2 koiraa vs. 1

jop

Hei!

Suunnitelmissa olisi hankkia 3-vuotiaalle pienelle narttukoiralle kaveri.

Haluaisin tietää hyviä ja huonoja puolia kahden tai useamman koiran omistajilta.

4

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hekotius

      Minulla on itselläni kolme urosta, siskollani on kaksi narttua ja yksi uros ja äidilläni on neljä narttua =)

      Hyviä puolia:
      * jos koirat ystävystyvät, on niille seuraa toisistaan
      * useampaa koiraa on helpompi "miellyttää", sillä ne keksivät keskenään leikkejä, eivätkä pyöri tylsistyneenä emännän / isännän jaloissa
      * koirien roduista riippuen voit harrastaa esim. valjakkohiihtoa useammalla koiralla - parempi kestävyys ja kovempi vauhti
      * mitä useampi koira, sitä mukavampaa ihmisellä on seurata niiden puuhia (minusta) =)

      Huonoja puolia:
      * vanhemman koiran huonot ominaisuudet tarttuat helposti nuoreen koiraan (esim. haukkuminen)
      * koirat eivät välttämättä hyväksy toisiaan
      * kahta nuorta koiraa voi olla hankala kouluttaa yhtä aikaa (paitsi että sinullahan on jo aikuinen koira)
      * useampaa koiraa saattaa joutua komentamaan sisällä riehumisesta helpommin kuin yhtä
      * ruokaa menee enemmän ja eläinlääkärikulut ovat suuremmat
      * matkalle voi olla vaikeampi lähteä

      Tuossa oli nyt muutama esimerrki, olisi niitä varmasti vielä paljon lisääkin.

    • omistaja

      Itselläni on kolme koiraa vanhin 8v, keskimäinen 5v ja nuorin 2v, eli ovat tulleet kolmen vuoden välein. Kolme vuotta on ihan hyvä ikäero koirille. Uutta tulokasta kannattaa lenkittää, sitten kun on lenkitys iässä myös itsekseen, ettei turvaudu vanhempaan ja itsenäistyy. Muutenkin nuorinta kannttaa kuljettaa mukanaan ilman vanhempaa koiraa välillä. Huonoja puolia en osaa sanoa itselläni ei ole sellaisia ollut. Koirani ovat kaikki narttuja, ja tulevat hyvin toimeen keskenään.

    • sitä mieltä että jos on aikaa huolehtia yhdestä koirasta niin silloin on aikaa myös kahdelle. edellyttää kuitenkin että koirat on suunilleen saman kokoisia. jos koirien kokoero on suuri niin silloin toisella on suurempi liikunnan tarve.

    • Ettei koira tule mustaukkaiseksi, se voi aiheuttaa ongelmia. Ei se vanhempi koira siitä mihinkään katoa ja sille voi olla suuri katastrofi, kun joku joka osaa ehkä tunkea paremmin ja röyhkeämmin isäntäväen syliin, näyttäisi vievän sen paikan.

      ja nuorempi kantsii opettaa olemaan myös ihan yksin, jos käykin niin että molempia koiria ei voikaan ottaa yhtäaikaa mukaan jonnekin.

      Varmasti kuitenkin käy hyvin ja nuop edelliset jo luettelivat, mitä pitäisi ottaa huomioon. ja onhan niistä seuraa toisilleen. Omalla perheelläni on kaksi keskikokoista/suurta koiraa ja niiden leikkiä oli ennen kiva katsella. nykyisin niille tuntuu tulevan aina leikkiessä erimielisyyksiä siitä, leikitäänkö leikkitappelua vai takaa-ajoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe