minäkö noita?

luonnonoikku

Olen tässä pitkään miettinyt mikä oikeastaan olen. Aina kaikki tapahtuu kuten ajattelen. Minulla on monia kokemuksia siitä että tiedän mitä ihmisille tulee tapahtumaan.Jos ihastunkin esimerkiksi, saan oikean maanvaivan siitä kehen ihastun, vaikka en olisi koskaan ollut missään tekemisissä henkilön kanssa.
Näin on ollut lapsesta asti ja nyt se vain vahvistuu. Toisaalta se on ihan ok, muta toisaalta pelottaa helvetisti. Jotenkin on tottunut tähän mutta kuitenkin, mitä tämä on?
Osaako joku vastata? Tämä on ainoa paikka josta osaan asiaa kysyä. vai onko jotain muita paikkoja? Vastausia pliis.

31

2434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama oikku

      ...niin jatkan vielä että olen todella epätoivoinen tämän asian kanssa. Oikein pelkään ajatella mitään kenestäkään, kun tiedän että niin tulee tapahtumaan lähiaikoina.
      Onko joillain samanlaisia kokemuksia? En itse pysty määräämään näitä ajatuksiani, ne vaan jostain putkahtavat päähän.

      • toinen oikku

        Juu, elikkä mä luulen et ole oikein vielä oppinut hallitsemaan itseäsi. se kyllä tulee ajan myötä.

        Harjoittele!


      • rajatietopalstalta!

        Siellä on muutama näkijä, jotka osaavat valottaa ja nähdä sinua.
        Ei jää ainakaan vaivaamaan.
        Jotenkin tuo liittyy sinun lähettämään energiaan, jota toinen imee sinusta.
        Ehkä sinulla on vahva energiakenttä ja herkät aistit.
        Telepaattinen yhteys on joskus voimakas joidenkin ihmisten välillä, mutta voithan sinä kuvitellakin vaikutusvoimaa suuremmaksi kuin se onkaan. Sitä kutsutaan suuruudenhulluudeksi.
        Ei kannata liikaa ajatella asioiden edelle ja maalata etukäteen mitään.
        Minä olen huomannut myös monesti elämässäni sen, että jos ajattelen jotain ihmistä voimakkaasti, niin ei mene pitkää aikaa kun minuun otetaan yhteyttä.


      • rutku

        Veikkaan että olet parinkympin tienovilla?

        Ihminen on tottunut ajattelemaan syy- ja seuraussuhteita niin kun ne näyttää toimivan ns. ulkomaailmassa, että kun potkaisee kiveä niin se lentää. Mielessä jutut ei toimi ihan samalla tavalla, vaan oikeestaan ihan eri lailla, että on oikeestaan aika sama, miten päin ja mihin suuntaan esim. ajan ajattelee kulkevan.

        Olet jo tavallaan huomannut, että mielen tasolla, joissain alitajuntojen syvätasoilla tai ties missä, emme olekaan niin erillisiä otuksia kuin tietoisissa ajatuksissamme tavallisesti kuvittelemme.

        Tällöin on ihan luonnollinen ensireaktio ruveta pelkäämään omia ajatuksiaan, jos on jotakuinkin terveellä myötätunnolla varustettu, että ne voisivat tehdä jotenkin pahaa muille. Mutta ei ne ajatukset sinänsä mitään tee, ne on ihan voimattomia. Vasta jos liittää ajatukseen tunteen ja voimistaa sitä tunteella, niin sitten voi ruveta vaikuttamaan. Ei tässä periaatteessa ole mitään sen kummempaa, kuin että jos olet myrtsinä, katkerana ja peloissasi, sama paha tuuli tarttuu ympärillä oleviin, jos olet hyvällä tuulella ja levollinen, toisetkin yleensä ovat.

        Jos olet perusluonteeltasi suhteellisen avoin ja myötätuntoinen, etkä vain omaa napaasi tuijottava itsekeskeinen tyyppi, niin kuin luulen sinun olevan, niin mietit varmaan, miten voisit ottaa paremmin "vastuuta" ajatuksistasi, ja ajatella enemmän positiivisesti kuin negatiivisesti.

        Valitettavasti et voi, ajatukset tulevat ja menevät niin kuin menevät ja on turha toivo yrittää hallitsemalla hallita ajatuksiaan. Mutta jos tarkkailet ajatuksiasi, saatat huomata miten ajatukset ruokkivat erilaisia tunnetiloja, varsinkin negatiivisia, kun ajatuksiin tarttuu, jää pyörittämään niitä ja antaa niille sillä tavalla voimaa, tunnevoimaa, vaikkapa pelkoa josta nyt itse puhut ja jota koet.

        Ja jos tarkkailet ajatuksiasi, ihan vaan puolueettomasti siihen tai tähän suuntaan niitä ajatuksiasi tuomiten ja arvottaen, saatat myös huomata, että ihan vain kuulostelemalla kuinka ne pulpahtelevat ja haipuvat, ne eivät saakaan enää voimaa niin paljon, eivätkä hallitse tunnetilojasi enää niin voimakkaasti. Ajatusmallien tavat ja tottumukset ovat kuitenkin vahvoja, mitään ei tapahdu silmänkäänteessä vaan pikkuhiljaa, joten kärsivällisyys on hyve, jonka kehittämiseen kannattaa panostaa.

        Itsekeskeisyyttä ja itsetuntoa hiveleviä "noitavoimia" korostavista wicca- sun muista opuksista ei mielestäni kannata niin paljon perustaa, lue mieluummin viisaita romaaneja ja runoja ja tietokirjallisuutta, jotka laajentavat ymmärrystä ihmis- ja muustakin luonnosta ja kehittävät itsetuntemusta, jota kuten sanottua voi parhaiten ja kestävimmin kehittää ajatustensa puolueettomalla tarkkailulla. Loppujen lopuksi ainoa totuus löytyy sieltä, oman mielensä tarkkaamisesta, vaikka seurustelu kirjojen ja kanssaihmisten kanssa ja sitä kautta ajatusmallien jatkuva omaksuminen ja hautaaminen on myös hyödyllistä. Mielipiteitä ei voi välttää, mutta ei niitä niin tärkeinäkään kannata pitää. Edes näitä minun mielipiteitäni.

        Kaikkea hyvää!


      • sama
        rutku kirjoitti:

        Veikkaan että olet parinkympin tienovilla?

        Ihminen on tottunut ajattelemaan syy- ja seuraussuhteita niin kun ne näyttää toimivan ns. ulkomaailmassa, että kun potkaisee kiveä niin se lentää. Mielessä jutut ei toimi ihan samalla tavalla, vaan oikeestaan ihan eri lailla, että on oikeestaan aika sama, miten päin ja mihin suuntaan esim. ajan ajattelee kulkevan.

        Olet jo tavallaan huomannut, että mielen tasolla, joissain alitajuntojen syvätasoilla tai ties missä, emme olekaan niin erillisiä otuksia kuin tietoisissa ajatuksissamme tavallisesti kuvittelemme.

        Tällöin on ihan luonnollinen ensireaktio ruveta pelkäämään omia ajatuksiaan, jos on jotakuinkin terveellä myötätunnolla varustettu, että ne voisivat tehdä jotenkin pahaa muille. Mutta ei ne ajatukset sinänsä mitään tee, ne on ihan voimattomia. Vasta jos liittää ajatukseen tunteen ja voimistaa sitä tunteella, niin sitten voi ruveta vaikuttamaan. Ei tässä periaatteessa ole mitään sen kummempaa, kuin että jos olet myrtsinä, katkerana ja peloissasi, sama paha tuuli tarttuu ympärillä oleviin, jos olet hyvällä tuulella ja levollinen, toisetkin yleensä ovat.

        Jos olet perusluonteeltasi suhteellisen avoin ja myötätuntoinen, etkä vain omaa napaasi tuijottava itsekeskeinen tyyppi, niin kuin luulen sinun olevan, niin mietit varmaan, miten voisit ottaa paremmin "vastuuta" ajatuksistasi, ja ajatella enemmän positiivisesti kuin negatiivisesti.

        Valitettavasti et voi, ajatukset tulevat ja menevät niin kuin menevät ja on turha toivo yrittää hallitsemalla hallita ajatuksiaan. Mutta jos tarkkailet ajatuksiasi, saatat huomata miten ajatukset ruokkivat erilaisia tunnetiloja, varsinkin negatiivisia, kun ajatuksiin tarttuu, jää pyörittämään niitä ja antaa niille sillä tavalla voimaa, tunnevoimaa, vaikkapa pelkoa josta nyt itse puhut ja jota koet.

        Ja jos tarkkailet ajatuksiasi, ihan vaan puolueettomasti siihen tai tähän suuntaan niitä ajatuksiasi tuomiten ja arvottaen, saatat myös huomata, että ihan vain kuulostelemalla kuinka ne pulpahtelevat ja haipuvat, ne eivät saakaan enää voimaa niin paljon, eivätkä hallitse tunnetilojasi enää niin voimakkaasti. Ajatusmallien tavat ja tottumukset ovat kuitenkin vahvoja, mitään ei tapahdu silmänkäänteessä vaan pikkuhiljaa, joten kärsivällisyys on hyve, jonka kehittämiseen kannattaa panostaa.

        Itsekeskeisyyttä ja itsetuntoa hiveleviä "noitavoimia" korostavista wicca- sun muista opuksista ei mielestäni kannata niin paljon perustaa, lue mieluummin viisaita romaaneja ja runoja ja tietokirjallisuutta, jotka laajentavat ymmärrystä ihmis- ja muustakin luonnosta ja kehittävät itsetuntemusta, jota kuten sanottua voi parhaiten ja kestävimmin kehittää ajatustensa puolueettomalla tarkkailulla. Loppujen lopuksi ainoa totuus löytyy sieltä, oman mielensä tarkkaamisesta, vaikka seurustelu kirjojen ja kanssaihmisten kanssa ja sitä kautta ajatusmallien jatkuva omaksuminen ja hautaaminen on myös hyödyllistä. Mielipiteitä ei voi välttää, mutta ei niitä niin tärkeinäkään kannata pitää. Edes näitä minun mielipiteitäni.

        Kaikkea hyvää!

        itse asiassa olen avoin ja empaattinen, olenhan sairaanhoitajaksikin ryhtynyt, ja ystäviäkin on matkan varrella kertynyt mukavasti. eli en ainakaan omasta mielestäni täytä itsekeskeisen kuvausta.
        Täytyy tunnustaa kuitenkin että jos saan tälläisen "ajatuksen" tai miksi sitä sanotaankin, se alkaa vaivaamaan ja mietin sitä enemmän. ja muutunkin ehkä hieman rauhattomammaksi.

        Olen lukenut jos jonkinlaista opusta ja vaikka mitä kaikkea tähän ikään mennessä yrittäessäni selvittää tätä, lähinnä itselleni, mutta mistään en tunnu saavan mitään. vaika mitkä uskonnot on koluttu ja kaikkea tehty.
        Nyt yritän sitten täältä lopuksi katsoa jos oppisin jotain itsestäni, mitä en vielä ole tajunnut.


      • rutku
        sama kirjoitti:

        itse asiassa olen avoin ja empaattinen, olenhan sairaanhoitajaksikin ryhtynyt, ja ystäviäkin on matkan varrella kertynyt mukavasti. eli en ainakaan omasta mielestäni täytä itsekeskeisen kuvausta.
        Täytyy tunnustaa kuitenkin että jos saan tälläisen "ajatuksen" tai miksi sitä sanotaankin, se alkaa vaivaamaan ja mietin sitä enemmän. ja muutunkin ehkä hieman rauhattomammaksi.

        Olen lukenut jos jonkinlaista opusta ja vaikka mitä kaikkea tähän ikään mennessä yrittäessäni selvittää tätä, lähinnä itselleni, mutta mistään en tunnu saavan mitään. vaika mitkä uskonnot on koluttu ja kaikkea tehty.
        Nyt yritän sitten täältä lopuksi katsoa jos oppisin jotain itsestäni, mitä en vielä ole tajunnut.

        Joo, hötäkässä meni sen verran lause mutkalle, että väärinkäsitys mahdollistui. Eli ei ollut tarkoitus itsekeskeiseksi kutsua, vaan toisinpäin.


      • Jehvetti

        Kysymys on että tapahtuuko asiat siten kun sinä ajattelet vai ajatteletko sinä tapahtuvat asiat etukäteen ? Jälkimmäisempi on todennäköisempi, mutta toinenkaan vaihto ehto ei aina ole pois suljettu


      • welho

        Hei,

        Jostakin päähäsi putkahtavat ajatukset tulevat alitajunnasta. Sieltä tulevilla viesteilä on se luonne, että ne tuntuvat tulevan ulkopuolelta.

        Kts. esim. William (?)James: Uskonnollinen kokemus.

        Itselläni taas tulee kausia, jolloin ajatukset toteutuvat. En ajattele, että tietäisin mitä kullekin ihmiselle tapahtuu. Useimmiten taitaa olla kyse siitä, että useat ihmiset voivat saada samoja ideoita suunnilleen yhtä aikaa.


    • Entinen noita

      Tuskinpa sinä noita olet, jollet ehdoin tahdoin ole itsellesi hankkinut noituuden taitoja ja niitä tahdon mukaisesti harjoita.

      Ennenkuin noituutta harjoitin minullakin oli "tietoa" menneistä ja tulevista ja ihastuksetkin sain "naulittua" itselleni aika tehokkaasti.

      Koska et ole uskossa, niin pahat henget tuovat sinulle tietoon suunnitelmiaan. He kuitenkin pystyvät toteuttamaan nämä suunnitelmansa vain, jos Jumala heidän niin sallii tehdä. Niinpä saadessasi tuollaisen ennakkotiedon se tapahtuu, jos Jumala sallii ja jos ei salli, se ei tapahdu.

      Kun tulin uskoon poltin kaiken noita- ym. materiaalin ja minusta ajettiin pahat henget pois. Tuosta toisen sukupuolen itselleni haalimisesta en heti päässyt, vaikka ajoin heidät heti pois, kun tulivat tekemään tuttavuutta. Mutta sitten päätin, että jos aion Jeesusta seurata, siitä on tultava loppu. Niinpä aina kun joku alkoi lähestyä "häpäisin" itseni eli aloin vaikka kaivaa nenää oikein huomiotaherättävästi ja syvältä. Kyllä tehosi, u-käännökset olivat mahtavia. Samalla käsittelin tuohon asiaan liittyviä omia sisäisiä asenteitani ja pääsin siinä rauhaan. Enää ei tarvinnut nenää kaivella, sillä tulijat loppuivat, kun sain asenteeni Jumalan mukaisiksi.

      • etteivät pahat henget tuo minullekin tietoon suunnitelmiaan vaikken ole uskossa!
        Kiitos hyvistä nauruista tälle päivälle - onhan hupaisaa ajatella viehättävää neitosta kaivamassa nenäänsä karkottaakseen urokset ääreltään. Vaikka hiukan säälittävältä kyllä kuulostaa, että Jeesuksen takia pitäisi hätyyttää lähettyviltään pois puolet ihmiskunnasta. Kylläpä se Jeesus panee tyttöset hyppäämään!


      • -Q-

        >Niinpä aina kun joku alkoi lähestyä "häpäisin" itseni eli aloin vaikka kaivaa nenää oikein huomiotaherättävästi ja syvältä. Kyllä tehosi, u-käännökset olivat mahtavia.

        Perhana kun olisi tullut tuollainen mieleen silloin kun parikymppisenä sain tuon tuostakin jonkun läskin juoppohullun ovelleni kolistamaan. Mutta vähän epäilen että ei niiden turjakkeiden kanssa olisi edes nenänkaivuu auttanut. Olisikohan auttanut kun olisi kysynyt niiltä että "haluatko että Jeesus tulee elämääsi?"

        Ed. kirjoittajan tilanteesta minua vain jäi epäilyttämään että ettei vain olisi itse tieten tahtoen istunut jossain baarissa tai ravintolassa... No mikäs siinä, harrastuksensa kullakin ja tottakai sielläkin pitää saada istua yksinään jos siltä tuntuu. Jos siis kirjoittajan motivaatio oli pulmusen puhdas eikä alunperin mennyt sinne "tyrkylle"...


      • Entinen Noita
        -Q- kirjoitti:

        >Niinpä aina kun joku alkoi lähestyä "häpäisin" itseni eli aloin vaikka kaivaa nenää oikein huomiotaherättävästi ja syvältä. Kyllä tehosi, u-käännökset olivat mahtavia.

        Perhana kun olisi tullut tuollainen mieleen silloin kun parikymppisenä sain tuon tuostakin jonkun läskin juoppohullun ovelleni kolistamaan. Mutta vähän epäilen että ei niiden turjakkeiden kanssa olisi edes nenänkaivuu auttanut. Olisikohan auttanut kun olisi kysynyt niiltä että "haluatko että Jeesus tulee elämääsi?"

        Ed. kirjoittajan tilanteesta minua vain jäi epäilyttämään että ettei vain olisi itse tieten tahtoen istunut jossain baarissa tai ravintolassa... No mikäs siinä, harrastuksensa kullakin ja tottakai sielläkin pitää saada istua yksinään jos siltä tuntuu. Jos siis kirjoittajan motivaatio oli pulmusen puhdas eikä alunperin mennyt sinne "tyrkylle"...

        Huomaan, että elämäni käänteet huvittavat muitakin kuin itseäni. Kiitos huvittavista kirjoituksistanne.


      • -Q-
        Entinen Noita kirjoitti:

        Huomaan, että elämäni käänteet huvittavat muitakin kuin itseäni. Kiitos huvittavista kirjoituksistanne.

        Tosin minä ihan oikeasti mietin sitä että olisiko tuo nenänkaivuu mahtanut karkottaa minun kohdallani niitä hankalia tapauksia, ja minua edelleen kiinnostaa että missä sinua puolestaan vainottiin. Minua vainottiin omassa kodissani, ts. jos oven avasi, niin heti oli joku retku änkeämässä ovesta sisään...


      • jaina

        "Ennenkuin noituutta harjoitin minullakin oli "tietoa" menneistä ja tulevista ja ihastuksetkin sain "naulittua" itselleni aika tehokkaasti."

        Kerropa varsin, mitä ja miten harjoitit ja minkä ikäisenä (esim. voisit mainita jotain lukemaasi kirjallisuutta). Ihan vain, ettei kriseeli ole kaikkein uskottavin noituuden asiantuntija.


      • Entinen noita
        -Q- kirjoitti:

        Tosin minä ihan oikeasti mietin sitä että olisiko tuo nenänkaivuu mahtanut karkottaa minun kohdallani niitä hankalia tapauksia, ja minua edelleen kiinnostaa että missä sinua puolestaan vainottiin. Minua vainottiin omassa kodissani, ts. jos oven avasi, niin heti oli joku retku änkeämässä ovesta sisään...

        Ei olisi kaivuuhommat karkottaneet pelkästään. Oikeat asenteet ehkä olisi.

        Itse sain perääni ne, jotka halusin ja valitettavasti ne, joita en halunnut, Paikalla ei niin ollut väliä. Miksi? Syitä oli monia: narsismi, miellyttämisen halu, löyhä moraali seksiasioissa, omat pahat henget, hakeutuminen vaaroihin....


      • Entinen noita
        jaina kirjoitti:

        "Ennenkuin noituutta harjoitin minullakin oli "tietoa" menneistä ja tulevista ja ihastuksetkin sain "naulittua" itselleni aika tehokkaasti."

        Kerropa varsin, mitä ja miten harjoitit ja minkä ikäisenä (esim. voisit mainita jotain lukemaasi kirjallisuutta). Ihan vain, ettei kriseeli ole kaikkein uskottavin noituuden asiantuntija.

        Mitä -> valkoista noituutta
        Miten -> ohjeiden mukaisesti
        Minkä ikäisenä -> /-25-vuotiaana
        Lukemaasi kirjallisuutta -> kävin noitakurssin

        En todellakaan ole ylpeä noista ajoista enkä suosittele kenellekään. Todella epämiellyttäviä muistoja, ei voi muuta sanoa. Mutta paha sai palkkansa (eli minä paha sain palkkani), kun ennustajanoita manasi saatanan keskellä yötä huoneeseeni.


      • jaina
        Entinen noita kirjoitti:

        Mitä -> valkoista noituutta
        Miten -> ohjeiden mukaisesti
        Minkä ikäisenä -> /-25-vuotiaana
        Lukemaasi kirjallisuutta -> kävin noitakurssin

        En todellakaan ole ylpeä noista ajoista enkä suosittele kenellekään. Todella epämiellyttäviä muistoja, ei voi muuta sanoa. Mutta paha sai palkkansa (eli minä paha sain palkkani), kun ennustajanoita manasi saatanan keskellä yötä huoneeseeni.

        kutsuisin kyllä aidoksi trolliksi.

        Jeesjoo, laestadiolaisia lainatakseni: olet feikki ja huono sellainen. Mene rukouspiiriin pyytämään anteeksi valhettelun syntejäsi.


      • Raven

        Jaa että sinäkin...
        Näitä 'entisiä noitia' tuntuu olevan joka hilvatan herätyskokous ja hihhulilahko pullollaan kilpailemassa siitä kuka keksii parhaat valheet joilla pelotella muita.
        Useimmat näistä 'entisistä noidista' tuskin ovat eläessään edes nähneet noitaa, paitsi pääsiäisen alla televiissiossa.


      • Entinen noita
        jaina kirjoitti:

        kutsuisin kyllä aidoksi trolliksi.

        Jeesjoo, laestadiolaisia lainatakseni: olet feikki ja huono sellainen. Mene rukouspiiriin pyytämään anteeksi valhettelun syntejäsi.

        Etpä taida paljon maailmaan tuntea.


      • -Q-
        Entinen noita kirjoitti:

        Ei olisi kaivuuhommat karkottaneet pelkästään. Oikeat asenteet ehkä olisi.

        Itse sain perääni ne, jotka halusin ja valitettavasti ne, joita en halunnut, Paikalla ei niin ollut väliä. Miksi? Syitä oli monia: narsismi, miellyttämisen halu, löyhä moraali seksiasioissa, omat pahat henget, hakeutuminen vaaroihin....

        No voin lohduttaa että miehiä saa kimppuunsa myös ilman löyhää moraalia tai vaaroihin hakeutumista.

        Tai en minä tiedä onko se vaaroihin hakeutumista että menee yksinään metsäjärvelle uimaan, niinkuin on jo pari vuotta tehnyt lähes joka päivä. Sitten joku kerta sinne sattuu joku puskissa hiippaileva ukko... Tai että asuu sellaisella alueella jonne alkaa muuttaa jotain retkuja, eikä millään suostuisi lähtemään pois omasta kodistaan...

        Olitko tieten tahtoen hakenut jotain pahoja henkiä riesaksesi? Vaikea uskoa että niitä joka iikassa olisi tuosta noin vaan luonnostaan.


      • Entinen noita
        -Q- kirjoitti:

        No voin lohduttaa että miehiä saa kimppuunsa myös ilman löyhää moraalia tai vaaroihin hakeutumista.

        Tai en minä tiedä onko se vaaroihin hakeutumista että menee yksinään metsäjärvelle uimaan, niinkuin on jo pari vuotta tehnyt lähes joka päivä. Sitten joku kerta sinne sattuu joku puskissa hiippaileva ukko... Tai että asuu sellaisella alueella jonne alkaa muuttaa jotain retkuja, eikä millään suostuisi lähtemään pois omasta kodistaan...

        Olitko tieten tahtoen hakenut jotain pahoja henkiä riesaksesi? Vaikea uskoa että niitä joka iikassa olisi tuosta noin vaan luonnostaan.

        En tarkoittanut, että oikealla asenteella ja toiminnalla olisi joka tilanteessa turvattu. Ei edes uskossa oleva.

        Pahat henget. En hakenut niitä tieten tahtoen, vaan ne tulivat syntieni seurauksena. Ensimmäisen pahan henkeni sain, kun nousin kapinaan pikkupenskana isäni annettua minulle piiskaa. Pimeässä eteisessä kiukutellessani tuon synnin kautta paha pääsi tulemaan. Kun yksi oli tullut, oli helpompi seuraavien tulla. Ainakin joogasta tuli yksi. Yksi tuli seurustellessani saatananpalvojan kanssa jne.

        Noituutta harrastaessani seisoi valkea hahmo eli paha henki rituaalipöytäni vieressä. No mitenkä se nyt olisi ulkopuolelle jäänyt.

        Kyllä niitä useampi ulos ajettiin, kun tulin uskoon, mutta en enää edes muista minkä nimisiä ja kuinka monta. Löytyisiköhän jostain vanhaa päiväkirjan tapaista.

        Ei niitä ole joka iikassa, vaikka ei uskossa olisikaan. Siksi onkin tärkeää pysyä erossa kaikesta sellaisesta, mistä niitä voi saada.


      • Entinen noita
        Raven kirjoitti:

        Jaa että sinäkin...
        Näitä 'entisiä noitia' tuntuu olevan joka hilvatan herätyskokous ja hihhulilahko pullollaan kilpailemassa siitä kuka keksii parhaat valheet joilla pelotella muita.
        Useimmat näistä 'entisistä noidista' tuskin ovat eläessään edes nähneet noitaa, paitsi pääsiäisen alla televiissiossa.

        Ihanko totta. Itse en ole tavannut yhtäkään enkä nähnyt puhumassa. Muutaman kirjan olen lukenut uskoon tulleista noidista. Kaksi englantilaista noitaa ja yksi etelä-amerikkalainen poppamies.


      • -Q-
        Entinen noita kirjoitti:

        En tarkoittanut, että oikealla asenteella ja toiminnalla olisi joka tilanteessa turvattu. Ei edes uskossa oleva.

        Pahat henget. En hakenut niitä tieten tahtoen, vaan ne tulivat syntieni seurauksena. Ensimmäisen pahan henkeni sain, kun nousin kapinaan pikkupenskana isäni annettua minulle piiskaa. Pimeässä eteisessä kiukutellessani tuon synnin kautta paha pääsi tulemaan. Kun yksi oli tullut, oli helpompi seuraavien tulla. Ainakin joogasta tuli yksi. Yksi tuli seurustellessani saatananpalvojan kanssa jne.

        Noituutta harrastaessani seisoi valkea hahmo eli paha henki rituaalipöytäni vieressä. No mitenkä se nyt olisi ulkopuolelle jäänyt.

        Kyllä niitä useampi ulos ajettiin, kun tulin uskoon, mutta en enää edes muista minkä nimisiä ja kuinka monta. Löytyisiköhän jostain vanhaa päiväkirjan tapaista.

        Ei niitä ole joka iikassa, vaikka ei uskossa olisikaan. Siksi onkin tärkeää pysyä erossa kaikesta sellaisesta, mistä niitä voi saada.

        Kyllä minäkin olisin lapsena ollut vihainen jos minua olisi hakattu ja pidetty pimeässä eteisessä. Ethän sinä luoja paratkoon voi syyttää ITSEÄSI siitä että vanhempasi kidutti ja rääkkäsi sinua!

        Ehkä ajattelet että teit jotain sellaista että ansaitsit tuon, mutta mitä se nyt muka olisi josta lapsi ansaitsee lyöntejä ja pimeässä pitämistä? Oletko muuten katsellut elokuvan Carrie? Siinähän kiihkouskovainen äiti tunkee tyttärensä komeroon tuon tuostakin... Minun olisi hyvin vaikea tuomita tuo Carrie-hahmo siitä että hänelle kehittyy poltergeistisia voimia joilla hän sitten kostaa kun päässä napsahtaa lopullisesti.

        Se nyt kuitenkin oli fiktiota, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa.

        Jos isäsi oli uskovainen, ei se tarkoita että uskn nimissä saa rääkätä lapsiaan. Minkään sortin uskovaisuus ei oikeuta väkivaltaan ja sortoon. Eikä se uskovaisuus pyyhi pois ihmisen tekoja, eikä saa mustaa valkoiseksi.

        Itse en juurikaan henkiin usko (luulen että suurin osa niistä on mielen temppuilua), mutta herää kysymys että jos se "valkea hahmo" olikin sinua SUOJELEVA henki, joka on pysytellyt lähettyvilläsi, kenties pyrkinyt auttamaan sinua pois mielipuolten ynnä muiden armoilta?

        En yleensäkään ymmärrä kuka sen voi aina päättää noista "valkeista hahmoista" että tuo on enkeli, tuo Jeesuksen asialla, tuo demoni, tuo sitä sun tätä.

        Entäpä jos isässäsi oli paha henki...


      • Entinen noita
        -Q- kirjoitti:

        Kyllä minäkin olisin lapsena ollut vihainen jos minua olisi hakattu ja pidetty pimeässä eteisessä. Ethän sinä luoja paratkoon voi syyttää ITSEÄSI siitä että vanhempasi kidutti ja rääkkäsi sinua!

        Ehkä ajattelet että teit jotain sellaista että ansaitsit tuon, mutta mitä se nyt muka olisi josta lapsi ansaitsee lyöntejä ja pimeässä pitämistä? Oletko muuten katsellut elokuvan Carrie? Siinähän kiihkouskovainen äiti tunkee tyttärensä komeroon tuon tuostakin... Minun olisi hyvin vaikea tuomita tuo Carrie-hahmo siitä että hänelle kehittyy poltergeistisia voimia joilla hän sitten kostaa kun päässä napsahtaa lopullisesti.

        Se nyt kuitenkin oli fiktiota, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa.

        Jos isäsi oli uskovainen, ei se tarkoita että uskn nimissä saa rääkätä lapsiaan. Minkään sortin uskovaisuus ei oikeuta väkivaltaan ja sortoon. Eikä se uskovaisuus pyyhi pois ihmisen tekoja, eikä saa mustaa valkoiseksi.

        Itse en juurikaan henkiin usko (luulen että suurin osa niistä on mielen temppuilua), mutta herää kysymys että jos se "valkea hahmo" olikin sinua SUOJELEVA henki, joka on pysytellyt lähettyvilläsi, kenties pyrkinyt auttamaan sinua pois mielipuolten ynnä muiden armoilta?

        En yleensäkään ymmärrä kuka sen voi aina päättää noista "valkeista hahmoista" että tuo on enkeli, tuo Jeesuksen asialla, tuo demoni, tuo sitä sun tätä.

        Entäpä jos isässäsi oli paha henki...

        Perheeni ei ollut uskovainen, vaan tavallinen luterilainen joulukirkossa käyvä. Kotini ei ollut mikään kauhukoti, vaan koostui niinsanotuista kunnon ihmisistä.

        Syy vitsansaantiin oli turha kiukutteluni. Vitsasta olisi ollut hyvät seuraukset, mutta kun olin niin perin itsepäinen, että en antanut periksi millään. Lisäpahuuteni tässä oli, että syyllistin vanhempani taipumattomuudellani, eivätkä he enää piiskaa antaneet. Tukkapöllyt ja läpsäykset kyllä tulivat aina aiheeseen tämänkin jälkeen. Minua ei koskaan pahoinpidelty eikä kohdeltu väärin.

        Henget eivät todellakaan olleet mitään suojelevia eivätkä hyviä, vaan tulivat minuun syntieni seurauksena, kun olin petannut heille niin lokoisat olot. Uskoon tultuani kaikki asiat käytiin läpi ja pyysin anteeksi vanhemmiltani heidän kunnioittamattomuuttani, kiukutteluitani ja katkeroitumisiani heille. Olen saanut heiltä kaikki anteeksi ja antanut heille anteeksi. Isäni tuli kuolinvuoteellaan uskoonkin.


      • welho

        Hei vaan!
        Jumala on vanha suomalainen sana, joka on väkisin ympätty Raamattuun. Kun käytät Jumala-sanaa käytät muinaisten noitien sanoja.

        Jumala on yksi nimi korkeimmalle voimalle.

        Toi nenänkaivuu on kyllä aika mahtava juttu.


    • AROSUSI-09

      Paitsi jääpuikkoon perseessä.Tutki kykyjäsi ja käytä niitä omaksi ja maailman hyödyksi.Mullakin jotain juttuja,joiden kanssa meni aikansa,ennen kuin niihin tottui.Jos olet noita,niin sitten olet.Lakikaan ei sitä näinä päivinä kiellä:)

      • minäkö-noita

        no onneksi ei joudu roviolle enään.
        En silti tiedä olenko edes noita,(en kyllä tajua magiasta mitään) vai mikä sana minua kuvaisi. Hullukaan en taida olla kun ne asiat aina tapahtuu,mitä mieleeni tulee.
        Jos ei tapahtuisi ei olisi mitään hätää.


      • noidantapainen
        minäkö-noita kirjoitti:

        no onneksi ei joudu roviolle enään.
        En silti tiedä olenko edes noita,(en kyllä tajua magiasta mitään) vai mikä sana minua kuvaisi. Hullukaan en taida olla kun ne asiat aina tapahtuu,mitä mieleeni tulee.
        Jos ei tapahtuisi ei olisi mitään hätää.

        Suosittelen shamanismiin tutustumista. Mm. Michael Harnerin Shamaanin tie-kirjassa on hyviä harjoituksia. Mitä paremmin opit hallitsemaan itseäsi (ja energioitasi, voimiasi, miksi ikinä niitä haluat kutsua), sitä paremmin voit vaikuttaa siihen mitä tapahtuu. Tässä tapauksessa mitä ei tapahdu :)
        Meditaatiota kannattaa myös harjoittaa. Ylinpäätään kaikkea tasapainottavaa. Miulla itselläni taiji on kovasti auttanut hämärissä fiiliksissä.
        Tiivistettynä: etsi tietoa netistä ja kirjoista. Kuuntele itseäsi ja omaa sisintäsi.
        Onnea matkaan. Blessed be.


      • AROSUSI-09
        minäkö-noita kirjoitti:

        no onneksi ei joudu roviolle enään.
        En silti tiedä olenko edes noita,(en kyllä tajua magiasta mitään) vai mikä sana minua kuvaisi. Hullukaan en taida olla kun ne asiat aina tapahtuu,mitä mieleeni tulee.
        Jos ei tapahtuisi ei olisi mitään hätää.

        Tutustu alan kirjallisuuteen ja tollaiseen.Löytänet sieltä juttuja ja saat varmuuden,että sadoille ja tuhansille ja sadoille tuhansille tapahtuu samanlaista...


      • welho
        minäkö-noita kirjoitti:

        no onneksi ei joudu roviolle enään.
        En silti tiedä olenko edes noita,(en kyllä tajua magiasta mitään) vai mikä sana minua kuvaisi. Hullukaan en taida olla kun ne asiat aina tapahtuu,mitä mieleeni tulee.
        Jos ei tapahtuisi ei olisi mitään hätää.

        Hei!

        Sinulla nyt vaan sattuu olemaan yliluonnollisia kykyjä. Milloin ja miten tulit uskoon? Se kiinnostaa uskontotieteilijää.

        Angels with You!


    • loulina

      olen koke nut samallaisesti semitä nään unessa tapahtuu minua pelottaa seon kuin nakijä olen näkijä tietääkseni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe