Kannattaako ostaa?

Temex

siinämäärin alkaa ottaa päähän tuo bensiinin hinta. että omassa käytössä (kaupunkiajossa) nykyisen auton bensiinin kulutus hirvittää. ja vaihtoa suunnittelin johonkin pieneen "kauppakassiin" ja ihastuin tuohon Ka:han. käytettynä ajattelin tuollasen hommata joten olisi mukavaa tietää että mitä tyyppivikoja kyseisessä mallissa on? kehuja ja haukkuja otetaan vastaan?

8

3066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okokoko

      Vaimolle etsittiin autoa ja myyjä sai puhuttua koeajolle. Oli todellakin positiivinen yllätys, erityisesti maantiellä. Muuta kokemusta ei ole kertynyt. Kauppakassit kyllä mahtuu, heh.

      • Kalle

        Varmatoiminen, halvat huollot, koska autossa "vanhahtava" hyvin toimiva tekniikka. Tarkasta kuitenkin alustan ruostesuojaus ja suojauta se tarvittaessa. Jos haluat pienempää rengasmelua sisätilaan talvella, niin käytä kitkarenkaita, koska niiden pito on yhtä hyvä tässä ajokissa talviolosuhteissa kuin nastarenkailla. Kiva peli !!


      • ....................

        Ite kävin tyypittää kaakatinta ja kaupungissa ihan asiallinen maitokassi ripuska, mutta edellisen kirjoittajan kokemuksiin tasan päinvastainen kokemus maantiellä; Tehoton rimpula jolla ei saa moottoritien kiihdytyskaistalla nopeutta tarpeeksi, hirvee sisämelu, maantiellä joutu uruttaan koko ajan lappu lattiassa, tosin koneena oli 1,2. Mutta jos kaupunkiripuskaksi aikoo hankkia, niin ihan jees, pieni ja fillarit nurkissa=näppärä.


    • Make

      Itse olen ajellut Ka:lla työmatkat n. 35 km suuntaansa kaupunkiajoa ja moottoritietä viimeiset puoli vuotta, eikä pahaa sanottavaa tästä riemukuplasta juuri löydy. Ajettavuus on pikkuautoksi aivan mainio ja moottorinkin (1,3) teho ja varsinkin vääntö riittää erittäin hyvin kuljettamaan näin kevyttä pörriäistä kaupungissa ja espoon länsiväylän bemarikaahareiden seassa.

      Ainut miinus on nastarenkaiden melu, joka on todellakin melkoinen. Kesäkumeilla taas melu ei paljoa eroa vm 2004 vw golfista, joka on perheen kakkosauto :-)

      Vikoja omassa 5 vuotta vanhassa yksilössä on ollut lähinnä toisen loppuunajetun etuiskarin uusiminen, mikä ei onneksi ollut kallista.

    • mutta

      hirvee ruostumaan ja talvella kylmä

      toisekseen jos puoluekannalla jotain merkitystä niin leimaudut keskustalaiseksi matti vanhasen kannattajaksi

      • O.P

        Onko autosi talvella kylmä?
        Minäkun olen kehunut kaikille kuinka lämmin auto on KA.
        Meillä auto ainakaan lämpenee todella joutuin kovalla pakkasellakin. Lämpöä riittää ja säädintä saa kääntää alle puolen välin, jos ei "saunassa" tykkää istua. Oletko tarkistanut jäähdytinnesteitä autostasi...


    • --z

      Itse ajellut Ka:lla pian kolmisen vuotta, plussaa:
      -pieni kulutus
      -ketterä ahtaissa paikoissa
      -riittävät tilat 2 henkilölle tavaroille
      -edulliset huollot
      -varmatoiminen, ei ongelmia käyntiin lähdön kanssa eikä sammu
      -varmaa tekniikkaa koneessa ts. hyväksi todettu ja kestävä moottori

      miinusta:
      -ruostuu ovien kaarteiden kulmista
      -pakopönttö ruostui melkein puhki samoin putki maksoi asennuksineen 180€ yhteensä, (alkuperäisiä 98 vuodelta)
      -lamput ei ole pitkäikäisiä, melkein kokoajan joku valo "mustana"

      Kaikin puolin edullinen vaihtoehto, itse ajelen aina huoltovälit lisäillen pelkästään nesteitä. Suurempia ongelmia ei ole ilmaantunut. Seuraavaksi olisi toisen eturipustimen uusiminen sekä takajarrut pitäisi laittaa, nekin alkuperäisiä. Autolla ajettu tällähetkellä 108t

    • Kurrnau

      Pari päivää sitten hain kaupasta uuden järjestyksessä jo toisen Ka:n. Kokoisekseen mainio kärry maantiellä moottoritie nopeuksillakin ja mutkaiset maalaistiet on kesällä ja talvella nannaa...Lämmin, edullinen ylläpitää, varma, persoonallinen eikä tähän mennessä ole tarvinnut tehdä kuin määräaikaishuollot ja pari polttimon vaihtoa. Miinusta juuri nuo palavat polttimot muttei niitäkään nyt niiin hirveästi mene. Eikä ehkä ainakaan kaupunkiajossa ihan niin pieni ruokainen kuin luulisi (6,5 - 7 litraa).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe