Menkojen lopettaminen

Moi!

Selasin tuossa jo noita aiempia viestejä, mutta
kellään ei oikein ollut samanlaista ongelmaa kuin
minulla.

Eli, menkat alkoivat eilen illalla, ja haluaisin
niiden loppuvan perjantaihin mennessä (eli
huomiseen). Lopetin pillerit keväällä, ja
minulla oli tallella yksi pilleri. Otin sen.
Samoin kuin olisin aloittanut pillerit
ensimmäistä kertaa, eli menkkojen 1. päivänä.


Saanko vuodon loppumaan, mikäli jatkan
pillereiden syöntiä? Entä mitä haittaa on jos en
hae lisää?


Pillereiden lopettamisen vuoksi en ole tiennyt
koska menkat alkavat, joten en voinut tätä
tilannetta ennakoida.


Minun olisi kuitenkin eräittäin tärkeää saada
tietää!
2369
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

...saat yhtäkkiä menkkojasi loppumaan. Itse kun aloitin joskus pillereiden syönnin (siis kuukautisten eka päivänä) jatkuivat kuukautiseni ihan normaalisti vajaa viikon. Toisaalta joillakin menkat kai loppuvat tuohon, joillakin jatkuvat vain pari päivää. Vaikea silti uskoa, että saat kuukautisesi taikaiskusta loppumaan ennen huomista.

Äänestä

Sekoitat kyllä lopulta koko kuukautiskiertosi, jos touhuat tuolla tavalla e-pillereiden kanssa. Vuodon lopettamiseen tarvitaan ihan toisia lääkkeitä, kuin mitä e-pillerit ovat. Niitä ei saa kuin gynekologin reseptillä erityisen painavista syistä.

Useimmiten niitä käytetään vaihdevuosi-ikäisten naisten runsaisiin kuukautisiin, jotka jatkuessaan aiheuttaisivat anemiaa ja muuta terveyshaittaa.

Jos sinulla on tiedossa ajoissa ajat, jolloin et halua kuukautisia, neuvotttele e-pillerit määränneen lääkärin kanssa. Seuraa sitten hänen ohjeitaan. Nykyisin on niin hyviä kuukautissuojia, että en ymmärrä, miksei jonain tiettynä päivänä pärjäisi menkkojensa kanssa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


KIIRE! kirjoitti:

Moi!

Selasin tuossa jo noita aiempia viestejä, mutta
kellään ei oikein ollut samanlaista ongelmaa kuin
minulla.

Eli, menkat alkoivat eilen illalla, ja haluaisin
niiden loppuvan perjantaihin mennessä (eli
huomiseen). Lopetin pillerit keväällä, ja
minulla oli tallella yksi pilleri. Otin sen.
Samoin kuin olisin aloittanut pillerit
ensimmäistä kertaa, eli menkkojen 1. päivänä.


Saanko vuodon loppumaan, mikäli jatkan
pillereiden syöntiä? Entä mitä haittaa on jos en
hae lisää?


Pillereiden lopettamisen vuoksi en ole tiennyt
koska menkat alkavat, joten en voinut tätä
tilannetta ennakoida.


Minun olisi kuitenkin eräittäin tärkeää saada
tietää!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu