrattuna vanhempaan SGX:ään. Muita muutoksia en tiedä siitä välistä.
(Tämä on noin 98 % varmuudella oikeaa tietoa.)Noinhan se on, mulla on 2.0 SGX:ssä edellämainittujen lisäksi plyyshisisustus. Ihan kiva peli, mutta kaautinkoneen tilalle olen ajatellut 2.0 ruiskua (vm. 90 Bluebirdistä..?) tai 1.8 turboa...200 SX:n CA18DET (16V twin cam turbo) olis kanssa kiva vaihtoehto..=)
- Datsunisti
Doni kirjoitti:
Noinhan se on, mulla on 2.0 SGX:ssä edellämainittujen lisäksi plyyshisisustus. Ihan kiva peli, mutta kaautinkoneen tilalle olen ajatellut 2.0 ruiskua (vm. 90 Bluebirdistä..?) tai 1.8 turboa...200 SX:n CA18DET (16V twin cam turbo) olis kanssa kiva vaihtoehto..=)
Sinulla on siis mielestäni tämä Bluebirdin harvinainen malli.
Minulla on omassani myös plyyshisisustus, vaikkakin on SLX-malli.
Minä en kyllä taitaisi ruveta ainakaan tätä pelkkää ruiskutekniikkaa vaihtamaan, hyvin vähäiset hyödyt. 3-4 hv lisää, vähemmän vääntöä, kylläkin "idioottivarma" toiminta eikä mitään rikastin tai nykimisongelmia.
Lisäksi minua harmittaa tässä Twin Sparkissa lyhyempi 5-vaihteen välitys, mutta sitähän ei tule pelkän moottorin vaihdossa.
Peruutusvalokytkin täytyy kuitenkin laittaa ruiskumallin vaihteistosta siihen.
Tietysti jos on aikomus muutenkin sitten vähän piristää.
Yksi mahdollisuus olisi hankkia tämä ruiskutekniikka ja siihen englantilaisen T72-mallin tietyn version tietokone. Ei tietenkään sitten mitään Suomi-version katalysaattoria. Lopputulos ilman muita toimenpiteitä 140 hv.
Tuon turbotekniikan kanssa taitaa nykyisin olla vähän leimaongelmia.
Tiedäthän että 200:n tekniikka ilman turboa löytyy N13 GTI:stä valmiiksi poikittain autoon rakennettuna.
Asiasta toiseen, jos joku vielä haluaa tietää varuste-eroja, löysin vuosimallin -90 esitteen, jossa on lueteltu kaikki varusteet. - Doni
Datsunisti kirjoitti:
Sinulla on siis mielestäni tämä Bluebirdin harvinainen malli.
Minulla on omassani myös plyyshisisustus, vaikkakin on SLX-malli.
Minä en kyllä taitaisi ruveta ainakaan tätä pelkkää ruiskutekniikkaa vaihtamaan, hyvin vähäiset hyödyt. 3-4 hv lisää, vähemmän vääntöä, kylläkin "idioottivarma" toiminta eikä mitään rikastin tai nykimisongelmia.
Lisäksi minua harmittaa tässä Twin Sparkissa lyhyempi 5-vaihteen välitys, mutta sitähän ei tule pelkän moottorin vaihdossa.
Peruutusvalokytkin täytyy kuitenkin laittaa ruiskumallin vaihteistosta siihen.
Tietysti jos on aikomus muutenkin sitten vähän piristää.
Yksi mahdollisuus olisi hankkia tämä ruiskutekniikka ja siihen englantilaisen T72-mallin tietyn version tietokone. Ei tietenkään sitten mitään Suomi-version katalysaattoria. Lopputulos ilman muita toimenpiteitä 140 hv.
Tuon turbotekniikan kanssa taitaa nykyisin olla vähän leimaongelmia.
Tiedäthän että 200:n tekniikka ilman turboa löytyy N13 GTI:stä valmiiksi poikittain autoon rakennettuna.
Asiasta toiseen, jos joku vielä haluaa tietää varuste-eroja, löysin vuosimallin -90 esitteen, jossa on lueteltu kaikki varusteet.Niin...mutta eikös tuiskukoneessa ole heposia vakiona 115? (ilman kattia, tietenkin) katin ym. hipeleiden kanssa about samat kun kaasarimallissa. Alkoi nämä vaihtoehdot pyörimään mielessä kun kunnon kiihdytyksessä jää putken päästä ilmoille hälyttävä sininen pilvi...eli koneremppa olisi edessä. Kaasarikin alkaa olla aika välähtänyt, niin tuli mieleen vaihto ruisku (ja turbo?) tekniikkaan..
No eikös tuo ahtamaton twin cam sattuisi siten myös Bluebirdiin (lähes) heittämällä? - Datsunisti
Doni kirjoitti:
Niin...mutta eikös tuiskukoneessa ole heposia vakiona 115? (ilman kattia, tietenkin) katin ym. hipeleiden kanssa about samat kun kaasarimallissa. Alkoi nämä vaihtoehdot pyörimään mielessä kun kunnon kiihdytyksessä jää putken päästä ilmoille hälyttävä sininen pilvi...eli koneremppa olisi edessä. Kaasarikin alkaa olla aika välähtänyt, niin tuli mieleen vaihto ruisku (ja turbo?) tekniikkaan..
No eikös tuo ahtamaton twin cam sattuisi siten myös Bluebirdiin (lähes) heittämällä?Missäs vehkeessä tuon tehoinen ruisku on? Ei tule minulle mieleen.
N13 GTI 1.8:ssa on 130 hv. (olen joskus ajellut moisella ja on kiva peli) Bluebirdin Twin Sparkissa ilman kattia taas nuo 140 hv (lieneekö sitä sitten muunkin tehoisena?). Sitä on vaan Englannissa.
Minä luulen että tuo GTI:n kone menisi helposti siihen, mutta paljon tulee sähkötöitä. Johtosarjat ja tietokone täytyy saada mukaan.
Taakse joutuu laittaa levyjarrut, mutta nehän löytyy turboluupäistä. - Doni
Datsunisti kirjoitti:
Missäs vehkeessä tuon tehoinen ruisku on? Ei tule minulle mieleen.
N13 GTI 1.8:ssa on 130 hv. (olen joskus ajellut moisella ja on kiva peli) Bluebirdin Twin Sparkissa ilman kattia taas nuo 140 hv (lieneekö sitä sitten muunkin tehoisena?). Sitä on vaan Englannissa.
Minä luulen että tuo GTI:n kone menisi helposti siihen, mutta paljon tulee sähkötöitä. Johtosarjat ja tietokone täytyy saada mukaan.
Taakse joutuu laittaa levyjarrut, mutta nehän löytyy turboluupäistä.Sitten nuo tehot on ilmoitettu joka paikassa hieman eri tavalla...mutta kuulostaa aika hurjalta saada 2-litrasesta ahtamattomana ruiskun kanssa 140 heppaa...kun venttiileitäkin on vaan 8. Mitäs eroa on suomen kattimallin ja englannin ruiskukoneissa? Tietokone tietty, mutta mitäpä muuta katin puuttumisen lisäksi? Eikös 2.0 twin spark katin kansi sattuisi, 2.0 kaasutinkoneen lohkon päälle suoraan..? (--> isommat puristukset)
Minkä mallin kone tuo GTI:n on..eikös Sunnyissa ole ihan eri kone kuin CA...?
Kun luupäässä olisi kaikki johdotuksetkin ruiskulle valmiina... - Datsunisti
Doni kirjoitti:
Sitten nuo tehot on ilmoitettu joka paikassa hieman eri tavalla...mutta kuulostaa aika hurjalta saada 2-litrasesta ahtamattomana ruiskun kanssa 140 heppaa...kun venttiileitäkin on vaan 8. Mitäs eroa on suomen kattimallin ja englannin ruiskukoneissa? Tietokone tietty, mutta mitäpä muuta katin puuttumisen lisäksi? Eikös 2.0 twin spark katin kansi sattuisi, 2.0 kaasutinkoneen lohkon päälle suoraan..? (--> isommat puristukset)
Minkä mallin kone tuo GTI:n on..eikös Sunnyissa ole ihan eri kone kuin CA...?
Kun luupäässä olisi kaikki johdotuksetkin ruiskulle valmiina...Vanhemmassa -87-88 N13 GTi:ssä on CA16DE ja uudemmassa -89-90 CA18DE, eli 200 SX:n kone ilman turboa. Tietenkin kovemmalla puristussuhteella (10.5, turbossa 8.5).
Tuo 1.6 ei lähde yhtään mihinkään, tuntui että kaasaripeli olisi tehokkaampi. TM otsikoi koeajonsakin jotenkin tähän tyyliin "Minne on pollet kadonneet Nissanin GTI:stä?"
Niihin yritettiin tehdä uutena Nissanilla korjausta, mm. imuventtiilien nokka-akselin ajoitusta muuttamalla, mutta ei siitä mitään huomattavaa parannusta tehoihin tullut.
Minä en itse virittele mitenkään autoja, ajelen sellaisena kuin ne ovat, siksi haluaisin itselleni nimenomaan tällaisen uudemman N13GTI:n.
Luulen että se pärjää suorituskyvyssä turboluupäällekin, ei ole faktaa mulla missään asiasta. No ei taida sentään, vertasin säätöarvotaulukkoja, tehot 130 hv vastaan 135 hv ja väännöt 157 Nm vastaan Bluebirdin 191 Nm. Vertailun vuoksi 2.0 GTI Primeran teho 143 hv ja vääntö on 178 Nm.
Selailin netistä ulkomaisia Bluebirdejä, ja ei sieltä löytynyt tuota 140 heppasta, tehokkaimmat näkyivät olevan CA18DE-koneella varustettuja, mitä löysin, eli juuri 130 heppaisia. Muutama vuosi sitten oli kyllä Englannissa myynnissä useitakin 140 heppaisia pelejä ja takaluukussa oli 2.0 Twin Spark merkit.
Jos sinulla on vanhempi korinen T12 SGX kaasari peli niin siinä ei todellakaan ole ruiskulle piuhoja, joudut vaihtamaan johtosarjat, vaikka laittaisit siihen Twin Spark- tai turbo Bluebirdin tekniikan.
Sitten vielä kaasari BB:n puristus on 9.4 ja Twin Sparkin 8.5 eli putoaa vaan sillä virityksellä.
Ruiskutekniikka pitäisi siis sovittaa kaasaripelin kanteen jolloin tehoa voisi saada hyvinkin yli 120 hv!!!!!!!
Jos jatketaan pitempään tätä keskustelua, voisi ehkä siirtyä sähköpostiin. - Doni
Datsunisti kirjoitti:
Vanhemmassa -87-88 N13 GTi:ssä on CA16DE ja uudemmassa -89-90 CA18DE, eli 200 SX:n kone ilman turboa. Tietenkin kovemmalla puristussuhteella (10.5, turbossa 8.5).
Tuo 1.6 ei lähde yhtään mihinkään, tuntui että kaasaripeli olisi tehokkaampi. TM otsikoi koeajonsakin jotenkin tähän tyyliin "Minne on pollet kadonneet Nissanin GTI:stä?"
Niihin yritettiin tehdä uutena Nissanilla korjausta, mm. imuventtiilien nokka-akselin ajoitusta muuttamalla, mutta ei siitä mitään huomattavaa parannusta tehoihin tullut.
Minä en itse virittele mitenkään autoja, ajelen sellaisena kuin ne ovat, siksi haluaisin itselleni nimenomaan tällaisen uudemman N13GTI:n.
Luulen että se pärjää suorituskyvyssä turboluupäällekin, ei ole faktaa mulla missään asiasta. No ei taida sentään, vertasin säätöarvotaulukkoja, tehot 130 hv vastaan 135 hv ja väännöt 157 Nm vastaan Bluebirdin 191 Nm. Vertailun vuoksi 2.0 GTI Primeran teho 143 hv ja vääntö on 178 Nm.
Selailin netistä ulkomaisia Bluebirdejä, ja ei sieltä löytynyt tuota 140 heppasta, tehokkaimmat näkyivät olevan CA18DE-koneella varustettuja, mitä löysin, eli juuri 130 heppaisia. Muutama vuosi sitten oli kyllä Englannissa myynnissä useitakin 140 heppaisia pelejä ja takaluukussa oli 2.0 Twin Spark merkit.
Jos sinulla on vanhempi korinen T12 SGX kaasari peli niin siinä ei todellakaan ole ruiskulle piuhoja, joudut vaihtamaan johtosarjat, vaikka laittaisit siihen Twin Spark- tai turbo Bluebirdin tekniikan.
Sitten vielä kaasari BB:n puristus on 9.4 ja Twin Sparkin 8.5 eli putoaa vaan sillä virityksellä.
Ruiskutekniikka pitäisi siis sovittaa kaasaripelin kanteen jolloin tehoa voisi saada hyvinkin yli 120 hv!!!!!!!
Jos jatketaan pitempään tätä keskustelua, voisi ehkä siirtyä sähköpostiin.Ahaa...taitaa vaan nuo Sunnyn GTi-koneet olla kovasti kiven alla, että turha edes miettiä vaihtoehdoksi.
ECCS-yksikön ainakin joutuu hankkimaan, sitä ei todellakaan löydy kaasutinmallista, samoin kun sen johtojakaan. Tosin, joitain epäilyttäviä vapaaksi jääviä liittimiä konehuoneeseen tulee kaasuttimen lähettyville..
Tuommoisen englantilaisen Twin Sparkin kun saisi vaikka romutettuna tuotua suomeen...siitä vaan tekniikka toiseen autoon ja katsastukseen..
Ei taida vaan noin vanhan auton tax free-maahantuominen oikein kannattaa..
Eikös puristussuhde säilyisi tuona 9.4:nä, jos vaihtoon laittaisi vain kannen, männät ym. alakerran koneisto olisi kaasutinmallista. Tai sitten vaan höyläämöön ja kannesta pois tavaraa..
En ole noita johtosarjoja tutkinut, paljon mahdollista että myös johdot täytyisi vaihtaa...ehkä helpompi olisi etsiä käsiinsä se tönitty turbo-luupää ja yhdistellä hieman autoja ----> 1 hyvä auto..
Jos vaan saisi Buickin myytyä, niin ehkä sitten.
Pelottaa vaan nuo turbojen kilometrit..ei ole nimittäin turbon huolto halvimmasta päästä..
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538253- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404313Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423430Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353423Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383338- 483113
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492614