onko tällä palstalla ketään joka omistaa kennel oppes:ssa 8.11.1992 syntynyttä karkeakarv.mäykkyä?
mun narttu,(muistaakseni mun nairtun lisäksi niitä syntyi yksi ja 4 urosta) täyttää tänään siis 13v, olisin kiinnostunut kuulemaan, mitä muille veikoille kuuluu ja onko olleet terveinä? mun vanha-neiti on yllättävän hyväkuntoinen, lievä vas.puoleinen halvaus oli pari kk sitten, mutta akupunktiolla selvittiin ja pienellä säikähdyksellä.
kennel oppes!!!
7
1841
Vastaukset
- martta
mulla on karkeakarvainen mäykky nimeltään oppes zazie... syntynyt kylläkin 1996.... mutta oppes ku oppes:) mahtaakohan olla läheistä sukua... mikä on korasi oikea nimi...?
- lyyli
moi!
kiva kuulla että sieltä löytyi sukulainen! :-)
koiran nimi on oppes holsche -saksaa ja tarkoittanee puukenkää..-
mun lyyli syö nyt sydänlääkettä, laajentunut vasemmalta puolelta, yleistähän tuo vaiva on ja lääkärikään ei kuulostanut huolestuneelta, meinas vain että saattaa pärjätä tällä lääkkeellä vielä vuosia.. sukutauluthan on kennellitton rekisterissä, sieltähän näkyis onko löheistäkin sukua meidän mäykkymme!
- martta
tutkin tässä meidän koirien sukupuita ja kyllä ne kaukaista sukua on.. :) martan äidinisänisä (Lamark Ferdinand) on sinun koiran äidinäidinisä... ja martan äidinäidinäiti (lamark wonne) on sinun koiran äidinisänisän sisko :) meneepä vaikeaksi... mutta sukua kuitenki:) samaa verta koirissamme on äidin puolelta, mutta isän puolelta en löytänyt samaa verta.. :)
- lyyli
no lyylin isä olikin(on?) roinalan casanova, joten ei kai ole ehtinyt joka paikkaan.. ;-)
onks martta ollu terve? - martta
lyyli kirjoitti:
no lyylin isä olikin(on?) roinalan casanova, joten ei kai ole ehtinyt joka paikkaan.. ;-)
onks martta ollu terve?pitkästä aikaa.... :) on martta yllättävän terveenä pysyny... kylläkin lievä mäyräkoirahalvaus oli mutta selvittiin siitä lääkkeillä.. :) martan emä on PRA kantaja joten pentujen teko jäi haaveeksi.. oireita martalla ei ole mutta kantaja se aikavarmasti on... :( ei turhaan viitsinyt sairaita pentuja alkaa teettämään... mutta mailaile vaikka... tai jotain... :)
- LuaCeiaAdAstra
En tiedä onko Oppes-kennelin koiria enää jäljellä, koska Seppo Suominen lopetti kasvatustyön jo 2000-luvun alkupuolella (ymmärtääkseni terveydellisistä syistä).
Olen ollut onnekas omistaessani kaksi Oppes koiraa (Oppes ad Astra / Nappi 1988-2001 ja Oppes Lua Ceia / Sylvi 2002-2018). Liekö tuo meidän Sylvi ollut viimeinen lajiaan, kun ehti juuri täyttää 16-vuotta viime keväänä.
Hienoja ja hyväluonteisia koiria ja erityisesti Sylvi oli poikkeuksellisen terve yksilö. - minelan
Seppo Suominen on kuollut aikoja sitten-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie943432Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta23332Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää502353Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten762301Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut832257Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1392078Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt291843HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a364101834Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1161772Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin401595