patterdalen terrieri

makke

tietääkö kukaan onko patterdalen terrierejä jossain myytävänä?? onko suomessa kasvattajia??? narttu kiinnostaisi käyttökoiraksi.

30

18625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomessa

      ei ainakaan vielä miksi haluaisit patterdalen terrierin? Miksi narttu?
      Suomessa on muitakin käyttöterrieriksi sopivia rotuja joita on saatavilla ....kuten kettuterrierit, parsonit, saksanmetsästysterrierit kovimpina,...

      • makke

        tiedän että suomessa on joitakin. kokemusta on muistakin, tällä hetkellä borderi ja jackrussel. erilaisuus kiinnostaa ja olen kuullut että toimii hyvin. kiinnostaa tehdä pentuja jossakin vaiheessa ja jackrussel on uros ja ei hyväksy muita uroksia.


      • terrieri
        makke kirjoitti:

        tiedän että suomessa on joitakin. kokemusta on muistakin, tällä hetkellä borderi ja jackrussel. erilaisuus kiinnostaa ja olen kuullut että toimii hyvin. kiinnostaa tehdä pentuja jossakin vaiheessa ja jackrussel on uros ja ei hyväksy muita uroksia.

        Onko niitä joku tuonut tänä vuonna sillä 1994-2004 vuoden rekisterissä ei ole yhtään patterdalen koiraa rekisteröitynä...vai puhutko sinä samasta rodusta eli patterdale eli black fell terrieristä?
        Oletko tavannut tälläisen rodun edustajan jossain sillä itse en ole siihen törmännyt edes kansainvälisessä näyttelyssä?
        Metsästätkö paljonkin?


      • lisäys edelliseen
        terrieri kirjoitti:

        Onko niitä joku tuonut tänä vuonna sillä 1994-2004 vuoden rekisterissä ei ole yhtään patterdalen koiraa rekisteröitynä...vai puhutko sinä samasta rodusta eli patterdale eli black fell terrieristä?
        Oletko tavannut tälläisen rodun edustajan jossain sillä itse en ole siihen törmännyt edes kansainvälisessä näyttelyssä?
        Metsästätkö paljonkin?

        Selailin hiukan vielä nettiä ja kyllä tosiaan jollakin siitä olikin jonkun sortin kokemusta..kiinnostaa itseänikin että onko näitä tosiaan suomessa vaikka en metsästäkään ja olen enemmän kettisharrastaja.


      • makke
        lisäys edelliseen kirjoitti:

        Selailin hiukan vielä nettiä ja kyllä tosiaan jollakin siitä olikin jonkun sortin kokemusta..kiinnostaa itseänikin että onko näitä tosiaan suomessa vaikka en metsästäkään ja olen enemmän kettisharrastaja.

        samasta puhutaan. niitä on joitakin suomessa. n. vuosi sitten taisi olla jossain pohjanmaan suunnassa myytävänä pentuja. Metsällä käyn talviaikaan melkein joka viikonloppu.


      • Rekisteröinti
        makke kirjoitti:

        samasta puhutaan. niitä on joitakin suomessa. n. vuosi sitten taisi olla jossain pohjanmaan suunnassa myytävänä pentuja. Metsällä käyn talviaikaan melkein joka viikonloppu.

        Patterdalen terierit eivät pääse ainakaan vielä missään maassa FCI:n rekisteriin.
        Googlettamalla löytyy suomalaisiakin omistajia (kasvattajia).
        On ilmeisesti erittäin kovaluonteinen, täysin käyttökoira.


      • makke
        Rekisteröinti kirjoitti:

        Patterdalen terierit eivät pääse ainakaan vielä missään maassa FCI:n rekisteriin.
        Googlettamalla löytyy suomalaisiakin omistajia (kasvattajia).
        On ilmeisesti erittäin kovaluonteinen, täysin käyttökoira.

        mitä laitoit hakusanaksi googleen. jostain syystä en onnistu löytämään suomalaisia omistajia/kasvattajia.


      • linkkit

      • linkkit
        linkkit kirjoitti:

        Laitoin googleen vain patterdale suomalaiset sivut ja erälehdellä sekä Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille- palstalla oli keskustelua tästä kyseissestä koirasrodusta.

        Eli
        http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=8091&sid=d02e5a0d3828a34556f59fa3f857cdba
        sekä
        http://www.eralehti.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=1058&page=1

        Törmäsin vielä tähän...tästä kauttakin voit saada tietää mistä kyseinen koira on hankittu...

        http://personal.inet.fi/koti/suvi.syrjakorpi/koirasivut.htm


      • Johanna
        Rekisteröinti kirjoitti:

        Patterdalen terierit eivät pääse ainakaan vielä missään maassa FCI:n rekisteriin.
        Googlettamalla löytyy suomalaisiakin omistajia (kasvattajia).
        On ilmeisesti erittäin kovaluonteinen, täysin käyttökoira.

        Kahdella kaverillani on Saksassa molemmilla kaksi Patterdalea. Yksi niistä asui luonanikin Saksassa asuessani.

        Kaikki ystävieni koirat ovat metsästyskäytössä ja omistajat tyytyväisiä.

        Jos sinua kiinnostaa koiran hankkiminen Saksasta, pystyisin ehkä auttamaan asiassa. Pentueista en tiedä ennenkuin kysyn kavereiltani. Tavoitat minut sähköpostilla!


      • Pulikka

        Jos mielestäsi sakut on kovimpia niin et sitten o vissiin tavannu ees pattereita.
        Kannattaa olla tarkkana mitä levittää yleisesti.


      • Pulikka
        terrieri kirjoitti:

        Onko niitä joku tuonut tänä vuonna sillä 1994-2004 vuoden rekisterissä ei ole yhtään patterdalen koiraa rekisteröitynä...vai puhutko sinä samasta rodusta eli patterdale eli black fell terrieristä?
        Oletko tavannut tälläisen rodun edustajan jossain sillä itse en ole siihen törmännyt edes kansainvälisessä näyttelyssä?
        Metsästätkö paljonkin?

        Patteri ei ole rotu suomessa, englantilainen koira ja USA:ssa erittäin suosittu, joten sen takia suomessa ei ole yhtään rekisteröity.


      • patsku--

        kyl meillä on patterdalen terrieri uros.. musta ja tosi ihana... on niitä suomessa ja tunnen pari kasvattajaa/omistajaa


      • ripsu112
        patsku-- kirjoitti:

        kyl meillä on patterdalen terrieri uros.. musta ja tosi ihana... on niitä suomessa ja tunnen pari kasvattajaa/omistajaa

        Onko olemassa jotain linkkiä kasvattajien sivuille tms..
        Olen yrittänyt googlettaa monta kertaa, mutta ei löydy mitään.
        Patterdale olisi ihana koira!:)


      • tietoa tietoa
        Pulikka kirjoitti:

        Patteri ei ole rotu suomessa, englantilainen koira ja USA:ssa erittäin suosittu, joten sen takia suomessa ei ole yhtään rekisteröity.

        Siitä huolimatta ettei ole FCI ja SKL hyväksymä rotu, Suomen kennelliiton valtuuston jäsenen Eero Suomus, kennel WOODBORNE ja puoliso valtuuston jäsen/ulkomuototuomari Tuire Okkola (Rennam) kasvattavat kyseessä olevaa "rotua" Nummelassa. Suomus mukana Suomen Patterdalenterrieriyhdistyksessä ja ulkomuototuomaripuoliso arvioi rotua katselmuksissa.

        http://patterdale.suntuubi.com/
        http://www.patterdalenterrieri.fi/portal/

        Rekisteröinti: http://www.patterdalenterrieri.fi/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=13


    • Johanna
    • xxx
    • Pulikka

      Juu se oli seinäjoki ja henkilö nimeltä Sami Mäkelä kasvattaa pattereita ja hänelle synty tuossa noin kuukauden päivät sitten,
      (tai sinneppäin)
      pentuja ja yhessä vaiheessa se kysy minulta että tunnenko ketään kuka haluais pennun ja jos sua kiinnostaa niin numero on tossa: 0400764069
      Ja s-posti: [email protected]

      Voin kertoa omakohtasen kokemuksen ettei sovellu vahtikoiriks, koska on niin ihmisrakkaita että hyppää syliin kun syliin, eikä o kaatanu yhtään suvun pikkulasta edes innostuessaan. Tosi kova kuri alkuun ku tuppaa oleen halukas muitten urosten kimppuun, Mutta enno ny puoleen vuoteen käyttäny hihnaa kun mettällä.

      Puoleentoista ikävuoteen mennessä, Minun patteri uroksella ollaan saatu 7 sikaa ja 7 supia.
      Erittäin järkevä valinta.
      T: Markus K

    • kettumiehen kyynel

      ota yhteyttä....eero suomus............kovia koiria..........0400788636.........

    • spm

      terve !!
      pentuja olisi vielä vapaana . ota yhteyttä sähköpostilla

    • pimu2003

      mutta muistakaa patterdale terrier ei välttämättä ole metsästyskoira vaan myös oiva seura/ perhe koira ja on erittäin kiltti myös lapsille!!! ei metsästys ole pakollista sopii myös muihin harrastuksiin !!

      • khi

        Onko kellään tietoa olisiko missään patterdalen pentuja tällä hetkellä myynnissä tai tulossa myyntiin?


      • patti
        khi kirjoitti:

        Onko kellään tietoa olisiko missään patterdalen pentuja tällä hetkellä myynnissä tai tulossa myyntiin?

        Olen etsiskellyt tosipitkään patterdalen pentuja mutta niitä on tosi vaikea täällä löytää, niinkuin muistakin maista, pentueet on aina varattuja kun saan johonkin kasvattajaan yhteyden. Nyt olen lähdössä hakemaan omaani englannista. Onko kiinnostusta pentuihin? Jos pentueet joita menen katsomaan vaikuttavat hyvältä ajattelin tuoda muutaman omani lisäksi. Laittakaa viestiä jos kiinnostusta, lähden joulukuun alkupuolella.


    • Juu tuota...

      Meillä on patterdalenterrieri ja se on ihana ja sosiaalinen ja lapsirakas ja ostettiin ihan suomesta, suomalaiselta kasvattajalta. Se on ihana rotu chihuahuoiden lisäks ja meillä on chihuki. :)

      • Visitor_

        Sopiiko Patterdale siis myös seurakoiraksi? Kiinnostuin rodusta kun siitä ensimmäisen kerran kuulin. :) Kaikenlaista muuta olisi koiran kanssa tarkoitus harrastaa mutta emme metsästä. Olen vain ymmärtänyt että kasvattajat myisivät Patterinsa mieluiten metsästyskäyttöön jotta rodun alkuperäinen käyttötarkoitus säilyisi. Netistä olen löytänyt kahdenlaista tietoa koiran luonteesta, toisaalla sen kerrotaan olevan todella sosiaalinen ja miellyttämishaluinen, toisaalla taas kovaluontoinen.. Tottakai jokainen koira on yksilö..


    • Patteriuros

      Yleensä patteri toimittaa seurakoiran virkaa metsästyskausien lomassa hyvin, mutta rotu on erittäin kovaluontoinen ja ärhäkkä. En tiedä ainoatakaan patterdalea, jota luonnekuvaus "todella sosiaalinen ja miellyttämishaluinen" kuvaa edes etäisesti. Omani on äärimmäisen vietikäs ja terävä, mikä tarkoittaa sitä, että se turvautuu ensimmäisenä reaktiona aggressioon ja miettii vasta sen jälkeen, oliko syytä. Pienestä koosta huolimatta en suosittele rotua kokemattomalle.

      On ollut työn ja tuskan takana, että olen saanut omasta uroksestani miellyttävän kaupunkikoiran, koska se ei siedä vieraita koiria juuri ollenkaan. Se tarvitsee myös liikuntaa ja aivojumppaa valtavasti joka päivä pysyäkseen tyytyväisenä. Kämppä meni junnuajan jälkeen remonttiin pennun tihutöiden jäljiltä! Suuresta koulutusmäärästä huolimatta vapaanapito kaupunkiolosuhteissa on (paitsi laitonta myös) iso riski erittäin korkean metsästysvietin takia. Citykanin nähtyään oma nuori koirani tärisee ja huutaa sen perään vielä 15 minuuttia näköhavainnon jäkeen.

      Miellyttämishalua ei ole, mutta se on ahne ja pitää leikkimisestä, joten oppii helposti temput kuin temput. Omani on lisäksi erittäin ihmisystävällinen ja on myös melko luotettava lasten kanssa, koska ei hätkädä kovakouraistakaan käsittelyä. Ihana rotu metsästävälle, kokeneelle koiraihmiselle!

      • PatterdalenOmistaja

        Anteeksi nyt vain.. minulla on Nuttalin linjalta oleva Patterdalen uros jonka pentuja on suomessa neljästä pentueesta ja hän on erittäin sosiaalinen ja miellyttämishaluinen.. rakastaa kissoja, toisia koiria ja on jopa hyvä ystävä neitokakaduun kanssa. ei siis ole pelkästään metsästäjän apuri vaan myös hyvä seurakoira. koirani rakastaa ihmisiä ja varsinkin lapsia.. ei ole ärhäkkä muuta kuin humalaisille jotka ovat epäilyttävän oloisia.. mutta sekin on suojelu vaisto.. ainut mikä on negatiivinen puoli jos edes on.. on sen terrieri luonne, eli on itsepäinen ja vaatii kyllä kunnon koulutuksen.. minun kulkee aina vapaana ja kävelee vierellä kunnes saa käskyn poistua ja muutenkin erittäin kuulevainen sekä ERITTÄIN HYVÄ katsekontakti ihmisiin!!


      • Kovakoira

        Itsellä oli nuttalin linjalta patteri narttu.
        Hyvin energinen ja kovatahtoinen tyttö mutta yks ehdottomasti maailman parhaista koirista ja KOVA LUOLAKOIRA. toimi myös linnulla.
        Kotona käyttäytyi niinkuin ihmislapsi jos ei saanu tahtoa läpi niin tinttaili ja kirjaimellisesti polki jalkaa :D
        Ehdottomasti vielä joskus tälläisen hankin, fiksu koira.
        Tietysti kaikki yksilöt erilaisia, mutta rehellisesti sanottuna patteri oli eka koirarotu mistä aloin tykkäämään (ennen kissa ihminen) ihana jääräpää peto! 💕.
        Oli myös ensimmäinen oma koira.


      • Anonyymi
        Kovakoira kirjoitti:

        Itsellä oli nuttalin linjalta patteri narttu.
        Hyvin energinen ja kovatahtoinen tyttö mutta yks ehdottomasti maailman parhaista koirista ja KOVA LUOLAKOIRA. toimi myös linnulla.
        Kotona käyttäytyi niinkuin ihmislapsi jos ei saanu tahtoa läpi niin tinttaili ja kirjaimellisesti polki jalkaa :D
        Ehdottomasti vielä joskus tälläisen hankin, fiksu koira.
        Tietysti kaikki yksilöt erilaisia, mutta rehellisesti sanottuna patteri oli eka koirarotu mistä aloin tykkäämään (ennen kissa ihminen) ihana jääräpää peto! 💕.
        Oli myös ensimmäinen oma koira.

        Mistä kasvattajalta se on? :)


    • Anonyymi

      Ihana pian 2v patteri/keeshond poika. Tulee hyvin toimeen koirien ja lasten kanssa. Toinen koirani pian 15v. Kiinanpalatsi/zitsu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe