Onkos kukaan rakentanut viime aikoina 1,5 kerroksista n. 140-160 neliöistä kämppää? Huoneita sellaiset 5h k. Mitkä olivat kokonaiskustannukset? Itse en todellakaan mikään rakennusinssi ole, joten talo tulisi joko avaimet käteen toimituksena tai siten, että osa sisätöistä tehdään itse. Ne vielä sukulaisten avustuksella onnistuisivat.
Sen verran tossa arvioita sain myyjiltä, että min. 200te ja haarukka ois 200-250te. Jos tuo on vasta talon hinta, niin haarukan yläpään 250te on kyllä liikaa. Alustavasti budjettia löytys 225te ja sillä pitäs sitten saada kasaan kämppä, pohja- ja pihatyöt, jokunen uusi kaluste sekä autokatos. Onnistuuko?
Olen katsellut mm. Jukka-talon ja Herralan vastaavia paketteja.
1,5 kerroksisen kokonaishinta?
11
4241
Vastaukset
- talosta, pohjista jne.
mutta sitä rahaa vaan menee vaikka kuinka tarkkana häärää. Mutta yksinkertainen talo, hyvä pohja ja sellainen suht' perusvarusteinen niin kyllä se voi onnistua.
- Ella
Meille tulossa Omatalo kaupungin vuokratontille, itse tehdään pelkkä sisustus (Pohjois-Suomeen). Tontti siis ei maksa kuin muutamia satoja euroja vuodessa. PELKKÄ talo maksaa meille 155 000 (nyt on viimeisetkin sisustushommat ostettu eli hinta on tiedossa), siihen päälle liittymät, valvojat, pihatyöt ja autokatos (10 tuhatta itse tehtynä, katos ja kaksi varastoa) tulee loppusummaksi 185-190 tuhatta. Siinä on ihan kaikki. Talo on 1,5-kerroksinen, neliöitä 146 ja makuuhuoneita neljä. Lisäksi yläkerrassa aula ja kph, alhaalla myös lämmin kuisti sekä tietysti sauna, ph, khh, ruokailuerkkeri ja keittiö. Pinnat peruslaatua, ei halvinta muttei huonointa, keittiössä hintaryhmä 6, osa koneista rosteria. Taloon tulee kaukolämpö.
Hinnat on tosissaan etelässä kalliimmat!! - Heppu
Niin, alueena olisi siis Lappeenrannan seutu Etelä-Karjalassa. Vaikka talopaketin hinta lienee sama jokapuolella, niin rakennus yms. kustannuksissa lienee eroa pk-seudulla ja muulla Suomella.
- Lappeenrantapa hyvinki...
Ketä sinä yrität huijata tuolla paikkakunnalla? Etelä-Suomi on etelä-Suomi eikä muuksi muutu vaikkei pk-seutua olisikaan. (Aika laaja käsite sinulla tuo Lappeenrannan seutu, heh heh..)
- jussi
225 teurolla saat kuvailemasi talon, mutta pintamateriaalit ovat sieltä "teesi" mallistosta.
Tämä siis silloin, kun itse teet kohtuullisen vähän töitä tontilla.
Jos taas teet itse rajusti töitä, niin ota tuosta summasta pois 50 teuroa. Sen verran sitä säästää rahassa mitattuna, jos jaksat hikoilla, palella, stressata ja onpi taitoa tehdä töitä itsenäisesti.
Talkoopoppooseen ei kannata liikoja luottaa. Talonrakentaminen on totista työtä ja välttämättä sitä innostusta voi usein olla enemmän kuin ammattiosaamista ja pitkäjänteisyyttä. - Heksankeikaus
Rakenn(ut)ettiin Uudellemaalle 166m2 Lappli. Itse tehtiin lähinnä sisähommia, eli seinien tasoitus ja pinnoitus, lattioiden pinnoitus, sisäovien asennus ym. Tontin hinta 29000, perustukset liittymineen, paalutuksineen jne. varmaankin n. 50k. Kokonaisuudessaan rahaa meni 230000 (lainaa) max. muutama tonni omasta pussista. Sähkö- ja putkihommat on hyvää perustasoa, samoin pintamateriaalit (laminaatti n. 20€/m2, laatat, seinät maali/tapetti). Keittiön pöytäpinnat laminaattia, kaapinovet mdf:ää jne. Kodinkoneet laadukasta perustasoa (Husqvarna, Upo jne.)
Ei tuolla rahalla kaikesta tarvitse säästää tai ostaa halvinta, kunhan jostain onnistuu tinkimään. Meidän perustukset tehtiin talvella eli elementteinä, eroa kalleimman ja halvimman hinnan välillä 7000e. Ja kalliimpi oli ilman asennusta, halvempi asennettuna. Kilpailuttamalla voit säästää tuhansia ja tuhansia euroja. Ja muista: urakkasopimuksia, ei tuntitöitä! - rakentajarane
164 m2 muunneltu Jukan suurelementti talo. Tuli kustantamaan n. 175-180 t€, mukaan luettuna kaikki tien teosta ja jätevesijärjestelmistä lähtien. Itse tehty aika paljon.
- ja itse yläkerta
Me teetätettiin 8- 12 / 2003 aluksi alakerta yhdellä makuuhuoneella s khh ph wc. Lisäksi pyysimme vetämään ilmastoinnin ja sekä rakentamaan valmiiksi wc.n yläkertaan portaat.
Itse rakensin 1- - 12 /2004 yläkerran yhden väliseinän eristettynä, paneloin katon ja päällystin lattian sekä maalasin seinät, toiselta puolelta paneloin valmiit kantavat seinät sekä eristin, asensin ovet karmeineen sekä listoitin hela hoidon. Sähkömies kytki loput sähköt ym.pientä. (Herrala 129/158 m2 on hyvä esimerkki helposta rakentamisesta). 90 m2 alakerran saat noin 200 te (nykyhinoilla) murattune takkoineen ja yläkerran valmiiksi saattaminen maksaa materiaalista riippuu 10 -20 t€. Samoin pääset Oravaistalon ym. kanssa tekemällä itse yläkerran- teillä
kalliita taloja. Design talolta saa 1,5 kerroksisen 144 neliöisen talon 147t eurolla. Maatyöt ja ulkomaalaus ei kuulu hintaan.
- Sillä
teillä kirjoitti:
kalliita taloja. Design talolta saa 1,5 kerroksisen 144 neliöisen talon 147t eurolla. Maatyöt ja ulkomaalaus ei kuulu hintaan.
Design taloihin tulee maansiirto ja ylimääräisiä kuluja ym. Halvempi voi kyllä olla mutta pienempikin. Tuttavallani tuli a30 m2 Design autotalli maksaa about 180 t€.
- se perus-setti sellaiseksi
Sillä kirjoitti:
Design taloihin tulee maansiirto ja ylimääräisiä kuluja ym. Halvempi voi kyllä olla mutta pienempikin. Tuttavallani tuli a30 m2 Design autotalli maksaa about 180 t€.
ettei se kelpaa oikein kenellekään, ja muutokset maksavat hunajaa. Jolloin ollaankin jo aivan samoissa hinnoissa kuin muiden vastaavien kanssa. Tai sitten jättää "talotoimittaja" sen "osan" pois kokonaan ja saat sopia sen itse tekijöiden kanssa, ja taas maksat itse ja murehdit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774