Vahinkolaukaus

Latvustelija

Kaiketi vahingonlaukaus on sellainen, että ase laukeaa tarkoittamatta, siis ei ampujan nimenomaisesta tahdosta.
Vahinkolaukaus on ehkä sellainen, että harkitun laukauksen tulos on jotain muuta kuin odotettiin.

Ainakin itse ajattelen ja ajattelin noin.
Sillä, harvinainen juttu tapahtui kanalinnustuskauden lopulla. Ammuin petäjän latvassa istuvaa metsoa. Olin aikalailla hämmästynyt kun puusta putosi kaksi mustaa lintua, metsoa siis.

Metsot istuivat niin samassa linjassa rinnakkain, kaiketi samalla oksalla, että luoti lävisti molemmat samasta kohdasta.

Enemmän olin hämmästynyt ja hieman pahoillanikin tapahtuneesta, kuin riemuissani. Mieluummin olisin ottanut kaksi metsoa vaikka eri reissuilla, eri päivinä.

Mutta, minkäs teet, kun metsä antaa, tässä tapauksessa suorastaan tyrkytti.
Ei se aina anna.

10

3080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-mies

      tapaus teerien kanssa.

    • Metsämies

      on taas hyvä esimerkki siitä, että pitää TIETÄÄ mitä ampuu! Ja jos ei tiedä, niin parempi olla ampumatta kuin katua.

      Ettei menisi ns. viisasteluksi joittenkin mielestä, niin tuo toinen metsohan olisi voinut olla mikä tahansa otus, vaikka ihminen, matkan päässä. Ja jottei viisasteltaisi lisää, niin ampumisen kohde voipi olla myös maan tasolla.

      • Jos metot päästäisi istumaan viereensä oksalle, niin ne todennäköisesti olisi metsästetty sukupuutoon puukolla. :)


    • Järkipäässä metsällä

      Vahingon laukausta on turha selitellä jos ammut metsässä toista, METSÄSTÄJÄN TULEE OLLA VARMA MITÄ LUODIN LENTORADALLA ON. Näin sanoo metsästyslaki.

    • eramies2

      minulle sattunut vastaava tapaus teerimetsällä n. 20v sitten. Samassa koivussa istui useita teeriä. Ammuin sitä parhaiten esillä olevaa n.150m matkalta. Tuli alas, mutta se luodin osuman "kopsahdus" kuulosti oudon kovalta. Puun juurelta löytyikin sitten yllättäen kaksi teertä. Linnut eivät istuneet peräkkäin ampumasuuntaan nähden, mutta aseenani oli .222rem. Sen luotihan muuttaa suuntaansa varsinkin osuessaan luihin, joten selittynee sillä.

    • kyseessä on

      onnenkantamoinen, jossa yhden sijasta tuli kaksi lintua.
      Vahingonlaukaus on tosiaan aseen laukeamista tahattomasti/harkotsemattoman aseen kopeloinnin tulos tai kuten tässä muunnoin; koira "ampui" metsästäjää.

      • poksis

        Tämä onnettomuus tapahtui Turkissa. Turkkilainen metsämies, Turkin maaperällä. Vielä tarkennukseksi asiaan. Siellä varmaan ammuskellaan muutenkin miten sattuu.


    • KalkkiWaari

      Mutta kun minä ammuin kerra Husovarnalla töyrparvee, kun ne olivat siinä tiheessä silimuja raploomassa.. niin 6 alas, eikä yhtää pientä.. Kyllä.. kaikki mustia ja vielä motti tuli rankoja alas kaupan peälle.

      Vaikka ei ollu ollenkaan lukumäärälleen paras salto tuo. Olin apessiinialaiste mulukunahkoja pyytämässä..tiijättökö työ piisaminahkoja siitä on jo aikoo sillon ahrikassa sotivat siitä se sanonto lie tullunna.. niin ni jo huomasin kun siinä kumarassa pistelin rauoillo niin oli semmonen sattumus, että oli kaheksan issoa sorsoo tullu siihen rantakaislikkoo. Minä aenakin puoltuntia varroin..no ku minulla tuo ykspiippunen husku..että tulukee..tulukee nyt vierviereen..niin sattu että uivat niin sopivasti jälettäin rantoo päin peräkannoo, että mahaltan kun laukasin niin kaikki.. kaikki ne siihen jäi..par vähän tais räpytellä, mutta tapaus oli muisteloinen sekin.

      En yhtään ihmettele ettetkö kahta mehtua yhellä paukulla suanu, kyllä se joskus tuuroo.
      Nuista kyrvänakaroista jokka tuossa natisoo, että ny nä oot rikkonnu sitä ja tätä lakkii nii vitut välitettää. Minu ikästä miestä jos semmoset selostajat tulloo vastaan niin minä lasken läpi semmosen ja suohon polokasen. jos joku tulloo kysymään sanotaan voa että en minä tiijä siihen hiljenevät.

      • ei ole

        eläessään saanut muutako tissiä, sanoo tosimies.


      • KalkkiWaari
        ei ole kirjoitti:

        eläessään saanut muutako tissiä, sanoo tosimies.

        Tissiä nimittäin siitäkin olisi monta juttua, mutta enpä arvaa kertoa noin herkille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3752
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      115
      1474
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1164
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      58
      1044
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe