Nirvana

minnuli

Hei !
Mitä tarkoittaa nirvana ?
Olen äärimmäisen kiinnostunut nirvanasta.
Netti on luettu ja kirjatkin ...
Sehän on jokin uskontojuttu,mutta eikös se ole jokin onnen ja autuuden tila ?
Kaverini väitti , että se on kirosana.
Ei kai sentään !

Vastatkaa ihmeessä monta,monta,helppolukuista ja asiallista viestiä !

15

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus.

      "Sehän on jokin uskontojuttu,mutta eikös se ole jokin onnen ja autuuden tila ?"

      Nirvanalla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

      Se on sanoinkuvaamaton autuuden tila.

      Sitä ei ole mahdollista kokea niin kauan kuin ajattelemme jonkin uskonnon mukaan tai niin kauan kun yleensäkään mielessä on ajatuksia.

      Eli kun mieli on täysin tyhjä ajatuksista, kun ajatus toimintoa ei ole enään ollenkaan niin silloin sen kohtaaminen on mahdollista.

      • Päälaki

        Viestisi värähtely avasi päälakeni. Kiitos, hyvä veli. Kun sanat tulevat tyhjyydestä, niillä on mahtava voima.
        Nirvana on NYT.


      • Päälaella tapahtuu
        Päälaki kirjoitti:

        Viestisi värähtely avasi päälakeni. Kiitos, hyvä veli. Kun sanat tulevat tyhjyydestä, niillä on mahtava voima.
        Nirvana on NYT.

        Täällä päälaellakin heilahti. Varsinaisemmalla päälaella, siis leppäkeihäs ja kaksiteräinen miekka.

        Not a chance, forget it.


    • Pyhä Henki eli Gabriel

      Nirvana on tila jossa ihminen on hurmoksellisessa
      tilassa.Nirvana ei ole kuitenkaan valaistumisenti-la tai ainoastaan valaistuneille tarkoitettu vaan
      sen voi kokea kuka tahansa minun tietojeni mukaan.

      • Buddhisti

        Nirvanalla ja hurmoksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuka tahansa voi kokea nirvanan kun on siihen valmis, silloin hänestä tulee valaistunut.


      • Sama_asia
        Buddhisti kirjoitti:

        Nirvanalla ja hurmoksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuka tahansa voi kokea nirvanan kun on siihen valmis, silloin hänestä tulee valaistunut.

        Kuka tahansa voi myös kokea hurmoksen, kunhan juo tarpeeksi viinaa.


    • mä tiän joo

      Krishnamurti on sanonut ainakin näin:

      When there is nothing, NOT A THING then there is emptiness and therefore tremendous energy. Eli tyhjyydessä on valtava energia, koska ei ole energiaa tuhlaavia asioita. Me tuhlaamme energiaa kaiken aikaa jonnin joutavaan. Ja kun mieli on täysin hiljaa, se on täynnä energiaa. Mutta älä yritäkään muodostaa mielikuvaa siitä mitä tyhjyys on, sillä jokainen mielikuva on harhaa.

    • NirvanaOnBändi

      Nirvana on bändi

    • Haitec

      Nirvana on heite yhteiskunnasta.

    • Taskuvalaistunut

      Se on sitä kun sekoo niin pahasti, että alkaa pitää itseään onnellisena. Yleensä menee kyllä nopeesti ohi.

    • MääkiSe
      • Tyynyjäpäänalle

        Jos yöllä nukkuu pää alastäin saattaa kundaliini vahingossa valua virtsarakosta päähän.


    • koettu

      Kun nirvana koetaan, hiljenevät chakrat täysin. Hurmoksessa puolestaan chakrat yltyvät. Luonto hiljenee -vertauksella viitataan nirvanan hiljentävään vaikutukseen.

    • koettu

      lisää viittauksia, ei määritelmiä:
      - rauha ja hiljaisuus joka käy yli ymmärryksen
      - takertumattomuus
      - liudentuminen, liukeneminen
      - kärsimyksen lakkaaminen kaikilla tasoillaan, myös psyyken tasoilla
      - tasaantuminen, tasoittuminen, ei siis ole hurmosta
      - ei ole kuitenkaan pimeää tyhmistymistä vaikka onkin hiljaisuutta --> koetaan älykkäänä aktiivisena kirkkautena, elävää hiljaisuutta

      • Henkiset.muljahtelut

        Itselläni nirvanassa ollessa simämunat muljahtelevat voimakkaasti puolelta toisille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe