Kun juomalaseja on pesty tiskikonessa, ajan kuluessa niistä tulee sameita. Nyt jo toiset lasit menossa ettei niitä viitsi pöytään laittaa.Voisko joku neuvoa mistä se johtuu.Saako niitä enää millään puhtaiksi?
sameat juomalasit
6
6518
Vastaukset
- paroni
Lasien samentuminen johtuu liian kuumasta pesuveden lämpötilasta. niitä ei saa enää millään paremmiksi, mutta vähennä nyt ihmeessä jatkossa sitä lämpötilaa
- Chrysler
Meillä auttoi semmonen korinreunaan ripustettava lasikirkaste. Tais olla Finnish-merkkinen. Samentuneet muoviset eväsrasiatkin tulivat kirkkaaksi. Vaikutus kestää jonkin aikaa ja sit taas uusi kirkaste koneeseen. Yksi kirkaste riittää useaan koneelliseen.
- Iittala
Meillä meni tusina iittalan juomalaseja sameiksi, ei voi mitään, jotkut puhuu "lasikorroosiosta", on se ihme että ikean markan lasit kestää kuitenkin konepesun täydellisesti. Se on ihan tuurissa, mikä kestää konepesun.
- sitruunahappo
Oletko käyttänyt huuhtelukirkastetta? Astianpesukoneen pesuaine on hyvin emäksinen ja saostaa siksi vedestä kalkkia, mikä sitten samentaa astioita. Huuhtelukirkaste, joka on yleensä suurimmalta osaltaan sitruunahappoa, neutraloi emäksisen veden ja kalkki liukenee pois.
Samasta syystä esimerkiksi kahvinkeitin on syytä aika-ajoin käsitellä kalkinpoistoaineella. - :Pelle
Natriumhydroksidihan syövyttää lasia. Kiinnitä huomiota pesuaineen annostukseen (ei liikaa). Käytä kirkastetta.
Toisaalta valkuaisaineetkin saattavat saostuessaan aiheuttaa lasin harmaantumista (Iittalan mukaan). Huutele maito- ym. lasit kylmällä vedellä. Tosin luulisi että valkuaisaineet eivät aiheuttaisi lasin pinnan vaurioitumista. - Petunia66
Minulla on sama ongelma eli juomalaseista on tullut sameita. Tietääkö joku hyvän keinon?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628