Poliisiksi?

play-boy90

Haluaisin poliisiksi. Mihin pitäisi mennä peruskoulun jälkeen? Lukioon en mene.

29

12687

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amikseen

ja turvallisuus linjalle.

• vain kunhan

olet saanut vähintään 80 ov pituisen ammatillisen koulutuksen. Eli ammattikoulun, ammattikorkeakoulun, kauppakoulun, lukion tai vastaavaa.

Tämä on tosi ehdoton, eli jos olet vain käynyt peruskoulun sinulla ei ole mahdollista päästä poliisikouluun.

• intti

Näin on!!! Sitten koulujen jälkeen menet inttiin ja eiku poliisikouluun!!
        Ei sun tietenkää välttämättä tarvii intin käydä, mut kyl mä uskon et saa "pisteet kotiin" sillä...

• Hannes&Mauritz

Suoritat vaikka kauppa opistossa merkonoomin tutkinnon niin saat hyvät lähtökodat vaikka talousrikostutkijaksi.

• Weeeeeti

Ja tuon ikäisenä tiedät varmasti, että minkälaista poliisin työ on?
      Voi kuule, kyllä minäkin tuon ikäsenä poliisiksi vinguin. Olin aivan varma että minusta tulee poliisi. Mutta eipäs tullutkaan, enkä ole päätöstäni katunut.

• fdgdfg

Puu-ja palikkalinja sopii vallan mainiosti

• Faarao

Ota armeija tosissasi ja vähintään kessuna ulos, se osoittaa luonnetta !

• play-boy90

Amikseen sitte tän 9.luokan jälkeen vaan. Sitte armeija ja ajokortti ja sitte yrittää sinne poliisiopistoon Tampereelle.

Oon sitä miettiny, mutta vaikka oon niitä huonoja puoliakin tietenkin löytänyt niin silti sitä vieläkin poliisin homma kiinnostaa. Ja voihan sitä alaa vaihtaa jos ei sovikaan poliisiksi tai muuten vaan.

• pivapava
        play-boy90 kirjoitti:

Amikseen sitte tän 9.luokan jälkeen vaan. Sitte armeija ja ajokortti ja sitte yrittää sinne poliisiopistoon Tampereelle.

Oon sitä miettiny, mutta vaikka oon niitä huonoja puoliakin tietenkin löytänyt niin silti sitä vieläkin poliisin homma kiinnostaa. Ja voihan sitä alaa vaihtaa jos ei sovikaan poliisiksi tai muuten vaan.

"Ja voihan sitä alaa vaihtaa jos ei sovikaan poliisiksi tai muuten vaan. "

Ihan vilpittömästi sanon, että hommaa itsellesi elämänkokemusta ja hae kouluun sitten vähän myöhemmin. Hae sitten, kun "tiedät" sopivasi poliisiksi. Hae sinne vasta sitten, kun sinulla ei enää ole hohdokkaita odotuksia poliisin ammatista.

Ja muista: mikään ei mene niin kuin leffoissa!

Toivottavasti kiinnostuksesi säilyy!!

• play-boy90
        pivapava kirjoitti:

"Ja voihan sitä alaa vaihtaa jos ei sovikaan poliisiksi tai muuten vaan. "

Ihan vilpittömästi sanon, että hommaa itsellesi elämänkokemusta ja hae kouluun sitten vähän myöhemmin. Hae sitten, kun "tiedät" sopivasi poliisiksi. Hae sinne vasta sitten, kun sinulla ei enää ole hohdokkaita odotuksia poliisin ammatista.

Ja muista: mikään ei mene niin kuin leffoissa!

Toivottavasti kiinnostuksesi säilyy!!

Leffoista en ole saanut mitään vaikutteita poliisiksi. Niissähan on yleensä Amerikkalaisia poliiseja ja mua kiinnostaa Suomalaisen poliisin toiminta enemmänkin. Voihan se mieli vielä muuttuakin.

• Boll
        play-boy90 kirjoitti:

Leffoista en ole saanut mitään vaikutteita poliisiksi. Niissähan on yleensä Amerikkalaisia poliiseja ja mua kiinnostaa Suomalaisen poliisin toiminta enemmänkin. Voihan se mieli vielä muuttuakin.

Ei mitenkään hohdokasta hommaa. Vittuilevat asiakkaat, jotka tuntuvat löytävän aina jotain vikaa poliisin toiminnasta. Ne ainaiset alkoholisitit, jotka joudutaan aina poimimaan samasta paikasta talteen. Hohdokkuus rapistuu pois kotihälytyksissä, joissa pikkulapsi itkee sängyn alla -vanhempien riidan takia- pystymättä kertomaan miksi itkee.

• play-boy90
        Boll kirjoitti:

Ei mitenkään hohdokasta hommaa. Vittuilevat asiakkaat, jotka tuntuvat löytävän aina jotain vikaa poliisin toiminnasta. Ne ainaiset alkoholisitit, jotka joudutaan aina poimimaan samasta paikasta talteen. Hohdokkuus rapistuu pois kotihälytyksissä, joissa pikkulapsi itkee sängyn alla -vanhempien riidan takia- pystymättä kertomaan miksi itkee.

Voi olla että ei ole niin hohdokasta hommaa, mutta mikä sitten on?

• tyttönen``´´
        play-boy90 kirjoitti:

Ei poliisin työ ole hohdokasta eikä helppoa. Kyllä kaikki alalle oikeasti aikovat sen varmaan ymmärtää. Tietenkään kukaan ei voi tietää ennen ensimmäisiä työvuosia, mitä se poliisin työ oikeasti on. Vaatii paljon, mutta varmasti myös antaa paljon.
        Kuitenki, jokaisesta ikäluokasta on pakko tulla poliiseja. Ei nämä nykyiset konstut varmaan kaksisataavuotiaiksi kentällä ole? Vai olevatko?
        Kaikki, joka paikassa toitottaa että älä vaan mee poliisikouluun, jne. Minä uskon, että siellä tavallinen tervepäinen ihminen pärjää, kunhan ei aivan keskenkasvuisena mene.
        Kyllä valintajärjestelmä karsii lähes kaikki alalle sopimattomat jo alkuunsa pois.

• play-boy90
        tyttönen``´´ kirjoitti:

Ei poliisin työ ole hohdokasta eikä helppoa. Kyllä kaikki alalle oikeasti aikovat sen varmaan ymmärtää. Tietenkään kukaan ei voi tietää ennen ensimmäisiä työvuosia, mitä se poliisin työ oikeasti on. Vaatii paljon, mutta varmasti myös antaa paljon.
        Kuitenki, jokaisesta ikäluokasta on pakko tulla poliiseja. Ei nämä nykyiset konstut varmaan kaksisataavuotiaiksi kentällä ole? Vai olevatko?
        Kaikki, joka paikassa toitottaa että älä vaan mee poliisikouluun, jne. Minä uskon, että siellä tavallinen tervepäinen ihminen pärjää, kunhan ei aivan keskenkasvuisena mene.
        Kyllä valintajärjestelmä karsii lähes kaikki alalle sopimattomat jo alkuunsa pois.

En mäkään voi tietää täysin sopisinko mä poliisiksi. Niinkuin sanoit niin sen näkee sitte muutaman vuoden päästä, kestääkö sitä hommaa vai ei.

• Beagle Boy
        play-boy90 kirjoitti:

En mäkään voi tietää täysin sopisinko mä poliisiksi. Niinkuin sanoit niin sen näkee sitte muutaman vuoden päästä, kestääkö sitä hommaa vai ei.

Joitakin aikoja takaperin näillekin palstoille kirjoiteltiin, että Poliisikouluun pyrkijöistä sisälle pääsee 4 prosenttia eli ei sinne ihan noin vaan mennä, mutta yrittänyttähän ei laiteta.

• homo boi
        Beagle Boy kirjoitti:

Joitakin aikoja takaperin näillekin palstoille kirjoiteltiin, että Poliisikouluun pyrkijöistä sisälle pääsee 4 prosenttia eli ei sinne ihan noin vaan mennä, mutta yrittänyttähän ei laiteta.

Jos oot tämä alkuperäinen piikle pou niin mikä sinä olet ammatiltasi?

• play-boy90
        homo boi kirjoitti:

Jos oot tämä alkuperäinen piikle pou niin mikä sinä olet ammatiltasi?

netistä oon lukenut että Poliiseiksi on niin vähän hakijoita että kaikki halukkaat pääsee ja kaikki sieltä koulusta tulleet on päässy kahden kuukauden päästä päässeet koulutusta vastaaviin töihin...

• Fuzzzzzz
        play-boy90 kirjoitti:

netistä oon lukenut että Poliiseiksi on niin vähän hakijoita että kaikki halukkaat pääsee ja kaikki sieltä koulusta tulleet on päässy kahden kuukauden päästä päässeet koulutusta vastaaviin töihin...

Poliisikoulun testeihin pääsi touku-elokuun välisenä aikana 540 hakiaa ja vuosihan on 2005. Läheskään kaikki eivät pääse poliisikoulua läpi. Kannattaa lukea poliisikoulun sivuilta pääsyvaatimuksia ja etenkin harjoitella noita kuntotestejä. Itsekkin haaveilen poliisinammatista.

• Virkaikä: tarpeeksi
        Boll kirjoitti:

Yleensä ne, jotka kuvittelevat poliisin työn olevan hohdokasta, tippuu valintakokeissa pois -- tai viimeistään jättää koulutuksen kesken. Ei kai mikään työ ole aina hohdokasta ja hienoo ja siistiä. Varmasti joka ammatissa on ne huonot ja hyvät päivänsä. Hyvissä päivissäkin on huonoja hetkiä ja toisin päin.

Se kuva, mikä tällä palstalla välittyy ihmisistä ei pidä ihan paikkaansa. Kyllä täällä tuntuu olevan valtaosa niitä, jotka ovat tulleet(vähintäänkin omasta mielestään) väärin kohdelluiksi poliisin toimesta. Ei tavalliset ihmiset aina vittuile poliisille. Toki harmia aiheuttaa, jos sakkoa kirjoittaa, mutta tavallinen ihminen tietää mistä syystä se tulee ja hyväksyy, että se poliisi tekee työtään. Juoppoja kannetaan, jos kantaa tarvii, mutta ei sekään ole kuin tehtävä muiden joukossa. Paljon näkee rikollisuutta, mutta monesti myös vilpitöntä kiitollisuutta, kun voinut auttaa jotain ihmistä pulassa. Liikennettä valvotaan ja ohjataan tarpeen mukaan. Mikäpä tuntuisi paremmalta kuin ottaa rattijuopon pois liikenteestä.

Itse en poliisiin päätynyt vasta kuin lähempänä kolmeakymmentä ja töissä olin ehtinyt olla useammassakin paikassa, ulkomaita myöten. Mikä sitten on riittävästi elämänkokemusta, että on valmis poliisiksi? Kyllä mä olen nähnyt nuorien konstujen olevan äärettömän taitavia työssään kohtaamaan ihmisiä. Eihän poliisi voi joka asiasta tietää kaikkea, mutta pääasia, että tulee ihmisten kanssa toimeen.

Itse ainakin pidän poliisin työstä, sen hyvistä ja huonoista puolista. Oli mikä työ tahansa, niin aina narinaa löytyy jostain, mutta sellaista se on missä vaan. Ketä kiinnostaa poliisin työ, niin mikäs siinä, jos vaan henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sopii porukkaan ja työn pariin. Jos joku ei pärjää tai halua olla töissä, niin ei se ole paha. Ei sekään, että joku haluaa tehdä tätä työtä.

• Anonyymi
        UUSI
        play-boy90 kirjoitti:

Kelan virkailija! Nauran ja ruksin ihmisten hakemuksia, sekä pakotan halvempiin asuntoihin eikä he voi kun piipertää!!!

• ^humpuuki^

sama olen kans haaveillut poliisiksi mutta varmaan turha toivo.

• adsadadasdasdasdasda

pääseekö poliisikouluun jos on kerran saanut rattijuopumuksesta sakot?

• kanna seuraukset...
        adsadadasdasdasdasda kirjoitti:

pääseekö poliisikouluun jos on kerran saanut rattijuopumuksesta sakot?

Eli sustakin tulee sitten oman hölmöilysi takia yksi valittaja lisää Suomeen. Rattijuopoilla menee käytännössä kaikki valtion virkaurat lukkoon sillä yhdellä typerällä hölmöilyllä. Näethän sinä täällä miten paljon on noita venkuloita jotka nyt inisevät poliisin pahuudesta koska eivät päässeet poliisiksi. Toivon että sä kuitenkin tajuat opiskella oikean ammatin ja menet töihin etkä jää tähän palstaan jumiin.

• fiilisstelyä
        kanna seuraukset... kirjoitti:

Eli sustakin tulee sitten oman hölmöilysi takia yksi valittaja lisää Suomeen. Rattijuopoilla menee käytännössä kaikki valtion virkaurat lukkoon sillä yhdellä typerällä hölmöilyllä. Näethän sinä täällä miten paljon on noita venkuloita jotka nyt inisevät poliisin pahuudesta koska eivät päässeet poliisiksi. Toivon että sä kuitenkin tajuat opiskella oikean ammatin ja menet töihin etkä jää tähän palstaan jumiin.

Kessu olis tipahtanut huulilta jos polttaisin:)

• neiwaa

Mäki oon miettiny tota poliisin ammattia. Tykkään auttaa ihmisiä ja olla niiden kanssa tekemisissä! Tietääkö kukaan onko poliisiammattikouluun helppo päästä, jos on urheilullinen, sosiaalinen ja auttavainen?

• Anonyymi

Lukion on paras vaihtoehto aineeksi lyhyt matikka jossa yhteiskunta oppi ja psykologia

• Anonyymi

Tie joku rötös niin vakava että pääset vankilaan. Siitä se poliisin ura alkaa

• Anonyymi

https://polamk.fi/hakuvaatimukset

Vaatimukset hakijalle
      Jotta voit hakea poliisikoulutukseen, sinun tulee täyttää kaikki seuraavat vaatimukset hakuajan päättymiseen mennessä:

Suomen kansalaisuus
      Riittävä koulutustausta
      Sinun tulee olla suorittanut vähintään jokin seuraavista:
      lukion oppimäärä
      ylioppilastutkinto
      ammatillinen perustutkinto
      ammattitutkinto
      erikoisammattitutkinto
      aikaisemmin voimassa olleiden säännösten mukainen poliisin tutkinto
      ulkomainen koulutus, joka kyseisessä maassa antaa kelpoisuuden korkeakouluopintoihin.

Sopiva terveydentila
      Sinulla ei saa olla sellaista sairautta, vikaa tai vammaa, joka alentaa kykyäsi selviytyä poliisin tehtävistä. Terveydentila arvioidaan terveystarkastuksessa ehdollisen opiskelijavalinnan jälkeen.
      Näöntarkkuutesi tulee olla ilman silmälaseja tai piilolinssejä kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 sekä laseilla tai piilolinsseillä korjattuna vähintään 1.0. Huomaathan, että näkökykyarvo on eri asia kuin lasien vahvuusarvot, +/-.
      Kuuloaistisi tulee olla normaali ilman apuvälineitä. Sinun pitää kuulla molemmilla korvilla tavallinen puheääni neljän metrin etäisyydeltä ilman apuvälineitä.

Rehellisyys, nuhteettomuus ja luotettavuus
      Sinun tulee olla poliisin tehtävissä edellytettävällä tavalla nuhteeton.
      Teetämme hakijoista perusmuotoisen turvallisuusselvityksen, jonka tekee Suojelupoliisi. Arviointiin vaikuttavat tehtyjen rikosten lisäksi vireillä olevat rikosasiat, joissa hakija on rikoksesta epäiltynä tai vastaajana. Arvioinnissa otetaan huomioon myös sidonnaisuudet, jotka voivat vaarantaa poliisin tehtävien asianmukaisen ja riippumattoman hoitamisen. Arvioimme hakijan soveltuvuutta Suojelupoliisilta saadun vastauksen perusteella.

B-luokan ajokortti

Vaatimuksena myös uimataitotodistus

Tarvitset kielitaitoa koulutuksessa

Valintakokeessa ei testata vieraan kielen taitoa, eikä hakijoilta vaadita kieli­taito­todistusta. Huomaathan kuitenkin, että poliisi­koulutuksessa tarvitset myös toisen kotimaisen kielen ja englannin kielen taitoa.

• Anonyymi
      UUSI

Hienoa! Ehkä ainakin armeijassa kannattaa pyrkiä sotilaspoliisiksi ja siellä suorittaa reservinupseerikoulu, jos mahdollista. Turvallisuusalan opintoja, kuten järjestyksenvalvoja-vartija- koulutus varmaan on hyväksi. Toki lukionkin voi suorittaa. Siitä ei ainakaan haittaa ole. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3308
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3067
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2343
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      1996
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1519
    Aihe