Lautailua alottelemassa!

Nikki

Helou
Puras lautailukärpänen skiexpossa, ja nyt olis edessä laudan ja lautatekstiilien hankinta.Kysymys kuuluu! Paljonko niihin kannattaa sijoittaa ja mistä kannattas mennä ostamaan???

4

1290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

Kannattaa aluksi koittaa vaikka vuokralaudalla niin saa jonkunlaista tuntumaa lajiin, ennen kuin lähtee kauppaan uutta lautaa hakemaan.
      Totuus on että halvalla ei saa hyvää, mutta ei aloittelijan kannata niitä kaikkein kalleimpiakaan kamoja hommata. Alkuun pääsee vaikka käytetyllä laudalla. Ajan kanssa ja laskemalla erilaisilla välineillä oppii mitä ominaisuuksia laudalta haluaa. Aluksi varusteiksi riittää (vuokrakamojen lisäksi) vedenpitävät hanskat. Kaikki omat kamat oon hankkinu n -50% alesta ja rahaa on menny seuraavasti:
      Lauta 250e
      siteet 100e
      kengät 100e
      kuoritakki 250e
      kuorihousut 85e
      hanskat 30e
      kypärä 40e

• kallista on

tosiaan kannattaa ottaa tuntuma lajiin ennen kun ostaa kalliin laudan kaupasta. itse olen snoukkaillut 10 vuotta ja tätä ennen oon saanu laudat suhteilla ja hyvin on niillä tullut toimeen.

täksi talveksi kuitenkin vihdoin sain valita ihan minkä laudan haluan ja tuli sitten ostettua nimenomaan tytöille suunniteltu burton feelgood (n. 600€ siteet n. 300€). se mitä maksaa riippuu siitä mitä hakee. tohon ku lisää uudet kengät (reilu 300€), kypärän (reilu 130 €) ja takin (n. 350€) niin meneehän siinä jo jokunen raha tililtä.. mutta eipähän niistä kaikista tartte välttis niitä kalleimpia hakea.

hyvin pärjää "kehnommallakin" laudalla alussa. tekniikkahan siinä on tärkeintä oppia. itse harjoittelin ekan talven aivan liian isolla laudalla siihen nähden että olin 7.

jokatapauksessa liikkeissä usein tiedetään mistä puhutaan. varsinki ku etsii sellasen liikkeen josta löytyy joku joka itsekin laskee ja sitä kautta tietää paljon. skiexpossa ainakin sain tosi hyvää infoa ja se jätkä ainaki sano että suurimmassa osassa liikkeitä (yleensä isoja) löytyy sellasia porukoita jotka on perehtyny snoukkaamiseen ihan kunnolla.

pääkaupunkiseudulla se suositteli forumin ja mikonkadun intersporteja helsingissä ja suomenojan intersportia espoossa. että sinne vaan kyselemään niin varmasti saa kunnon infoa! :)

• elämä on

Oon laskenut yli kymmenen vuotta ja mun kokemus on, että halpaa on turha ostaa. Olen joka vuosi ostanut jotain uutta n. 200 eurolla. Viimeksi kypärän. Aloittelijan kannattaa aloittaa tekstiileistä ja vuokrata muut kamat alkuun. Hyvät housut, hanskat ja takki on kallis alkuinvestointi (€600?), mutta homma on vaan paljon kivempaa kun ei ole märkä pylly ja sohjoiset hanskat. Vuokrakamoilla oppii, että minkälaisista välineistä tykkää ja sitten voi myöhemmin ostaa omat välineet. Ja jos ei nappaa niin voi vaihtaa lajia ja käyttää samoja talviurheiluvermeitä.

• Kampa

Mäkin vasta alottelen lautailua suksilla menty kyllä jo 7 vanhasta.. vaatteet on joten ei muuta kun vuokraamon kautta mäkeen ->

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      100
      5415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3623
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3225
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2526
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      258
      1572
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1314
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1243
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      146
      1172
    Aihe