Hei,
Olen hankkimassa lumilingon, mutta minkä tasoinen sen tulisi olla?
Olen kuvitellut että 8 hv Murray voisi olla sellainen. 8 ja 10 heppaisen välillä hintaero on vajaa 300 €. Siihen rahaan saa myös telavetoisen 10 hv Kärsherin. Itseasiassa telavetoinen 10 hv Kärsher on n. 100 € halvempi kuin pyörillä oleva 10,5 hv Murray.
Ylipäänsä, onko telavetoinen parempi kuin pyrillä varustettu vai päinvastoin?
Olen kiitollinen jos sinulla on kokemusta tai tietoa ja kertoisit meille.
Lumilinko
9
6084
Vastaukset
- linkoilija
mulla tallissa, pyöräveto ja 8hp hyvin jaksaa lingota myös nuoskalumen,siis telakone on hyvä jos pitkiä suoria tai mäkiä mut jos tarvii paljon kääntyillä ni pöyräveto siitä saa vielä tehtyä sokan poistolla yx-vetoisen.hevosvoimista en tiiä onko paljoo eroo onko 8 tai 12 riippuu vissii kuinka kiire on päästä lumesta eroon.
- kokemusta on
yksi kunnon lumilinko, sen merkki on Honda ja mieluiten telaketjuilla, muuta ovat ns halppis malleja eikä sovellu suomen talveen. Sen sitten näet jos et usko
- linkoilija
.......?
- kaipaava
Mitkähän nimeomaiset ominaisuudet ratkaisevat Hondan paremmuuden.
Hintaero 8/690 Murrayn ja Honda 7/550 välillä on yli tuhat € ??? - Toro LXE 828
Hei Toro 828 LXE ei kyllä hinnaltaan ole mikään happis vehje.
Onko kokmusta tai tietoa onko varteenotettava vaihtoehto? Torven ohjain ainakin vaikuttaa helppokäyttöiseltä, on myös kääntöjarrut ja väitetään että ei tukkeudu nuoskalumellakaan.
- Anonyymi
Itsellä vanha 6 hv Honda. Käyntiin narusta nyppäämällä eikä sammu vaikka miten olisi lunta. Märkä lumi lentää, kun naapurin miehet heiluttaa lapiota ka ihmettelee mikä kone, kun omia ei märälle lumelle kannata toista kertaa kokeilla..
No nyt isällä tämä Marray 8.5 joka sammuu jatkuvasti ja sähköroikalla ainoastaan käyntiin. Harmittaa.. mutta se lämpörele vituttaa! Se kun laukee ja laukee 10min jälkeen, niin siinähän ihmettelee puolituntia ja taas rele laukee ja odotat… muuten vois toimiakkin kone, kun olis hoidan moottori tuossa ..,- Anonyymi
Pikkuhondat on kamalia käyttää vaihdekeppeineen ja vipuineen. Pitäisi olla hydrostaatti mutta sitten maksaa jo ihan liikaa.
- Anonyymi
Korkea aika nostaa tämäkin miltei 20 vuotta vanha aloitus...
- Anonyymi
Kyllä, ja telavetoinen hydrostaatti Honda on edelleenkin paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124700MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022441Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5741841- 91673
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1051530Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987