Au pairiksi Australiaan

Niku

Onko kukaan lähdössä töihin etc Australiaan ensi vuonna?? Itse olen lähdössä au pairiksi tammikuussa ja paikkana olis Sydney. Olis kiva tutustua ihmisiin jotka on lähdössä pitemmäksi aikaa Australiaan. Onko kellään kokemuksia au pairina olemisesta Australiassa?

35

7278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ozzie Missys

      Au pairina olohan on käytännössä laitonta Ossilassa, joten ei ainakaan paljon ole (ainoastaan sukulaistyttöjä sukuloimassa 3 kk wh: lla tai turistilla salaa).
      Lisätietoja www.dundernews.com

      • sinne

        pääsee. En oo ihan varma oliko osoite tämä:www.finneca.fi


    • ...

      Aussilaan vaan, laitonta on mutta who cares! Au pairina olen itsekin Brisbanessa ja kivaa on ollut. Ehdottomasti parhain kulttuuri ja ilmasto ym. joihin olen tutustunut... suosittelen!

      • Stellans**

        Moikka! Oot Brisissä au pairina!:) Mä oon tällä hetkellä Canberrassa au pairina ja olisi kiva lähtee vloppuisin tutustumaan muihinkin kaupunkeihin! Ois tosi kiva jos voisit ottaa yhteyttä jotenkin! Olisi kiva kuulla Brisistä enemmänkin ja lähteä sinne käymään joku vloppu!:D

        Hauskoja au pair päiviä!;)


      • Sheila
        Stellans** kirjoitti:

        Moikka! Oot Brisissä au pairina!:) Mä oon tällä hetkellä Canberrassa au pairina ja olisi kiva lähtee vloppuisin tutustumaan muihinkin kaupunkeihin! Ois tosi kiva jos voisit ottaa yhteyttä jotenkin! Olisi kiva kuulla Brisistä enemmänkin ja lähteä sinne käymään joku vloppu!:D

        Hauskoja au pair päiviä!;)

        Ootko tyttö hyvä ottanut selvää kuinka pitkä matka Canberrasta on Brisbaneen, no lentämällä kyllä kerkiät vloppuna käymään, muussa tapauksessa UNOHDA.


      • Stellans**
        Sheila kirjoitti:

        Ootko tyttö hyvä ottanut selvää kuinka pitkä matka Canberrasta on Brisbaneen, no lentämällä kyllä kerkiät vloppuna käymään, muussa tapauksessa UNOHDA.

        Joo kuule ei tuu kuuloonkaa et menisin autolla tai jollain muulla kun lentokoneella! Totta íhmeessä tarkotin konetta, etäisyydethän on iha mielettömiä! Kun tänne asti tulee nii kyllähän sitä nyt tietää jo millaset etäisyydet tääl on, ISO MAA!=)


    • aupairiksi

      Hei!

      Itse yritän myös saada aupair paikkaa Melbournesta tai Sidneystä keväällä. En ole vielä perhettä tiedossa mutta toivon löytäväni huhti-toukokuusta eteenpäin. Toivottavasti viihdyt Ausseissa! Oletko muuten Aussi vai Suomi perheessä?

      • mellis

        Moi!

        Jokohan olet loytanyt perheen itsellesi? Ja oletko tulossa Melbourneen vai Sydneyhin?
        Itse olen aupairina Melbournessa ja voin todellakin suositella paikkaa kaikille! =) Mutta ilmoittelahan jos olet tulossa Melbourneen ja haluat saada suomalaista aupair seuraa.

        T: "laiton aupair" =)


      • downunder
        mellis kirjoitti:

        Moi!

        Jokohan olet loytanyt perheen itsellesi? Ja oletko tulossa Melbourneen vai Sydneyhin?
        Itse olen aupairina Melbournessa ja voin todellakin suositella paikkaa kaikille! =) Mutta ilmoittelahan jos olet tulossa Melbourneen ja haluat saada suomalaista aupair seuraa.

        T: "laiton aupair" =)

        Hei mellis (ja muutkin melin au pairit)!

        Melbournessa au pairina talla hetkella? Mina myos. Jos suomalainen au pair seura kiinnostaa niin laita vaikka mailiosoitetta tanne niin ollaan yhteyksissa.


    • neeru

      morjens.. itsekkin haluaisin australiaan aupairiksi ja ehkä pidemmäksi aikaa(asumaan) mutta kun siellä ei ole ketään tuttuja ja matkustaminen vaatii paljon rahaa sekä suunnittelua, ehkä sinulla olisi jokin ratkaisu nopeaan lähtöön? :)

      • help me

        Hei mitä kautta olette löytäneet perheet?au pairik kiinnosta aja etenkin toi aussilandia,mut tosiaan laitonta..mutta oiskohan mitenkään mahdollista löytää jostain suomalainen perhe sieltä??


      • Juulle
        help me kirjoitti:

        Hei mitä kautta olette löytäneet perheet?au pairik kiinnosta aja etenkin toi aussilandia,mut tosiaan laitonta..mutta oiskohan mitenkään mahdollista löytää jostain suomalainen perhe sieltä??

        Minäkin tulossa au pairiksi helmikuun alussa, ja lähden jo huhtikuun puolivälissä.. Perhettä ei vielä ole, eikä lentolippuja mutta viisumi on ja sinne tulen vaikka pitäisi perhe etsiä paikan päältä :D

        Onko au paireilla jotain ihan käytännön juttuja/vinkkejä??

        Itse oon tulossa Melbourneen tai Sydneyyn..


      • somebodycares
        help me kirjoitti:

        Hei mitä kautta olette löytäneet perheet?au pairik kiinnosta aja etenkin toi aussilandia,mut tosiaan laitonta..mutta oiskohan mitenkään mahdollista löytää jostain suomalainen perhe sieltä??

        kuinka niin laitonta??


    • ggggeee

      Heips, mä oon lähdössä Ausseihin viikon päästä :) ja siellä pysyttelen aika kauankin. Itsellä ei ole kokemusta au paurin työstä, mutta muuten olen ollut töissä Aussilassa.

      • pilv

        hei hienoa! minnepain australiaa oot lahdossa?itse olen myos ollut jo parin perheen kanssa yhteyksissa ja olisi tarkoitus lahtea asap ausseihin:) menetko jarjeston kautta,haitko viisumin jne.?


    • pipsanainen85

      Minä olen tulossa Sydneyhin myöskin Maaliskuun alussa, lastenhoitohommiin! Olisi hauskaa saada joku pieni Suomalainen verkosto hyvistä tyypeistä :) Ilosin mielin vaan maailmalle :D

      • pilv

        Hello everybody! Hienoa, etta Suomesta on lahdossa muitakin au paireja maailman aariin;-) Itse olen myoskin lahdossa aupairiksi Brisbanen lahistolle viikon paasta.

        Olisi todellakin hienoa saada pieni verkosto suomalaisista au paireista! Mailia vaan tulemaan [email protected]

        Tsemppia kaikille!Take care!


      • epg
        pilv kirjoitti:

        Hello everybody! Hienoa, etta Suomesta on lahdossa muitakin au paireja maailman aariin;-) Itse olen myoskin lahdossa aupairiksi Brisbanen lahistolle viikon paasta.

        Olisi todellakin hienoa saada pieni verkosto suomalaisista au paireista! Mailia vaan tulemaan [email protected]

        Tsemppia kaikille!Take care!

        Hei! Oisko ketaan kuka olisi lahdossa Perthiin? Olen menossa sinne tammikuun alussa au pairiksi.


      • annieja
        pilv kirjoitti:

        Hello everybody! Hienoa, etta Suomesta on lahdossa muitakin au paireja maailman aariin;-) Itse olen myoskin lahdossa aupairiksi Brisbanen lahistolle viikon paasta.

        Olisi todellakin hienoa saada pieni verkosto suomalaisista au paireista! Mailia vaan tulemaan [email protected]

        Tsemppia kaikille!Take care!

        mä oon ollut au pairina nyt kuukauden pohjois Queenslandissa Cairnsissa, ja tulen ehkä Brisbanessa käymään maaliskuussa. Cairns on ihana, ja mun au pair perhe on myös aivan ihana, I LOVE Australia!! miten sulla on mennyt au pairina olo Brisbanessa?


      • pilv
        annieja kirjoitti:

        mä oon ollut au pairina nyt kuukauden pohjois Queenslandissa Cairnsissa, ja tulen ehkä Brisbanessa käymään maaliskuussa. Cairns on ihana, ja mun au pair perhe on myös aivan ihana, I LOVE Australia!! miten sulla on mennyt au pairina olo Brisbanessa?

        reilu kuukausi takana ja aivan mahtavaa on ollut!jouluna lahdetaan gold coastille,cannot wait!asun nyt bundabergissa,joka on parin tunnin ajomatkan paasta brisbanesta:)bundaberg on aika pieni kaupunki mutta beach on ihan lahella!perhe on tosi mukava ja easy going!ehka tormaillaan maaliskuussa!;)merry xmas!


      • jdhoj
        pilv kirjoitti:

        reilu kuukausi takana ja aivan mahtavaa on ollut!jouluna lahdetaan gold coastille,cannot wait!asun nyt bundabergissa,joka on parin tunnin ajomatkan paasta brisbanesta:)bundaberg on aika pieni kaupunki mutta beach on ihan lahella!perhe on tosi mukava ja easy going!ehka tormaillaan maaliskuussa!;)merry xmas!

        oi ihanaa että sullakin on mennyt hyvin, i love Australia so much että taidan jäädä pysyvästi tänne jos opiskelu paikka järjestyy, au pair perhe lupas sponssata ja järjestää viisumin :D ihana joulu aatto mulla oli kun olin rannalla koko päivän au pair perheen kanssa, vähän erilainen kun suomessa ;), hyvää joulua sinnekin :)


      • S
        jdhoj kirjoitti:

        oi ihanaa että sullakin on mennyt hyvin, i love Australia so much että taidan jäädä pysyvästi tänne jos opiskelu paikka järjestyy, au pair perhe lupas sponssata ja järjestää viisumin :D ihana joulu aatto mulla oli kun olin rannalla koko päivän au pair perheen kanssa, vähän erilainen kun suomessa ;), hyvää joulua sinnekin :)

        Ihana lukea että olette viihtyneet! Mulla sinne lentoliput 1.2 :) alle kuukausi! siis Melbourneen.. MUTTA mulla ei ole vieläkään host perhettä.. Ymmärrätte varmaan että alkaa ressaamaan vähän :( No vielä on toivoa jäljellä.. Kukaan ei haluaisi vissiin ottaa mua kun oon vaan 2,5 kk.

        Onko ajaminen vasemmalla vaikea oppia? Se on ainut mitä oon miettiny :D

        -S-


      • aupairi
        S kirjoitti:

        Ihana lukea että olette viihtyneet! Mulla sinne lentoliput 1.2 :) alle kuukausi! siis Melbourneen.. MUTTA mulla ei ole vieläkään host perhettä.. Ymmärrätte varmaan että alkaa ressaamaan vähän :( No vielä on toivoa jäljellä.. Kukaan ei haluaisi vissiin ottaa mua kun oon vaan 2,5 kk.

        Onko ajaminen vasemmalla vaikea oppia? Se on ainut mitä oon miettiny :D

        -S-

        oho sulla menee sitten aika tiukille ellei oo vieläkään au pair perhettä, ymmärrän jos stressaa mutta kyllä sulla on vielä vähän aikaa löytää... onko sulla profiili au pair worldissa? sieltä löysin oman au pair perheeni, kannattaa vaan sit hakea kaikkiin perheisiin melbournessa jotka vaikuttaa mukavilta niin eiköhän löydy :) good luck! olin melbournessa 2 viikkoa ja aivan ihana paikka! Ajamisesta en tiie kun ei oo ajokorttia :)


      • -S-
        aupairi kirjoitti:

        oho sulla menee sitten aika tiukille ellei oo vieläkään au pair perhettä, ymmärrän jos stressaa mutta kyllä sulla on vielä vähän aikaa löytää... onko sulla profiili au pair worldissa? sieltä löysin oman au pair perheeni, kannattaa vaan sit hakea kaikkiin perheisiin melbournessa jotka vaikuttaa mukavilta niin eiköhän löydy :) good luck! olin melbournessa 2 viikkoa ja aivan ihana paikka! Ajamisesta en tiie kun ei oo ajokorttia :)

        Joo on profiili ollut siellä jo kuukausia.. ja on niitä plussia, mutta kun laitan mailai niin eivät vastaa.. tai vastaavat kuukauden päästä ja taas ei oo kuulunu mtn.. ehkä ne on siellä niin rentoja ettei ota ressiä tälläsestä :D mutta suomityttö ottaa! :D


      • dddoing
        -S- kirjoitti:

        Joo on profiili ollut siellä jo kuukausia.. ja on niitä plussia, mutta kun laitan mailai niin eivät vastaa.. tai vastaavat kuukauden päästä ja taas ei oo kuulunu mtn.. ehkä ne on siellä niin rentoja ettei ota ressiä tälläsestä :D mutta suomityttö ottaa! :D

        Mites noi viisumit? Ootteko menneet Working Holiday viisumilla? Mitä jos multa kysytään, mitä tulen tekemään Australiassa? Mitä uskaltaa sanoa jos se au pair homma on laitonta :DDD


      • Annieeeeee
        dddoing kirjoitti:

        Mites noi viisumit? Ootteko menneet Working Holiday viisumilla? Mitä jos multa kysytään, mitä tulen tekemään Australiassa? Mitä uskaltaa sanoa jos se au pair homma on laitonta :DDD

        working holiday viisumi joo. Ei ne mitään oo multa ainakaan kysynyt ja jos kysyy niin sanot että tuut lomaileen ystävillä vieraileen jne tai et oo suunnitellut vielä että mitä työtä tuut tekeen jne, ei ne working holiday viisumin kanssa matkustavat backpackeritkään töitä yleinsä etsi ennen kun vasta maassa ollessaan... Australiassa on kyllä tosi paljon au paireja niin jos jotkut kysyi multa mitä teen työkseni niin vastasin aina että oon au pairina, en varmaan millekään lentokenttä virkailijoille sitä kumminkaan menisi sanomaan :)


      • rytuyu
        Annieeeeee kirjoitti:

        working holiday viisumi joo. Ei ne mitään oo multa ainakaan kysynyt ja jos kysyy niin sanot että tuut lomaileen ystävillä vieraileen jne tai et oo suunnitellut vielä että mitä työtä tuut tekeen jne, ei ne working holiday viisumin kanssa matkustavat backpackeritkään töitä yleinsä etsi ennen kun vasta maassa ollessaan... Australiassa on kyllä tosi paljon au paireja niin jos jotkut kysyi multa mitä teen työkseni niin vastasin aina että oon au pairina, en varmaan millekään lentokenttä virkailijoille sitä kumminkaan menisi sanomaan :)

        kysyin tätä jo jossain muussaki keskustelussa mutta kysynpä tässäki. Eli miten ku mun sukunimessä on ä-kirjain ja sit ku tossa W&H viisumissa sanotaa, että vaan kirjaimet a-z, mitenköhän mun pitäs se sukunimi siihe kirjottaa ? :D


      • Laureniaaa
        rytuyu kirjoitti:

        kysyin tätä jo jossain muussaki keskustelussa mutta kysynpä tässäki. Eli miten ku mun sukunimessä on ä-kirjain ja sit ku tossa W&H viisumissa sanotaa, että vaan kirjaimet a-z, mitenköhän mun pitäs se sukunimi siihe kirjottaa ? :D

        Oot varmaan jo saanu vastauksen, mutta siis ä=ae.

        Au pair world -sivuston kautta löysin nopeesti perheen Adelaidista. Working Holiday hankittu ja lentolippuki ostettu. Nyt vaan pitäis jaksaa pari kuukautta Suomessa. :D Tietääkö joku kuinka tarkkoja ne on paluulipun suhteen? Pitääkö se oikeesti olla jo valmiiks hankittu??

        Olis muuten kiva tietää jos joku olis tulossa samalla alueelle.. Ja muutenki vaikka olla yhteyksissä muihin suomalaisiin au paireihin ausseissa. :)


      • annijax
        Laureniaaa kirjoitti:

        Oot varmaan jo saanu vastauksen, mutta siis ä=ae.

        Au pair world -sivuston kautta löysin nopeesti perheen Adelaidista. Working Holiday hankittu ja lentolippuki ostettu. Nyt vaan pitäis jaksaa pari kuukautta Suomessa. :D Tietääkö joku kuinka tarkkoja ne on paluulipun suhteen? Pitääkö se oikeesti olla jo valmiiks hankittu??

        Olis muuten kiva tietää jos joku olis tulossa samalla alueelle.. Ja muutenki vaikka olla yhteyksissä muihin suomalaisiin au paireihin ausseissa. :)

        ei oo tarkkoja paluulipun suhteen, sitä ei varmasti kysytä missään... en suosittele sen hankkimista etukäteen muutenkaan ku suunnitelmatkin voi muuttua jne. itse esimerkiksi olin 4 ja puoli kuukautta au pairina cairnsissä ja sitten päätin reissata koko australian itä rannikon kuukaudessa ja lensin sydneysta suomeen...

        olen lähdössä nyt maailmanympäryys matkalle ja aion olla Adelaidessa lokakuussa kun mulla on hyvä kaveri siellä, ehkä voidaan tavata siellä? :)


      • Laureniaaa
        annijax kirjoitti:

        ei oo tarkkoja paluulipun suhteen, sitä ei varmasti kysytä missään... en suosittele sen hankkimista etukäteen muutenkaan ku suunnitelmatkin voi muuttua jne. itse esimerkiksi olin 4 ja puoli kuukautta au pairina cairnsissä ja sitten päätin reissata koko australian itä rannikon kuukaudessa ja lensin sydneysta suomeen...

        olen lähdössä nyt maailmanympäryys matkalle ja aion olla Adelaidessa lokakuussa kun mulla on hyvä kaveri siellä, ehkä voidaan tavata siellä? :)

        Näin arvelinkin, enkä aio ostaa paluulippua, ku en yhtään tiiä millon oon tulossa takasin..

        Maailmanympärimatka, aika nice. :D Juu, nähään vaan Adelaidessa. Onko sulla facebookia tai jotain miten vois olla yhteydes? :)


      • anniiiiiii
        Laureniaaa kirjoitti:

        Näin arvelinkin, enkä aio ostaa paluulippua, ku en yhtään tiiä millon oon tulossa takasin..

        Maailmanympärimatka, aika nice. :D Juu, nähään vaan Adelaidessa. Onko sulla facebookia tai jotain miten vois olla yhteydes? :)

        Joo lisää vaan mut facebookilla niin olisi kiva nähdä Adelaidessa! :D Nimeni on Anni Jaakkola... Sen nimisiä on facebookissa useampia mutta mä olen se jolla on kasvokuva, pitkät suorat vaaleat hiusket ja valkoinen t-paita ;) :D


    • rimpelo

      itse hain aupairworldin kautta ja pari perhe-ehdokasta ois ausseista, toine pohjosesta ja toine lännestä. soittelitteko perheiden kanssa paljon etukäteen kun tuo puhumine puhelimessa jännittää? ja voisitteko jo ausseihin lähteneet kertoa mitä kaikkea kannattaa muistaa ja pitääkin tehdä ennen reissua(paperiasiat,työluvat ym.)? :)

      • annas90

        mitä kaikkee perheet kyseli haastattelussa ja olitteko sitä ennen laittaneet paljon mailia ym? itse haluaisin myös lähteä mutta aika alkutekijöissään valmistelut. maksoitteko muuten lennot itse ja paljon palkkaa kk?


      • sohvipien
        annas90 kirjoitti:

        mitä kaikkee perheet kyseli haastattelussa ja olitteko sitä ennen laittaneet paljon mailia ym? itse haluaisin myös lähteä mutta aika alkutekijöissään valmistelut. maksoitteko muuten lennot itse ja paljon palkkaa kk?

        miten nii au pairina työskenteleminen australiassa on laitonta?


      • tiiasintonen

        Hei itse olen tulossa Perthiin tammikuun alussa, jos nyt kaikki menee putkeen. Oletko viihtynyt? Haluaisitko sopia tapaamisen! Olis kiva nähdä ja voisit kertoa vähän paikoista kun olet ehtinyt pari kuukautta siellä olemaan. Voit laittaa sähköpostia; [email protected]


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1469
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1133
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      169
      909
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      77
      695
    Aihe