Hei
Ulkomailla käydessäni teetätin kokonaan puusta ex libriksen. Sieltä en kuitenkaan älynnyt ostaa siihen painoväriä.
Olen tiedustellut kirjakaupoista ja askarteluliikkeistä mustetta joka on mustaa ja öljytöntä ja hieman vahvempaa kuin tavallinen leimasin muste - tuloksetta
Mietin soveltuisiko grafiikan puutöihin käytettävä painoväri ko tarkoitukseen...
Niin sisältääkö se öljyä.
tietoa kaipaava
Mari
Ex Libris - mustetta
marimeri
3
733
Vastaukset
- printmaker
Puupiirrosvärit (litovärit myös) sekä metalligrafiikan värit sisältävät öljyä, ovat siis öljyliukoisia. Jos värissä saa olla öljyä niin grafiikan värit ovat varmasti hyvä vaihtoehto (kestävät valon ja lämpötilan vaihtelut jne.)
- Kupari
Oletko kysynyt Temperasta? Siellä oli mielestäni ainakin joskus jotain vesiliukoisiakin painovärejä. http://www.tempera.fi/
- marimeri
Kiitos molemmille vinkeistä...ja linkeistä.
Pitää kokella ensin meneekö puupiirrosvärit kuinka pahasti paperin läpi... ja tiedustella Temperastakin.
kiittäen nopeasta vastauksesta
Mari - Kemistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774422Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112333- 1681517
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431456- 1211311
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721149Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81126- 611048
- 35956