Tuota galluppia lukiessani kiinnitin huomiota sellaiseen, että varsin moni oli kokeillut huumeita tai käytti niitä yhä. Tämä hämmensi minua kovasti...
Oma suhtautumiseni kaikenlaisiin huumeisiin on tosi jyrkkä, enkä ole niihin omassa elämässäni törmännyt. Minulla on tosi jyrkät (ja monien mielestä varmaan tylsät...) periaatteet, joista en kyllä helposti luovu. Jokainen pitäköön omansa. :)
Suhde nykyiseen naiseen oli kriittisessä pisteessä, kun hänen serkkunsa kertoi huumekokeiluistaan. Tätä ääneen pohtiessani naiseni sanoi minulle, ettei hänellä oikeastaan olisi mitään estettä olla myöskään kokeilematta. Se oli sellainen asia, jota en voinut kertakaikkiaan niellä.
Tapanani on kuitenkin yleensä kyseenalaistaa asioita, myös omia mielipiteitäni. Kahlasin muutaman päivän ajan netissä kymmeniä sivuja, jotka kertoivat huumeista ja puolustelivat niiden käyttöä. Ihan vain siksi, että jos sattuisinkin itse olemaan väärässä.
En vain onnistunut löytämään mitään, jonka nojalla muuttaisin periaatteitani. Tiedän kyllä esimerkiksi kannabis-pohjaisten huumausaineiden luokitustason laskusta Iso-Britanniassa. En vain ole keksinyt yhtään syytä, miksi minun pitäisi ympätä tähän tasapainoiseen elämääni huumeita? Voiko niiden avulla saavuttaa jotain sellaista, jota minulla ei vielä ole?
Näkökulmien kasvattamiseksi kysyisin ihan mielenkiinnosta teiltä, jotka olette kokeilleet tai käytätte huumeita (myös sellaisia huumausaineita, joita ette laske huumausaineiksi), että mikä on syynä kokeiluunne tai käyttöönne?
Huumeet
42
4134
Vastaukset
- Mies kommentoi
En homo, lesbo enkä edes bi, mutta voisin kommentoida hieman asiaa.
Seksuaalisesti vapaat ihmiset ovat yleensä vapaampia myös muidenkin asioiden suhteen. Huumeita ei vastusteta vain siksi, että muutkin vastustaa. Harvemmin pipo kiristää, kuten perussuomalaisella on tapana.
Tunnen jokusen homon ja monet näistä käyttävät huumeita. Miksi? No varmaan ihan samoista syistä kuin heterotkin. Tuskin se homoilu lisää huumeiden vaikutusta parempaan suuntaa. :)
Jos haluat kuulla syitä, niin mene "Huumeet" palstalle kyselemään.- iua
Mielestäni ihmisen seksuaalinen suuntautuminen ei korreloi millään tavalla hänen asennettansa huumeita kohtaan. Pipo kiristää ainakin lesbojen piirissä aivan yhtä usein, kuin lopussakin kansanosassa. Joskus tuntuu, että useamminkin. Tosin kyse on ehkä ennemminkin keskustelupalstalle valikoituneesta käyttäjäryhmästä, kuin satunnaisesta otannasta, joka edustaisi kaikkia Suomen lesboja.
Vähän arvelluttaa tämä homot ja huumeet samassa kontekstissa. Odotan vaan, koska joku syrjähyppää tänne uskontopalstalta tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. "Huono lapsuus johtaa sekä homouteen, että huumeriippuvuuteen..".
Lainaten ja tarkentaen, tuskin se homoilu lisää huumeiden vaikutusta tai käyttöä suuntaan tai toiseen. - Skeptinen lukija
iua kirjoitti:
Mielestäni ihmisen seksuaalinen suuntautuminen ei korreloi millään tavalla hänen asennettansa huumeita kohtaan. Pipo kiristää ainakin lesbojen piirissä aivan yhtä usein, kuin lopussakin kansanosassa. Joskus tuntuu, että useamminkin. Tosin kyse on ehkä ennemminkin keskustelupalstalle valikoituneesta käyttäjäryhmästä, kuin satunnaisesta otannasta, joka edustaisi kaikkia Suomen lesboja.
Vähän arvelluttaa tämä homot ja huumeet samassa kontekstissa. Odotan vaan, koska joku syrjähyppää tänne uskontopalstalta tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. "Huono lapsuus johtaa sekä homouteen, että huumeriippuvuuteen..".
Lainaten ja tarkentaen, tuskin se homoilu lisää huumeiden vaikutusta tai käyttöä suuntaan tai toiseen.Täytyy myös muistaa, että tämä lesbopalsta on erityisesti teinipoikien suosiossa. Heistä on kiva kirjoitella tänne "naiseksi" naamioituneena provokatiivisia mielipiteitä. En menisi tekemään yleistyksiä tämän palstan juttujen tason perusteella yhtikäs mistään.
Vanha kunnon sapfo-lista sentään kontrolloi jotenkin edes sukupuolen! - Just Me
iua kirjoitti:
Lainaten ja tarkentaen, tuskin se homoilu lisää huumeiden vaikutusta tai käyttöä suuntaan tai toiseen.Mielessäni kävi myös tuo 'suhde' homojen ja huumeiden välillä. Omassa tuttavapiirissäni esiintyy suhteellisen paljon huumeiden käyttöä ja joka ikinen heistä on hetero (tai sitten he ovat erittäin kaapissa olevia yksilöitä). Homopiireistä (naiset sekä miehet) en taas tiedä yhtään kuka olisi edes kokeillut huumeita ja asenteet tuntuvat olevan hyvin jyrkkiä huumeita vastaan.
Olen kanssasi samaa mieltä, että seksuaalinen suuntautuminen tuskin määrää myös huumeiden käytön määrää.
- Sara_
Itselläni myös jyrkkä EI huumeille. Niiden käytössä ei ole mitään järkeä, ei pienintäkään.Pientenkin määrien hallussapidosta pitäisi rätkäyttää kunnon linnatuomiot!!! Hyi helvetti, että jotkut viittiikin työntää kehoonsa sitä paskaa!
- täällä
Käytätkö alkoholia? Poltatko? Miksi? Alkoholi jos mikä on hengelle hyvinkin vaarallisia, vastahan tuo eilen otsikoitiin lehdessä että alkoholi on yhä useamman suomalaisen kuolinsyy. No joo, hieman aiheen sivusta, mutta aika moni huumeiden vastustaja käyttää reilustikin alkoholia eikä näe siinä mitään väärää. Kun se on "vaan alkoholia".
En itse käytä huumeita, joten olen hieman jäävi vastaamaan. En hyväksy kovien aineiden käyttöä, mutta mikäli esim. kannabis joskus laillistetaan (tai reissaan Amsterdamiin), tulen varmasti kokeilemaan. Miksikö? Siksi, että olen utelias. Siksi että aiheeseen joskus perehdyttyäni (kun kaveri kertoi kokeilleensa) pengoin tietoa siitä ja tulin siihen tulokseen että se on vain yksi mieto päihde (ja mahdollisesti alkoholia vaarattomampi) muiden lisäksi. Suhtaudun myös melko kriittisesti siihen pelotteluvalistukseen ja porttiteoriaan mitä Suomessa on viimeiset parikymmentä vuotta harrastettu.- Le Petit Mort
Se on ihan lääketieteellinen tosiasia, että kannabis on vähemmän haitallinen päihde kuin alkoholi. Sitä ei ole laillistettu siksi, että se ei korvaisi alkoholia, vaan tulisi sen lisäksi.
En kyllä silti välttämättä suosittele sitä, että hankkii itsensä vielä koukkuun pilveenkin... Mutta itsehän sitä jokainen päättää. Ja kiroilee sitten vähän vanhempana, että kun olis ollu sitä järkee vähän enemmän nuorempana, niin ei tarttis tästäkin itteensä vierottaa...
Eli ei pilvi nyt oo mitenkään kauheeta, ja kai sitä voi kokeilla, mutta se riski kyllä on, että jatkossa sekä dokaa, että polttelee pilveä, mikä on kyllä vähän huono seuraus.
Tätä paljon nähneenä. - "kohtuullisuus"
Le Petit Mort kirjoitti:
Se on ihan lääketieteellinen tosiasia, että kannabis on vähemmän haitallinen päihde kuin alkoholi. Sitä ei ole laillistettu siksi, että se ei korvaisi alkoholia, vaan tulisi sen lisäksi.
En kyllä silti välttämättä suosittele sitä, että hankkii itsensä vielä koukkuun pilveenkin... Mutta itsehän sitä jokainen päättää. Ja kiroilee sitten vähän vanhempana, että kun olis ollu sitä järkee vähän enemmän nuorempana, niin ei tarttis tästäkin itteensä vierottaa...
Eli ei pilvi nyt oo mitenkään kauheeta, ja kai sitä voi kokeilla, mutta se riski kyllä on, että jatkossa sekä dokaa, että polttelee pilveä, mikä on kyllä vähän huono seuraus.
Tätä paljon nähneenä.että "riippuvuudet seuraavat toisiaan", jos on probleemia viinan kaa, on alttiimpi muillekin riippuvuuksille..
- sirunen
En käytä enkä aio koskaan kokeillakaan. En edes polta tupakkaa ja alkoholiakin kuluu aikas vähän.
- Jaana.
Ei:
-Huumeita
-Viinaa
-Tupakkaa
-Seksiä - minäpä
olen sitä mieltä, että kannabista ei pitäisi luokitella huumeeksi, koska se on täysin vaaraton hupiaine, joka ei aiheuta minkäänlaista riippuvuutta ja on lääkekäytössäkin turvallinen ja tehokas. Muut huumeeksi luokiteltavat ovat sitten aivan eri asia ja ponnekas EI niille.
- jotain vastata
Huumeet.. Siinä on mulle hehkilökohtaisella tasolla aika arka aihe...
Oma veljeni kun on itse narkomaani. Enkä nyt tarkoita mitään hasisksen polttelua silloin tällöin vaan suoneen piikitystä, isoja huumevelkoja ja irtipääsemistaisteluita..
Olen itse kokeillut lähes kaikkea, mitä olen käsiini saanut. paitsi heroiinia, tai mitään suonensisäisesti..
Kokeilut loppuivat siihen kun meinasin jäädä koukkuun amfetamiiniin, yhden kokeilukerran jälkeen..
Sen jälkeen en ole poltanut edes hasista ja siitäkin on jo yli kolme vuotta aikaa.
Minulla on paljon tuttuja ja kavereita jotka käyttävät hasista säännöllisesti silloin tällöin, samaan tapaan kun monet alkoholia.
Porttiteoria ei päde heihin, eikä minuun.
Ehkä sitä osaa tiedostaa vahvempien aineiden riskit niin hyvin, ettei viitsi mennä sinne asti.Se olisi yhtä fiksua kuin benji-hyppy ilman narua..
Toisaalta marihuanan laillistaminen voisi jopa estää monien hasiksenkäyttäjien siirtymistä rankempiim aineisiin..
Tällä hetkellä kynnys on aika matala, vahvemmat aineet kun voi saada helposti joskus samalta diileriltä...
Moni sanoo hasiksen laillistamisesta, että sitten olisi enemmän huumeriipuvaisia, mutta en usko sen pitävän paikkaansa. Oman kokemukseni mukaan hasisriipuvuuden kehittyminen on ihan yhtä helppoa/vaikeaa/todennäköistä kuin alkoholismin.
Jotkut eivät osaa ottaa kohtuudella ja kehittyy ajan myötä riippuvuus.
Pikkuveljelläni oli sekä alkoholismi, huumeriippuvuus, että lääkkeiden väärinkäyttö-ongelma...
Ne siis kulkevat helposti myös käsi-kädessä..
Tämä ei ole mikään huumeiden puolesta-puhe, ei todellakaan. Tämä on minun näkemykseni ja kokemukseni asiasta.
En vain voi verrata hasista taikka vahvoja huumeita keskenään. Olen itse polttanut joskus silloin tällöin, ilman ongelmia, muutta se ei vain ollut mun juttu. En pitänyt tunteesta jossa pää oli niin sekaisin. Alkoholi on minulle paljon suurempi ongelma. Ja sen juomista olisi syytäkin vähentää...
Eli sitä ei koskaan tiedä,mihin jää koukkuun. Jotkut juovat, jotkut pelaavat, jotkut polttavat kaiki rahansa...
Hasikseen ei ole kukaan kuollut (paitsi auto-onnettomuudessa) , mutta peliriippuvuudeta kärsivät, velkaantuneet ihmiset ovat jopa tappaneet perheitään ja itsensä lopuksi...
Miksi siitä ei nosteta haloota? Miksi peliautomaatteja ei kielletä, kun osa voi addiktoitua? Miksia alkoholia ei kielletä, kun osa voi alkoholisoitua? Miksi hasis kielletää vaikka riskit eivät ole kahta edellistä suuremmat..? Näin minä asian näen.. Kertokaa jos olen väärässä.
En suosittele ketään kokeilemaan, riski on aina olemassa. Varsinkin jos on taipumusta todellisuuden pakenemiseen..
Sitäpaitsi elämä on ihan jees ilmankin.. - LaikaQ
Suhtaudun kriittisesti kaikkiin päihteisiin. Oma ajatukseni kiteytyy kysymykseen: miksi yleensä käyttää mitään päihdyttäviä aineita? MIKSI?
Pelkkä uteliaisuus ei riitä minulle vastaukseksi.
On lukemattomia muitakin kokeiltavia asioita, jotka eivät ole haitallisia, jos haluaa olla elämän suhteen utelias. Olen kuullut käyttäjiltä myös kommentin, jossa he surkuttelevat sitä miten minä jään huikeita kokemuksia paitsi. Ei kaikkea tarvitsekaan kokea. Ihminen voi aina valita.
Mitä tulee aineiden käyttäjiin, joita olen kohdannut elämässäni, ovat kaikki olleet aineissa ollessaan täysin sekavia, nuppi turvoksissa, rasittavia, luulevat olevansa hyvinkin fiksuja ja filmaattisia ja erityisesti jotenkin parempaa kastia kuin alkoholin käyttäjät. Ruohonpolttajat tämän päälle vielä joko täysin sietämättömiä kikattajia ja häilääjiä tai vaihtoehtoisesti aivan pihalla vedettyään pilveä liikaa.
Käyttäjät pyrkivät aina puolustelemaan käyttöään. Totta kai. On vaikeaa tunnustaa, että tarvitsee jotain skeidaa tullakseen toimeen elämässään. Huumeiden käytöstä on niin paljon tutkimustulosta, eroon pääseiden elämäntarinoita ja muuta informaatiota, että tuskin tarvitsee tässä niitä luetella. Siskoni potilaisiin kuuluu useita nuoria narkkareita, jotka ovat aloittaneet kokeilemalla kannabista ja päätyneet sekakäyttäjiksi, pahaan riippuvuuteen ja vaikeisiin mielenterveysongelmiin. En tarvitse paljon muuta todistetta siitä miten petollisia päihteet ja erityisesti huumeet ja lääkkeet ovat.
Kukaan ei tiedä etukäteen, kuka jää koukkuun. Tiettyihin aineisiin jää koukkuun miltei kaikki. Tämä on ex-narkkareiden mielipide, jota tuskin käy kiistäminen. Parempi siis pitää nollatoleranssi, koska kukaan ei TARVITSE oikeasti päihteitä. Niitä tarvitsevat vain ne, jotka rikastuvat käyttäjien kustannuksella.
Kannabiksen laillistamisen sijasta voitaisiin miettiä yhtä perusteellisesti sitä, miten kaikkien päihteiden käyttöä saataisiin vähennettyä. Myös alkoholin. Se on toki huomattavasti vaikeampaa, helpompaa on antaa ihmisille vapaat kädet ja vetäytyä vastuusta.- just me
Sehän sisältää huomattavasti enemmän ihmiskeholle haitallisia epäorgaanisia aineita kuin esimerkiksi luonnonmukaisesti kasvatettu kannabiskasvi.
Ja aiheuttaa vielä riippuvuudenkin, jota mm. kannabis ei tee. - LaikaQ
just me kirjoitti:
Sehän sisältää huomattavasti enemmän ihmiskeholle haitallisia epäorgaanisia aineita kuin esimerkiksi luonnonmukaisesti kasvatettu kannabiskasvi.
Ja aiheuttaa vielä riippuvuudenkin, jota mm. kannabis ei tee.Riippuvuuden aiheuttajana kahvi taitaa olla viides kaikilla listoilla. Mutta tämä on tämä vanha klisee, arvaa kuinka monta kertaa kuultu ja yleensä siltä, jolle kannabis on kovin rakas.
Juon kahvia pari kertaa päivässä, yleensä 1-2 kuppia. En ole kuitenkaan huomannut sen aiheuttavan minkäänlaisia psyykkisiä tuntemuksia. En rentoudu, en tule iloiseksi tai surulliseksi, se ei tuo minkäänlaisia viboja. Se ei poista edes väsymystä, vaikka sitä niin mainostetaan. Juon myös teetä, paljon vettä ja jopa colaa ja kylmää appelsiinimehua, johon saattaisi kehittyä jonkinlainen riippuvuus, on se niin hyvää. Pitäisiköhän olla huolestunut?
En ole kuullut, että kahvinjuonti olisi aiheuttanut kovin suuria ongelmia ihmisille. Jaa, no oikein hurja kahvin liikakäyttö voi tietysti aiheuttaa vatsahaavan. Se tekee kipeää ja aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle. Jotkut juovat kahvia älyttömiä määriä mutta eivät silti aja kolareita, sekoile kaduilla, aiheuta perheväkivaltaa, saa häätöä asunnostaan, hukkaa otetta elämäänsä. Vai onko joku hairahtunut vastaantulevien kaistalle 120km/tunnissa liiallisen kahvinjuonnin seurauksena? Tunnen jopa yhden, joka juo ainakin kaksi tai kolme PANNULLISTA kahvia vuorokaudessa mutta hän on silti aivan särmä. Olisikohan, jos vetäisi samassa suhteessa kannabista?
Ero on siinä, että kahvi ei vaikuta fyysisiin tai psyykkisiin toimintoihin niitä jollain lailla muuttaen. Aivotoimintaan vaikuttavat päihteet tekevät sen. Sinä ehkä osaat tietää rajasi mutta erittäin moni muu ei sitä tiedä. Suomalaiset ovat persoja sekoittamaan päänsä. Kuka voi taata, että sallimalla miedot huumeet ei luoda pohjaa asenteelle, että myös vahvempia voi käytellä? Onhan nykyinen alkoholin suurkulutuskin seurausta asenteiden höltymisestä. Vanhempieni nuoruudessa yhteisön asenteet olivat niin tiukat, että kukaan ei halunnut leimautua alkoholinkäyttäjäksi. Ongelmat olivat hyvin vähäisiä, yksittäistapauksia.
- just me
Ilmoitan heti alkuun, että olen jyrkästi vahvoja huumeita vastaan. En koe, että silloin tällöin hyvässä seurassa poltettua tullut kannabis tekisi minusta jotenkin huonomman ihmisen. Se on lähinnä vain ollut tapa rentoutua. Sitä paitsi vaikutukset ovat olleet miellyttävämmät kuin alkoholin kanssa. Uskon, että tällainen yleinen propaganda huumeita vastaan on saanut ihmiset pitämään esim. juuri kannabiksen yltiövaarallisena huuuuumeena, joka todellisuudessa on suhteellisen mieto aine. (Tietenkin kannabiskasvista jalostettu hasis, joka on kuljetettu jostain kuubasta autojen bensatankeissa ja ihmisten peräsuolissa on asia erikseen - ei vahvuuden takia, vaan myrkyllisyytensä).
Kysymykseen, miksi ylipäätään pitäisi käyttää mitään päihdyttäviä aineita, ei varmaankaan ole mitään yksiselitteistä vastausta. Jokaisella ihmisellä on siihen omat motiivinsa. Miksi ihmiset juovat kahvia, koska se alunperin kuitenkin maistuu melko pahalle ja aiheuttaa riippuvuuden? Lisäksi se on epäterveellistä elimistölle ja nykyään melko kallistakin. Entäs savukkeet? Ne tuovat hetkellisen euforisen olon, kun saadaan nikotiinia elimistöön ja kohta taas on tarve saada lisää. Alkoholista puhumattakaan. Ja kaikki ne ovat laillisia aineita. Mutta em. aineiden käyttäjiä ei tuomita, koska ne ovat laillisia.
En tiedä.
Sellaista elämä vaan on. En kuitenkaan halua ymmärtää ihmisiä, jotka tuomitsevat jokaisen positiivisesti (miedoista) huumeista ajattelevan henkilön, koska maailmassa on paljon epämiellyttämpiäkin asioita, joista valtavirtamedia ei puhu. Arvostan kuitenkin ihmisiä, jotka pystyvät tässä yhä hullummassa maailmassa pysymään täysin päihteettöminä (tähän lasken laittomaksi luokiteltujen huumeiden lisäksi myös lailliset huumeet). - iua
Tuntuu, että minun on jotenkin puolusteltava itseäni, koska gallupissa mainitsin ajoittain polttelevani pilveä. En oikein pidä tästä puolustusasemasta, sillä en ole kellekään huumeita, mietojakaan, tarjoamassa. Silti tahtoisin jotain sanoa.
Olen polttanut pilveä joskus enemmän, joskus vähemmän, noin kolmen vuoden ajan. Käyttöni on viihdekäyttöä satunnaisin väliajoin. Joskus tulee polteltua kerran pari viikossa, toisinaan välissä on ollut kolmekin kuukautta. Huomattavasti useammin käytän alkoholia humaltumistarkoituksessa (sitäkin uskoakseni keskimääräistä taideopiskelijaa vähemmän). Olen itse ostanut huumeita kerran tai kaksi, useimmiten joku kavereista tarjoaa paukut. Otan, jos tuntuu siltä, jollei tunnu, en ota.
Olen kerran kokeillut "keskivahvoja" huumeita, mutta se kerta riitti minulle. Morkkis oli jälkeenpäin paljon suurempi, kuin saavutettu nautinto. Erään lukioaikaisen ystäväni amfetamiinikierre sivuilmiöineen ei juuri houkuttele. Määräävä tekijä päihteidenkäytössäni on kontrollin säilyttäminen. En saa mitään iloa irti tilanteesta, jossa olen niin sekaisin, etten osaa kotiini kävellä.
Miksi sitten käytän huumeita? Pidän niiden vaikutuksesta itsessäni. Kannabis on minulle nautintoaine siinä missä alkoholikin, vaikutuksissa vain on sävyeroja. Voisin verrata esim. limppareihin. Joskus tekee mieli jaffaa, joskus tekee mieli kolaa. Kumpikin kuplii, mutta maistuu ne ihan erilaisilta.
Kannabis ei ole autuaaksitekevä aine. Se herkentää aisteja ja vahvistaa olemassaolevia tunnetiloja, ei luo uusia. Jos on ollut kurja päivä, on se jointin jälkeen 5 kertaa kurjempi. Jos on onnellisella tuulella, sitä meinaa jälkeenpäin pakahtua onnellisuuteensa. Ja jos tykkää suklaasta selvin päin ......... no, liikalihavuus lienee suurin kansanterveydellinen haitta, joka kannabiksen laillistamisesta seuraisi. ;)
Kun ensimmäisen kerran poltin pilveä, tein sen omasta tahdostani, omasta pyynnöstäni. Vihaan tuputtamista yli kaiken. Oli kyse elämänohjeista, huumeista tai uskonnosta, jokainen tekee omat ratkaisunsa, jokainen on ensikädessä vastuussa itse itsestään ja omasta kehostaan.
Jos olet tyytyväinen elämääsi nyt, en näe syytä, miksi sinun tulisi huumeita koittaa tai käyttää. Minä puolestani olen tyytyväinen elämääni näin. En näe syytä, miksi kenenkään tulisi moralisoida minun valintojani.- höpsö
Itse en käytä enkä suosi päihteitä.
En koe tarvitsevani päihteitä mihinkään, oon ihan tyytyväinen elämääni. En usko että niiden tuomat hyödyt olisivat suuremmat kuin haitat. En ole kiinnostunut päihteiden tuomasta hyvästä olosta - saan sen muualtakin.
Jos joku arvottaa asiat toisin, tehköön hän omat valintansa ja onnea matkaan - <työtätekevä>
höpsö kirjoitti:
Itse en käytä enkä suosi päihteitä.
En koe tarvitsevani päihteitä mihinkään, oon ihan tyytyväinen elämääni. En usko että niiden tuomat hyödyt olisivat suuremmat kuin haitat. En ole kiinnostunut päihteiden tuomasta hyvästä olosta - saan sen muualtakin.
Jos joku arvottaa asiat toisin, tehköön hän omat valintansa ja onnea matkaanNäin juuri. Kaikkien ei tarvitse tykätä kaikesta, eivätkä kaikki tykkääkään. En ymmärrä miksi ei saisi syödä appelsiineja ja sitruunoita aamupalaksi ja iltapalaksi poltella, itse kasvattamaa kannabisyrttiä, jos siitä tulee iloisammalle tuulelle, kuin tupakasta. Sen lisäksi omassa ruukussa kasvanut yrtti ei tue tupakkateollisuutta, eikä siitä taatusti ole haittaa kenellekään. Eriasia jos on suoraan-luonnosta-löytyvien-mieleen,tai fysiikkaan vaikuttavien aineiden, lue; Luonnon-Antioksidanttien väärinkäyttäjä. Liika on liikaa mitä tahansa, mutta antakaa luonnon olla ja keskittykää oleelliseen. Voikaa hyvin. Harmoniaa, työntekoa ja rakkautta. Muistakaa välillä myös se, että raha, uraputki ja maallinen materia eivät ole kaikki kaikessa kaikille. Kaikki kukat kukkii, jos annetaan. Miksi ei anneta?
- höpsö
<työtätekevä> kirjoitti:
Näin juuri. Kaikkien ei tarvitse tykätä kaikesta, eivätkä kaikki tykkääkään. En ymmärrä miksi ei saisi syödä appelsiineja ja sitruunoita aamupalaksi ja iltapalaksi poltella, itse kasvattamaa kannabisyrttiä, jos siitä tulee iloisammalle tuulelle, kuin tupakasta. Sen lisäksi omassa ruukussa kasvanut yrtti ei tue tupakkateollisuutta, eikä siitä taatusti ole haittaa kenellekään. Eriasia jos on suoraan-luonnosta-löytyvien-mieleen,tai fysiikkaan vaikuttavien aineiden, lue; Luonnon-Antioksidanttien väärinkäyttäjä. Liika on liikaa mitä tahansa, mutta antakaa luonnon olla ja keskittykää oleelliseen. Voikaa hyvin. Harmoniaa, työntekoa ja rakkautta. Muistakaa välillä myös se, että raha, uraputki ja maallinen materia eivät ole kaikki kaikessa kaikille. Kaikki kukat kukkii, jos annetaan. Miksi ei anneta?
jokainen tekee itse valintansa ja kantaa vastuunsa siihen asti kun pystyy..
Kun on riippuvainen, vastuuntunto ei enää kuuluu sanavarastoon.. Arkikaan ei oo enää juhlaa..
Toivottavasti kohtuullisuus on tiesi
- gila
Suhtaudun huumeisiin selkeän kielteisesti - siis itseni kohdalla. Olen myös nähnyt lähipiirissä jo "viihdekäytön" johtavan ongelmiin, esim. unihäiriöihin ja c-hepatiittiin. Pilven polttelu vaikuttaa vaarattomalta, mutta kyllä sekin vuosien mittaan jättää jälkensä.
Kannattaa myös ottaa huomioon, että kemiallisten aineiden vaikutus vaihtelee yksilöllisesti; toinen ei paljon niillä elämäänsä sotke, mutta toinen jää koukkuun kerrasta ja huumeista tulee tärkeä elämän sisältö. Sama juttuhan on alkoholinkin kanssa.
Itse käytän alkoholia kohtuullisesti, en koskaan humaltumistarkoituksessa. En tarvitse alkoholia rentoutumiseen. Enkä pään sekoittamiseen - se menee sekaisin välillä ihan vaan tästä elämästä... - kenguru
...joskus nuoruuden hulluudessa kannabista. se jäi pariin kertaan ja sen koommin en ole mitään käyttänyt. eikä ole aikomustakaan. kenenkään huumehörhön kanssa en ryhtyisi seurustelemaan, mutta jos joku haluaa käyttää huumeita, niin ei se minun ongelmani ole.
- olen
kokeillut ainoastaan kannabista. Ja luen sen päihteeksi.
Alun perin kokeilu oli ihan vain uteliaisuudesta, sen jälkeen tuli polteltua vuoden ajan suht säännöllisesti ihan samassa mielessä kuin vaikka juot teetä tai syöt suklaata. Mitään riippuvuutta ei päässyt syntymään. Ikinä en ole rahojani laittanut koko touhuun. Sopii mulle paremmin kuin alkoholi.
Tosin nykyinen linjani on päihteetön ihan vain senkin takia, että ei vain yksinkertaisesti kiinnosta koko touhu. Turhaa. - sairastunut
Kannabista liikkuu, moni sitä iloisesti käyttää ja muillekin jakelee. Monet voivat käyttää kannabista silloin tällöin saamatta sen dramaattisempia ongelmia. Huumevalistuksesta puuttuu kuitenkin yksi erittäin tärkeä fakta: kannabiksen käyttö voi laukaista paniikkihäiriön tai psykoosin ensimmäiselläkin käyttökerralla.
Olen usein kannabiksen puolustajilta kuullut, että nämä psykoosihuhut olisivat propagandaa. Eivät ole: itse tyhmyttääni vedin kaverilta hasista ja suljetulla oltiin. Harhat ja pakokauhun sekainen paniikki ei hellittänyt vaikka huumeen vaikutus sinänsä lakkasikin.
Monetkaan kannabiksen ilosanomaa levittävät eivät tiedä aineesta tarpeeksi. Minulle on ihan sama, jos joku vetää ainetta omalla vastuulla -niin minäkin tein, korostan sitä että sairastuin omaa tyhmyyttäni, en kaverin tyhmyyttä. Silti suutun niin järjettömästi joka kerta, kun pilvihörhöt väittävät ainetta vaarattomaksi. Monet ajattelevat, että koska itselle ei käynyt kuinkaan ja koska muullekaan käyttäporukalle ei ole käynyt kuinkaan, aine on harmiton.
Tuonkaltaisessa päättelyssä selkeä virhe: käyttäjäpiireistä putoavat kertalaakista pois ne, joille aine ei sovi. Sikäli on harhaanjohtavaa kysellä turvallisuudesta pelkiltä käyttäjiltä. Luonnollisesti ne, jotka ainetta eivät ole sietäneet, eivät enää ole käyttäjiä eivätkä huumepiireissä pyöri.
Ei kannabista, kiitos! Terveisiä suljetulta ja helvetistä, kesti viisi vuotta ennen kuin tokenin yhdestä hiton hasissatsista.- höpsö
Huumeiden käyttö on venäläistä rulettia..
Joku menee psykoosiin kerrasta - parista..
Joku ei koskaan..
Toinen pysyy satunnais - viihdekäytössä vuosia, toinen tulee riippuvaiseksi tahtomattaan..
Eikä kellään meistä oo ennustaja eukon lahjoja, että miten käy jos polttelee vaikka piipullisen heroiinia silloin tällöin:) - vissiin
höpsö kirjoitti:
Huumeiden käyttö on venäläistä rulettia..
Joku menee psykoosiin kerrasta - parista..
Joku ei koskaan..
Toinen pysyy satunnais - viihdekäytössä vuosia, toinen tulee riippuvaiseksi tahtomattaan..
Eikä kellään meistä oo ennustaja eukon lahjoja, että miten käy jos polttelee vaikka piipullisen heroiinia silloin tällöin:)tuota, heroiinia ei vissiin polteta ollenkaan, mutta samapahan tuo.
- onnettomuudessa
Onnettomuus oli tietenkin se, että maistoit rohkeasti epämääräiseltä näyttävää hashista, joka todella sitä on. Epämääräistä, koska siitä ei todellakaan tiedä mitä se on. Hyvä, että selvisit takaisin sieltä missä sitten kävitkin. Nyt ei kuitenkaan ole hyvä sotkea puhdasta hamppua hashikseen, jos kerran kannabiksen vaikutuksista keskustellaan..
Uusimmassa Tieteen Kuvalehdessä on mielenkiintoinen artikkeli, joka käsittelee kannabista lääkkeenä. Melko puolueettomasti kerrotaan asioista ja paljon löytyy huonoja puoliakin:
http://www.tieteenkuvalehti.com/polopoly.jsp?a=1219&id=9192
Lääketieteellisestä tutkimuksesta myös täällä:
http://www.sky.org/data/laaketiede/australialaistutkimus.html - LaikaQ
onnettomuudessa kirjoitti:
Onnettomuus oli tietenkin se, että maistoit rohkeasti epämääräiseltä näyttävää hashista, joka todella sitä on. Epämääräistä, koska siitä ei todellakaan tiedä mitä se on. Hyvä, että selvisit takaisin sieltä missä sitten kävitkin. Nyt ei kuitenkaan ole hyvä sotkea puhdasta hamppua hashikseen, jos kerran kannabiksen vaikutuksista keskustellaan..
Uusimmassa Tieteen Kuvalehdessä on mielenkiintoinen artikkeli, joka käsittelee kannabista lääkkeenä. Melko puolueettomasti kerrotaan asioista ja paljon löytyy huonoja puoliakin:
http://www.tieteenkuvalehti.com/polopoly.jsp?a=1219&id=9192
Lääketieteellisestä tutkimuksesta myös täällä:
http://www.sky.org/data/laaketiede/australialaistutkimus.htmlKannabiksen käyttö lääketieteessä on aika eri juttu kuin sen polttelu yksityiselämässä. Sillä ei voi puolustella kannabiksen yleistä suositeltavuutta. Lääkeaineena se on hyvin kontrolloitu, määrät laskettu ja käyttöä seurataan.
Onhan lääkeaineina muitakin, jotka väärin käytettynä ovat jopa hengenvaarallisia ja vieläkin enemmän niitä, jotka aiheuttavat riippuvuutta. Ei niitä silti suositella edes satunnaiseen yksityiskäyttöön. Jokainen varmaan tietää miten helposti myös unilääkkeisiin, kipulääkkeisiin tai mielialalääkkeisiin jää koukkuun, jollei kukaan seuraa niiden kulutusta. - hoepso
vissiin kirjoitti:
tuota, heroiinia ei vissiin polteta ollenkaan, mutta samapahan tuo.
Eikä alkoholia juoda:)
Nyt kaivat kirjat esiin ja rupeet tutustuun vähän eri käyttötapoihin:) - hoepso
LaikaQ kirjoitti:
Kannabiksen käyttö lääketieteessä on aika eri juttu kuin sen polttelu yksityiselämässä. Sillä ei voi puolustella kannabiksen yleistä suositeltavuutta. Lääkeaineena se on hyvin kontrolloitu, määrät laskettu ja käyttöä seurataan.
Onhan lääkeaineina muitakin, jotka väärin käytettynä ovat jopa hengenvaarallisia ja vieläkin enemmän niitä, jotka aiheuttavat riippuvuutta. Ei niitä silti suositella edes satunnaiseen yksityiskäyttöön. Jokainen varmaan tietää miten helposti myös unilääkkeisiin, kipulääkkeisiin tai mielialalääkkeisiin jää koukkuun, jollei kukaan seuraa niiden kulutusta.liene eri asia kuin pössyttely/päihdekäyttö/viihdekäyttö:)
Vakavasti sairaille moni ns. "huume" on varmasti juuri se paras vaihtoehto jossakin tietyssä tilanteessa.. Esim. Opiaatit syöpäkipuisille ja kannabiksen sukulaiset johonkin muuhun vakavaan sairauteen. Jossa punnitaan että lääkkeen tuomat hyödyt on suuremmat kuin haitat..
Kyse ei oo siis siitä että kannabikses tai amfetamiinis ois jotain vikaa sinänsä.. Vaan enemmänkin siitä MIHIN ja MITEN niitä käytetään ja KENEN ohjeen mukaan. Eli enhän mäkään syö Buranaa 5000 grammaa päivässä, vaik se on hyvä särkylääke:) - Päihteetön ja iloinen
Hei!
Sama juttu kävi veljeni 190 cm pitkälle, rotevalle kaverille. Ensimmäinen kokeilu vei nuorisopsykiatriselle kahdeksi kuukaudeksi. Ei ole poika sen koommin kokeillut. Pääsi helpommalla kuin sinä, koska kahden vuoden kuluttua katsottiin jo soveltuvaksi armeijaan!
- aloittajalta...
Kiitoksia vastauksista, joita tulikin paljon!
Niin, en todellakaan tarkoittanut tai kuvitellut, että nimenomaan lesbot tai ylipäätään seksuaalisiin vähemmistöihin lukeutuvat käyttäisivät enemmän huumeita, kuin valtaväestö keskimäärin.
Kuten totesin, itselläni on melkolailla tietoa huumausaineista ja niiden mahdollisista vaikutuksista, ja olen myös lukenut lukuisia puolusteluja huumausaineiden käytölle. Tai päihteiden, miten kukakin mitäkin tahtoo nimittää.
Kysymykseni oli siis vain ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja omien ajatusten kyseenalaistamisen halusta kysyä, miksi huumausaineiden käyttäjät ylipäätään käyttävät huumausaineita. Koska en ole ymmärtänyt, mitä käytöllä voi saavuttaa tai mitä sillä tavoitellaan. Ja jokaisellahan on asiaan omat syynsä.
Mitä tulee itseeni, niin en ole koskaan koskenut tupakkaan, enkä käytä alkoholia päihtymistarkoituksessa. Minulla ei yksinkertaisesti ole sellaiseen mitään tarvetta. Lisäksi se, että olen koko ikäni harrastanut kilpaurheilua, vaikuttaa asiaan. Tupakointi kun valitettavasti vaikuttaa urheilutuloksiin negatiivisesti, ja yksi kunnon känni voi viedä mukanaan pahimmassa tapauksessa yli viikon treenitulokset, vähimmilläänkin monta päivää. Ei siis yksinkertaisesti ole varaa sellaiseen - eikä toisaalta myös mitään halua tai tarvetta. Hikoilu tulosten perässä on sen verran rasittavaa, etten viitsi omalla toiminnallani niitä mitätöidä. :)- hoepso
Tää oli oikein hyvä aloitus, tää sun juttus
Odotan innolla seuraavia kysymyksiäsi:)
t. höpsönen - Miksu
hoepso kirjoitti:
Tää oli oikein hyvä aloitus, tää sun juttus
Odotan innolla seuraavia kysymyksiäsi:)
t. höpsönenOlen kokeillut ja otan silloin tällöin kannabista sekä ecstasyä.Niissä ei ole mitään vikaa/vaaraa.Olen säännöllisesti näitä ns.viihdekäyttänyt kaveripiirissäni jo 12 vuotta eikä se ole elämääni tai uralla etenemistä haitannut.Ihmiset pelkäävät vastustavat asiota joista heillä ei ole kokemusta.Suomessa on käytetty pelottelutaktiikkaa mitä huumeisiin tulee ja siksi kadunmiehestä/naisesta kannabiksen ja ectasyn käyttö on verrattavissa esim.heroiinin käyttöön.
Itse sanon vaan että kaikkea pitää ottaa kohtuudellla. - en ymmärrä
Miksu kirjoitti:
Olen kokeillut ja otan silloin tällöin kannabista sekä ecstasyä.Niissä ei ole mitään vikaa/vaaraa.Olen säännöllisesti näitä ns.viihdekäyttänyt kaveripiirissäni jo 12 vuotta eikä se ole elämääni tai uralla etenemistä haitannut.Ihmiset pelkäävät vastustavat asiota joista heillä ei ole kokemusta.Suomessa on käytetty pelottelutaktiikkaa mitä huumeisiin tulee ja siksi kadunmiehestä/naisesta kannabiksen ja ectasyn käyttö on verrattavissa esim.heroiinin käyttöön.
Itse sanon vaan että kaikkea pitää ottaa kohtuudellla.Mun mielestä kannabis on silti huume..vaikka toitotattekin sen mietoudesta.En ymmärrä alkuunkaan ihmisiä joilla on kauhea kokeilunhalu kaikkeen vaaralliseen.Huumeet tekee yhteiskunnalle hallaa!Vastustan jyrkästi!
nim.20v.päihteetön - Vaik taidat
Miksu kirjoitti:
Olen kokeillut ja otan silloin tällöin kannabista sekä ecstasyä.Niissä ei ole mitään vikaa/vaaraa.Olen säännöllisesti näitä ns.viihdekäyttänyt kaveripiirissäni jo 12 vuotta eikä se ole elämääni tai uralla etenemistä haitannut.Ihmiset pelkäävät vastustavat asiota joista heillä ei ole kokemusta.Suomessa on käytetty pelottelutaktiikkaa mitä huumeisiin tulee ja siksi kadunmiehestä/naisesta kannabiksen ja ectasyn käyttö on verrattavissa esim.heroiinin käyttöön.
Itse sanon vaan että kaikkea pitää ottaa kohtuudellla.olla aika amatööri näis jutuis :)
Sanoppa mitä ne satunnaiskäyttäjät hullujehuoneel tekee, ku esso, piri ja mari on niin turvallisia-- Hä? - oo mitää
Miksu kirjoitti:
Itse sanon vaan että kaikkea pitää ottaa kohtuudellla.pelottelu taktiikkaa ollu vuosiin:)
Aika ja aineet on tehnyt tehtävänsä suhunkin - oot tippunu kärryiltä, sorry beibi:) - tsekkoslovakki
oo mitää kirjoitti:
pelottelu taktiikkaa ollu vuosiin:)
Aika ja aineet on tehnyt tehtävänsä suhunkin - oot tippunu kärryiltä, sorry beibi:)joo, kyl nistit ja ex-nistit tunnistaa kaukaa, ja osaa varoa. äkkipikaisia sekopäitä..
myssy-veikot ok. - Miksu
tsekkoslovakki kirjoitti:
joo, kyl nistit ja ex-nistit tunnistaa kaukaa, ja osaa varoa. äkkipikaisia sekopäitä..
myssy-veikot ok.En tosiaankaan kutsuisi satunnaista ecstasynja kannabiksenkäyttöä nisteilyksi,ne jotka tuomitsee ja toteaa vaikka minun "pudonnen kärryiltä" eivät ole kokeilleet ko aineita eli lapsuuden ja nuoruuden peloittelutaktiikka on purrut...
- pikku miksu
Miksu kirjoitti:
En tosiaankaan kutsuisi satunnaista ecstasynja kannabiksenkäyttöä nisteilyksi,ne jotka tuomitsee ja toteaa vaikka minun "pudonnen kärryiltä" eivät ole kokeilleet ko aineita eli lapsuuden ja nuoruuden peloittelutaktiikka on purrut...
kun puhut vain itsestäs - et tosiasioista.
..Osa näistä satunnaiskäyttäjistä valitettavasti joutuu pöpilään; ja syynä on juuri nämä kannabis, amfetamiini ja extacy.. Joidenkin psyyke vaan ei niitä kestä, ja sitähän ei päälle päin välttämättä nää kellä pää ei kestä..
Jos mainostat niiden hyvyyttä ja turvallisuutta; niin kerrot vain osatotuuden:) - Järki käteen
pikku miksu kirjoitti:
kun puhut vain itsestäs - et tosiasioista.
..Osa näistä satunnaiskäyttäjistä valitettavasti joutuu pöpilään; ja syynä on juuri nämä kannabis, amfetamiini ja extacy.. Joidenkin psyyke vaan ei niitä kestä, ja sitähän ei päälle päin välttämättä nää kellä pää ei kestä..
Jos mainostat niiden hyvyyttä ja turvallisuutta; niin kerrot vain osatotuuden:)Mitä ihmettä täällä puhutaan?? Hampusta psykoosi??? Nyt en ota muihin päihteisiin kantaa, mutta kyllähän se niin on, että jos ei pää ilman psykooseja ruohoa kestä, niin siinä päässä on jo vikaa valmiiksi!! Ja PRKL.. IHMISET.. ÄLKÄÄ NYT SEKOITTAKO IDÄSTÄ TULEVAA HALPAA JA VAHVAA HASHISTA, joka yleensä on aivan eri tavaraa, kuin KAAPPISALAATTI!! :D
Ote vielä netistä:
Hampun laaja-alainen hyödyntäminen tukee ihmisen hyvinvointia usealla tavalla. Hamppu ravintona lisää kehon fyysistä hyvinvointia, tukee erilaisista sairauksista ja ongelmista selviämisessä. Hampusta saa miellyttävät vaatteet ja ihoystävällisiä pesuaineita ja rasvoja. Myös nautintoaineena hampusta on mahdollista saada paljon irti ilman pelkoa myrkytyksistä tai pysyvistä vaurioista sekä ilman kasvanutta riskiä tyhmyyksiin ja onnettomuuksiin. Hampun lukuisat ympäristöystävälliset tuotteet antavat kuluttajalle mahdollisuuden valita sydämellä ja tuntea maailma hyväksi paikaksi elää.
Hamppu voisi tuottaa ihmiselle terveellisiä tuotteita ja luonnon hyvinvoinnin positiivisen kehityksen. Hampputeollisuus on Keski-Euroopassa vahvasti kasvava teollisuushaara. Samoin Suomessa hampun kasvatus ja jalostaminen kulutushyödykkeiksi mahdollistaa tulevaisuudessa uusia työpaikkoja, lisää verotuloja ja mahdollisesti tasapainottaa valtionbudjetin joskus vielä plussan puolelle.
Meillä on kaikki resurssit nauttia yhteisestä elostamme tällä upealla planeetalla. Luonto tarjoaa niin ravintoa kuin suojaa tuulia ja tuiskuja vastaan. Samoin luonnosta löydämme lääkkeet sairauksiin ja se tarjoaa tukensa myös ihmisen henkiselle tasapainolle, kauneuden kaipuulle, sekä tutkimusmatkoja mahdollisuuksien, muotojen ja värien loputtomaan maailmaan. Mutta yksi kasvi tuntuu olevan aivan erityisen hyvä ystävä ihmiselle.
Hamppu on osoitus luonnon ihmeellisestä tarjonnasta, täydellisyydestä.
LÄHDE: http://www.vihreetpantterit.org/content.php?type=article&doc=0001 - joulupukki:
Järki käteen kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä puhutaan?? Hampusta psykoosi??? Nyt en ota muihin päihteisiin kantaa, mutta kyllähän se niin on, että jos ei pää ilman psykooseja ruohoa kestä, niin siinä päässä on jo vikaa valmiiksi!! Ja PRKL.. IHMISET.. ÄLKÄÄ NYT SEKOITTAKO IDÄSTÄ TULEVAA HALPAA JA VAHVAA HASHISTA, joka yleensä on aivan eri tavaraa, kuin KAAPPISALAATTI!! :D
Ote vielä netistä:
Hampun laaja-alainen hyödyntäminen tukee ihmisen hyvinvointia usealla tavalla. Hamppu ravintona lisää kehon fyysistä hyvinvointia, tukee erilaisista sairauksista ja ongelmista selviämisessä. Hampusta saa miellyttävät vaatteet ja ihoystävällisiä pesuaineita ja rasvoja. Myös nautintoaineena hampusta on mahdollista saada paljon irti ilman pelkoa myrkytyksistä tai pysyvistä vaurioista sekä ilman kasvanutta riskiä tyhmyyksiin ja onnettomuuksiin. Hampun lukuisat ympäristöystävälliset tuotteet antavat kuluttajalle mahdollisuuden valita sydämellä ja tuntea maailma hyväksi paikaksi elää.
Hamppu voisi tuottaa ihmiselle terveellisiä tuotteita ja luonnon hyvinvoinnin positiivisen kehityksen. Hampputeollisuus on Keski-Euroopassa vahvasti kasvava teollisuushaara. Samoin Suomessa hampun kasvatus ja jalostaminen kulutushyödykkeiksi mahdollistaa tulevaisuudessa uusia työpaikkoja, lisää verotuloja ja mahdollisesti tasapainottaa valtionbudjetin joskus vielä plussan puolelle.
Meillä on kaikki resurssit nauttia yhteisestä elostamme tällä upealla planeetalla. Luonto tarjoaa niin ravintoa kuin suojaa tuulia ja tuiskuja vastaan. Samoin luonnosta löydämme lääkkeet sairauksiin ja se tarjoaa tukensa myös ihmisen henkiselle tasapainolle, kauneuden kaipuulle, sekä tutkimusmatkoja mahdollisuuksien, muotojen ja värien loputtomaan maailmaan. Mutta yksi kasvi tuntuu olevan aivan erityisen hyvä ystävä ihmiselle.
Hamppu on osoitus luonnon ihmeellisestä tarjonnasta, täydellisyydestä.
LÄHDE: http://www.vihreetpantterit.org/content.php?type=article&doc=0001Vihdoin joku joka puhuu järkeä. Eihän sitä voi kieltää, etteikö hampun liika käytöstä olisi jotain haittaa, mutta jos kerran tai pari joskus kokeilet nii se ei ole yhtää vaaraksi eikä haitaksi :D. Minusta alkoholikin on vaarallisempaa kun hamppu. Pilvessä et ole väkivaltainen, mutta humalassa ehkä.
Hasis on saanut valitettavan huonon maineen Suomessa ja muualla. Minusta hampun hallussa pito pitäisi laillistaa niin, että pienissä määrin sitä saa olla mukana, mutta jos kilottain kärräis nii tulis virkavalta siihen väliin. Alkoholiakaan ei saa yleisillä alueilla juoda joten olisi hyvä jos hampun käyttö laillistettaisiin samoilla vaatimuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833