Iveco

mitä mieltä?

et silleen...

25

4285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täältä vaan

      Et silleen.

      • Ei kai se

        Fiat se on vai oliko se sekotus Magiruksen kanssa. MUtta Fiiu on Fiiu.


      • paska
        Ei kai se kirjoitti:

        Fiat se on vai oliko se sekotus Magiruksen kanssa. MUtta Fiiu on Fiiu.

        lisää kokemuksia ja tarinoita!!


      • kesti
        paska kirjoitti:

        lisää kokemuksia ja tarinoita!!

        Iveco kesti kerran Vantaalta Rovaniemelle ilman ainuttakaan huoltossa piipahdusta!


      • hyvin on kestäny!
        kesti kirjoitti:

        Iveco kesti kerran Vantaalta Rovaniemelle ilman ainuttakaan huoltossa piipahdusta!

        Joskushan kun Iveco menee rikkinäisenä huoltoon, niin se tulee myös huollosta takaisin rikkinäisenä. Asentajatkaan eivät osaa sitä keksintöä korjata.


      • Opetellaan
        kesti kirjoitti:

        Iveco kesti kerran Vantaalta Rovaniemelle ilman ainuttakaan huoltossa piipahdusta!

        Ollin laskuoppi ja sitten tullaan kommentoimaan tänne näitä automerkkejä, mikä kestää mihinkin asti. Volvo talo Mäkinen Vammalasta saneerauksessa helmikuusta -05, nyt nurin ja velkaa tuli 1,3 milj. euroa vajaassa 10kk:ssa. Näköjään nämä Scania- ja Volvomiehet elävät aikaa, jolloin ei tarvinnut laskea... Kommentit ovat sitä luokkaa


    • Vili

      Mitä olen Ivecoa seurannut parinkymmenen vuoden ajan,niin sanon että se on tulevaisuuden merkki.Se ei ole enää viiatti vaan nykyaikainen luotettava ja jatkuvasti kehittyvä tuote.Toimintavarmempaa moottoria kun Ivecoa ei löydy.Scaniassa vaihdetaan putki ja mäntä kerran kuussa,Ivecossa pistetään kerran vuodessa tietokone kiinni ja tarkistetaan että puristukset on kuin uudessa ,vaikka kilometrejä on takana 900.000.Kun olette yhtaikaa lastauslaiturissa Cursorin tai Straliksen kanssa ,pyytäkää jos saisitte vilkaista kabiinia.Kyllä teitä käy kateeks.Turbo Starissa ja Eurotechissä oli aikoinaan alimitoitetut johtosarjat jotka aihuttivat ongelmia,nyt ei erillistä sarjaa ole olemassa,kaikki virta kulkee väylää pitkin.Huom! En omista Ivecoa enkä ole Ivecon palveluksessa.

      • marjat sanon

        Ei ole Ivecot toimintavarmoja, esim. ilmajousituksessa tuntuu olevan järkyttäviä ongelmia. Samoin kulutuksessa, vie aivan liikaa pienitehoiseksi moottoriksi. Samoin vetojen kanssa ongelmia. Lasinpyyhkimet paskaavat sivuikkunaa. Ohjaamo aivan naurattavan oloinen, on kyllä muutamassa muussakin merkissä. Samoin automaatti-ilmastointi temppuilee, eli talvella ajellaa karvahatut päässä ja rukkaset kädessä. ZF:n vaihteisto tietysti menettelee, moottorikin tietysti kestämisen puolesta jonkinlainen. Tosin 0-200 000km mennessä on pitänyt ainakin kerran kansi/lohko vaihtaa kun vuotaa öljyä.


      • EU-Pelle
        marjat sanon kirjoitti:

        Ei ole Ivecot toimintavarmoja, esim. ilmajousituksessa tuntuu olevan järkyttäviä ongelmia. Samoin kulutuksessa, vie aivan liikaa pienitehoiseksi moottoriksi. Samoin vetojen kanssa ongelmia. Lasinpyyhkimet paskaavat sivuikkunaa. Ohjaamo aivan naurattavan oloinen, on kyllä muutamassa muussakin merkissä. Samoin automaatti-ilmastointi temppuilee, eli talvella ajellaa karvahatut päässä ja rukkaset kädessä. ZF:n vaihteisto tietysti menettelee, moottorikin tietysti kestämisen puolesta jonkinlainen. Tosin 0-200 000km mennessä on pitänyt ainakin kerran kansi/lohko vaihtaa kun vuotaa öljyä.

        On se järkyttävää,kun tänne tunkevat niitä fiatin jälkeisiä,kehuvat, ja suomalaiset HÖPÖNASSUT uskoo "saadaan EU kelpoisia",no ostakoon . Ei oo latin latia kiinni. Kuka olis 15 vuotta sitten ollu niin HÖPÖ ?


      • HÖPÖJÄ oli
        EU-Pelle kirjoitti:

        On se järkyttävää,kun tänne tunkevat niitä fiatin jälkeisiä,kehuvat, ja suomalaiset HÖPÖNASSUT uskoo "saadaan EU kelpoisia",no ostakoon . Ei oo latin latia kiinni. Kuka olis 15 vuotta sitten ollu niin HÖPÖ ?

        jo silloin 15 vuotta sitten. Valitettavasti. Tietysti vähemmän kuin nyt mut kuitenkin.


      • Eurotrucker
        HÖPÖJÄ oli kirjoitti:

        jo silloin 15 vuotta sitten. Valitettavasti. Tietysti vähemmän kuin nyt mut kuitenkin.

        Puhutaan Fiatista.Eikö Iveco ole kansainvälinen yhteenliittymä Fiat,Magirus ja Ford? Minä olen aina pitänyt Dafin moottoria kestävänä.Ainut vika on ollut yli 1.400.000 ajetussa moottoreissa kansi.Siinä venttiiliseetit kuluu korjattavaksi.Mutta Iveco on laittanut vielä paremmaksi.Se juttu että on vaihdettu kansia ja plokeja noilla kilometreillä on epäuskottavaa.Jos autolla on ajettu 7-900.000 siihen on vaihdettu korkeintaan kompura ja vesipumppu.Ilmajousitus on viimeisen päälle hyvä.


      • möivät

        ...


    • jiu

      Ajan uutta Ivecoa ja Volvoa vuorottain. Ivecossa huomattavasti parempi ohjaus ja kääntyvän telin vuoksi huomattavasti ketterämpi.
      Edellinen Iveco/Volvo pari kesti miljoona kilometriä ilman isompia murheita.

      • heko

        Volvohan on tunnettu siitä, että se on huono ajaa. Muutkin ovat sanoneet että Iveco on aika hyvä ajaa. Mutta kun ei kestä niin ei kestä.


    • Vili

      Taitaa olla paskapuhetta että kansi ja lohko on vaihdettu ennen 200.ooo.Toimintavarmempaa moottoria kun Ivecoa saa hakea.Jos on öljyvuotoa niin vaihdetaan öljypohjan propun tiivistettä,eikä blokia.ZF:n laatikko on hyvä.Mutta sillä on taipumus vanhempana hapettua yläpuolelta.Itse kiinnitin veneen sinkkianodin kuparikaapelilla pultin alle.Tää anodi kuluu vuodessa puoleenväliin,mutta laatikon kansi säilyy ehjänä.Edellisessä pelissä oli Fulleri.Oli takapään laakerivaihtoja,mutta niin helppo laatikko että pystyy itte korjaan.Nykyinen peli on Stralis,km 600.000.Vaihdettu vesipumppu ja lisäasennetun kolmannen akselin nostopussi,ei muuta.Tietysti seuraava on Iveco,ajatellen hinta laatusuhde.

      • paskapuhetta

        se, että kone vuotaisi öljyä muualtakin kuin propusta. Tiedän kun on omia kokemuksia. Paljon. Samoin on paljon muutakin vikaa. Vaihteisto on kyllä aika kestävä, yhdestä menny synkrot.

        Mites on kulutus? Onko vedot hyvät?


    • huippujen huippu

      ,melkein Ferrari.En ole enään pyytänyt scania-
      miehiä kattoon ivecon ohjaamoa..eivät lähe
      sitten pois millään.Sääli scania kuskeja,mil-
      laisissa olosuhteissa joutuvat työskentelemään!
      Ainoa vika mikä on ollut ivecossa,oli vasemman
      puolen vilkkurele..oli kovassa käytössä,kun jou-
      tu ohittelemaan noita heikkotehosia kuorma-autoja!

      • trakker

        Ajoin Eurotrakkerilla maata muutaman vuoden..Hirveästi käsittämättömiä sähkövikoja.. ZF:n tupla-H loota (vm.99) kankea ja hidas.. hytti sisustettu kierrätys muovilla,nitisee ja natisee.. ja kaiken huippuna se ratti, höyrylaivoissaki oli pienemmät ruorit!! Ei saanu hyvää ajoasentoa millään. Eli aika huono maku jäi siitä lullasta..


      • mutta
        trakker kirjoitti:

        Ajoin Eurotrakkerilla maata muutaman vuoden..Hirveästi käsittämättömiä sähkövikoja.. ZF:n tupla-H loota (vm.99) kankea ja hidas.. hytti sisustettu kierrätys muovilla,nitisee ja natisee.. ja kaiken huippuna se ratti, höyrylaivoissaki oli pienemmät ruorit!! Ei saanu hyvää ajoasentoa millään. Eli aika huono maku jäi siitä lullasta..

        trakkeri onkin tarkoitettu Turkkilaisille ja
        Lähi-itään!Mees ajamaan esim skaniaa,joka
        on myyty Algeriaan,kyllä on vissi ero suomi-
        skanjaan!


      • Rattimatti

        Tuskin sitä nyt Ferrariin voi verrata, Fiiu tulee ennemmin mieleen. Kiitos, ei mulle! Aja sinä vaan.


    • pave

      Paskaa jauhavat, ylläolevat. Ovat viisaita, mutta omat kokemukset puuttuvat.

      Ainakin meillä Iveco Stralis on melannut tosi hyvin, (ei mitään vikaa 200 000 km). Aiemmin oli Scania ja jatkuvasti piti autoa seisottaa pikkuvikojen takia.
      Polttoainetalous on myös erinomainen V-koneeseen (Scania )verrattuna.

      • mb trucker

        ehkä MELANNUT mutta EI pelannut.


    • Repe

      Täysperänä kun liikkuu niin joskus toivoo että olis 13 litranen.640.000 ajettu,vesipumppu ja ahtopaineen anturi vaihdettu.Eli ei ole ollut seisontapäiviä.

    • ole mitään

      muuta hyvää kuin ZF:n laatikko. Perkele 760 000km ajettu Iveco itsellä, sähkövikoja on 15000 välein ja kaasu hirttää kiinni koko ajan. Eivätkä osaa huollossa mitään tehdä. Velipojalle yritin myydä kärryksi peltotöihin muttei huolinut. Ikinä en enää Ivecoa osta, Volvot ja Sisut ainoat mitkä menettelee.

    • henkeen ja vereen

      Ite ajelen eurotekillä 4x2ppv. aj.1 700 000km. ja hyvin on kestäny ei mtn.suurempaa oo ollu..´talossa on mersun akrossikin ja siitä meni kone 700 000km.. ivecon huolto pelaa hyvin ainakin helsingin seudulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe