Ostin Ikeasta pari purkkia valkoista kuultomaalia, tarkoituksenani maalata sillä käsittelemätöntä mäntyä oleva vaatekaappi ja työtaso. Nyt vaan tarttis tietää miten miten maalaminen käytännössä tapahtuu? Millä välineillä? Yksi vai useampi kerros? Täytyykö pinnalle tehdä jotain ennen maalamista jne.
Kuultomaalaus
3
6302
Vastaukset
- hele
vessasta eikä taida tarvita toista kerrosta,pensselillä vaan vetelin....
- Mä vaan
Tohon kuultolakkaukseen käy ihan hyvin trasselituppo, sieni tai yhen egen pensseli.Kustakin tulee erilainen pinta. Mä ite käytin trasselia ja tuli vähän rösönen pinta, mutta toimii...
- tehdä
Olemme maalanneet kuultomaalilla paneelipintoja ja huonekaluja. Pensselillä siis. Maalauskertojen lukumäärä riippuu siitä, minkälaisen pinnan haluat. Tee koemaalaus johonkin puupalaan ja vertaile, minkä verran eroa on kun on maalattu kerran tai useammin.
Ja tämä ei ole ammattilaisen vaan ihan amatöörin ohje. Hyvää jälkeä on silti tullut, koska kuultomaali on mielestäni maaleista helpoimpia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516563Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384457HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972587- 1351898
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311533Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3921492- 141319
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101273Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76982- 115955