EI enää Kuubaan, kiitos!

minä

Minä en enää Kuubaan lähde. Paikka on todella karu, ei mitään ostettavaa. Kenkäkaupassa tyyliin 3 homeelta haisevaa kenkäparia. Ei mitään länsimaista missään. Kaupoistakaan ei löydä ruokaa tai hedelmiä. Hinnat ovat samaa tasoa kuin Suomessa. Havanna on aika ränsistynyt, eikä sielläkään ihmeellistä nähtävää ole. Jos jaksaa museoita kiertää päivätolkulla, niin hyvä. Kunnon tekemisenpuute iskee! Hurrikaanikin sattui tulemaan. positiivista oli AURINKO, silloin kun sitä näki:)

14

6912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cubaaa

      Hyvä juttu. Meille kaikille onkin parempi, että sinunlaisesi eivät mene myrkyttämään Kuuban upeaa tunnelmaa. Me muut saamme silloin matkailla rauhassa ja välittää hyvää kuvaa Suomesta ja suomalaisista.

      On muuten käsittämätöntä, miten ostaminen on monelle niin tärkeä osa elämää. Jos ei voi ostaa, ei ole kivaa. Onneksi itse en ole sortunut moiseen.

      Aurinkoa löytyy myös Espanjan aurinkorannikolta, ja paljon halvemmalla. Ja siellä pärjää kätevästi vaikka suomen kielellä.

    • Zede

      Haiskahtaa hieman. Tiedoksi myös sinulle nimimerkillä minä kirjoittanut, että jos olisit tutustunut tämän palstan tarinoihin olisit varmasti saanut selkeän kuvan maasta.

      Unohdit myös mainita inhottavat kaupustelijat, jotka tyrkyttävät koko ajan jotain rihkamaa. Etkä maininnnut mitään jatkuvasta kusetuksesta, joka lankeaa turistien niskaan. Et kenties pettymyksissäsi huomannut?

      Entäpä ne paikalliset ihmiset? Ovat suorastaan töykeitä, kun yrittävät tulla juttelemaan. Eivätkö he ymmärrä ettemme me suomalaiset mitään seuraa kaipaa. Meluavatkin jatkuvasti ja kehtaavat olla vielä iloisia tuollaisessa karussa paikassa, niin kuin minä tiesi mainita.

      Niin ja ne hurrikaanitkin. Kyllä ottaa päähän moinen. Takuulla!! Kannattaa varmaan tehdä Yrjö Bussit ja julistaa ne laissa kielletyksi.

      Onneksi Ruotsi ja Viro ovat ihan vieressä.

      • minä

        Hei!

        Ei ollut mikään provo minun kirjoitus. Tiedän kyllä, ettei kaikilla ole samanlaiset mielipiteet asioista. Tekstini oli hiukan kärjistettyä, koska matka nyt ei ollut aivan sellainen, mitä olisin toivonut (vaikkei mitään älyttömiä odotuksia ollut). Kaiken ei tosiaankaan tarvitse olla niinkuin esim. Suomessa...pääsi silti yllättämään miten ankeaa siellä oli. Maisemat ovat kyllä uskomattoman kauniit, ja ilmasto ihana:)

        Ihmettelen vähän, ettei kukaan muu täällä ole paljon sanonut negatiivista Kuubasta. Onko kaikilla tosiaan ollut niin hieno loma? Minä nyt satun esimerkiksi arvostamaan vaikkapa sellaista, että saa ostettua välipalaksi kaupasta vaikkapa banaanin tai muita hedelmiä. Ja voi ostaa muitakin tuliaisia, kuin rommia tai sikareita (en edes polta)..

        Mitään kaupustelijoita ei tullut kylläkään vastaan Havannassa.

        Paikalliset ihmiset olivat ystävällisiä. Hyvä vain jos ovat onnellisia:) Siitä en kyllä kritisoinut mitään. Suurimmalla osalla ei ole kokemusta ulkomaista, kiitos Fidelin lakien. kyllähän Fidel itse elää kuin mikäkin porho, ja kansan antaa elää köyhyydessä ilman sananvapautta jne. Onhan Fidelin hallinnosa puolensa, mutta voisi hän silti elää itsekin ihannoimiensa periaatteiden mukaisesti.

        Kiva että te muut niin tarkkaan tiedätte millaista kuvaa annan Kuubassa suomalaisista.. Heh :D Veikkaisinpa että osaan kyllä käyttäytyä ihan kohteliaasti tilanteessa kuin tilanteessa. Viestini tarkoitus oli lähinnä valaista niitä, jotka ehkä harkitsevat matkustavansa Kuubaan, mutta harkitsevat muitakin vaihtoehtoja. Eli kertoa mitä huonoja puolia siellä on. Että näin. Itse valitsen seuraavaksi jonkin muun kohteen.

        Juu, voit itse kokeilla menoa hurrikaanialueelle hurrikaaniaikaan..ei siinä mitään. Kuka mistäkin tykkää. Itseäni ei sama kokemus enää toista kertaa houkuttele!

        Ruotsi ja Viro on nähty jo muutamaan otteeseen. Niissä ei ole mitään vikaa, ellei oteta huomioon muutamia kännisiä suomalaisturisteja.


      • sannakaisa
        minä kirjoitti:

        Hei!

        Ei ollut mikään provo minun kirjoitus. Tiedän kyllä, ettei kaikilla ole samanlaiset mielipiteet asioista. Tekstini oli hiukan kärjistettyä, koska matka nyt ei ollut aivan sellainen, mitä olisin toivonut (vaikkei mitään älyttömiä odotuksia ollut). Kaiken ei tosiaankaan tarvitse olla niinkuin esim. Suomessa...pääsi silti yllättämään miten ankeaa siellä oli. Maisemat ovat kyllä uskomattoman kauniit, ja ilmasto ihana:)

        Ihmettelen vähän, ettei kukaan muu täällä ole paljon sanonut negatiivista Kuubasta. Onko kaikilla tosiaan ollut niin hieno loma? Minä nyt satun esimerkiksi arvostamaan vaikkapa sellaista, että saa ostettua välipalaksi kaupasta vaikkapa banaanin tai muita hedelmiä. Ja voi ostaa muitakin tuliaisia, kuin rommia tai sikareita (en edes polta)..

        Mitään kaupustelijoita ei tullut kylläkään vastaan Havannassa.

        Paikalliset ihmiset olivat ystävällisiä. Hyvä vain jos ovat onnellisia:) Siitä en kyllä kritisoinut mitään. Suurimmalla osalla ei ole kokemusta ulkomaista, kiitos Fidelin lakien. kyllähän Fidel itse elää kuin mikäkin porho, ja kansan antaa elää köyhyydessä ilman sananvapautta jne. Onhan Fidelin hallinnosa puolensa, mutta voisi hän silti elää itsekin ihannoimiensa periaatteiden mukaisesti.

        Kiva että te muut niin tarkkaan tiedätte millaista kuvaa annan Kuubassa suomalaisista.. Heh :D Veikkaisinpa että osaan kyllä käyttäytyä ihan kohteliaasti tilanteessa kuin tilanteessa. Viestini tarkoitus oli lähinnä valaista niitä, jotka ehkä harkitsevat matkustavansa Kuubaan, mutta harkitsevat muitakin vaihtoehtoja. Eli kertoa mitä huonoja puolia siellä on. Että näin. Itse valitsen seuraavaksi jonkin muun kohteen.

        Juu, voit itse kokeilla menoa hurrikaanialueelle hurrikaaniaikaan..ei siinä mitään. Kuka mistäkin tykkää. Itseäni ei sama kokemus enää toista kertaa houkuttele!

        Ruotsi ja Viro on nähty jo muutamaan otteeseen. Niissä ei ole mitään vikaa, ellei oteta huomioon muutamia kännisiä suomalaisturisteja.

        Ihmetyttää suuresti, ettet tajunnut jo ennen lomaasi että olet menossa paikkaan jossa ei paljon shoppailla ajankuluksi tai syödä gourmet-ruokaa hienoissa ravintoloissa? Missä tynnyrissä olet elänyt kun julkisesti ihmettelet miksi kaupassa myytiin vain paria homeisia kenkiä?


      • Zede
        minä kirjoitti:

        Hei!

        Ei ollut mikään provo minun kirjoitus. Tiedän kyllä, ettei kaikilla ole samanlaiset mielipiteet asioista. Tekstini oli hiukan kärjistettyä, koska matka nyt ei ollut aivan sellainen, mitä olisin toivonut (vaikkei mitään älyttömiä odotuksia ollut). Kaiken ei tosiaankaan tarvitse olla niinkuin esim. Suomessa...pääsi silti yllättämään miten ankeaa siellä oli. Maisemat ovat kyllä uskomattoman kauniit, ja ilmasto ihana:)

        Ihmettelen vähän, ettei kukaan muu täällä ole paljon sanonut negatiivista Kuubasta. Onko kaikilla tosiaan ollut niin hieno loma? Minä nyt satun esimerkiksi arvostamaan vaikkapa sellaista, että saa ostettua välipalaksi kaupasta vaikkapa banaanin tai muita hedelmiä. Ja voi ostaa muitakin tuliaisia, kuin rommia tai sikareita (en edes polta)..

        Mitään kaupustelijoita ei tullut kylläkään vastaan Havannassa.

        Paikalliset ihmiset olivat ystävällisiä. Hyvä vain jos ovat onnellisia:) Siitä en kyllä kritisoinut mitään. Suurimmalla osalla ei ole kokemusta ulkomaista, kiitos Fidelin lakien. kyllähän Fidel itse elää kuin mikäkin porho, ja kansan antaa elää köyhyydessä ilman sananvapautta jne. Onhan Fidelin hallinnosa puolensa, mutta voisi hän silti elää itsekin ihannoimiensa periaatteiden mukaisesti.

        Kiva että te muut niin tarkkaan tiedätte millaista kuvaa annan Kuubassa suomalaisista.. Heh :D Veikkaisinpa että osaan kyllä käyttäytyä ihan kohteliaasti tilanteessa kuin tilanteessa. Viestini tarkoitus oli lähinnä valaista niitä, jotka ehkä harkitsevat matkustavansa Kuubaan, mutta harkitsevat muitakin vaihtoehtoja. Eli kertoa mitä huonoja puolia siellä on. Että näin. Itse valitsen seuraavaksi jonkin muun kohteen.

        Juu, voit itse kokeilla menoa hurrikaanialueelle hurrikaaniaikaan..ei siinä mitään. Kuka mistäkin tykkää. Itseäni ei sama kokemus enää toista kertaa houkuttele!

        Ruotsi ja Viro on nähty jo muutamaan otteeseen. Niissä ei ole mitään vikaa, ellei oteta huomioon muutamia kännisiä suomalaisturisteja.

        Olet kyllä siinä ihan oikeasti, että tänne saa ja kannattaakin laittaa erilaista näkemystä tuosta maasta. Tosin minuakin ihmetyttää suuresti kuinka paljon olit ottanut selvää tuosta maasta ennen sinne menoa. Tutuistuitko vain matkanjärjestäjän mainoksiin? Ei mikään ihme silloin, jos saa hieman erilaisen käsityksen. Ihmisten arki kuin harvoin vastaa sitä, minkä kuvan niissä mainitsemissani lehtisissä luodaan.

        Itse olen tuolla Kuubassa jutellut turistien kanssa ja on siellä oltu pettyneitä, joten kirjoituksesi ei ole mikään yllättävä. Itse olen kuitenkin tähän asti vain saanut hyviä kokemuksia. En tiedä johtuuko se suhtautumisestani vai mistä.

        Toivottavasti löydät matkakohteen, joka miellyttää enemmän. Kerro toki sitten mistä se löytyi.

        Ja lopuksi pari kommenttia kirjoituksiisi.

        "Minä nyt satun esimerkiksi arvostamaan vaikkapa sellaista, että saa ostettua välipalaksi kaupasta vaikkapa banaanin tai muita hedelmiä."

        Torilta ja teidän varsilta noita saa. Kaupoissa tavataan myydä import kamaa, ainakin niissä joihin turisti eksyy.

        "Juu, voit itse kokeilla menoa hurrikaanialueelle hurrikaaniaikaan..ei siinä mitään"

        Testattu jo. Kokemus oli ihan mielenkiintoinen ja sain lisäksi ylimääräisen lomapäivän.


      • kivaois
        Zede kirjoitti:

        Olet kyllä siinä ihan oikeasti, että tänne saa ja kannattaakin laittaa erilaista näkemystä tuosta maasta. Tosin minuakin ihmetyttää suuresti kuinka paljon olit ottanut selvää tuosta maasta ennen sinne menoa. Tutuistuitko vain matkanjärjestäjän mainoksiin? Ei mikään ihme silloin, jos saa hieman erilaisen käsityksen. Ihmisten arki kuin harvoin vastaa sitä, minkä kuvan niissä mainitsemissani lehtisissä luodaan.

        Itse olen tuolla Kuubassa jutellut turistien kanssa ja on siellä oltu pettyneitä, joten kirjoituksesi ei ole mikään yllättävä. Itse olen kuitenkin tähän asti vain saanut hyviä kokemuksia. En tiedä johtuuko se suhtautumisestani vai mistä.

        Toivottavasti löydät matkakohteen, joka miellyttää enemmän. Kerro toki sitten mistä se löytyi.

        Ja lopuksi pari kommenttia kirjoituksiisi.

        "Minä nyt satun esimerkiksi arvostamaan vaikkapa sellaista, että saa ostettua välipalaksi kaupasta vaikkapa banaanin tai muita hedelmiä."

        Torilta ja teidän varsilta noita saa. Kaupoissa tavataan myydä import kamaa, ainakin niissä joihin turisti eksyy.

        "Juu, voit itse kokeilla menoa hurrikaanialueelle hurrikaaniaikaan..ei siinä mitään"

        Testattu jo. Kokemus oli ihan mielenkiintoinen ja sain lisäksi ylimääräisen lomapäivän.

        tietää mitä odotit matkalta. ostosparatiiseja? kuinka paljon otit taustoista selvää?


    • ei hapankorppu

      niin mielipiteitä on monta erilaista mielestäni on hienoa mennä kuubaan saa olla rauhassa kaupustelijoista ja nähdä todellista elämää. ajanvietto on monta kertaa itsestä kiinni aina ei tarjota valmista ohjelmaa

    • CubaSi

      Taidettiin olla samaan aikaan ko. maassa ja näin asiat just päinvastoin. Asennekysymys. Kannattaa miettiä minkälaiset "silmälasit" päähänsä pistää, kun lähtee Suomen rajojen ulkopuolelle. Matkasta nauttii itsekin huomattavasti enemmän, kun kulkee avoimin mielin ja maassa maan tavalla... Eihän nyt kukaan lähde matkojen päähän hakemaan Suomi-kloonia, eihän..?

      • Matkustellut.

        Saiko kukaan siellä pillua? minä sain ja Hotellin siivoja tytöltä 4 dollarilla. Oli muuten nätti tyttö ja osasi hommansa monipuolisesti.Kortsua käytän aina!


      • homesäkki
        Matkustellut. kirjoitti:

        Saiko kukaan siellä pillua? minä sain ja Hotellin siivoja tytöltä 4 dollarilla. Oli muuten nätti tyttö ja osasi hommansa monipuolisesti.Kortsua käytän aina!

        noilla periaatteilla ei kannatta matkustaa noin pitkälle kun lähempääkin voit saada sitä.itse en matkustele reiän perässä


      • tsonni
        Matkustellut. kirjoitti:

        Saiko kukaan siellä pillua? minä sain ja Hotellin siivoja tytöltä 4 dollarilla. Oli muuten nätti tyttö ja osasi hommansa monipuolisesti.Kortsua käytän aina!

        Melko hyvä säkä käynyt kyllä sulla, kyllä kannattais mennä uudestaan niin sitten olisit saanut jo kaks kertaa. Ei hirveen huonosti noin typerälle ihmiselle.


      • Ei hyvältä tuntunut
        Matkustellut. kirjoitti:

        Saiko kukaan siellä pillua? minä sain ja Hotellin siivoja tytöltä 4 dollarilla. Oli muuten nätti tyttö ja osasi hommansa monipuolisesti.Kortsua käytän aina!

        Ilman jäin vaikka tarjosin 7 $ , kun Hotellin siivooja tyttö sanoi saaneensa sankkerin matkustaneelta ja antibioottien tulleen varsin kalliiksi.


    • minä myös

      Samaa mieltä.Hintaso oli pettymys,samanhintaista tai kalliimpaa kuin Suomessa.Aivan jostain syvältä tuo peso-convertible vedätys...

    • Lily

      noh tuota mä luulen että pyörit tyypillisissä turisti paikoissa ja kuubassa ei ruokaa löydy kaupoista melkein ollenkaan siellä ei ihmiset mistään prismasta käy ostaan mitään vaan kaikki ostetaan markkinoilta!! sinun pitäisi tulla minun mukaan kuubaan ja takaan että matkastasi tulee niin menon täytteistä ja mukavaa että et ikinä halua lähteä!! enkä vitsaile!! olen itse kuubalainen enkä loukkaannu jos joku ei pidä kuubasta mutta paikallisena osaisin viedä monet suomalaiset turisti juuri oikeisiin paikkoihin mistä varmasti nauttisivat :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2211
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      268
      2067
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1591
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      117
      1381
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      958
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      861
    Aihe