ruskettuuko viikossa???

matkallePIAN

SAAKO SIIS viikon aikana rusketusta thaimaassa?
tarttuuko parhaiten liikkeessä vai maaten, rannalla vai "terassilla"?

15

5085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruskettuu

      Helposikin kunhan vain liikut rannalla sen viikon ajan! Mutta varo auringon tehokkuutta.

      • pikkuinen0000

        Rusketus on paras liikkuessa, tulee tasainen. Ihan turha luulo että pitää rannalla maata paikoillaan, kyllä se aurinko liikkuvankin tavoittaa :D
        Ja muistahan juoda.


    • Ninni

      ...haluat kestävämmän (ja turvalliseman) rusketuksen, käypä parit kerrat ennen matkaa solariumissa, ettet pala.

      • minä

        Solariuum ei estä ihoa palamasta. Palat aivan yhtä helposti, olet käynyt solariumissa tai et. On itsensä huijaamista luulla, että solariumissa kannattaa käydä ennen matkaa siinä toivossa että ei sitten perillä etelässä pala!


    • utelias

      Miksi on niin tarkeaa ruskettua?

      • koska

        suomalaisen on niin juntti kansaa ja haluaa näyttää kateellisille naapureille et on käynyt etelässä.Ja onpas sitten työpaikkallakin jotain uutta millä leuhkia.

        Itse en ainakaan lähde mihinkään etelään ruskettumaan... vaan aivan muuta on aina mielessä. Ei rannalla makoilu paljoa vähempää vois kiinnostaa.


      • matkalle PIAN

        SIKSI haluan väriä matkalta mukaan kun olen kaasona matkan jälkeen, on mukava olla itsekin nätti/nätin värinen.
        se ei kiuitenkaan ole matkamme tarkoitus, vaan nauttia toisistamme mieheni kanssa kun lapset jäävät suomeen.
        ja olen lasteni kanssa kotona, joten työpaikalla leuhkimiseen ei ole aihetta :) ehkä naapureille vaan (vitsi)

        tottakai haluan saada nätin värin mukavalta matkaltani. niin varmasti monet muutkin. luulen!


      • nassuun
        matkalle PIAN kirjoitti:

        SIKSI haluan väriä matkalta mukaan kun olen kaasona matkan jälkeen, on mukava olla itsekin nätti/nätin värinen.
        se ei kiuitenkaan ole matkamme tarkoitus, vaan nauttia toisistamme mieheni kanssa kun lapset jäävät suomeen.
        ja olen lasteni kanssa kotona, joten työpaikalla leuhkimiseen ei ole aihetta :) ehkä naapureille vaan (vitsi)

        tottakai haluan saada nätin värin mukavalta matkaltani. niin varmasti monet muutkin. luulen!

        Niin se vaan on, että harvaa ihmistä kalpeus varsinaisesti pukee. Yksi syy siihen, miksi suomalaiset ovat niin ankean ja apaattisen näköisiä talvella, on kalpea iho. Se vaan kerta kaikkiaan näyttää väsyneeltä ja surkealta. Kesällä kauniisti päivettyneet suomalaiset sen sijaan ovat upeaa silmänruokaa. Ääri-ilmiöt eivät ole viehättäviä, ei sen paremmin yligrillattu iho kuin kalmankalpeakaan. Kohtuus kaikessa. Sopivissa määrin aurinko tekee todella hyvää ja suo sitä paljon kaivattua D-vitamiinia, josta muuten kärsitään talvella puutetta täällä pohjoisessa.


    • varo!

      Kyllähän siellä ehtii ruskettua mutta olethan tosi varovainen. Käy tosiaan solariumissa ennen ja aloita betakaroteenikuuri paria viikkoa ennen matkaa. Suojakertoimet kannattaa pitää jossain kolmessakympissä vähintään ekat 3 päivää. Thaimaan aurinko on todella paljon voimakkaampi kuin Suomen, en itse pala kovin helposti mutta viimeksi kun oltiin Thaimaassa rasvasin kaikki paikat paitsi jalkapöydät unohtui. En ole ikinä nähnyt mitään sellaista, jalkapöytäni olivat viininpunaiset ja kävely tuskallista monta päivää.

      Joten muista ettet voi koskaan olla liian varovainen Thaimaan auringossa ja suosittelen tosiaan betakaroteenia, ja reilusti, 2-3 puristetta päivässä. Siitä saa suojan lisäksi kauniimman rusketuksen!

      Hyvää matkaa!

      • M-E

        Miten varhaisessa vaiheessa olette aloittaneet betakaroteenikuurin. Olen ensimmäistä kertaa menossa Thaimaahan, heti joulun jälkeen, 13 v pojan kanssa. Huono homma jos "kärvähtää" ensimmäisinä päivinä. Siitä on äkkiä loma pilalla.


      • varautua
        M-E kirjoitti:

        Miten varhaisessa vaiheessa olette aloittaneet betakaroteenikuurin. Olen ensimmäistä kertaa menossa Thaimaahan, heti joulun jälkeen, 13 v pojan kanssa. Huono homma jos "kärvähtää" ensimmäisinä päivinä. Siitä on äkkiä loma pilalla.

        klo 11-15 pitkähihainen silkkipaita päällä ja muulloin aurinkovoidetta pinnassa. Naamassa vahvat kertoimet ainakin alkupäivinä. Istukaa varjon alla keskellä päivää. Kaikista näistä toimista huolimatta ruskettuu takuuvarmas


      • 2 vko ennen
        M-E kirjoitti:

        Miten varhaisessa vaiheessa olette aloittaneet betakaroteenikuurin. Olen ensimmäistä kertaa menossa Thaimaahan, heti joulun jälkeen, 13 v pojan kanssa. Huono homma jos "kärvähtää" ensimmäisinä päivinä. Siitä on äkkiä loma pilalla.

        Itse ajattelin aloittaa 2 vkoa ennen. Tässä ote osoitteesta www.biovita.fi joka kertoo betakaroteenista:

        Jo yli 200 tieteellistä tutkimusta osoittaa, että karotenoidit ovat sisäisesti vaikuttavia, tehokkaita ihon suoja-aineita. Ne varjelevat ihoa auringon haitallisen UV-säteilyn vaaroilta. Karotenoidit näet imevät itseensä ihon pinnalta UV-säteitä niin, etteivät ne pääse syvemmälle ihoon vahingoittamaan sitä. Lisäksi karotenoidit vahvistavat ihon omia suojautumiskeinoja UV-säteilystä syntyviä vapaita radikaaleja vastaan. Radikaalit ohentavat ja vanhentavat ihoa. Karotenoidit ovat tehokkaita radikaalien sieppareita, jotka suojaavat ihoa (ja myös silmänpohjia) UV-valon haitoilta.

        Jo 1960-luvulta alkaen on valoallergisia lääkitty beetakaroteenilla. Päiväannos on 100-200 mg. Teho on ollut hyvä, eikä haittavaikutuksia ei ole raportoitu. Suomessa ravintoainevalmisteissa sallitaan enintään 6 mg beetakaroteenia. Määrä on täysin turvallinen pitkäaikaisessakin käytössä.

        Nyt karotenoideja suositellaan tieteellisten tutkimusten perusteella myös tavallisten auringonpalvojien sisäiseksi aurinkosuojaksi. Saksalaiset ihotautilääkärit tutkivat äskettäin beetakaroteenin vaikutusta Israelin Eilatissa lomailevien tavallisten turistien ihoon. Tutkimusryhmässä oli 20 henkilöä, joista puolet sai 10 viikon ajan beetakaroteenia 30 mg päivässä ja toinen puoli vastaavia plasebo- eli lumekapseleita. Kaikkien iholle siveltiin aurinkovoidetta.

        Tulokset osoittivat, että suun kautta nautittu beetakaroteeni lisäsi ihon pintakerrosta suojaavien Langerhansin solujen syntyä. Nämä solut vähentävät auringonvalon haittavaikutusta ja suojaavat ihoa palamista vastaan. Beetakaroteenia nauttineiden iho ei punertunut niin kuin lumelääkitystä saaneiden. Tutkimusta johtanut professori Hagan Tronnier suosittelee auronkolomalle läheville sisäistä karotenoidisuojaa, jonka käyttö olisi hyvä aloittaa jopari viikkoa ennen aurinkolomaa. Myös amerikkalaiset ihotautilääkärit ovat hiljattain julkaisseet samankaltaisia tutkimuksia. Niiden mukaan suun kautta nautitut karotenoidit tehostavat iholle siveltyjen aurinkovoiteiden tehoa.

        --------------

        Itse ajattelin syödä 12mg päivässä eli tuplata tuon 6mg suosituksen koska betakaroteenia ei voi yliannostella mutta 6mg tuntuu minusta ihan liian vähältä määrältä.

        Eihän tuota betakaroteenia ole tosiaan pakko syödä, mutta itse olen aiemmin syönyt ja syön vastakin koska se omasta mielestäni syventää rusketusta ja en pala niin helposti kuin jos en syö.


      • vielä.
        2 vko ennen kirjoitti:

        Itse ajattelin aloittaa 2 vkoa ennen. Tässä ote osoitteesta www.biovita.fi joka kertoo betakaroteenista:

        Jo yli 200 tieteellistä tutkimusta osoittaa, että karotenoidit ovat sisäisesti vaikuttavia, tehokkaita ihon suoja-aineita. Ne varjelevat ihoa auringon haitallisen UV-säteilyn vaaroilta. Karotenoidit näet imevät itseensä ihon pinnalta UV-säteitä niin, etteivät ne pääse syvemmälle ihoon vahingoittamaan sitä. Lisäksi karotenoidit vahvistavat ihon omia suojautumiskeinoja UV-säteilystä syntyviä vapaita radikaaleja vastaan. Radikaalit ohentavat ja vanhentavat ihoa. Karotenoidit ovat tehokkaita radikaalien sieppareita, jotka suojaavat ihoa (ja myös silmänpohjia) UV-valon haitoilta.

        Jo 1960-luvulta alkaen on valoallergisia lääkitty beetakaroteenilla. Päiväannos on 100-200 mg. Teho on ollut hyvä, eikä haittavaikutuksia ei ole raportoitu. Suomessa ravintoainevalmisteissa sallitaan enintään 6 mg beetakaroteenia. Määrä on täysin turvallinen pitkäaikaisessakin käytössä.

        Nyt karotenoideja suositellaan tieteellisten tutkimusten perusteella myös tavallisten auringonpalvojien sisäiseksi aurinkosuojaksi. Saksalaiset ihotautilääkärit tutkivat äskettäin beetakaroteenin vaikutusta Israelin Eilatissa lomailevien tavallisten turistien ihoon. Tutkimusryhmässä oli 20 henkilöä, joista puolet sai 10 viikon ajan beetakaroteenia 30 mg päivässä ja toinen puoli vastaavia plasebo- eli lumekapseleita. Kaikkien iholle siveltiin aurinkovoidetta.

        Tulokset osoittivat, että suun kautta nautittu beetakaroteeni lisäsi ihon pintakerrosta suojaavien Langerhansin solujen syntyä. Nämä solut vähentävät auringonvalon haittavaikutusta ja suojaavat ihoa palamista vastaan. Beetakaroteenia nauttineiden iho ei punertunut niin kuin lumelääkitystä saaneiden. Tutkimusta johtanut professori Hagan Tronnier suosittelee auronkolomalle läheville sisäistä karotenoidisuojaa, jonka käyttö olisi hyvä aloittaa jopari viikkoa ennen aurinkolomaa. Myös amerikkalaiset ihotautilääkärit ovat hiljattain julkaisseet samankaltaisia tutkimuksia. Niiden mukaan suun kautta nautitut karotenoidit tehostavat iholle siveltyjen aurinkovoiteiden tehoa.

        --------------

        Itse ajattelin syödä 12mg päivässä eli tuplata tuon 6mg suosituksen koska betakaroteenia ei voi yliannostella mutta 6mg tuntuu minusta ihan liian vähältä määrältä.

        Eihän tuota betakaroteenia ole tosiaan pakko syödä, mutta itse olen aiemmin syönyt ja syön vastakin koska se omasta mielestäni syventää rusketusta ja en pala niin helposti kuin jos en syö.

        Mutta tosiaan ei pidä unohtaa aurinkosuojaa, pelkkä betakaroteeni ei suojaa tällaista vaaleaa suomalaista ihoa.


    • Rusketusta
      • Brune

        2005😎2018😨2010🐒


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe