Vahinkolaukaus

Latvustelija

Kaiketi vahingonlaukaus on sellainen, että ase laukeaa tarkoittamatta, siis ei ampujan nimenomaisesta tahdosta.
Vahinkolaukaus on ehkä sellainen, että harkitun laukauksen tulos on jotain muuta kuin odotettiin.

Ainakin itse ajattelen ja ajattelin noin.
Sillä, harvinainen juttu tapahtui kanalinnustuskauden lopulla. Ammuin petäjän latvassa istuvaa metsoa. Olin aikalailla hämmästynyt kun puusta putosi kaksi mustaa lintua, metsoa siis.

Metsot istuivat niin samassa linjassa rinnakkain, kaiketi samalla oksalla, että luoti lävisti molemmat samasta kohdasta.

Enemmän olin hämmästynyt ja hieman pahoillanikin tapahtuneesta, kuin riemuissani. Mieluummin olisin ottanut kaksi metsoa vaikka eri reissuilla, eri päivinä.

Mutta, minkäs teet, kun metsä antaa, tässä tapauksessa suorastaan tyrkytti.
Ei se aina anna.

10

3114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-mies

tapaus teerien kanssa.

• Metsämies

on taas hyvä esimerkki siitä, että pitää TIETÄÄ mitä ampuu! Ja jos ei tiedä, niin parempi olla ampumatta kuin katua.

Ettei menisi ns. viisasteluksi joittenkin mielestä, niin tuo toinen metsohan olisi voinut olla mikä tahansa otus, vaikka ihminen, matkan päässä. Ja jottei viisasteltaisi lisää, niin ampumisen kohde voipi olla myös maan tasolla.

• Jos metot päästäisi istumaan viereensä oksalle, niin ne todennäköisesti olisi metsästetty sukupuutoon puukolla. :)

• Järkipäässä metsällä

Vahingon laukausta on turha selitellä jos ammut metsässä toista, METSÄSTÄJÄN TULEE OLLA VARMA MITÄ LUODIN LENTORADALLA ON. Näin sanoo metsästyslaki.

• eramies2

minulle sattunut vastaava tapaus teerimetsällä n. 20v sitten. Samassa koivussa istui useita teeriä. Ammuin sitä parhaiten esillä olevaa n.150m matkalta. Tuli alas, mutta se luodin osuman "kopsahdus" kuulosti oudon kovalta. Puun juurelta löytyikin sitten yllättäen kaksi teertä. Linnut eivät istuneet peräkkäin ampumasuuntaan nähden, mutta aseenani oli .222rem. Sen luotihan muuttaa suuntaansa varsinkin osuessaan luihin, joten selittynee sillä.

• kyseessä on

onnenkantamoinen, jossa yhden sijasta tuli kaksi lintua.
      Vahingonlaukaus on tosiaan aseen laukeamista tahattomasti/harkotsemattoman aseen kopeloinnin tulos tai kuten tässä muunnoin; koira "ampui" metsästäjää.

• poksis

Tämä onnettomuus tapahtui Turkissa. Turkkilainen metsämies, Turkin maaperällä. Vielä tarkennukseksi asiaan. Siellä varmaan ammuskellaan muutenkin miten sattuu.

• KalkkiWaari

Mutta kun minä ammuin kerra Husovarnalla töyrparvee, kun ne olivat siinä tiheessä silimuja raploomassa.. niin 6 alas, eikä yhtää pientä.. Kyllä.. kaikki mustia ja vielä motti tuli rankoja alas kaupan peälle.

Vaikka ei ollu ollenkaan lukumäärälleen paras salto tuo. Olin apessiinialaiste mulukunahkoja pyytämässä..tiijättökö työ piisaminahkoja siitä on jo aikoo sillon ahrikassa sotivat siitä se sanonto lie tullunna.. niin ni jo huomasin kun siinä kumarassa pistelin rauoillo niin oli semmonen sattumus, että oli kaheksan issoa sorsoo tullu siihen rantakaislikkoo. Minä aenakin puoltuntia varroin..no ku minulla tuo ykspiippunen husku..että tulukee..tulukee nyt vierviereen..niin sattu että uivat niin sopivasti jälettäin rantoo päin peräkannoo, että mahaltan kun laukasin niin kaikki.. kaikki ne siihen jäi..par vähän tais räpytellä, mutta tapaus oli muisteloinen sekin.

En yhtään ihmettele ettetkö kahta mehtua yhellä paukulla suanu, kyllä se joskus tuuroo.
      Nuista kyrvänakaroista jokka tuossa natisoo, että ny nä oot rikkonnu sitä ja tätä lakkii nii vitut välitettää. Minu ikästä miestä jos semmoset selostajat tulloo vastaan niin minä lasken läpi semmosen ja suohon polokasen. jos joku tulloo kysymään sanotaan voa että en minä tiijä siihen hiljenevät.

• ei ole

eläessään saanut muutako tissiä, sanoo tosimies.

• KalkkiWaari
        ei ole kirjoitti:

eläessään saanut muutako tissiä, sanoo tosimies.

Tissiä nimittäin siitäkin olisi monta juttua, mutta enpä arvaa kertoa noin herkille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe