Ollaan ajateltu tollasta Riikan jouluristeilyä, mikäli siellä vielä on tilaa.. Mietin vaan, että kun siihen niitä ruokailuja kuuluu, ja vaihtoehtoja on eri ruokapaikoissa, niin onko kaikki kattaukset esim food marketissa/ala cartessa myös buffee tyyppisiä vai jotain muuta? Varmaan kuitenkin kattaukset aika täynnä..ja kuuluuko niihin esim ruokajuomat niinkuin normaalisti tuolla buffee puolella?
riikan risteily
14
2144
Vastaukset
- J--K
Eiköhän siellä vielä hyvin tilaa ole. Ainakin viime vuonna (muistaakseni) oli buffetkattaukset ekana päivänä. Menopäivänä klo 15.00 eka kattaus buffassa ja foodmarketissa (hyvät näkymät), klo 18.00 toinen kattaus, b, fm ja ala cartessa. klo 21.00 3:s kattaus buffetissa.
Joulupäivänä buffetissa ja foodmarketissa klo 17.00 ja 20.00 buffet tyyppiset kattaukset. ala cartessa klo 16 ja 19 oli pari menu vaihtoehtoa tarjolla. Tyyliin liha/kala.
Brussit kaikissa 3:ssa klo 8-13 molempina aamuina.
Ruokapaikat eivät olleet mitenkään tupaten täynnä, paljon paremmin tilaa ja rauhallisempaa kuin normaalisti. Juomat sisältyi, kuten buffettiin normaalistikkin.
Ihan mainio reissu, suosittelen. Viime jouluna saaristokin näytti hienolle, valoisaan aikaan pienen pakkasen vallitessa, auringon paistaessa kun saavuttiin takaisin Turkuun.- pettynyt
Joo, ja itse saa vaita, kumpaan kattaukseen menee.
Kahdestaan matkustaville tuo ruokailu voi olla epämiellyttäväkin kokemus, koska voi joutuaa vaikka millaiseen pöytään ja seuraan.
Viime vuonna paikka oli kahden örveltävän keski-ikäisen porsaan pöydässä. Kyllä ruokahalut meni kun vastapäätä istui sikahumalassa oleva pönäkkä aijä, jonka ruokailutavat oli suoraan sikalasta.
Ja tästä voitkin päätellä, että kyllä ruokajuomat sisältyy hintaan!
Silja Europa menee vain ankeaan konttisatamaan, josta kuljetetaan busseilla kaupungille.
Parhain jouluristeily oli siihen aikaan, kun Silja Opera meni aivan kaupungin keskustaan. Muutenkin Operalla oli jouluinen tunnelma. Europalla alkaa olla jo vähän nuhruista ja meininki on samaa kuin Turku-Tukholma risteilyllä, eli paljon viinaa ja äkkiä!
Viime vuonna siis olin Europalla, ja edellisvuonna Operalla.
Turun satamasta on miltei mahdotonta saada taksia. Viime jouluna paikalliset taksisuharit kiukuttelivat ja tiuskivat asiakkaille, joita jonossa oli melkoinen määrä ja kaikilla kiire rautateiasemalle. Tämä oli yksi syy lisää siihen, että tänä jouluna olen mielummin kotona.
Helsingissä takseja tulee ja menee taukoamattomana jonona, eikä kenekää ntarivtse värjötellä kilometrien pituisessa jonossa tuntitolkulla.
Tästä lähtien meikäläinen lähtee reissuun ainostaan Helsingistä! - J--K
pettynyt kirjoitti:
Joo, ja itse saa vaita, kumpaan kattaukseen menee.
Kahdestaan matkustaville tuo ruokailu voi olla epämiellyttäväkin kokemus, koska voi joutuaa vaikka millaiseen pöytään ja seuraan.
Viime vuonna paikka oli kahden örveltävän keski-ikäisen porsaan pöydässä. Kyllä ruokahalut meni kun vastapäätä istui sikahumalassa oleva pönäkkä aijä, jonka ruokailutavat oli suoraan sikalasta.
Ja tästä voitkin päätellä, että kyllä ruokajuomat sisältyy hintaan!
Silja Europa menee vain ankeaan konttisatamaan, josta kuljetetaan busseilla kaupungille.
Parhain jouluristeily oli siihen aikaan, kun Silja Opera meni aivan kaupungin keskustaan. Muutenkin Operalla oli jouluinen tunnelma. Europalla alkaa olla jo vähän nuhruista ja meininki on samaa kuin Turku-Tukholma risteilyllä, eli paljon viinaa ja äkkiä!
Viime vuonna siis olin Europalla, ja edellisvuonna Operalla.
Turun satamasta on miltei mahdotonta saada taksia. Viime jouluna paikalliset taksisuharit kiukuttelivat ja tiuskivat asiakkaille, joita jonossa oli melkoinen määrä ja kaikilla kiire rautateiasemalle. Tämä oli yksi syy lisää siihen, että tänä jouluna olen mielummin kotona.
Helsingissä takseja tulee ja menee taukoamattomana jonona, eikä kenekää ntarivtse värjötellä kilometrien pituisessa jonossa tuntitolkulla.
Tästä lähtien meikäläinen lähtee reissuun ainostaan Helsingistä!Itse en moista örvellystä havainnut, kun normaalisti Europalla on. Tosin, se on kyllä tosi, että keski-ikäiset päihittää tavoissaan nuorison. Finnjetin 4 yön jouluristeily Travemundeen, siinä oli kunnon jouluristeily. Helsinki-Tukholma jouluristeilyt on niin perusristeilyn oloisia, että hohhoijaa.
- kerppo
J--K kirjoitti:
Itse en moista örvellystä havainnut, kun normaalisti Europalla on. Tosin, se on kyllä tosi, että keski-ikäiset päihittää tavoissaan nuorison. Finnjetin 4 yön jouluristeily Travemundeen, siinä oli kunnon jouluristeily. Helsinki-Tukholma jouluristeilyt on niin perusristeilyn oloisia, että hohhoijaa.
Silja Operan jouluristeily oli ihana, suorastaan luxusta.
Samaa mieltä, että keski-ikäisten örvellys päihittää nuorison vastaavan. Meilläkin Europan ruokailukokemus oli sellainen, että silloin harmitti. Ny vuoden päästä naurattaa jo hieman ;).
Kumpa pariskunnat saisivat istua ja ruokailla kahdestaan, eikä jonkun örveltäjän pöydässä!
Yhden joulun olimme Helsinki-Tukholma reitillä, muutta ei se ollut niin kiva, kuin nämä muut jouluristeilyt, joissa olemme olleet.
Harmi, että Opera ja Finnjet myydään pois. Tilalle taitaa jäädä vaihtoehto lähteä Tallinkin jouluristeilylle. - J--K
kerppo kirjoitti:
Silja Operan jouluristeily oli ihana, suorastaan luxusta.
Samaa mieltä, että keski-ikäisten örvellys päihittää nuorison vastaavan. Meilläkin Europan ruokailukokemus oli sellainen, että silloin harmitti. Ny vuoden päästä naurattaa jo hieman ;).
Kumpa pariskunnat saisivat istua ja ruokailla kahdestaan, eikä jonkun örveltäjän pöydässä!
Yhden joulun olimme Helsinki-Tukholma reitillä, muutta ei se ollut niin kiva, kuin nämä muut jouluristeilyt, joissa olemme olleet.
Harmi, että Opera ja Finnjet myydään pois. Tilalle taitaa jäädä vaihtoehto lähteä Tallinkin jouluristeilylle.Niin, Tallinkilla ei ole jouluristeilyja, pelkkiä joulusiirtymämatkoja. Eihän Operan myyntikän ole varmaa, sivulauseessa "mikäli ammattiyhdistykset ei salli halvempaa työvoimaa", mikä on jo pidempään ollut otsikoissa. Jos ei mene kaupaksi, kohta kuitenkin kesä ja kannattava Visby....
Toivossa hyvä elää.......
- lisätietoja.hieman
Mikä laivayhtiö tämän Jouluristeilyn järjestää? Kiinnostusta olisi lähteä hieman isommalla porukalla. Saako vuokratun minibussin ottaa autokannelle mukaan?
- Olet-12-vuotta-myöhässä
Katso itse netistä.
Minä kerron: ei mikään.
Olisit kysynyt kaksitoista (12) vuotta sitten. - Riika2017
Tämän vuotinen jouluristeily tehtiin jo kesällä. Laivana oli Silja Linen Europa. Autopolitiikasta en tiedä, mutta luulisin että olisi saanut mukaan.
- Äläs-hulluja-haastele
Riika2017 kirjoitti:
Tämän vuotinen jouluristeily tehtiin jo kesällä. Laivana oli Silja Linen Europa. Autopolitiikasta en tiedä, mutta luulisin että olisi saanut mukaan.
Jouluristeily kesällä?
- NykyAikaa
Äläs-hulluja-haastele kirjoitti:
Jouluristeily kesällä?
Eteläisellä pallonpuoliskolla on joulu kesällä. Globaalissa maailmassa voidaan järjestää risteily myös toisella puolella maapalloa.
- O-sancta-simplicitas
NykyAikaa kirjoitti:
Eteläisellä pallonpuoliskolla on joulu kesällä. Globaalissa maailmassa voidaan järjestää risteily myös toisella puolella maapalloa.
Myös eteläisellä pallonpuoliskolla joulu on samoin kuin pohjoisellakin. Ei se joulu muuta paikkaansa almanakassa leveyspiirin mukaan.
- AussiEteläameriikka
O-sancta-simplicitas kirjoitti:
Myös eteläisellä pallonpuoliskolla joulu on samoin kuin pohjoisellakin. Ei se joulu muuta paikkaansa almanakassa leveyspiirin mukaan.
Juu, mutta etelässä on kesä kun täällä on talvi...
- Viikigin.punakuono
Viking Linen jouluristeily suuntautuu tänä jouluna Tukholmaan. Laivana toimii Amorella ja hinnat alkaen 140 eur/hlö sisältäen ruokapaketin ja tapaamisen Ville Vikingin kanssa. Lähtö Suomen Turusta 24.12.
- Anonyymi
Tilatessa tuo selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849