mysli?

zaza

Voiko kanille antaa mysliä?Voiko se aiheutaa kanille joitakin ruoansulatus häiriöitä?

15

1874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppi

      Meillä ainakin on annettu mysliä, tosin harvoin vain. Noin kerran kuussa ehkä...:)
      Tietenkin siitä voi tulla esim.ripulia, jos vaikka yhtäkkiä antaa paljon mysliä, mutta hieman uskaltaisin kyllä antaa:)

    • sip-su

      Riippuu tietenkin myslistä, mutta jyvät ja rusinat ei kuulu kanin ruokavalioon, vaan voivat aiheuttaa ripulin tai ummetuksen. Yleensä myslit sisältävät sokeria ja suolaa, huono juttu. Teelusikan verran voinee antaa sillointällöin herkkupalaksi, jos ei ole mitään sokerimysliä.

    • Sae

      parempi valinta olisi luomumysli, jossa ei ole mitään "ylimääräistä". Luomuun harvemmin on lisätty mitään ylimääräistä. Monessa myslissä on myös hunajaa, joten se kannattaa tarkistaa.

    • semmosta536

      onhan sitä kaikkii kanin herkkutikkui jois hunajaa :) semmonen tollaki roikkuu tossa eikä se oo siitä (kuten ei myslistäkään) kovin innoissaa ollut...

    • dirlandaaaa1

      Hunajaa ei saisi antaa kaneille ja harvemmin eläinkaupan omistajat/tavaran tilaajat tulee miettineeksi eläinten oikeaa ruokavaliota. Joskus kauppiaat jopa sanovat tilaavansa tavaraa, joita eivät missään nimessä antaisi omille eläimilleen.

    • tania78

      En antaisi.
      Ja miksi pitäisi ? Ei kani osaa mysliä kaivata...

      Vaikka kanille tekisi myslin itse se saisi silti kerralla aikamoisen pläjäyksen hedelmiä, marjoja ja muita ruoka-aineita, joihin se ei ehkä ole tottunut...

      Jos kaniaan välttämättä haluaa hemmotella niin mielummin maltillisesti kuivattua hedelmää. Niitähän voi kuivattaa kotona itse !
      Ehkä muutama porkkanalastu... ?
      Huomattavasti terveellisempää ja parempaa.
      Pois kaikki herkkutikut !

    • Haloo Helsinki! <3

      Meidän eläimille syötetään luonnon ja luomu ruokaa ja kaneille lottie pellettejä ja pikkuelukoille muuta pellettiä ( en jaksa luetella )! koita antaa samanlainen ruokavalio kanillesi kuin mitä söisi luonnossa pelletti ja tuoreruoka! en suosittele mysliä ( voi tulla pahoja mahavoivoja ) NÄIN kokenut eläinlääkäri vastaa : D

    • dirlandaaaa1

      Erittäin, megalomaanisen ja järjettömän samaa mieltä Haloo Helsingin kanssa! Eläinkaupoista löytyy vaikka mitä pöperöä (en uskalla kaneille sieltä ruokaa edes ostaa). Viime talveksi kuivasimme itse kaneille herkut luonnosta, lisäksi saivat Lottieta, tuoretta ja leipää :)

    • kaniq34654tg1

      Voit antaa pari rusinaa tai kaurahiutaletta kanillesi namina, mutta muuten se ei mysliä kaipaa. Miski riskeeraisit vatsavaivat, ne voivat olla kanille vaarallisia.

      Eläinkaupoissa on paljon nameja mitkä eivät todellakaan ole terveellistä tai edes harmitonta ruokaa kaneille. :( Tämä on tosi valitettavaa.

      Meillä annetaan namipalana ihmisten kuivattuja omenalastuja. Yhdellä merkillä löytyy niitä ns pakastekuivattuina, ovat siis rapeita ja siitä lohkeaa helposti pieni muru kanille namipalaksi. Myös kuivattua banaania löytyy. Mutta näitä annan hyvin vähäisiä määriä ja vain namina. Näissä ei ole mitään hunajaa tai muuta ylimääräistä. Myös kuivattu porkkanalastu tm on hyvä herkku kanille.

      Koita myös helliä kania vaikkapa yrteillä. Terveellistä herkkua! Esim. persilja maistuu meidän nirsoille kaneille. Kuulemma kanit voisivat tykätä tuoksuvista voimakkaistakin tuoreyrteistä, joten niitä voi kokeilla.

    • DiibaDaaba :D

      Kokeiltiin tänään kanillemme mysliä ja söi oikein innolla.Ei tietenkään mitenkään paljon kun on uusi ruoka kyseessä . Lellu (pupu) syö hulluna mm. salaattia ja näkkileipää heinä ...
      Porkkana ei jostain syystä koskaan ole kelvannut???
      Lellu kyllä ottaa sen suuhunsa jauhaa ja sylkee ulos ,,,,välillä säikähtää kun puruissa on oranssia että onko se jotain vaarallista,mutta saattaahan se olla myös ruuasta tullutta ''oranssia ulostetta'' ,mutta se ilmenikin vain porkkanaksi. :D XD

    • hyvä omistaja

      minä ainakin ruokin kaniani joka asustelee talissa myslillä ja grnesiksellä. musli jota anna on lidlistä ostettua ja siinä ei ole hunajaa, mutta pienissä kuivtuissa hdelmä kökkäreissä sitätä saattaa olla. ja mitä joku sanoi rusinoista?! niin sitä vain että kyllä minä annan kanilleni rusinoita, usein hemmottelen sitä niillä, tai houkuttelen jonnekkin utteen kokemukseen, tai sitten palkitsen kanini rusinoilla estehyppelyiden jälkeen :DD eikä kanini ole niihin kuollut, päin vastoin, elää onnelista elämää yksin talissa öisin pari heppaa kaverina.

      • rizla85

        mun pupu on aivan hulluna rusinoihin, eikä se masu ole mennyt sekasin.


    • Mun kani syö mysliä, mutta ei pelkästään, vaan pienenä lisukkeena suolan takia. Rusinoitakin annan muutaman kerralla, koska ne on suurta herkkua!

      • 15vkanejaomistanut

        Mielestäni asiansa tunteva eläinlääkäri sanoi ettei kanille pidä syöttää lainkaan mysliä, ei kuulu kanin ruokavalioon (mielestäni viittaa eläinlääkäriin).

        En ole syöttänyt kaneilleni koskaan mysliä, enkä tule syöttämään. Myslin koostumuksesta riippuen voi aiheuttaa mahaongelmia kanille


    • Anonyymi

      Voiko pupulle antaa mysliä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe