Vahinkolaukaus

Latvustelija

Kaiketi vahingonlaukaus on sellainen, että ase laukeaa tarkoittamatta, siis ei ampujan nimenomaisesta tahdosta.
Vahinkolaukaus on ehkä sellainen, että harkitun laukauksen tulos on jotain muuta kuin odotettiin.

Ainakin itse ajattelen ja ajattelin noin.
Sillä, harvinainen juttu tapahtui kanalinnustuskauden lopulla. Ammuin petäjän latvassa istuvaa metsoa. Olin aikalailla hämmästynyt kun puusta putosi kaksi mustaa lintua, metsoa siis.

Metsot istuivat niin samassa linjassa rinnakkain, kaiketi samalla oksalla, että luoti lävisti molemmat samasta kohdasta.

Enemmän olin hämmästynyt ja hieman pahoillanikin tapahtuneesta, kuin riemuissani. Mieluummin olisin ottanut kaksi metsoa vaikka eri reissuilla, eri päivinä.

Mutta, minkäs teet, kun metsä antaa, tässä tapauksessa suorastaan tyrkytti.
Ei se aina anna.

10

3130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-mies

tapaus teerien kanssa.

• Metsämies

on taas hyvä esimerkki siitä, että pitää TIETÄÄ mitä ampuu! Ja jos ei tiedä, niin parempi olla ampumatta kuin katua.

Ettei menisi ns. viisasteluksi joittenkin mielestä, niin tuo toinen metsohan olisi voinut olla mikä tahansa otus, vaikka ihminen, matkan päässä. Ja jottei viisasteltaisi lisää, niin ampumisen kohde voipi olla myös maan tasolla.

• Jos metot päästäisi istumaan viereensä oksalle, niin ne todennäköisesti olisi metsästetty sukupuutoon puukolla. :)

• Järkipäässä metsällä

Vahingon laukausta on turha selitellä jos ammut metsässä toista, METSÄSTÄJÄN TULEE OLLA VARMA MITÄ LUODIN LENTORADALLA ON. Näin sanoo metsästyslaki.

• eramies2

minulle sattunut vastaava tapaus teerimetsällä n. 20v sitten. Samassa koivussa istui useita teeriä. Ammuin sitä parhaiten esillä olevaa n.150m matkalta. Tuli alas, mutta se luodin osuman "kopsahdus" kuulosti oudon kovalta. Puun juurelta löytyikin sitten yllättäen kaksi teertä. Linnut eivät istuneet peräkkäin ampumasuuntaan nähden, mutta aseenani oli .222rem. Sen luotihan muuttaa suuntaansa varsinkin osuessaan luihin, joten selittynee sillä.

• kyseessä on

onnenkantamoinen, jossa yhden sijasta tuli kaksi lintua.
      Vahingonlaukaus on tosiaan aseen laukeamista tahattomasti/harkotsemattoman aseen kopeloinnin tulos tai kuten tässä muunnoin; koira "ampui" metsästäjää.

• poksis

Tämä onnettomuus tapahtui Turkissa. Turkkilainen metsämies, Turkin maaperällä. Vielä tarkennukseksi asiaan. Siellä varmaan ammuskellaan muutenkin miten sattuu.

• KalkkiWaari

Mutta kun minä ammuin kerra Husovarnalla töyrparvee, kun ne olivat siinä tiheessä silimuja raploomassa.. niin 6 alas, eikä yhtää pientä.. Kyllä.. kaikki mustia ja vielä motti tuli rankoja alas kaupan peälle.

Vaikka ei ollu ollenkaan lukumäärälleen paras salto tuo. Olin apessiinialaiste mulukunahkoja pyytämässä..tiijättökö työ piisaminahkoja siitä on jo aikoo sillon ahrikassa sotivat siitä se sanonto lie tullunna.. niin ni jo huomasin kun siinä kumarassa pistelin rauoillo niin oli semmonen sattumus, että oli kaheksan issoa sorsoo tullu siihen rantakaislikkoo. Minä aenakin puoltuntia varroin..no ku minulla tuo ykspiippunen husku..että tulukee..tulukee nyt vierviereen..niin sattu että uivat niin sopivasti jälettäin rantoo päin peräkannoo, että mahaltan kun laukasin niin kaikki.. kaikki ne siihen jäi..par vähän tais räpytellä, mutta tapaus oli muisteloinen sekin.

En yhtään ihmettele ettetkö kahta mehtua yhellä paukulla suanu, kyllä se joskus tuuroo.
      Nuista kyrvänakaroista jokka tuossa natisoo, että ny nä oot rikkonnu sitä ja tätä lakkii nii vitut välitettää. Minu ikästä miestä jos semmoset selostajat tulloo vastaan niin minä lasken läpi semmosen ja suohon polokasen. jos joku tulloo kysymään sanotaan voa että en minä tiijä siihen hiljenevät.

• ei ole

eläessään saanut muutako tissiä, sanoo tosimies.

• KalkkiWaari
        ei ole kirjoitti:

eläessään saanut muutako tissiä, sanoo tosimies.

Tissiä nimittäin siitäkin olisi monta juttua, mutta enpä arvaa kertoa noin herkille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      118
      5516
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      440
      1729
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1203
    4. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1179
    5. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1173
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1063
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      975
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      951
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      856
    Aihe