Antakaapas

Pirre*

leipäjuuston teko-ohjeita..liis..

18

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reseptipalstaa,

ainakin Hesarista löytyy!

• Pirre*

siinähän niitä, mutta sellaisia joka tehdään ternimaidosta..lehmä poiki..:)

• j-virta

http://www.finfood.fi/finfood/ff2.nsf/0/DAF9F16346A62D03C2256F26003A3704?opendocument&cat1=Ruokaohjeet&cat2=J%E4lkiruuat&cat3=Ohukkaat%20ja%20paistokset

• Pirre*

• Pirre* kirjoitti:

Piätalon Riitu teki, kun Riitun lehmä poiki ja he saivat siitä ternimaitoa..ymmärsin että se on ollut sellaista hampaissa narskuvaa, niinkuin tämäkin kaupoista saatava, mutta olikohan se tehty juoksuttimen kanssa...eipä taijja kukkaa tiettee...

Kiitos sinulle vaivannäöstäsi..:)

uusijuustoa jälkiruokaherkuksi. Muistelen, että ternimaito kaadettiin siltäänsä kulhoon ja laitettiin uuniin paistumaan. Leikeltiin palasiksi ja syötiin maidon tai hillon kanssa jälkiruoaksi. Nam. Hera käytettiin sitten leivontaan.
        Samantapainen uunijuuston korvikeohje oli aikoinaan kuivamaitopakkauksen kyljessä, mutta siihen piti lisätä kananmunia. Minusta ternimaito jähmettyy ihan itsekseen - ja oli muinoin suurta herkkua. Muistan kadehtineeni nuorena perheenäitinä, kun naapurin rouva sai ternimaitoa ja käytti sitä pannukakun leipomiseen. Minusta se oli tuhlausta.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

uusijuustoa jälkiruokaherkuksi. Muistelen, että ternimaito kaadettiin siltäänsä kulhoon ja laitettiin uuniin paistumaan. Leikeltiin palasiksi ja syötiin maidon tai hillon kanssa jälkiruoaksi. Nam. Hera käytettiin sitten leivontaan.
        Samantapainen uunijuuston korvikeohje oli aikoinaan kuivamaitopakkauksen kyljessä, mutta siihen piti lisätä kananmunia. Minusta ternimaito jähmettyy ihan itsekseen - ja oli muinoin suurta herkkua. Muistan kadehtineeni nuorena perheenäitinä, kun naapurin rouva sai ternimaitoa ja käytti sitä pannukakun leipomiseen. Minusta se oli tuhlausta.

aikanaan, mitä teit ja miten onnistuit.

Ajattelin maanantaina käydä tarkistamassa, saisiko nykyisin ternimaitoa jo marketista. On sellainen tunne, että olisin jossain nähnyt ja sitten unohtanut koko asian.

• Lusista päin?

??????????????

• Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

aikanaan, mitä teit ja miten onnistuit.

Ajattelin maanantaina käydä tarkistamassa, saisiko nykyisin ternimaitoa jo marketista. On sellainen tunne, että olisin jossain nähnyt ja sitten unohtanut koko asian.

aikonnaan kotona sitä uunijuustoa, sitä syötiin maidon ja kanelin kanssa..millon oli sitä kanelia..:/, jos ei, niin iliman sitä..

Mie luvin joskus noita Päätaloja ja siinä kirjailija kertoi heijjän puolen juustosta, jota tehtiin ternimaijjosta, ja ajattelin jos joku ois ruahtina anttoo ohjjeen siitä...sain perjantaina kolome litroo ternimaittoo ja oisi kiva kokkeilla sen leipäjuustooko se nyt oli, tekemistä.

Miepä ilimotan sitten...

• Pirre*
        Lusista päin? kirjoitti:

??????????????

siekö out..? :)

• sieltä
        Pirre* kirjoitti:

siekö out..? :)

päin, mut en ihan läheltä kuitenkaan .

• j-virta
        Pirre* kirjoitti:

Piätalon Riitu teki, kun Riitun lehmä poiki ja he saivat siitä ternimaitoa..ymmärsin että se on ollut sellaista hampaissa narskuvaa, niinkuin tämäkin kaupoista saatava, mutta olikohan se tehty juoksuttimen kanssa...eipä taijja kukkaa tiettee...

Ohje ei sisällä muuta kuin ternimaitoa,sokeria ja vähän suolaa.

• Lappalainen C",)
        Pirre* kirjoitti:

Nuot j-virran ensimäiset ohjheet oon ihan oikeat. Paitti ette täälä Nuuskakairassa päin ei tehhä nuin suolasta juustoa. Meilä panhaan vain yksi tasapäinen rkl suolaa 12 lithraan ternimaitoa, ja meän suuhun Kaihnuun seuvun juusto maistuu liian suolaselta.

Sinun maijosta - siitä lehmänmaijosta - ei juuri taija kokohnaista juustoa saaha, ko meiläpäin maitoa meni se 12 litraa yhtheen juusthoon. - Et taija itte enhään avonisässä olla siekhään.

Jokku talhoiset paistava juuston sähköhellässä. Sillon täytyy olla astia paistorehon alla, niettei hera valoa uunin pohjale. Ko pannee krillivastukset pääle, nin kuulemi onnistuu hyin.

Mutta mitäpä sinne Saparomäele muuta ko ette lehmä oon poikinu?

• Pirre*
        Lappalainen C",) kirjoitti:

Nuot j-virran ensimäiset ohjheet oon ihan oikeat. Paitti ette täälä Nuuskakairassa päin ei tehhä nuin suolasta juustoa. Meilä panhaan vain yksi tasapäinen rkl suolaa 12 lithraan ternimaitoa, ja meän suuhun Kaihnuun seuvun juusto maistuu liian suolaselta.

Sinun maijosta - siitä lehmänmaijosta - ei juuri taija kokohnaista juustoa saaha, ko meiläpäin maitoa meni se 12 litraa yhtheen juusthoon. - Et taija itte enhään avonisässä olla siekhään.

Jokku talhoiset paistava juuston sähköhellässä. Sillon täytyy olla astia paistorehon alla, niettei hera valoa uunin pohjale. Ko pannee krillivastukset pääle, nin kuulemi onnistuu hyin.

alakkuun, nyt on hoppu... Saparomäin tervveiset tulloo kun kerkkiin lorsoommaan...

• Pirre*
        Lappalainen C",) kirjoitti:

männy ja jouttaa kuulumissiikkii vaihtammaan Nuuskakairan isännän kanssa..

Nuinko paljo maittoo yhtteen juustokakkarraan, siihenhän suap yhtä lehmänkantturroo virutella viikkotolokulla, ei taijja olla kööhän evästä ei!

Emäntä on kyllä ehtynä jo aikapäevvii, vaikka kuinka nuita kärpäslätkkii heruttelis, niin tippookkaa ei tiraha...eikä tiinneekskää ennee sua, että niin on jo assiit mallillaan Saparomäissä.

Pittää vielä kyssyy kun tunttuu olovan öky isäntä kysseessä, kerrallako ne tuon maetomiärän tosissaan juustoks tekköö.., siinä pittää monta kantturroo kerralla poikkii...?
        Asttuu lerkkasetko sie vielä miten niihen navettapiikkois perässä..?

• Lappalainen c",)
        Pirre* kirjoitti:

männy ja jouttaa kuulumissiikkii vaihtammaan Nuuskakairan isännän kanssa..

Nuinko paljo maittoo yhtteen juustokakkarraan, siihenhän suap yhtä lehmänkantturroo virutella viikkotolokulla, ei taijja olla kööhän evästä ei!

Emäntä on kyllä ehtynä jo aikapäevvii, vaikka kuinka nuita kärpäslätkkii heruttelis, niin tippookkaa ei tiraha...eikä tiinneekskää ennee sua, että niin on jo assiit mallillaan Saparomäissä.

Pittää vielä kyssyy kun tunttuu olovan öky isäntä kysseessä, kerrallako ne tuon maetomiärän tosissaan juustoks tekköö.., siinä pittää monta kantturroo kerralla poikkii...?
        Asttuu lerkkasetko sie vielä miten niihen navettapiikkois perässä..?

Ei sunkhaan mulla lehmiä eikä piikoja. Lypsäny vain olen, lehmiä enempi ko piikoja. Ja tyristiä olen kyllä joskus yrittäny lypsää - ja siinä vähin onnistunukki.

Oon se kyllä melkosta maijon tuhlausta se juustonteko, mutta eikhään siitä lehmästä senthään ämpärillinen heru kerrala; porosta ei irtoa ku eninthään juomaklasilinen.

Herastahan net nykysten tekevä urheilijoile topinkia, niettei sekhään enhään mene vasikoile niinku ennen.

Jaa ettei Saparomäen emäntä sukkiuvu kantavaksi? Onkhaan sitä kylänmiestä reistattu, sehän soon vanhaa konsti. -Vaikka eihän sitä tieten muuten niin varmasti tietäskhään.

• Pirre*
        Lappalainen c",) kirjoitti:

Ei sunkhaan mulla lehmiä eikä piikoja. Lypsäny vain olen, lehmiä enempi ko piikoja. Ja tyristiä olen kyllä joskus yrittäny lypsää - ja siinä vähin onnistunukki.

Oon se kyllä melkosta maijon tuhlausta se juustonteko, mutta eikhään siitä lehmästä senthään ämpärillinen heru kerrala; porosta ei irtoa ku eninthään juomaklasilinen.

Herastahan net nykysten tekevä urheilijoile topinkia, niettei sekhään enhään mene vasikoile niinku ennen.

Jaa ettei Saparomäen emäntä sukkiuvu kantavaksi? Onkhaan sitä kylänmiestä reistattu, sehän soon vanhaa konsti. -Vaikka eihän sitä tieten muuten niin varmasti tietäskhään.

lissee sitä maittoo, jos vaikka sais yhen satsin kokkeeks tehä - hyvvee se tosin on kaapannii juusto, ei sillä...mutta aina se ihe tekemä ois varmmaan paremppoo..

Ei suukkiivu emäntä ennee - maho mikä maho, ei aata ennee kyläreissutkkaa...eikä aattana..*:*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      86
      1391
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      997
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      828
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      151
      800
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56