Onko Vilnassa turvallista liikkua yksin. En tarkoita yöllä ja humalassa vaan normaalisti iltapimeällä säälliseen aikaan. Entä taksit, vievätkö mennessään naisen...
vilna
6
2210
Vastaukset
- Expat
1. kysymys: on.
2. kysymys: ei. - Anneli
Samaa mieltä kuin edellinen:turvallista on. Tietty tervettä järkeä täytyy käyttää. Itse liikuin viime talvena myöhäänkin illalla Vilnan keskustassa, eikä ollut mitään ongelmia.
Takseja ei kokeiltu, mutta kuulemma yrittävät rahastaa turisteja normaaliin tapaan. Taksit muuten, samoin kuin tavalliset autot ajoivat kuin hullut, jalankulkijana sai olla varuillaan, koska jarrutukset menivät usein pitkiksi...
Hauskaa matkaa!- Liettua-opas
Vilnassa useamman kerran käyneenä voin todeta, että on turvallisempi kuin esim. Helsinki.
- Nina
Samaa sanon minäkin kuin edelliset: turvallinen paikka on. Liettua on muuttunut PALJON kymmenessä vuodessa, joten jos olet "Neuvosto-Venäjä-aikaan" käynyt, nojaudut väärään kuvaan.
mistä tommoset ennakkoasenteet vilnaa kohtaan. Asuin siellä viime vuoden ja voin vakuuttaa että turvallisesti voi liikkua vilnassa kunhan ei nyt eksy sinne venäläisasutus alueille.vuoden aikana kun nyt kerkee nähdä ja kokea aika paljon liettuassa ja yleensäkin koko baltiassa..
taksit on turvallisia ja pikku matka taksilla maksaa noin 5 litiä eli jos maksat 10litiä maksat liikaa...älä ota kaduilta niitä keltaisia takeja, sillä ne on kalliita, tilaa taksi jostain plavelunumerosta tai baarista, niin pääset halvalla...
neuvoja ku voisin antaa vaikka kuin paljon:)- jan da man
Itse olen myös asunut siellä yhteensä jotain yli vuoden ja voin kertoo että turvallista on. Kerran olen nähnyt iltasaikaan kadulla tappelun kun niitä Suomen kaupungeissa näkee viikonloppuisin kerran illassa. Kerran dj-kaverini jätti vahingossa laukullisen levyjä taksiin, seuraavana päivänä soitti taksiyhtiöön ja sinnehän se ystävällinen taksikuski oli palauttanut lähes 1000 euron arvoisen lastin. Vilna on varmasti Itä-Euroopan turvallisin kaupunki. Ihmiset osaa pitää hauskaa kännissä. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831529Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671325Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2111299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2301275Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121090Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041039Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134989Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65953- 89933
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123838