Nirvana

minnuli

Hei !
Mitä tarkoittaa nirvana ?
Olen äärimmäisen kiinnostunut nirvanasta.
Netti on luettu ja kirjatkin ...
Sehän on jokin uskontojuttu,mutta eikös se ole jokin onnen ja autuuden tila ?
Kaverini väitti , että se on kirosana.
Ei kai sentään !

Vastatkaa ihmeessä monta,monta,helppolukuista ja asiallista viestiä !

15

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus.

      "Sehän on jokin uskontojuttu,mutta eikös se ole jokin onnen ja autuuden tila ?"

      Nirvanalla ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

      Se on sanoinkuvaamaton autuuden tila.

      Sitä ei ole mahdollista kokea niin kauan kuin ajattelemme jonkin uskonnon mukaan tai niin kauan kun yleensäkään mielessä on ajatuksia.

      Eli kun mieli on täysin tyhjä ajatuksista, kun ajatus toimintoa ei ole enään ollenkaan niin silloin sen kohtaaminen on mahdollista.

      • Päälaki

        Viestisi värähtely avasi päälakeni. Kiitos, hyvä veli. Kun sanat tulevat tyhjyydestä, niillä on mahtava voima.
        Nirvana on NYT.


      • Päälaella tapahtuu
        Päälaki kirjoitti:

        Viestisi värähtely avasi päälakeni. Kiitos, hyvä veli. Kun sanat tulevat tyhjyydestä, niillä on mahtava voima.
        Nirvana on NYT.

        Täällä päälaellakin heilahti. Varsinaisemmalla päälaella, siis leppäkeihäs ja kaksiteräinen miekka.

        Not a chance, forget it.


    • Pyhä Henki eli Gabriel

      Nirvana on tila jossa ihminen on hurmoksellisessa
      tilassa.Nirvana ei ole kuitenkaan valaistumisenti-la tai ainoastaan valaistuneille tarkoitettu vaan
      sen voi kokea kuka tahansa minun tietojeni mukaan.

      • Buddhisti

        Nirvanalla ja hurmoksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuka tahansa voi kokea nirvanan kun on siihen valmis, silloin hänestä tulee valaistunut.


      • Sama_asia
        Buddhisti kirjoitti:

        Nirvanalla ja hurmoksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuka tahansa voi kokea nirvanan kun on siihen valmis, silloin hänestä tulee valaistunut.

        Kuka tahansa voi myös kokea hurmoksen, kunhan juo tarpeeksi viinaa.


    • mä tiän joo

      Krishnamurti on sanonut ainakin näin:

      When there is nothing, NOT A THING then there is emptiness and therefore tremendous energy. Eli tyhjyydessä on valtava energia, koska ei ole energiaa tuhlaavia asioita. Me tuhlaamme energiaa kaiken aikaa jonnin joutavaan. Ja kun mieli on täysin hiljaa, se on täynnä energiaa. Mutta älä yritäkään muodostaa mielikuvaa siitä mitä tyhjyys on, sillä jokainen mielikuva on harhaa.

    • NirvanaOnBändi

      Nirvana on bändi

    • Haitec

      Nirvana on heite yhteiskunnasta.

    • Taskuvalaistunut

      Se on sitä kun sekoo niin pahasti, että alkaa pitää itseään onnellisena. Yleensä menee kyllä nopeesti ohi.

    • MääkiSe
      • Tyynyjäpäänalle

        Jos yöllä nukkuu pää alastäin saattaa kundaliini vahingossa valua virtsarakosta päähän.


    • koettu

      Kun nirvana koetaan, hiljenevät chakrat täysin. Hurmoksessa puolestaan chakrat yltyvät. Luonto hiljenee -vertauksella viitataan nirvanan hiljentävään vaikutukseen.

    • koettu

      lisää viittauksia, ei määritelmiä:
      - rauha ja hiljaisuus joka käy yli ymmärryksen
      - takertumattomuus
      - liudentuminen, liukeneminen
      - kärsimyksen lakkaaminen kaikilla tasoillaan, myös psyyken tasoilla
      - tasaantuminen, tasoittuminen, ei siis ole hurmosta
      - ei ole kuitenkaan pimeää tyhmistymistä vaikka onkin hiljaisuutta --> koetaan älykkäänä aktiivisena kirkkautena, elävää hiljaisuutta

      • Henkiset.muljahtelut

        Itselläni nirvanassa ollessa simämunat muljahtelevat voimakkaasti puolelta toisille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      123
      1260
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe