Papillon tai phalene

Milla

Löytyykö kokemuksia näistä roduista? Harkitsen koiran hankintaa, ja haluaisin saada informaatiota eri roduista.

8

3936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy,

      selaileppa palstaa vähän taaksepäin.Otsikko:Voisitteko ja kirj.neuoa.Siellä lirjoitusta papillonista ja linkki myös sivulle missä enemmän tietoa rodusta.

      • Milla

        kiitos vinkistä!


    • perhonen

      Moi.Mulla on kokemusta phalenesta.Mulla on ollut elämäni aikana 2 phalenea.On aivan ihana rotu.Kiintyy ihmiseen todella lujasti.Ihana kaveri.Nii ja onhan se miten koiran opettaa mutta meillä koira sai tulla aina sänkyyn,sohville jne.Jopa mukaan vessaan oli pakko päästä :D Koira oli aina kaikessa mukana.Turkki ei ole kovin vaikea hoitoinen..Mutta lue lisää infoa tästä hurmaavasta rodusta http://www.kemi.fi/papillonjaphalene/ tuolta!

    • ihania

      Hei,
      papillon ja phalene ovat ihan samanluontoisia koiria, ja ainut ero on korvien asennossa. toisella pystyt ja toisella lerpattavat. Näitä voidaan myös vaihtaa rodusta toiseen näyttelyssä, jos näyttää siltä että phalenen korvat nousivatkin pystyyn tai toisinpäin.

      Luonteeltaan nämä koirat ovat hyvin älykkäitä ja helppoja kouluttaa. Minulla on ollut kaksi papillonia. Jälkimmäisen koulutus onnistui sillä, et se oli mukana ensimmäisen kanssa ja seurasi miten se kulki vierellä ja kiersi vierelle, tuli luokse, nouti esineitä jne. Eli todellakin voidaan puhua hyvin koilutettavasta rodusta. Nämä ovat myös aina iloisia ja kotona sisätiloissa kuitenkin yleensä melko rauhallisia. Rauhoittuvat etenkin parin vuoden jälkeen, mutta ovat silti aina valmiita leikkiin.
      Kovin isojen koirien kanssa näitä ei voi ilman valvontaa leikittää eikä näitä saa kohdella huonosti, niin kuin ei muitakaan koiria, mutta muuten ovat hyvin kivoja. Turkin hoito ei vaikeaa. Korvakarvat tosin ja jalkataipeet saattavat pehmeämpi turkkisimmillä mennä takkuun, jos ei harjaa 1 vkossa. korvakarvat saattavat myös joskus sotkeutua ruokaan, mutta se on pientä. nämä koirat kun syövät siististi ja ovat muutenkin siistejä. Meillä koirat ei saa mennä sänkyyn eikä sohvallekaan. Niillä on yksi tuoli ja palli ja muita paikkoja, joille saavat nousta. Eivät ole säännöistä moksiskaan. Jos joku vieras pyytää niitä tietämättömyyttään syliinsä istuessaan sohvalla, ne saattavat vinkua tai haukahtaa sillä muistavat sääntönsä oikein hyvin, eivätkä sen vuoksi voi totella vaikka haluaisivat.
      Toinen koira minulla on enemmän semmonen, jota saa kyllä rapsuttaa vaikka kuinka pitkään ja se kaivautuu oikein syliin mahdollisimman mukavasti ja on menossa kaikkien syliin. Toinen koirista antaa kyllä rapsuttaa, mutta ei viihdy minunkaan sylissäni. Enemminkin se siitä aina riehaantuu ja lähtee hakemaan lelujaan. Eli seura sille kyllä kelpaa.
      Perhoskoira on ehdottomasti hyvä koirahankinta!

    • a v a

      Minulla on ollut kolme papillonia, tosin tämä nykyiseni on semmottinen "ropellikorva", että vaikuttaa välistä toisinaan enemmän phalenelta kuin papillonilta ;)

      Nämä koirat ovat vilkkaita, siistejä, lujatahtoisia ja terhakoita. Eivät "kasva itsestään" - vaativat jämptiä koulutusta ja paljon rakkautta ja rapsutuksia =) Eivät ole maailman helpoimpia koiruja, ovat isoja vuhveja pienessä paketissa. Näin useimmiten, poikkeuksiakin toki on.

      Kaikenkaikkiaan perhonen tai phalene on suurenmoinen, rakastettava, uskollinen pikku ystävä =)

      Rotuyhdistykseltä tietoa:

      http://www.kemi.fi/papillonjaphalene/

      Tässä meitin nykyinen kultapipanaisemme:

      http://irc-galleria.net/view.php?nick=Janittajapoika&image_id=17727418

    • Mie vaan

      Phalene vaikuttaa mukavalta koiralta, mulla onkin kamala koirakuume :D

    • lilith_89

      Minulla on papillon. Aivan uskomattoman ihana koira! Mulla oli jostain syystä ennakkoluuloja perhosia kohtaan, mutta tämä minun tyttönen oli vailla uutta kotia, ja vaikka alkuun olikin arka, niin hyvin on reipastunut vuoden mittaan. Ihan uusia ihmisiä kohtaan on edelleenkin alkuun arka, mutta ystävällinen kaikille ja muistaa kyllä jokaisen tapaamansa. Kiintyy nopeasti ja minun perässä juoksee koko ajan. Kovasti on paijaamisen perään ja sylissä voisi istua vaikka koko päivän. Kannattaa kuitenkin välttää liiallista paapomista, koska olen ymmärtänyt, että saattaa helposti muuttua epäluuloiseksi tai aggressiiviseksikin muita kohtaan, ja olla mustis omistajasta. Älykäs rotu ja tykkää touhuta. Osaa katsoa suoraan sydämeen. Suosittelen ehdottomasti. Tämä on minulla kleinspitzin kaverina ja on "ensikoiraksi" tosi hyvä valinta. Turkki tosiaan helppohoitoinen eikä kovin helposti edes likaannu, vaikka on paljon valkoista väriä. Rakastan

    • Anonyymi

      Hei. Olen harrastanut koiria 32vuotta. Omat koirat ovat olleet seurakoiria. Isommat hoidossa. Uusin tulokas on papillon chihujen kaveriksi. Olen positiivisesti yllättynyt rodusta miten oppivainen ja älykäs koira on. Narttu tiytysti helpompi koulutettava. Aktiveettia se kyllä kaipaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe