Customia ostamassa

sasa

Morjes.
Minkälaisia kokemuksia vm.-90-00 750 Magnasta.
Onko esim. tekniikka miten luotettava?
Soveltuuko matkapyöräksi?
Kiitos jo etukäteen.

18

4964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondisti

      Kokemusta ei Magnasta ole, mutta voin varmuudella sanoa ettei sovellu mihinkään käyttöön, kuten ei mikään muukaan customi. Eikä ole luotettava, on kurja ajaa, jne. Osta uusi, vähintään 1000cc kyykky, saat kerralla kunnollisen pyörän.

      • Mika++

        Kilometrejä tuli tälle vuodelle kahdella eri customilla yhteensä 35 000. Kolme yli 5 000 km reissua. Suzuki Volusialla 23 000 ja Honda VTX1800C:llä 12 000. Molemmat hyviä pyöriä. Volusia vaati vähän customointia, mutta IsoX sopi heti kuin rukkanen käteen. Honda on saanut customeistaan erittäin toimivia matkapyöriä.

        Onhan se selvää, että jos ajaa ilman tuulisuojaa kuten itse, niin pyörän täytyy olla 100%:sti itselle sopiva. Voi joutua vaihtamaan osia, mutta saapahan sitten täydellisen pyörän.


      • this time

        joo , osta kyykky kun haluat muistella aikaa ennen
        ulostuloa . Mulle riitti 9 kk sikiöasentoa. Mitä järkee olla tuhannen kippurassa yhessä mahollisessa ajoasennossa ja ajoasentoa ei käytännös pysty muuttamaan.Jotkut tiete nauttii masokismista ja kuvittelevat itsensä tosi kisakuskeiksi. Toki makuasioista ei kannata kiistellä mutta toisen makua voi aina ihmetellä ? Kyykky = sikiöpyörä. Piste.


    • hektor

      Kyseisestä mallista ei mulla ole tarkkaa tietoa, mutta netistä löytyy juttua joka lähtöön, itse olen hakenut tarinoita -83--85 V65 Magnasta. Sellainen tullee talliin talven/kevään aikana. katso tuolta pari linkkiä:
      http://www.honda-v4.com/
      http://inttter.net/forum/index.php?sid=7667097eb2ebbe231c3d6ee5ae8f21af
      http://supermagna.com

      On se kumma miten kyykkärikuskit jakelee ohjeitaan "ainoina oikeina mielipiteinä". Jos kustomit on tosiaan niin huonoja ja kamalia ajaa niin miksi niitä on niin tuhottomasti tienpäällä??

    • on hyvä

      Itsellä Magna -00, kesällä ajelin 11tkm ilman mitään ongelmia. Pisin matkareissu n.3500km Norjassa. Olen ajellut niin matkapyörillä kuin kustomeillakin ja mielestäni soveltuu matkapyöräksi ihan hyvin, tukeva ajettava ja tehoja riittävästi (88hv). Pieni street shield -tyyppinen tuulisuoja tuo ajomukavuutta huomattavasti lisää. Mutta nää on niitä makuasioita, mulle kustomi on se ainoa oikea ja Magna niistä paras.

      • sasa

        Kiitos vinkeistä.
        Nyt voisinkin kysellä vt 1100 Shadow omistajilta mitä kokemuksia kyseisestä pyörästä ovat?


      • Hondisti
        sasa kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä.
        Nyt voisinkin kysellä vt 1100 Shadow omistajilta mitä kokemuksia kyseisestä pyörästä ovat?

        Shadow:n omistajat luonnollisesti kehuvat rakkineensa maasta taivaisiin, koska eivät kehtaa myöntää ostaneensa romua kalliilla hinnalla.

        Tuohonkin "pyörään" pätevät samat tosiasiat, kuin kaikkiin customeihin (sekä kaikkiin Japanin ulkopuolella valmistettuihin, alle 1000cc ja yli 5 vuotta vanhoihin pyöriin): ei tee mitään, täysin epäkelpo laite.

        Osta uusi min. 1000cc kyykky, niin saat oikean Moottoripyörän, etkä lelua.


      • this time
        Hondisti kirjoitti:

        Shadow:n omistajat luonnollisesti kehuvat rakkineensa maasta taivaisiin, koska eivät kehtaa myöntää ostaneensa romua kalliilla hinnalla.

        Tuohonkin "pyörään" pätevät samat tosiasiat, kuin kaikkiin customeihin (sekä kaikkiin Japanin ulkopuolella valmistettuihin, alle 1000cc ja yli 5 vuotta vanhoihin pyöriin): ei tee mitään, täysin epäkelpo laite.

        Osta uusi min. 1000cc kyykky, niin saat oikean Moottoripyörän, etkä lelua.

        lue viesti kyykylle ja ole onnellinen tuttisuussa nukkuessasi.


      • Hondisti
        this time kirjoitti:

        lue viesti kyykylle ja ole onnellinen tuttisuussa nukkuessasi.

        En tosin ymmärtänyt lainkaan, miten se liittyi custom pyöriin, tai kokemuksiin niistä. Siinä joku asiaa tuntematon henkilö yritti kömpelösti solvata Moottoripyöriä. No, saahan hänkin mielipiteensä kertoa, perustelut olivat vain perin ohkaiset.


      • Atwa
        sasa kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä.
        Nyt voisinkin kysellä vt 1100 Shadow omistajilta mitä kokemuksia kyseisestä pyörästä ovat?

        Hyvä siinä missä muutkin. On sitten maku asia että mikä merkki.

        Itselläni on ollut -88 VT1100C Shadow ja se oli mulla 4 vuotta.

        Hyvät puolet oli siinä että kone vääntää hyvin, ja tämän huomasi esim. Saksassa, kun olin siellä kesällä 2008. Hyvin veti mäet ylös kaksi päällä kamoineen kaikkineen.
        Huolettomaksi pyörän tekee kardaniveto ja nestejäähdytys. Ei tarvinnut säädellä ketjuja matkalla ja kun helteitäkin oli, ei tarvinnut huolehtia jäähdytyksestä.
        Vakaa ajettava.

        Huonoa on se, mitä muissakin customeissa: ajoviima.
        Kun ei ole mitään suojaa niin pitemmällä matkalla kädet ja selkä sekä niska väsyvät, ainakin aluksi. Mutta kun olet ajellut tarpeeksi, niin et enään huomaakaan asiaa, mutta hyvin pitkillä matkoilla on rasittavaa.

        Yritimme silloin -08 kesällä myös "Rautaperse ajoa", mutta se meni persiilleen Saksassa, kun tietöitten takia puuttui kylttejä ja yksi risteyskin, joten eksyimme ja dokumentointi meni pieleen aivan täysin.
        Päästyämme sitten perille, mihin oli tarkoitus mennäkin, olisi pitänyt levätä parisen päivää, mutta kun meillä hölmöillä oli ehkä liian tiukka aikataulu, ajoimme vielä kolme päivää, ennekuin Prahassa olimme kolme yötä paikoillaan.
        Seurauksesa oli että tuli vasempaan käteen "valkoiset sormet" eli mitä metsureillekin tulee tärinästä. Ja se oli sen verran vakava ongelma että kärsin siitä vieläkin. Lääkärinikin, joka on kova motoristi, kehoitti minua sitten vaihtaa pyörää, koska Shadow ja muut customit olisivat myrkkyä jatkossa ja yleensä V-2 moottoriset pyörät. Niissä koneen tärinät ovat suuremmat.
        Kokeilin yhtä VN1500:sta ja vajaan 500 km:n matkalla käsi tuli helvetin kipeäksi, joten nyt on alla rivinelosella varustettu matkapyörä, eikä käsi ole vaivannut ajon jälkeen.
        Eli em. ajoviima ja tärinä pitää ottaa huomioon, jos pitkälle matkalle lähtee. Ja lääkärini kehoituksesta riittävät ajotauot ovat tarpeellisia.
        No, Shadowilla piti tankata n. 200 km välein, joten jos vaan viittii käydä kahvilla jne. niin eipä huolta.
        Huonoa on se, kun sinulla on vaan yksi ajoasento, kun jalkatapit ovat sen verran edessä ja takatapit sen verran ylhäällä ettei voinut jalkoja niissä lepuutta pitkillä matkoilla. Tosin tuon olisi voinut hoitaa lisätapeilla, jotta olisi saanut muutosta. Jälkiviisaushan se hienointa on!


        Mutta kaikkinensa tykkäsin itse pyörästä, ja on harmittanut luopua siitä. Jos tuota käsi ongelmaa ei olisi tullut, ajaisin vieläkin VT:llä ja siihen asti kun se totaalisesti olisi sanonut sopimuksensa irti. Omaa hölmöyttäni tuli tuo käsiongelma, joten ei se nyt pyörän vika ollut.


    • MATZU

      miinuksena pieni tankki ja aika suuri kulutus.ajettavuus on hyvä samoin ajoasento meikäläisen kokoiselle.(175cm)tekniikan kanssa ei ongelmia. mutta jos matkapyörää haet niin parempiakin vaihtoehtoja on...

      • Itselläni ollut vt 750 ja todella mukava peli ajella. Mukaan tuli siirtotappisarja mutta alkuperäinen tuntui sopivammalta minun pituuteen.
        Vt-mallit on minun mielestä paremman näköisiä. Tosin maku asia ja ajettavuushan on tärkein. :)
        Jos kiinnostaa niin voisin kyllä myydä kyseisen pyörän, hyvään kotiin!


      • Repa1968
        Pavell kirjoitti:

        Itselläni ollut vt 750 ja todella mukava peli ajella. Mukaan tuli siirtotappisarja mutta alkuperäinen tuntui sopivammalta minun pituuteen.
        Vt-mallit on minun mielestä paremman näköisiä. Tosin maku asia ja ajettavuushan on tärkein. :)
        Jos kiinnostaa niin voisin kyllä myydä kyseisen pyörän, hyvään kotiin!

        Jos haluat myydä siirtotappisarjan Ja jotain hondaa liittyvää itse omistan honda VT 750 shadowin VM 83..


      • Repa1968 kirjoitti:

        Jos haluat myydä siirtotappisarjan Ja jotain hondaa liittyvää itse omistan honda VT 750 shadowin VM 83..

        Laita vaikka sähköpostia [email protected] niin neuvotellaan hinnoista.
        Voin sitten laittaa vaikka pari kuvaa ja mittoja että käykö ne...


    • pena

      oikein hyviä pyöriä magnat, kustomin näköisii, mut tehokkaimpia, jos löydät jostain super magnan nii sit sul on mopo jonka ympärillä jengi ihmettelee,, on muuten kaunis pyörä, kaunein pyörä mitä on valmistettu, harmi että niitä tehtiin vain 87 ja 88 vuosina, ,, jos uusia olisi saatavana ostaisin heti sellaisen,

      • just.a.boy

        Oma vanhus vf 1100 custom -83 antaa,si Pojjaat sellaiset kyydit,ettei sitä kokematon pysty edes tajuamaan!! puheet on puheita,mut jos haluat elämyksiä eikä mitään mainos puheita,nii ko. Hondat sitä tarjoaa!


    • kyykyillä ajellut.

      hondistille.

      kyykky romut, muoviluodit tai sitte se sikiöpyörä niin se ei oo moottoripyörä vaan pelkkä muovinen paska kasa eikä mitää muuta eikä muuksi muutu. kyykky paskat ei kelpaa ku romuttamolle ja hyvä jos siinne. siinä ei oo mitään asennette.

      customit sentään on oikeita moottori pyöriä.
      huomaa hondisti toi nimimerkki ja osta säki köyhä moottoripyörä eli joku yli 1000cc customi

    • ÄÄÄÄÄÄÄLIÖ

      Oletpa fiksu?!
      Mistä saitkin kaivettua esille jo 2005 tehdyn aloituksen?
      Aloittaja varmaan jo kuollut kyykkyineen ajat sitten !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe