Onko kokemuksia? Kestääkö öljytty parketti? Kuinka usein pitää öljytä ja onko työlästä? Kertokaa mielipiteitänne! Valinta edessä...
Öljytty parketti vai lakattu??
7
13967
Vastaukset
- voivoi..
Jos haluaa pitää öljytyn lattian siistinä on öljyäminen tehtävä väh. 2 x vuosi ja kaikki kostea pyyhittävä pois välittömästi.
Lakattu kestää noin 5-10 vuotta (riippuen käytöstä) siistinä ja sille riittää normaali siivous 1-2 x viikossa.
Oma valinta helppohoitoisuuden takia lakattu.- itse valitsimme
valkoöljytyn tammiparketin, se kun kaunistuu jokaisen ölyämiskerran myötä.
- Rose
Itselläni oli pitkään haaveena öljytty parketti uuteen omakotitaloomme. Kävin keskusteluja asiantuntijoiden kanssa ja lopulta päädyin pitkin hampain lakattuun lattiaan.
Eniten päätökseen vaikutti se fakta, että jokainen huone on vähintään kerran vuodessa tyhjennettävä kaikesta tavarasta ja öljyttävä. En jaksaisi sitä ruljanssi erityisesti nyt, kun lapset ovat vielä pieniä.
Otimme kaksisauvaisen nature-tammiparketin ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Öljyttyä pintaa on sitten ruokapöytä ja "baaritiski" keittiössä. - tyytyväinen kokemuksella
Öljytty tammiparketti osoittautunut käytössä todella hyväksi, verrattuna aikaisempaan lakattuun koivuparkettiin.
Öljytä ei todellakaan tarvitse jatkuvasti.
Kun olen aikamoinen sähläri, lattialle on kaatunut vaikka mitä, on kolhittu ja naarmutettu, mutta öljyä pikkasen onnettomuuspaikkaan ja jälleen näyttää hyvältä.
Lakattua lattiaa ei voi "paikkailla", vaan lakassa näkyvät sitten ne kaikki naarmut yms. - Jaana-Olivia
Öljyttyjä on erilaisia, luonnonöljytty on se hankala versio jota ei kotikäyttöön kannata valita, koska sitä täytyy öljytä usein. Sitten on tämä uv-öljytty joka ei tosiaan vaadi öljyämistä jatkuvasti, ehkä 5-8 vuotta on öljyämisväli. Ja onhan öljyäminen kuitenkin helpompi homma kuin hiominen ja lakkaus. Ei tarvitse hiontapölyjä siivoilla puolta vuotta nurkista jälkeenpäin. Ja öljytyn lattian voi paikallisesti 'korjata' toisin kuin lakatun.
- pääsuunnittelija
Öljyäminen on työlästä ja se haisee. Lisäksi öljy värjää pinnan mustaksi ja se saattaa olla epämiellyttävä käytössä.
Öljyn poistamiseksi tarvitaan usein palokuntaa.- OilOfUlay
Taidat sotkea nyt parkettiöljyn siihen mustaan moottoriöljyyn jolla valelet itsesi aina ennen nukkumaanmenoa?
Itse en jaksa "harrastaa" omia parkettejani, vaan haluan, että ne ovat ns. valmiita kun ne kerran on lattiaan laitettu. Siksi lakattu on mielestäni ainoa oikea vaihtoehto. Jos tykkää puuhastella parkettinsa kanssa ja muutenkin on tekemisen puutetta elämässä niin ehkä öljytty versio tuo jotain sisältöä elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285