Lomittajat

hei...

Millaista peruspalkkaa saatte? Ilman kilometri- ja ikälisiä?

40

8842

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14v. alalla

peruspalkka ilman mitään lisiä 1604,44€/kk

• palkkaa

2700 €/ kk. matkakorvaukset ja päivärahat. Olen rengaslomittaja. Teen pelkästään karjanhoitotyöt.

• palkka
        palkkaa kirjoitti:

2700 €/ kk. matkakorvaukset ja päivärahat. Olen rengaslomittaja. Teen pelkästään karjanhoitotyöt.

Taitaa olla kova pula lomittajista siellä kun maksavat noin hyvin, vai oletko jonkun yksityisen palkkalistoilla?

• mitä kirjoitetaan
        palkkaa kirjoitti:

Millähän perusteella saat päivärahaa jos teet työtä normaalisti omassa kunnassa?

• mää
        palkkaa kirjoitti:

En ikinä usko sun palkaa! Tuskin olet edes lomittaja, piruuttasi olet heittänyt tuon summan palstalle! Voisit krtoa, mikä kunta maksaa noin hyvin!!!muutan heti sinne!!

• lomittaja
        palkkaa kirjoitti:

Isännät mulle palkan maksaa. Isäntä on muuten paskan ajossa, on suununbtai ja kello on 20.06. syntiä isäntä tekee siinä.

• halpatyövoima lomittaja

Teidän palkat eivät voi pitää paikkansa kun mulla on vaan 1100 ja 10 vuotta alalla.

• Ex.

Peruspalkka 16.6.2004, jolloin heitin pyyhkeen kehään n.13 vuoden lomittelun jälkeen oli 1409,66€.
      Kokemus, työvaate, viikonloppu, sekä matkakorv. sitten päälle.
      Parhaiten saat tuoreet tiedot maatalouslomittajat ry:stä

• Viljelijä 27 v

Lomittajaksi. Parempi palkka jäisi itselle. Minulla kun tuppaa jäämään 160-päisestä sonnikarjasta palkkaa itselle 12-13 000 €.

Eli ei kovin paljoa, mutta kyllä sillä toimeen tulee.

• mutta

Ja tosta summasta miinus verot!! Aika liki todellista palkaa.

• on totta
        mutta kirjoitti:

Ja tosta summasta miinus verot!! Aika liki todellista palkaa.

nälkää sillä torjuu, ei rikastu.

• .....................
        Viljelijä 27 v kirjoitti:

Lomittajaksi. Parempi palkka jäisi itselle. Minulla kun tuppaa jäämään 160-päisestä sonnikarjasta palkkaa itselle 12-13 000 €.

kyllähän tässä lomitushommissa pyörii vapaat ja lomatkin paljon paremmin kuin jos itellä olis karjaa. saa vapaalla ola ihan rauhassa, ei tarvitse huolehtia että miten lomittaja pärjää jne.

kymmenessävuodessa palkka on karkeestiottaen tuplaantunut. Aloittelin joskus 90 luvun alussa ja silloin sai 5000mk/kk. Nykyään palkkataso alkaa olla jo kilpailukykyinen muihin matalapalkka-aloihin verrattuna.

• Eilomittaja
        Viljelijä 27 v kirjoitti:

Ei paljon. 5600 jää verojen jälkeen kuukaudessa. Ei tarvii tehdä mitään jos ei halua. Olen nimittäin eläkkeellä. Kannattaa harkita mitä tekee työikäisenä ettei jää nuolemaan näppejään kun pääsee eläkkeelle. Ai niin pääsin 52 vuotiaana ansaitulle oloneuvoksen päiville.

• lomittaja myös

Minun peruspalkka 1557 joka on maan keskiarvon yläpuolella jonkin verran , täydellä työajalla siis. Ei tuollaisia 1100 peruspalkkoja ole , ellet ole ns. perheenjäsen lomittaja ja vajaa työaika, mutta jos puhutaan vakituisessa työsuhteessa olevasta ammattilomittajasta niin palkka ilman mitään lisiä lähtee n1400 ylöspäin !
      Ja ne on Tes:ssä , kuntakohtaiset lisät erikseen , mutta harvalla uskoakseni niitä on koska Mela ei sitä kunnille korvaa.

• lomittaja

Keskimääräinen peruspalkka pyörii siinä 1450 euron tietämillä ja monessa kunnassa palkkaluokat on jaettu kolmeen portaaseen, josta tuo 1450 on se korkein.n:1/3 lomittajista on tuossa palkkaluokassa ja tuohon 1450 on sisällytetty se ensimmäinen ikälisä.Näin on ainakin meidän kunnassa,joka ei ole heikoimmin maksava kunta.

• ...
        lomittaja kirjoitti:

Keskimääräinen peruspalkka pyörii siinä 1450 euron tietämillä ja monessa kunnassa palkkaluokat on jaettu kolmeen portaaseen, josta tuo 1450 on se korkein.n:1/3 lomittajista on tuossa palkkaluokassa ja tuohon 1450 on sisällytetty se ensimmäinen ikälisä.Näin on ainakin meidän kunnassa,joka ei ole heikoimmin maksava kunta.

suurinosa lomittajista on osaaikaisia, joten peruspalkka on jonkinverran pienempi kuin tuo 1400e

• riitta
        ... kirjoitti:

suurinosa lomittajista on osaaikaisia, joten peruspalkka on jonkinverran pienempi kuin tuo 1400e

Pienet on palkat työn vaativuuteen nähden. Vaikka antavatko isännät käyttää esim. koneitaan?
        Isäntien palkat ovat monikertaiset. EU:n aikana kouluja käymätön viljelijä saa parempaa palkkaa kuin korkeakoulututkinnon suorittanut agronomi.

• ..............................
        riitta kirjoitti:

Pienet on palkat työn vaativuuteen nähden. Vaikka antavatko isännät käyttää esim. koneitaan?
        Isäntien palkat ovat monikertaiset. EU:n aikana kouluja käymätön viljelijä saa parempaa palkkaa kuin korkeakoulututkinnon suorittanut agronomi.

ehkä sun sit kannattais alkaa viljelijäksi. Saisit sitten sitä kovaa palkkaa...

• olleena
        .............................. kirjoitti:

ehkä sun sit kannattais alkaa viljelijäksi. Saisit sitten sitä kovaa palkkaa...

Olen ollut lomittajana ja nyt tilanomistaja, niin voin sanoa pärjänneeni suhteellisen hyvin lomittajan palkalla.
        Sinkku pärjää, mutta perheellisen elämää se ei mielestäni sovi.
        Tilanomistajan taas pitää maksaa joka juttu ja käteen jäävä osa on häviävän pieni..
        Siitäkin huomaa, että lomittajana ostin farmari volvon, mutta nyt ei rahkeet riittäisi.
        Vaikka pidetään meitäkin suurtilallisina.

• kaima68
        olleena kirjoitti:

Olen ollut lomittajana ja nyt tilanomistaja, niin voin sanoa pärjänneeni suhteellisen hyvin lomittajan palkalla.
        Sinkku pärjää, mutta perheellisen elämää se ei mielestäni sovi.
        Tilanomistajan taas pitää maksaa joka juttu ja käteen jäävä osa on häviävän pieni..
        Siitäkin huomaa, että lomittajana ostin farmari volvon, mutta nyt ei rahkeet riittäisi.
        Vaikka pidetään meitäkin suurtilallisina.

lomittajana olen ollut reilut 15v.
        Peruspalkka 1600,56e lisät.Mut'kyllä verottajakin iskee kovilla panoksilla.
        Tilille vyörähtää n.1700e/kk:ssa
        Olen suorittanut ammattitutkinnon työn ohessa.

• ammattitutkinto

mulla oli palkka lomitustyössä 1574 € kuukaudessa täydellä työajalla. palkkaan vaikutti ammattitutkinto. tähän vielä lisäksi kilometrit ja muut lisät.

• black_srar_f

mun plakka n. 1500€/kk - verot ja muut paskat eli kätee jää jsut ja just 1100.... :/

• lomittaja 1966

Mä saan peruspalkkaa 1632,20, henkilökohtainenlisä 81,61, vuosisidonnainen 163,22 ja lauantai-, sunnuntai-,ilta-,yölisät päälle. Olen 7 tunnin työajalla.

• Itä-Suomesta

Peruspalkkani on 1823 euroa/kk. Teen täyttä työaikaa. Veroa menee 22 prosenttia. Naapurikunnassa on peruspalkka 200 euroa suurempi. Ajattelinkin vaihtaa maisemaa...

• ....

gallup:kunka paljon ammattitutkinnon suorittaminen nosti palkkojanne ?? tai nostiko ylipäätään ollenkaan ?
        minulle annettiin 36 euron korotus mutta se taisi olla paremminkin järjestelyerien jakoa kuin tutkinnon vaikutusta...

• pöhköpiä??
        .... kirjoitti:

gallup:kunka paljon ammattitutkinnon suorittaminen nosti palkkojanne ?? tai nostiko ylipäätään ollenkaan ?
        minulle annettiin 36 euron korotus mutta se taisi olla paremminkin järjestelyerien jakoa kuin tutkinnon vaikutusta...

Minulla ammattitutkinto pudotti palkkaa lähes 100 ekee kuussa. Kuinkahan tässä enää uskaltaa itseään mihinkään koulutukseen ilmoittaa... Muutenkin johtavien toiminta ihmeellistä. Pitäisi ilmeisesti osata nöyristellä, mutta kun on tuota luontoa...

• Perustelija ?
        pöhköpiä?? kirjoitti:

Minulla ammattitutkinto pudotti palkkaa lähes 100 ekee kuussa. Kuinkahan tässä enää uskaltaa itseään mihinkään koulutukseen ilmoittaa... Muutenkin johtavien toiminta ihmeellistä. Pitäisi ilmeisesti osata nöyristellä, mutta kun on tuota luontoa...

tai alkaa mennä trollin puolelle.

• Emla

Ei nostanut tutkinto palkkaa yhtään (agrologi amk), työkokemustakaan ei ollut riittävästi. Palkkaus 1644 € / kk lisät km-korvaus. Aivan ok palkka, lapsettomana joudan tekemään paljon juhlapäiviäkin niin pääsen kk-ansiossa lähelle 2000 euroa.

• Kädet on menny

Juuri tänään sain palkkalaskelman ja minun palkka on 20 vuoden työrupeaman jälkeen: peruspalkka 1925.00 e, harkinnanvarainen lisä 60.50. Koko vuoden ansiot 34359 e, josta veroihin7494 e. Kilometrikorvauksia 4041 e.

• tissinkoittaja...

Minulla on peruspalkka 7 tunnin (140h/kk) työ ajalla 1830€. 1 1/2 vuotta olen alalla ollut. En ole käynyt kouluja alalle. Koko ajan on palkka vähän noussut. Käytännössä menee palkka mikä jää käteen siihen 2000-2400 euron paikkeille. Kun tuntuu noita ylitöitä riittävän...

• Loma raha

Rupeisin heti lomittajaksi mutta en ala ajelemaan aamuin illoin noita 60-90 kilometriä/sivu. Lomitusalueet ovat nyt kasvaneet niin isoiksi etten yksinkertaisesti jaksa ajaa vaikka työstä pitäisinkin. Hyvää joulua ja tsemppiä kaikille lomittajille kuten myös viljelijöille!

• Missä päin

maata tuollaisija sivuja joutuu ajamaan, täällä joka ei tosiaankaan ole mitään ruuhka Suomea 30 km alkaa olla maksimi.

• *lomittaja*

Ei todellakaan kannata ajella noin pitkiä matkoja lomitustyössä. Ei kannata heittäytyä sellaisen illuusion valtaan että kilometrikorvauksilla pystyisi "elämään". Jos niistä lyhyellä aikavälillä jotain käteen jäisikin, niin tien päässä koittaa ne ajat, että auto on ajettu lomitusajoissa paskaksi, tulee kalliita huoltoja ja lopulta edessä on myös uuden auton hankinta, mikä maksaa ja pirusti.

Työmatka-ajoilta ei lomittaja saa myöskään palkkaa. Käsittämätöntä on, että toinen matka ei kuulu työaikaan, vaikka tuskin kukaan palkansaaja lomittajien lisäksi joutuu ajamaan kaksi edestakaista työmatkaa yhden työpäivän aikana. Olen itse ajellut pitkiä työmatkoja lomituksissa ja aikaa on mennyt ajoittain jopa 4-5 tuntia per työpäivä. Kun joskus laskin paljonko aikaa menee vuodessa autossa istumiseen, niin tajusin että hommassa ei ole järkeä. Autossa istuminen ei tee selällekään hyvää eikä omaa aikaa jää lainkaan töiden päälle.

Eli kannattaa kieltäytyä pitkistä työmatkoista ja pyytää itselleen kunnollinen tuntipalkka. Jos työnantaja haluaa maksaa vain TES:in minimin mukaista tai sitä lähellä olevaa palkkaa, kannattaa lähteä lätkimään koska sen rahan saa paljon kevyemmistäkin töistä.

• TROLLI.

TROLLI

• kysyn vaan

Mikä on lomittajan perustunti palkka, ilman mitään lisiä, eli laillinen minimipalkka.

• yx vain

Heippa täältä pohjoisesta! Peruspalkkani on nyt 1996.23 e ja koko vuoden ansio vuonna 2011 oli 34359.11. 25 vuotta lomittajana.

• sikaniskanen

Lomittajana pohjanmaalla, pallka 1935e/kk -verot lisäksi tulee verottomia etuuksia käteen noin 650e/kk Tällärahalla elää täällä maalla hyvin!

• Kepsukkala

joo siellähän hyvä palkkaisia lomittajia löytyy minulla käteen jää kk 1250 ja työ vuosia on yli 20 Virolaisille maksetaan kolmannes enemmän vaikka ovat vain muutaman vuoden olleet työssä

• usotsie

nooooo oooo rapiat 6500-9500 egissoo kuuukkaudes ha mie saa

• Tässähätämä

​Lomituspalveluiden työnjohto ja maataloustyön ohjaus: ​ ​
      ​ ​ ​
      ​07MAA040 peruspalkka ​1 836,72 € ​1 856,72 €
      ​ ​ ​
      ​Maatalouslomitus ja maatalouden perustyö: ​ ​
      ​ ​ ​
      ​07MAA050 peruspalkka ​1 730,25 € ​1 750,25 €

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe