kennel oppes!!!

oppes holsche

onko tällä palstalla ketään joka omistaa kennel oppes:ssa 8.11.1992 syntynyttä karkeakarv.mäykkyä?
mun narttu,(muistaakseni mun nairtun lisäksi niitä syntyi yksi ja 4 urosta) täyttää tänään siis 13v, olisin kiinnostunut kuulemaan, mitä muille veikoille kuuluu ja onko olleet terveinä? mun vanha-neiti on yllättävän hyväkuntoinen, lievä vas.puoleinen halvaus oli pari kk sitten, mutta akupunktiolla selvittiin ja pienellä säikähdyksellä.

7

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • martta

mulla on karkeakarvainen mäykky nimeltään oppes zazie... syntynyt kylläkin 1996.... mutta oppes ku oppes:) mahtaakohan olla läheistä sukua... mikä on korasi oikea nimi...?

• lyyli

moi!
        kiva kuulla että sieltä löytyi sukulainen! :-)
        koiran nimi on oppes holsche -saksaa ja tarkoittanee puukenkää..-
        mun lyyli syö nyt sydänlääkettä, laajentunut vasemmalta puolelta, yleistähän tuo vaiva on ja lääkärikään ei kuulostanut huolestuneelta, meinas vain että saattaa pärjätä tällä lääkkeellä vielä vuosia.. sukutauluthan on kennellitton rekisterissä, sieltähän näkyis onko löheistäkin sukua meidän mäykkymme!

• martta

tutkin tässä meidän koirien sukupuita ja kyllä ne kaukaista sukua on.. :) martan äidinisänisä (Lamark Ferdinand) on sinun koiran äidinäidinisä... ja martan äidinäidinäiti (lamark wonne) on sinun koiran äidinisänisän sisko :) meneepä vaikeaksi... mutta sukua kuitenki:) samaa verta koirissamme on äidin puolelta, mutta isän puolelta en löytänyt samaa verta.. :)

• lyyli

no lyylin isä olikin(on?) roinalan casanova, joten ei kai ole ehtinyt joka paikkaan.. ;-)
        onks martta ollu terve?

• martta
        lyyli kirjoitti:

no lyylin isä olikin(on?) roinalan casanova, joten ei kai ole ehtinyt joka paikkaan.. ;-)
        onks martta ollu terve?

pitkästä aikaa.... :) on martta yllättävän terveenä pysyny... kylläkin lievä mäyräkoirahalvaus oli mutta selvittiin siitä lääkkeillä.. :) martan emä on PRA kantaja joten pentujen teko jäi haaveeksi.. oireita martalla ei ole mutta kantaja se aikavarmasti on... :( ei turhaan viitsinyt sairaita pentuja alkaa teettämään... mutta mailaile vaikka... tai jotain... :)

• LuaCeiaAdAstra

En tiedä onko Oppes-kennelin koiria enää jäljellä, koska Seppo Suominen lopetti kasvatustyön jo 2000-luvun alkupuolella (ymmärtääkseni terveydellisistä syistä).

Olen ollut onnekas omistaessani kaksi Oppes koiraa (Oppes ad Astra / Nappi 1988-2001 ja Oppes Lua Ceia / Sylvi 2002-2018). Liekö tuo meidän Sylvi ollut viimeinen lajiaan, kun ehti juuri täyttää 16-vuotta viime keväänä.

Hienoja ja hyväluonteisia koiria ja erityisesti Sylvi oli poikkeuksellisen terve yksilö.

• minelan

Seppo Suominen on kuollut aikoja sitten-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe