Jotkut koiranomistajat eivät pese koiransa hampaita, ja toiset taas pesevät. Onko pesu välttämätöntä? Annan dobberilleni paljon luita, pitäisikö silti pestä sen hampaat? Ja kuinka usein suosittelette, joka päivä?
Tarvitseeko hampaita välttämättä pestä?
2
433
Vastaukset
tähän mennessä eli piirua vaille kolmetoistavuotiaaksi, eikä siltä ikinä pesty hampaita. Kun koira jouduttiin päästämään pois tästä maailmasta, sillä oli edelleen täysin ehjät hampaat. Hieman kellertävää väriä siellä täällä, ei muuta vikaa.
Kun koira syö nöpynsä liottamattomina, saa jyrsiä luita mielin määrin, oikeita ja niitä valmistettuja nahkaluita, sekä siankorvia ym. herkkutikkuja, hampaiden pesu ei ole tarpeen.
Pehmeä ruoka ja sokeri ovat myrkkyä hampaille. Älkää ikinä opettako koirinne makeille herkuille, kuten karkit. Sillä herkulla tekee koiralle karhunpalveluksen: ainoa saavutus ylipaino ja huonot hampaat.- eklu58
Ei varmasti tarvitse hampaita pestä, annat osan ruuasta ihan kuivana ja jonkin verran jyrsittävää niin hanpaat pysyvät kunnossa.
Oma toope saa aamulla kuivia nappuloita, illalla nappuloita kasteltuna plus lihaa. Nappuloita ei ole turvotettu vaan jonkin verran nestettä lisätty että sekoittuu esim. jauhelihaan. Myöhemmin illalla saa jonkun luun, sellaisen nahka tai oikean, joskus siankorvan, sonnin sudin, etc.
Koirankin hampaat menee pilalle jos syö kokoajan eli ei ole hyvä palkkioksikaan antaa nappuloita kokoajan. Kehut ja rapsutukset riittää, toki jossain oppimis koulutuksessa voi vähän tästä lipsua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831419Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671215Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2011199Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134910Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 77765