Hei!
Suunnitelmissa olisi hankkia 3-vuotiaalle pienelle narttukoiralle kaveri.
Haluaisin tietää hyviä ja huonoja puolia kahden tai useamman koiran omistajilta.
2 koiraa vs. 1
4
546
Vastaukset
- Hekotius
Minulla on itselläni kolme urosta, siskollani on kaksi narttua ja yksi uros ja äidilläni on neljä narttua =)
Hyviä puolia:
* jos koirat ystävystyvät, on niille seuraa toisistaan
* useampaa koiraa on helpompi "miellyttää", sillä ne keksivät keskenään leikkejä, eivätkä pyöri tylsistyneenä emännän / isännän jaloissa
* koirien roduista riippuen voit harrastaa esim. valjakkohiihtoa useammalla koiralla - parempi kestävyys ja kovempi vauhti
* mitä useampi koira, sitä mukavampaa ihmisellä on seurata niiden puuhia (minusta) =)
Huonoja puolia:
* vanhemman koiran huonot ominaisuudet tarttuat helposti nuoreen koiraan (esim. haukkuminen)
* koirat eivät välttämättä hyväksy toisiaan
* kahta nuorta koiraa voi olla hankala kouluttaa yhtä aikaa (paitsi että sinullahan on jo aikuinen koira)
* useampaa koiraa saattaa joutua komentamaan sisällä riehumisesta helpommin kuin yhtä
* ruokaa menee enemmän ja eläinlääkärikulut ovat suuremmat
* matkalle voi olla vaikeampi lähteä
Tuossa oli nyt muutama esimerrki, olisi niitä varmasti vielä paljon lisääkin. - omistaja
Itselläni on kolme koiraa vanhin 8v, keskimäinen 5v ja nuorin 2v, eli ovat tulleet kolmen vuoden välein. Kolme vuotta on ihan hyvä ikäero koirille. Uutta tulokasta kannattaa lenkittää, sitten kun on lenkitys iässä myös itsekseen, ettei turvaudu vanhempaan ja itsenäistyy. Muutenkin nuorinta kannttaa kuljettaa mukanaan ilman vanhempaa koiraa välillä. Huonoja puolia en osaa sanoa itselläni ei ole sellaisia ollut. Koirani ovat kaikki narttuja, ja tulevat hyvin toimeen keskenään.
sitä mieltä että jos on aikaa huolehtia yhdestä koirasta niin silloin on aikaa myös kahdelle. edellyttää kuitenkin että koirat on suunilleen saman kokoisia. jos koirien kokoero on suuri niin silloin toisella on suurempi liikunnan tarve.
Ettei koira tule mustaukkaiseksi, se voi aiheuttaa ongelmia. Ei se vanhempi koira siitä mihinkään katoa ja sille voi olla suuri katastrofi, kun joku joka osaa ehkä tunkea paremmin ja röyhkeämmin isäntäväen syliin, näyttäisi vievän sen paikan.
ja nuorempi kantsii opettaa olemaan myös ihan yksin, jos käykin niin että molempia koiria ei voikaan ottaa yhtäaikaa mukaan jonnekin.
Varmasti kuitenkin käy hyvin ja nuop edelliset jo luettelivat, mitä pitäisi ottaa huomioon. ja onhan niistä seuraa toisilleen. Omalla perheelläni on kaksi keskikokoista/suurta koiraa ja niiden leikkiä oli ennen kiva katsella. nykyisin niille tuntuu tulevan aina leikkiessä erimielisyyksiä siitä, leikitäänkö leikkitappelua vai takaa-ajoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592