2 koiraa vs. 1

jop

Hei!

Suunnitelmissa olisi hankkia 3-vuotiaalle pienelle narttukoiralle kaveri.

Haluaisin tietää hyviä ja huonoja puolia kahden tai useamman koiran omistajilta.

4

481

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hekotius

Minulla on itselläni kolme urosta, siskollani on kaksi narttua ja yksi uros ja äidilläni on neljä narttua =)

Hyviä puolia:
      * jos koirat ystävystyvät, on niille seuraa toisistaan
      * useampaa koiraa on helpompi "miellyttää", sillä ne keksivät keskenään leikkejä, eivätkä pyöri tylsistyneenä emännän / isännän jaloissa
      * koirien roduista riippuen voit harrastaa esim. valjakkohiihtoa useammalla koiralla - parempi kestävyys ja kovempi vauhti
      * mitä useampi koira, sitä mukavampaa ihmisellä on seurata niiden puuhia (minusta) =)

Huonoja puolia:
      * vanhemman koiran huonot ominaisuudet tarttuat helposti nuoreen koiraan (esim. haukkuminen)
      * koirat eivät välttämättä hyväksy toisiaan
      * kahta nuorta koiraa voi olla hankala kouluttaa yhtä aikaa (paitsi että sinullahan on jo aikuinen koira)
      * useampaa koiraa saattaa joutua komentamaan sisällä riehumisesta helpommin kuin yhtä
      * ruokaa menee enemmän ja eläinlääkärikulut ovat suuremmat
      * matkalle voi olla vaikeampi lähteä

Tuossa oli nyt muutama esimerrki, olisi niitä varmasti vielä paljon lisääkin.

• omistaja

Itselläni on kolme koiraa vanhin 8v, keskimäinen 5v ja nuorin 2v, eli ovat tulleet kolmen vuoden välein. Kolme vuotta on ihan hyvä ikäero koirille. Uutta tulokasta kannattaa lenkittää, sitten kun on lenkitys iässä myös itsekseen, ettei turvaudu vanhempaan ja itsenäistyy. Muutenkin nuorinta kannttaa kuljettaa mukanaan ilman vanhempaa koiraa välillä. Huonoja puolia en osaa sanoa itselläni ei ole sellaisia ollut. Koirani ovat kaikki narttuja, ja tulevat hyvin toimeen keskenään.

• sitä mieltä että jos on aikaa huolehtia yhdestä koirasta niin silloin on aikaa myös kahdelle. edellyttää kuitenkin että koirat on suunilleen saman kokoisia. jos koirien kokoero on suuri niin silloin toisella on suurempi liikunnan tarve.

• Ettei koira tule mustaukkaiseksi, se voi aiheuttaa ongelmia. Ei se vanhempi koira siitä mihinkään katoa ja sille voi olla suuri katastrofi, kun joku joka osaa ehkä tunkea paremmin ja röyhkeämmin isäntäväen syliin, näyttäisi vievän sen paikan.

ja nuorempi kantsii opettaa olemaan myös ihan yksin, jos käykin niin että molempia koiria ei voikaan ottaa yhtäaikaa mukaan jonnekin.

Varmasti kuitenkin käy hyvin ja nuop edelliset jo luettelivat, mitä pitäisi ottaa huomioon. ja onhan niistä seuraa toisilleen. Omalla perheelläni on kaksi keskikokoista/suurta koiraa ja niiden leikkiä oli ennen kiva katsella. nykyisin niille tuntuu tulevan aina leikkiessä erimielisyyksiä siitä, leikitäänkö leikkitappelua vai takaa-ajoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4483
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3085
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      47
      2981
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2773
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2695
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2675
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2369
    8. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2140
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2115
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe