Uutena astianpesukoneen omistajana haluaisin tietää, onko olemassa jotain yleisesti käytettyä merkkiä josta näkee, voiko astian pestä astianpesukoneessa? Joissakin muovisissa astioissani on merkki, jossa on haarukan ja viinilasin kuva (tyylitelty). Voisiko tämä olla sellainen merkki? Astioita hankkiessani en ole tietenkään kiinnittänyt huomiota siihen, voiko ne pestä koneessa, kun minulla ei ole aiemmin ollut koko laitetta. Entä löytyykö netistä esim. jotain sivustoa, jossa olisi infoa siitä, mitä voi pestä astianpesukoneessa ja mitä ei?
astioiden merkinnät ja tiskikone
4
4300
Vastaukset
- perusinfoa
Kyllä siellä voi käytännössä pestä kaikki muovikipot, ei ne miksikään mene. Jos epäilet, niin laita vähemmän kuuma ohjelma.
Viinilasit sun muut kristallit saattaa hajota, jos ne kaatuu. Puuta en pesisi, sillä se imee itseensä peuaineet. Hopeaa ei ainakaan muiden metallisten kanssa yhtäaikaa, eikä mitään kullattuja juttuja.
Pienet muoviset välineet saattaa tippua pohjalle ja joissain koneissa ne voi joutua lämmitysvastuksen päälle ja sulaa - jopa palaa.- saa laittaa
ihmettelee....mulla ei ainakaan myrna lusikat ole menneet miksikään vaikka niissä on kultaa.
- toiseen...
ootko ollut tyytyväinen koneesee. Siis onko ikävä käsinpesua tai oletko miettinyt huuhteleeko kone kunnolla. Itsellänikin on melko uusi kone ja ennen vallan pessyt käsin kun en uskonut koneiden tulokseen siis ainakaan huuhtelutulokseen.
- muovi
Olen kyllä ollut tyytyväinen koneeseen. Inhoan nimittäin harvoja kotitöitä niin paljon kuin tiskaamista, ja aikaisemmin meillä oli aina suunnilleen kaikki astiat käytössä ja likaisina ennen kuin vaivauduin tiskaamaan. Tuon koneen kanssa on niin helppoa. Eli käsinpesua ei tosiaankaan ole ikävä! :) Tosin jotkut astiat pesen käsin (esim. puiset) mutta niitä on niin vähän, ettei se haittaa.
Itse asiassa olen miettinyt miten tehokkaasti ne pesuaineet lähtevät huuhtellussa (konepesuaineet kun ovat aikamoisia myrkkyjä) mutta kyllä luotan tuon koneen huuhtelutulokseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864