Koirani ei rauhoitu ollenkaan, kun vähänkin edes nousee sohvalta, se alkaa laukkaamaan ympäriinsä. Jos onnistuu olemaan jossain istumassa tms paikallaan tarpeeksi kauan, koira kyllä nukahtaa, mutta nousee heti ja seuraa jokapaikkaan.
Ulos koiran kanssa ei voi mennä, se sekoilee ja kimpoilee eri suuntiin, vetää JOKAISEN luokse hullun lailla.
Jos yritän kääntyä poispäin siitä mitä se on juurikin huomannut, alkaa raivoisa pomppiminen ja riehuminen joka ei lopu millään.
Olen itkua vääntämässä tässä tilanteessa..
Auttakaa joku!!
Koira ei rauhoitu!
15
4951
Vastaukset
- Kohtalotoveri!
Et kertonut minkä ikäinen koira on,van annappa arvaan.Vuodesta kahteen,leikkaamaton uros?Rotu?Ei väliä.Ainoastaan järkkymätön kuri,mitä saa tehdä,mitä ei,AUTTAA.Ja kun onnistuu ihan vaikka omasta mielestä tosi mitätön asia,niin HIMONA kehuja!!!Mut ehdoton tiukkuus asioissa mitkä on EI,niin myös ON EI!!!!Nää on aika pitkälle periaatekysymyksiä..=)
- Ahdistunut omistaja edelleen
No miltei oikein!
Vuoden ikäinen narttu, sekarotuinen ja leikkaamaton.
Mulla on kanssa mielestäni ollut tiukka kuri, mutta en mitenkään saa tuota koiraa tajuamaan mitään. Kyllä se osaa: istua, maahan, tassu, paikka jne mutta vaan niin kauan kun sitä itseä kiinnostaa.
Hohhoi... - E.A
Ahdistunut omistaja edelleen kirjoitti:
No miltei oikein!
Vuoden ikäinen narttu, sekarotuinen ja leikkaamaton.
Mulla on kanssa mielestäni ollut tiukka kuri, mutta en mitenkään saa tuota koiraa tajuamaan mitään. Kyllä se osaa: istua, maahan, tassu, paikka jne mutta vaan niin kauan kun sitä itseä kiinnostaa.
Hohhoi...Tilanteeseen usein päädytään aivan vaan omistajan pelosta näyttää koiralle mitä sen oikeasti on sallittua tehdä ja mitä ei.
Olen itse aikoinani tuon ikäisen sakunartun yksinkertaisesti laittanut paikoilleen makaamaan eikä sillä ole ollut siitä lupa lähteä ennenkuin olen sille luvan antanut.
Eli sohvan viereen lattialle ja sitä voi siinä rapsutellakin rinnasta mutta mihinkään ei lähdetä.
Eli itse jo ongelman sanoitkin "niin kauan kuin sitä huvittaa", siis sen huvittamisia ei enää kysellä vaan sinä annat luvan toimintaan, alota vaikka uloslahtemisestä ovella istutaan ja käskyä noudatetaan kunnes annat luvan nousta, eli äkkiä se oppii että ovi ei aukeakaan jos peppu nousee, aluksi lyhyt istuminen että koiralla on mahdollisuus asiayhteys ymmärtää.
Kävisin tekemässä sille ulkona luonnossa jotain sellaista toimintaa, että se joutuisi käyttämään myös päätään ja hajuaistiaan uskopois noiden harjotusten jälkeen sinulla on aidosti "väsynyt" koira.
Aktiviteetit eivät siis aina tarkoita riekkumista jne.
Sisällä ei koiralle koskaan mitään äksöniä järjestetä ne hoidetaan ulkona ja sisällä levätään.
- Viveka78
Käypä katsomassa koiraneuvolan sivut: www.multisoft.fi/koiraneuvola. Etenkin sivujen keskustelupalstalla on hyviä vinkkejä koirankoulutukseen ja voit kysyä tätä asiaa sieltäkin. Itse sain varsin päteviä neuvoja oman pentuni koulutukseen.
Miun galleriasta löytyy linkki kumikana.org:in sivuille, jossa on myös artikkeleita koirien ongelmakäytöksestä. kuulostaa jo klisheeltä mun jutuis, mut kuonopannan käyttöä suosittelen kovasti. ei taatusti vedä enää, omalla loppu ku seinään.
koirasi on vielä nuori, energian ymmärtää. Päästä juoksemaan koirapuistoon tai metsään jos ei karkaa, ja harrasta koiran kanssa jotain mihin se saa kulutettua energiansa.
pärjäilehän =)- Koirakko
vihoviimeisenä vaihtoehtoja, jos silloinkaan. Koira on saatava hanskaan muilla metodeilla. Se taitaa pomottaa kuusi-nolla... Huomioimattomuus, selkeät säännöt elämän alusta loppuun samat, ruokakuppi pois ruokailun jälkeen, aktiviteetteja ulkona jne.
Koirakko kirjoitti:
vihoviimeisenä vaihtoehtoja, jos silloinkaan. Koira on saatava hanskaan muilla metodeilla. Se taitaa pomottaa kuusi-nolla... Huomioimattomuus, selkeät säännöt elämän alusta loppuun samat, ruokakuppi pois ruokailun jälkeen, aktiviteetteja ulkona jne.
ymmärsin aloittajan viestistä että on yrittänyt jo kaikkea. käys kattoo tuosta mun avauksesta eilinen kokemus, ihan viimeisenä. oli mahtava tunne! =)
- ........
Koirakko kirjoitti:
Koirakon kanssa. Kuonopannalla hoidetaan ongelman seurausta, eikä itse syy poistu. Mutta tsemppiä, kärsivällisyydellä ja omalla selkeällä toiminnalla saat paljon aikaiseksi.
- Ahdistunut koiranomistaja
Koirakko kirjoitti:
Olen todella kokeillut kaikkea. Tänään menin ja ostin kuonopannan, sekä myös aktivointileluja lisää. Koiralla on kaiken lisäksi selkeät säännöt, olen ollut viikon verran huomioimatta (kun huomaa etten huomioi millään, yleensä tekee jotain pahaa mistä sitten pakko kieltää), otan ruokakupin pois ruokailun jälkeen, koitan mennä ensin ovista jne. LEluja sillä on yllin kyllin, luita ja muuta järsittävää, ja laitan sille etsittävää pitkin asuntoa. Nyt annan osan ruoasta tuossa aktivointipallossa.
Innolla odotan kun kohta pääsen koittamaan kuonopantaa ulkonakin! - Ahdistunut koiranomistaja
Ahdistunut koiranomistaja kirjoitti:
Olen todella kokeillut kaikkea. Tänään menin ja ostin kuonopannan, sekä myös aktivointileluja lisää. Koiralla on kaiken lisäksi selkeät säännöt, olen ollut viikon verran huomioimatta (kun huomaa etten huomioi millään, yleensä tekee jotain pahaa mistä sitten pakko kieltää), otan ruokakupin pois ruokailun jälkeen, koitan mennä ensin ovista jne. LEluja sillä on yllin kyllin, luita ja muuta järsittävää, ja laitan sille etsittävää pitkin asuntoa. Nyt annan osan ruoasta tuossa aktivointipallossa.
Innolla odotan kun kohta pääsen koittamaan kuonopantaa ulkonakin!Nyt sitä kuonopantaa on sitten kokeiltu.
Tulokset ovat erinomaiset, koira ei vetänyt kertaakaan ulkoillessamme, vaikka tosiaan koiria tuli vastaan! Ainut minkä huomasin tässä vaiheessa oli että koira yritti kuonopantaa todella irti aina välillä. Mutta siihenhän, kuten normaaliinkin pantaan, se luultavasti tottuu.
Ihmiset varmaan katsoivat taas minua vähän kieroon kun hymyilin kuin naantalin aurinko koiralle vieressä jolla kuonopanta jota se koittaa rimpuilla pois.
Mahtava laite kerrassaan.
Kunhan se siihen tottuu. Ahdistunut koiranomistaja kirjoitti:
Nyt sitä kuonopantaa on sitten kokeiltu.
Tulokset ovat erinomaiset, koira ei vetänyt kertaakaan ulkoillessamme, vaikka tosiaan koiria tuli vastaan! Ainut minkä huomasin tässä vaiheessa oli että koira yritti kuonopantaa todella irti aina välillä. Mutta siihenhän, kuten normaaliinkin pantaan, se luultavasti tottuu.
Ihmiset varmaan katsoivat taas minua vähän kieroon kun hymyilin kuin naantalin aurinko koiralle vieressä jolla kuonopanta jota se koittaa rimpuilla pois.
Mahtava laite kerrassaan.
Kunhan se siihen tottuu.todella helposti. muutama kerta menee, sit kävelee nätisti. lues tuosta kouluttaja paikalla-avauksesta se viimeisin sieltä, eilinen kokemus, ellet oo jo vilkaissu!
- Ei nii ahdistunut koiranomi...
kuuntamo kirjoitti:
todella helposti. muutama kerta menee, sit kävelee nätisti. lues tuosta kouluttaja paikalla-avauksesta se viimeisin sieltä, eilinen kokemus, ellet oo jo vilkaissu!
Katoin sen joo, jo aikaisemmin, ja kyl hymyilytti. Jos tää tästä nyt on ollu kiinni ni jo on.. annoin sen ihan rauhassa tutustua siihen kuonopantaan, koitettiin sisälläki tossa äsken pari kertaa, ei pyristellyt ja oli ihan rauhassa, tosin vähän aikaa.
Tottuispa pian. Olen varmaan maailman onnellisin koiranomistaja :D - juttu kun
kuuntamo kirjoitti:
todella helposti. muutama kerta menee, sit kävelee nätisti. lues tuosta kouluttaja paikalla-avauksesta se viimeisin sieltä, eilinen kokemus, ellet oo jo vilkaissu!
nyt menee paremmin!! Kuonopanta on oiva OPETUSVÄLINE johon toiset tottuu ja toiset ei eli esmes mun koira inhos kuonopantaa mutta oppipa nopeesti että sitä voi kävellä nätisti vierellä rimpuilematta eikä enää tarvita kuonopantaa laisinkaan!! K-pannan periaatehan on sama kuin hevosten suitsien/päitsien eli elikko on ns. "hanskassa" taluttajallaan.
- Ei niin ahdistunut koiranom...
juttu kun kirjoitti:
nyt menee paremmin!! Kuonopanta on oiva OPETUSVÄLINE johon toiset tottuu ja toiset ei eli esmes mun koira inhos kuonopantaa mutta oppipa nopeesti että sitä voi kävellä nätisti vierellä rimpuilematta eikä enää tarvita kuonopantaa laisinkaan!! K-pannan periaatehan on sama kuin hevosten suitsien/päitsien eli elikko on ns. "hanskassa" taluttajallaan.
Nooh, kyllä tuo minunki piski näkyi tottuneen, välillä vaan riuhtoo jotta panta irtoaisi.
Kävelee erittäin nätisti, mitä nyt on alkanut muiden koirien läsnäollessa vinkumaan kuonopannassa, en tiedä yhtään miksi.
Yksi minkä olen kanssa huomannut, ei suostu pissimään enää millään, saa suostutella ja lenkittää vaikka kuinka pitkälle ennenku suostuu pissaamaan.
Tavallisessa pannassa pissasi miltei portille :)
- titityy
Käske paikalleen ja anna palkkio ihan heti muutaman sekunnin päästä ja sitten aina pidennä aikaa ja koira kun pysyy paikallaan niin annat palkkion.Jos lähtee juoksentelemaan niin käsket samaan paikkaan sen uudestaan ja alusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145