Olen vasta nyt myöhemmällä iällä antanut itselle "periksi" ja todennut olevani lesbo. Kauan se tunne on pyörinyt taka alalla ja nyt sen annoin tulla ulos tajusin sen itsekkin. Olen siis lesbo ja ylpeänä sen toteankin. Mutta se ongelma: Olen saanut sellaisen käsityksen että lesbot eivät ota vastaan kovin hyvin myöhäis heränneitä tyttöjä. Pelottaa hakea juttu/vakevampaa seuraa koska pelkään torjutuksi tulemista niin paljon. Olenko täysin väärässä??? Haluaisin kuitenkijn saada seuraal,löytää itseni joukosta ja puhua asioista
Vihaiset lesbot????
16
2994
Vastaukset
- varhais-herännyt
Ei kai se sinun ihmisesi voi sinua tuomita mitenkään, vaikka sitten olisit kuinka tuore Myöhäis-herännyt ! Tärkeitähän taitaa olla se, että tiedät itse mitä vihdoin ja viimein olet.
- vihaisia
Rohkeasti mukaan vaan. Olen itsekin "myöhään" piireihin tullut, eikä kukaan vielä ole torjunut minua sen takia. Se on mahdollisen torjujan häpeä, jos niin tekee, eikä sinun. Osoittaa vaan sillä pikkusieluisuutensa. Tsemppiä vaan seuran hakuun. Tervetuloa joukkoomme!
- maikki
Eikä ole olemassa mitään 'tällaisia lesbot ovat'- sääntöjä. Kaikki ovat yksilöitä ja omanlaisiaan.
- minä
Olen kuullut monen lepakon sanovan että ovat tienneet aina olevansa lesboja, siis jos hyvin nuoresta asti. Itseni kohdalla ei niin ole ollut. Olen tajunnut sen vasta myöhemmin, enkä sen vuoksi ole kokenut mitään syrjätymistä. Paljon siihen torjutuksi tulemisen tunteeseen vaikuttaa tietysti myös tähän asti eletty elämäsi, ja kokemuksesi parisuhteista. Jos olet tullut torjutuksi jne. En kuitenkaan usko että se vaikuttaisi toisten suhtautumiseen, milloin olet oman seksuaalisuuntautumisesi havainnut.
Itseasiassa valitettavan usein saa kuulla asioita millainen on "oikea lesbo" ja miten "oikea lesbo" käyttäytyy. Esimerkiksi jos itsellä sattuu olemaan historiaa miesten kanssa niin siitä missään nimessä ei saisi puhua, koska se on "häpeä".
Saatikka sitten, jos vielä edelleen pitää miehistä ja yrittää perustella asiaa siten, että IHMISET on mielenkiintoisia ja ihania, riippumatta sukupuolesta.. Sitten sitä vasta meteliä saa kuullakin!
Enkä edes aloita tästä butch- ja femme-asettelusta... :(- minäpä
minä kirjoitti:
Olen kuullut monen lepakon sanovan että ovat tienneet aina olevansa lesboja, siis jos hyvin nuoresta asti. Itseni kohdalla ei niin ole ollut. Olen tajunnut sen vasta myöhemmin, enkä sen vuoksi ole kokenut mitään syrjätymistä. Paljon siihen torjutuksi tulemisen tunteeseen vaikuttaa tietysti myös tähän asti eletty elämäsi, ja kokemuksesi parisuhteista. Jos olet tullut torjutuksi jne. En kuitenkaan usko että se vaikuttaisi toisten suhtautumiseen, milloin olet oman seksuaalisuuntautumisesi havainnut.
Yksikään lesbo ei ole koskaan "aina tiennyt olevansa lesbo". Ei kannata uskoa sellaista p****njauhamista.. Eihän jumalauta esim. 4-vuotias penikka voi mitenkään tietää seksuaalista suuntautumistaan kun ei tiedä edes mitä seksi on.
Yhteiskunta ja ympäristö yrittävät kasvattaa kaikista lapsista heteroita. Tavallisen homoseksuaalin ihmisen mallia ei anneta. Siksi homoseksuaalisuus tulee esiin usein aikaisintaan 12-13-vuotiaana, joillakin 20-, 30-, 40-vuotiaana. Minkäs sille voi. Toisaalta.. pohjimmiltaanhan olemme kaikki biseksuaaleja.. - aina tiennyt
minäpä kirjoitti:
Yksikään lesbo ei ole koskaan "aina tiennyt olevansa lesbo". Ei kannata uskoa sellaista p****njauhamista.. Eihän jumalauta esim. 4-vuotias penikka voi mitenkään tietää seksuaalista suuntautumistaan kun ei tiedä edes mitä seksi on.
Yhteiskunta ja ympäristö yrittävät kasvattaa kaikista lapsista heteroita. Tavallisen homoseksuaalin ihmisen mallia ei anneta. Siksi homoseksuaalisuus tulee esiin usein aikaisintaan 12-13-vuotiaana, joillakin 20-, 30-, 40-vuotiaana. Minkäs sille voi. Toisaalta.. pohjimmiltaanhan olemme kaikki biseksuaaleja..Täytyy sanoa tuohon ettei yksikään voi sanoa aina tienneensä olevansa lesbo että eipä kukaan voi sanoa myöskään aina tienneensä olevansa hetero. Ei lapsilla ole seksuaalista identiteettiä ylipäätään.
Voi sanoa että muistaa aina olleensa ihastunut tyttöihin. Voi olla että teininä kun seksuaalisuus alkaa oikeasti herätä ihastuu edelleen vain tyttöihin. Saivartelu sikseen, kyllä voi sanoa aina olleensa. Voihan siihen laittaa sen tarkennuksen että "heti kun osasin nimetä tunteeni seksuaalisiksi".
Mutta joo. Lesboista löytyy ihan yhtä lailla ahdasmielisiä idiootteja kuin muistakin, joillekin se että joskus on jonkun miehen kanssa ollut tai peräti naimisissa asti, on ylitsepääsemätön rikos "oikeaa" lesboutta kohtaan. Mutta ne voi jättää ihan omaan arvoonsa, useimmat kuitenkin ymmärtää että ihmiset löytävät oman tiensa eri tahdissa ja jokaisella on menneisyytensä.
- myöhäislepakko
Mulla on reilun vuoden ajalta kokemuksia Helsingin yöstä. Aika vaikeeta on päästä porukkaan mukaan, kun ei tunne ketään ennestään. Oletko pääkaupunkiseudulta? Jos vaikka mentäis kimpassa Kaisaniemeen tai Hehkuun, niin olis ainakin juttuseuraa.
- tuulenhalkoja
Ymmärrän lesboja, jotka eivät ota hyvin vastaan "myöhäisheränneitä" lesboja. Onhan se nykyään kovin muodissa olla homo. Ja jokainen, joka löytää näinä päivinä oman homoutensa, yrittää olla in. Näin he varmaankin ajattelevat.
- gila
Hupaisaa ajatella, että joku muotisyistä vaihtaisi seksuaalista suuntautumistaan. Voi toki olla, että joku tekee kokeilun (jota on pitkäänkin harkinnut - oman kiinnostuksensa tai epäilyksensä takia) helpommin, kun yleinen asenne homoseksuaalisuutta kohtaan ei ole niin kielteinen kuin aikaisemmin. Mutta jos ei lesbous tunnu omalta, tuskin siihen kukaan haluaa "jäädä" muotisyistä... En usko, että elämä lesbona on jotenkin niin helppoa ja kadehdittavaa, että sen valitsisi noin heppoisin perustein.
Ei seksuaalista suuntautumista vaihdeta kuin takkia. Toki siinä voi olla erilaisia kausia - kuten esim. biseksuaaleilla - mutta niitä tuskin pitäisi paheksua. Onhan ihmisillä aseksuaalisiakin kausia, mutta ei kai sen pitäisi sulkea seksiä pois koko loppuelämäksi, jos ei itse halua. - Claire
Yritähän ensin vaikka omalla kohdallasi pistää asetelma toisin päin. Toteat, että nyt on muotia olla hetero. Nyt et sitten enää ole lesbo.
Onko helppo ajatus? Sehän käy kuin sormiennäpsäytys vai mitä?
Mission impossible paremminkin.
Kokeilijoita voi jokunen olla, enempi bi-tapauksia. Mutta mitä haittaa heistäkään sitten lopulta on. Kuka odottaa ensi tutustumiselta suhteen rekisteröimistä - en minä ainakaan?
Ehkä hekin lopulta lisäävät avaramielisempää suhtautumista seksuaalisen suuntautumisen eri puoliin - ainakin jos eivät tule täysin kaltoin kohdelluiksi.
- Minna
Kiitos kaikille rohkaisuista. Pitää yrittää nousta ylpeänä yrittämään uudelleen ehkä joskus tärppää!! Harmi kun en asu siellä etelässä...vaikeuttaa ehkä asiaa hiukan : )
- hoepso
vain eteenpäin ja tervetuloa lesbomaailmaan..
Ikä ei oo mikään este - ei edes hidaste
Tsemppiä:)
- Sue
Itse kanssa huomasin näin myöhemmällä iällä, että tykkäänkin tytöistä, kun rakastuin tyttöön. Kuitenkaan en sitten ehtinyt olla sinkkuna, vaan aloinkin melkein heti seurustelemaan eli kokemusta ei suoranaisesti ole toisten lesbojen hyväksynnästä. Jotkut ovat kyllä saattaneet varoitella tyttöystävääni, että varo vain, kohta se palaa miehensä luokse..Se ei kyllä todellakaan tunnut mukavalta.. Monia lesboja varmasti epäilyttää, varsinkin jos on vahva hetero tausta.. Mutta kyllä sitä löytä juttu/vakavempaa seuraa, kun jaksaa olla vain oma itsensä! :)
- hoepso
aika kiukkunen lesbo, mut se ei johdu mun aikaisesta heräämisestä - vaan siitä et mun luonne on vaan niin pirun kiukkunen ja oikukas:)
- gila
Et kyllä vaikuta yhtään kiukkuiselta. Pikemminkin luttanakiltiltä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865