vilna

maija

Onko Vilnassa turvallista liikkua yksin. En tarkoita yöllä ja humalassa vaan normaalisti iltapimeällä säälliseen aikaan. Entä taksit, vievätkö mennessään naisen...

6

2177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expat

      1. kysymys: on.
      2. kysymys: ei.

    • Anneli

      Samaa mieltä kuin edellinen:turvallista on. Tietty tervettä järkeä täytyy käyttää. Itse liikuin viime talvena myöhäänkin illalla Vilnan keskustassa, eikä ollut mitään ongelmia.
      Takseja ei kokeiltu, mutta kuulemma yrittävät rahastaa turisteja normaaliin tapaan. Taksit muuten, samoin kuin tavalliset autot ajoivat kuin hullut, jalankulkijana sai olla varuillaan, koska jarrutukset menivät usein pitkiksi...

      Hauskaa matkaa!

      • Liettua-opas

        Vilnassa useamman kerran käyneenä voin todeta, että on turvallisempi kuin esim. Helsinki.


    • Nina

      Samaa sanon minäkin kuin edelliset: turvallinen paikka on. Liettua on muuttunut PALJON kymmenessä vuodessa, joten jos olet "Neuvosto-Venäjä-aikaan" käynyt, nojaudut väärään kuvaan.

    • mistä tommoset ennakkoasenteet vilnaa kohtaan. Asuin siellä viime vuoden ja voin vakuuttaa että turvallisesti voi liikkua vilnassa kunhan ei nyt eksy sinne venäläisasutus alueille.vuoden aikana kun nyt kerkee nähdä ja kokea aika paljon liettuassa ja yleensäkin koko baltiassa..

      taksit on turvallisia ja pikku matka taksilla maksaa noin 5 litiä eli jos maksat 10litiä maksat liikaa...älä ota kaduilta niitä keltaisia takeja, sillä ne on kalliita, tilaa taksi jostain plavelunumerosta tai baarista, niin pääset halvalla...

      neuvoja ku voisin antaa vaikka kuin paljon:)

    • jan da man

      Itse olen myös asunut siellä yhteensä jotain yli vuoden ja voin kertoo että turvallista on. Kerran olen nähnyt iltasaikaan kadulla tappelun kun niitä Suomen kaupungeissa näkee viikonloppuisin kerran illassa. Kerran dj-kaverini jätti vahingossa laukullisen levyjä taksiin, seuraavana päivänä soitti taksiyhtiöön ja sinnehän se ystävällinen taksikuski oli palauttanut lähes 1000 euron arvoisen lastin. Vilna on varmasti Itä-Euroopan turvallisin kaupunki. Ihmiset osaa pitää hauskaa kännissä. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe