Isla Margarita

Ninniliina

Olisko joku jo palaillut Finnmatkojen uutuuskohteesta Isla Margaritalta ? Erityisesti kiinnostaa kommentit Hotelli LTI Costa Caribesta.
Matkalle ollaan lähdössä 12.2.2006 perheen (2aik. 2 lasta)kera..Kuinkas sujui 16 tunnin lento? Ruokailut all inclusive -hotellissa?
sekä vinkkejä mahdollisista retkistä..
Tähän asti olen saanut joitain tietoja saaresta ja ko.hotellista TripAdvisorin kautta lähinnä Englantilaisilta vierailta..Olisi mukavaa saada palautetta myös suomalaisilta kävijöiltä.

27

21805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mallu_

      6.11-21.11.05 LTI Costa Caribe!
      Hotelli on syrjässä mutta kulkuyhteydet pelaa, hotellilla on omaa ohjelmaa ja palvelu toimii. Kävelyetäisyydellä ei ole mitään. Ranta aallokkoinen ja paikoittain kivikkoinen.

      Ruokaa riittää vaikka menisi syömään myöhemmin eikä heti kun ruokapaikka aukeaa. Ruokaa saa aamu kuudesta yö kahteen.
      Ruoka melko tavallista, löytyy perunaa, makaronia, spagetti, lihaa, kanaa, kalaa ja vihanneksia. Jälkiruuaksi hedelmiä ja leivoksia.
      Kerran viikossa voi varata paikan italialaiseen tai meksikolaiseen ravintolaan.
      Jokaisella tarjoilijalla on omat pöytänsä. Vakitarjoilijalta jota muistaa joskus pienellä tipillä (2000/1,5€) saa tosi hyvää palvelua.

      Rahaa kannattaa vaihtaa heti lentokentällä sillä hotelleilleilla ei vaihdeta.
      Kurssit vaihtelevat joten ei kannata vaihtaa paljon kerralla.
      Vaihtokurssit vaihtelivat 2300-2500 ja palkkiot 3-8%.
      Playa el Aguan rannalla huonoimmat kurssit ja suurimmat vaihtopalkkiot. Pimeä rahanvaihto mahdollista kurssi 3000, emme suosittele.

      Sambil tavarataloon on LTI:stä kuljetus päivittäin joka pitää varata etukäteen. Sambilissa on hyvä kurssi ja vaihtopalkkio vain 3% mutta muuten kallista sillä paikka on täynnä merkkiliikkeitä. Playa Bolivar aukiolle kun taksilla menette niin löytyy merkkiliikkeitä ja pirattiliikkeitä joista tekee huokeita löytöjä. Taksi Sambilista Bolivar aukiolle 6000 ja takaisin hotellille 20000 bolivaria, takseissa hinnasto mutta varmista ennen matkalle lähtöä. Kun menet ostoksille varsinkin Sambiliin niin passi tai kopio passista (kopio parempi) mukaan sillä haluavat tarkistaa passinumeron. Emme ostaneet kännykkäkorttia vaan soitimme hotellin respasta eikä mielestäni ollut kallista, sähköposti oli kalliimpaa.

      Yhden päivän Canaiman retki maksoi noin 227 euroa ja Los Frailes-purjehdus 67 euroa hengeltä. Canaiman retkeen lisäksi 20000 bolivaria lentokenttä veroa ja kansallispuistomaksua. Canaima ja Delta-Canaima käymisen arvoisia ja snorklaajat ehkä parempi reissu on Los Rogues kuin Los Frailes. Frailes on tosiaan purjehtimista (ei sovi pienille lapsille, koska ei käydä maissa) ja Roguesilla rauhallisemmat snorklauspaikat!!
      Muista retkistä ei ole kokemusta, mutta hyvää palautetta saimme niistä.
      Retkiet joihin mennään lentäen pitää maksaa luottokortilla, raha ei käy!

      Keltakuumerokote kannattaa ottaa vaikka ei pakollinen sillä on maita jotka vaativat, että on rokote jos olet käynyt Venezuelassa, maksaa n.27 euroa.

      Iltaisin ei kannata liikkua kuin ryhmissä sillä tilaisuus tekee varkaan samoin kuin hotellihuoneisiin ei kannata jättää tavaroita houkuttimeksi vaikka siivoojat yleensä tarkistetaan, mutta siivotessa huoneen ovi on auki ja sinne voi livahtaa ulkopuolinen.
      Moskiittoja on jonkunverran ja paikallista offia kannattaa ostaa.

      LTI costa caribessa oli osalla minibaarissa juomia ja ne eivät kuulu hintaan tosin itse joimme niitä eikä niistä veloitettu. Siellä on vesikannu jonka voi täyttää baareissa vedellä niin että juomavettä ei tarvitse ostaa ja voihan siellä täyttä vesipullonsa vedellä tai mehulla.

      Vatsataudeilta vältyttiin ja syötiin aivan kaikkea mutta muista huolehtia käsien puhtaudesta varsinkin rahat ovat aika likaisia.
      Meillä on pikku ongelmia jotka johtuivat ehkä siitä, että olimme ensimmäiset matkalaiset, mutta maassa maan tavalla auttaa eteenpäin.
      Muista muuten että wc-paperit roskiksee eikä pönttöön, jos jotakin korjaattavaa huoneessa niin ole itse paikalla!
      Muutamat olivat tosiaan tasoon pettyneitä mutta itsellä ei valittamista, siisti ja palvelualtis hotelli ja meitähän on moneen lähtöön joten iloisin mielin.

      Kuulin muuten että kaikki menolennot menisivät Portugalin kautta ja paluu Kanadan kautta, menolennolle kannattaa varata välipalaa sillä ruokaa saatiin vasta 10.30 kun lähtö oli 7.00 ja Portugalissa oli yksi baari auki ja jonot sen mukaiset. Hinnatkin olivat melko kohtuuttomat.
      Hyvää lomaa!

      • Kauko

        Huomasitko sukellusliikkeitä? Tai oliko siellä mitään sukellusreissuja? Itse olen menossa maaliskuussa 2viikoksi sinne.


      • Annie

        Heips.
        Me olemme lähdössä 19.2. saarelle, hotelli Las Palmerasiin. Et sattumoisin kuullut kommentteja? :) Miten lento muuten sujui, oliko ihan tuskaista, esim. koneen tilat ja matkan kesto ? Olivatko paikallisten järjestämät retket halvempia kuin Finnmatkoilta varatut ?
        Kiitos etukäteen.


      • facelessmen

        Mainitsit että retket täytyy maksaa luottokortilla, mitenköhän käy jos semmoista ei ole? Jääkö mahtavat retket väliin?


      • kokemusta on
        Annie kirjoitti:

        Heips.
        Me olemme lähdössä 19.2. saarelle, hotelli Las Palmerasiin. Et sattumoisin kuullut kommentteja? :) Miten lento muuten sujui, oliko ihan tuskaista, esim. koneen tilat ja matkan kesto ? Olivatko paikallisten järjestämät retket halvempia kuin Finnmatkoilta varatut ?
        Kiitos etukäteen.

        Niin, siis kokemusta on 757-lennoista, itse Margaritasaarista ei vielä. Olen itse menossa saarelle vuodenvaihteessa.

        Oletko ollut Finnairin 757 -koneessa? Suomeksi sanottuna esimerkiksi jollain Aurinkomatkojen reissussa.

        No, koneen tilat ovat samanlaiset, paitsi jalkatilaa on vähän enemmän. Lennothan lennetään suomalaisen Air Finlandin koneilla.

        Tuohon matkan kestoon ei liene voi kukaan vaikuttaa. On ihan itsestäsi kiinni, miten pärjäät reissussa. Suosittelen matkalukemisen tai -tekemisen hankkimista, jos et pysty nukkumaan koneessa.


      • Julle-
        facelessmen kirjoitti:

        Mainitsit että retket täytyy maksaa luottokortilla, mitenköhän käy jos semmoista ei ole? Jääkö mahtavat retket väliin?

        Käytä paikallisia toimistoja. Varsinkin kun Finnmatkat "hieman" tarkasti retkien hintoja, korotusta jopa yli 100%, niin jo periaatteessa kannattaa boikotoida Finnmatkojen retkiä. Samat retket saa paikallisilta firmoilta, esim Walter´s Tours, http://www.margaritaislandguide.com/walters_tours.htm


      • Ninniliina

        olisin kysellyt että oliko mainitsemasi Canaiman retki Finnmatkojen? Muistatko oliko hinta (227,-)sama myös lapsilta?
        Oliko pimeästä rahanvaihdosta ikäviä kokemuksia..?
        Mitä mieltä auton/jeepin vuokrauksesta, saarta voisi kai kiertää ominpäinkin...?
        Miksi vai kerran viikossa voi all inc.-hotellissa käyttää italialaista/meksikkolaista ravintelia?
        Millaisia softjuomat ja "drikit" hotellialueen baareissa, kuuluivatko kaikki hintaan vai pitikö joistain maksaa erikseen ?
        LTI:ssä on kuulemma yksi "parempi" ja maksullinen
        ilta/viikko bufet -ravintolassa, jossa silloin saa nauttia myös meren elävistä..jos olen oikein ymmärtänyt..Kävittekös siinä?


        Tiedoista kiitollinen !


      • Lumi05

        Hei!

        Finnmatkat oli tänään laskenut kyseisen hotellin luokitusta neljästä kolmeen?? Mitä mieltä olet käyneenä??

        Miten all-inclusive?? Onko todellakin niin, että a'la carte ruokailun käyttö on rajoitettu yhteen kertaan viikossa vai onko niin, että maksamalla pääsee useammin??

        Miten buffet ruoka, oliko maistuvaa?? Juomat myös kuuluivat pakettiin vai veloittivatko erikseen.

        Kuinka pitkä matka hotellista on ns. muihin palveluihin? Itse ainakin haluaisimme käydä esim. ruokailemassa illalla muissakin paikoissa. Oliko taxilla liikkuminen turvallista? Millainen Polamar, onko ostettavaa ja kivoja ruokapaikkoja?

        Olemme tosi kiitollisia tiedoista....vähän sillä mielellä, että peruako koko reissu tai vaihtaa paikkaa..........aina ollaan käyty todella tasokkaissa hotelleissa, enkä haluaisi pettyä....


      • Mallu_
        Lumi05 kirjoitti:

        Hei!

        Finnmatkat oli tänään laskenut kyseisen hotellin luokitusta neljästä kolmeen?? Mitä mieltä olet käyneenä??

        Miten all-inclusive?? Onko todellakin niin, että a'la carte ruokailun käyttö on rajoitettu yhteen kertaan viikossa vai onko niin, että maksamalla pääsee useammin??

        Miten buffet ruoka, oliko maistuvaa?? Juomat myös kuuluivat pakettiin vai veloittivatko erikseen.

        Kuinka pitkä matka hotellista on ns. muihin palveluihin? Itse ainakin haluaisimme käydä esim. ruokailemassa illalla muissakin paikoissa. Oliko taxilla liikkuminen turvallista? Millainen Polamar, onko ostettavaa ja kivoja ruokapaikkoja?

        Olemme tosi kiitollisia tiedoista....vähän sillä mielellä, että peruako koko reissu tai vaihtaa paikkaa..........aina ollaan käyty todella tasokkaissa hotelleissa, enkä haluaisi pettyä....

        Canaiman retki on Finnmatkoilta, mutta kuitenkin kansainvälinen eli opastus on englanniksi. Hinta aikuisilta 236€ ja lapsilta 190€. Kaikki retket ovat kansainvälisiä, paitsi saarikierros.

        Pimeää rahaa tarjoittiin hyvää kurssiin, mutta emme vaihtaneet, koska riskit saada liian vähän/vanhaa/väärää rahaa suuria. Joissain kaupoissa tarjotaan rahanvaihtoa, ehkä kannattaa. Harkitse itse.

        Kaverit vuokrasivat kahdeksi päiväksi Finnmatkojen kautta "umpiauton" - hintaa en tiedä. Ennen vuokraamista he kävivät Finnmatkojen saarrikierros retkellä.
        Ajaminen sujui hyvin kunhan ei pidä kiirettä, väistää sivuun nopeampien tieltä.
        Perille pääseminen kuitenkin vaatii yleensä kiertämistä, tiet usein kaupungeissa yksisuuntaisia. Bensa 4snt litra.

        Meksikolaisen ja italialaisen lisäksi alueella oli "Las Brisas"-pääravintola josta sai noutopöydästä aamiaisen, lounaan ja illallisen. Illallisella on erillaisia teemailtoja.
        Iltalialainen "Don Alfredo" illallisravintolan palveluita saa käyttää kerran viikossa, listalta voi valita 3 ruokalajia - itse emme kokeilleet, koska normaali illallisella oli melkein samoja ruokia.
        Meksikolainen "La Boquita" toimii päivällä lounas ja välipalabaarina. Yöllä sieltä saa yöpalaa - ranskalaisia ja hampurilaisia. Illalla paikak toimii ála carte ravintolana. Fajitakset/buriitot/tortillot kuuluvat hintaan, jos ottaa jotain erikoista pihviä tai kalaa se maksaa erikseen. MUTTA "Las Brisas" pääravintolassa tosipaljon erillaisia kala ja pihvi vaihtoehtoja. "Las Brisas":ssa noutopöydät kannattaa ensin kiertää ja sitten vasta tehdä valinnat, koska vatsa ei vedä kaikkea.
        Pihvipaistajat saattavat olla pääravintolassa myös ulkona terassilla.

        Syy meksikolaisen/italialaisen kerran viikossa käyntiin on luultavasti kyseisten ravintoloiden pienet tilat ja suosio. Meksikolainen on huomattavasti suositumpi.
        Itse mausteisen ruuan ystävänä en pitänyt buffee pöydän antimia kovinkaan mausteisina. Riippui teemasta.

        Luokitus neljästä kolmeen???
        Siisteydessä ei mitään valittamista. Ei voi verrata välttämättä esim. Brasilian luokituksiin, josta eräät ilmeisesti valittivat. Mottoni on maassa maan tavalla. Ei kannata asettaa jonkun toisen maan luokitusten perusteella suuria ennakko odotuksia. Matkailu venetzuelassahan on suomalaisille uutta ja jokainen arvostaa eri asioita.

        Kaikki juomat (vesi, alkoholittomat ja alkoholilliset) kuuluivat hintaan. Softjuomat aivan samoja kuin täällä ja drinkit saattavat olla hieman erillaisia tarjoilijasta riippuen. Jos ei maistu niin tilaa vain uuden. Baareissa coctail-listoja, niitä kannattaa kokeilla. Myös alkoholittomia.

        Taxit ovat mielestäni luotettavia, mutta illalla erikseen syömään lähtemistä kannattaa harkita. Lähin paikka Juan Griego, kannattaa mennä katsomaan auringonlaskua ja nauttimaan vaikka hummeri-illallisesta. Kyseisessä paikassa on kohtalaiset ostosmahdollisuudet päivällä.
        Ostoksille kannattaa mennä Porlamariin, Plaza Bolivar aukion läheisyyteen. Sambil tavaratalo todella iso, mutta hinnat Suomen tasoa. Ruokapaikoista Porlamarissa ei kokemusta.

        Kännykkä ei todellakaan toimi ilman paikallista korttia. Kokeilleiden mielestä kortin hinta puheaikaan nähdä huono. LTI:n internetin maksaa 3USD/15min. Itse soitin hotellin vastaanotosta, puhuin molemmille lapsille kohtalaisen aikaan - hinta oli noin 7000 bolivaria.

        Hotellissa on allaspyyheet, jotka saatte pyyhekortteja vastaan. Pyyheitä saa klo 9-17, pyyheet kannattaa vaihtaa kun siltä tuntuu. Palauttaa ei kannata koska voi olla, että seuraavana aamuna tarvit pyyhettä jo ennen yhdeksää.

        Hotellialueella ohjattua harrastetoimintaa.


      • Mallu_
        Kauko kirjoitti:

        Huomasitko sukellusliikkeitä? Tai oliko siellä mitään sukellusreissuja? Itse olen menossa maaliskuussa 2viikoksi sinne.

        Emme kiinnittäneet asiaan huomiota, koska meille riittää pelkkä sorklaaminen.


      • Mallu_
        kokemusta on kirjoitti:

        Niin, siis kokemusta on 757-lennoista, itse Margaritasaarista ei vielä. Olen itse menossa saarelle vuodenvaihteessa.

        Oletko ollut Finnairin 757 -koneessa? Suomeksi sanottuna esimerkiksi jollain Aurinkomatkojen reissussa.

        No, koneen tilat ovat samanlaiset, paitsi jalkatilaa on vähän enemmän. Lennothan lennetään suomalaisen Air Finlandin koneilla.

        Tuohon matkan kestoon ei liene voi kukaan vaikuttaa. On ihan itsestäsi kiinni, miten pärjäät reissussa. Suosittelen matkalukemisen tai -tekemisen hankkimista, jos et pysty nukkumaan koneessa.

        Kaikki Boing 757- koneet ovat jalkatiloiltaan samanlaisia eli vähänkin pidemmälle ihmiselle tuskaa.
        Air Finlandin koneet ovat Finnairin koneita vanhempia.
        Menomatkalla ensimmäinen ateria 10:30, varaa evästä.
        Koneessa näytetään ykis tai kaksi elokuvaa, kuulokkeista ei kuulu mitään muuta. Ei edes Finnairin-lennoilta tuttuja nauhoitettuja musiikkiohjelmia.

        Kannattaa nousta seisoskelemaan välillä jos ei nuku.

        Paikalliset eivät järjestä mitään retkiä, kaikki kansainvälisiä Finnmatkojen kautta.


      • Lumi05
        Mallu_ kirjoitti:

        Canaiman retki on Finnmatkoilta, mutta kuitenkin kansainvälinen eli opastus on englanniksi. Hinta aikuisilta 236€ ja lapsilta 190€. Kaikki retket ovat kansainvälisiä, paitsi saarikierros.

        Pimeää rahaa tarjoittiin hyvää kurssiin, mutta emme vaihtaneet, koska riskit saada liian vähän/vanhaa/väärää rahaa suuria. Joissain kaupoissa tarjotaan rahanvaihtoa, ehkä kannattaa. Harkitse itse.

        Kaverit vuokrasivat kahdeksi päiväksi Finnmatkojen kautta "umpiauton" - hintaa en tiedä. Ennen vuokraamista he kävivät Finnmatkojen saarrikierros retkellä.
        Ajaminen sujui hyvin kunhan ei pidä kiirettä, väistää sivuun nopeampien tieltä.
        Perille pääseminen kuitenkin vaatii yleensä kiertämistä, tiet usein kaupungeissa yksisuuntaisia. Bensa 4snt litra.

        Meksikolaisen ja italialaisen lisäksi alueella oli "Las Brisas"-pääravintola josta sai noutopöydästä aamiaisen, lounaan ja illallisen. Illallisella on erillaisia teemailtoja.
        Iltalialainen "Don Alfredo" illallisravintolan palveluita saa käyttää kerran viikossa, listalta voi valita 3 ruokalajia - itse emme kokeilleet, koska normaali illallisella oli melkein samoja ruokia.
        Meksikolainen "La Boquita" toimii päivällä lounas ja välipalabaarina. Yöllä sieltä saa yöpalaa - ranskalaisia ja hampurilaisia. Illalla paikak toimii ála carte ravintolana. Fajitakset/buriitot/tortillot kuuluvat hintaan, jos ottaa jotain erikoista pihviä tai kalaa se maksaa erikseen. MUTTA "Las Brisas" pääravintolassa tosipaljon erillaisia kala ja pihvi vaihtoehtoja. "Las Brisas":ssa noutopöydät kannattaa ensin kiertää ja sitten vasta tehdä valinnat, koska vatsa ei vedä kaikkea.
        Pihvipaistajat saattavat olla pääravintolassa myös ulkona terassilla.

        Syy meksikolaisen/italialaisen kerran viikossa käyntiin on luultavasti kyseisten ravintoloiden pienet tilat ja suosio. Meksikolainen on huomattavasti suositumpi.
        Itse mausteisen ruuan ystävänä en pitänyt buffee pöydän antimia kovinkaan mausteisina. Riippui teemasta.

        Luokitus neljästä kolmeen???
        Siisteydessä ei mitään valittamista. Ei voi verrata välttämättä esim. Brasilian luokituksiin, josta eräät ilmeisesti valittivat. Mottoni on maassa maan tavalla. Ei kannata asettaa jonkun toisen maan luokitusten perusteella suuria ennakko odotuksia. Matkailu venetzuelassahan on suomalaisille uutta ja jokainen arvostaa eri asioita.

        Kaikki juomat (vesi, alkoholittomat ja alkoholilliset) kuuluivat hintaan. Softjuomat aivan samoja kuin täällä ja drinkit saattavat olla hieman erillaisia tarjoilijasta riippuen. Jos ei maistu niin tilaa vain uuden. Baareissa coctail-listoja, niitä kannattaa kokeilla. Myös alkoholittomia.

        Taxit ovat mielestäni luotettavia, mutta illalla erikseen syömään lähtemistä kannattaa harkita. Lähin paikka Juan Griego, kannattaa mennä katsomaan auringonlaskua ja nauttimaan vaikka hummeri-illallisesta. Kyseisessä paikassa on kohtalaiset ostosmahdollisuudet päivällä.
        Ostoksille kannattaa mennä Porlamariin, Plaza Bolivar aukion läheisyyteen. Sambil tavaratalo todella iso, mutta hinnat Suomen tasoa. Ruokapaikoista Porlamarissa ei kokemusta.

        Kännykkä ei todellakaan toimi ilman paikallista korttia. Kokeilleiden mielestä kortin hinta puheaikaan nähdä huono. LTI:n internetin maksaa 3USD/15min. Itse soitin hotellin vastaanotosta, puhuin molemmille lapsille kohtalaisen aikaan - hinta oli noin 7000 bolivaria.

        Hotellissa on allaspyyheet, jotka saatte pyyhekortteja vastaan. Pyyheitä saa klo 9-17, pyyheet kannattaa vaihtaa kun siltä tuntuu. Palauttaa ei kannata koska voi olla, että seuraavana aamuna tarvit pyyhettä jo ennen yhdeksää.

        Hotellialueella ohjattua harrastetoimintaa.

        Hei ja kiitokset kattavasta vastauksestasi. Mukavaa Joulun odotusta.


      • Ninniliina
        Mallu_ kirjoitti:

        Canaiman retki on Finnmatkoilta, mutta kuitenkin kansainvälinen eli opastus on englanniksi. Hinta aikuisilta 236€ ja lapsilta 190€. Kaikki retket ovat kansainvälisiä, paitsi saarikierros.

        Pimeää rahaa tarjoittiin hyvää kurssiin, mutta emme vaihtaneet, koska riskit saada liian vähän/vanhaa/väärää rahaa suuria. Joissain kaupoissa tarjotaan rahanvaihtoa, ehkä kannattaa. Harkitse itse.

        Kaverit vuokrasivat kahdeksi päiväksi Finnmatkojen kautta "umpiauton" - hintaa en tiedä. Ennen vuokraamista he kävivät Finnmatkojen saarrikierros retkellä.
        Ajaminen sujui hyvin kunhan ei pidä kiirettä, väistää sivuun nopeampien tieltä.
        Perille pääseminen kuitenkin vaatii yleensä kiertämistä, tiet usein kaupungeissa yksisuuntaisia. Bensa 4snt litra.

        Meksikolaisen ja italialaisen lisäksi alueella oli "Las Brisas"-pääravintola josta sai noutopöydästä aamiaisen, lounaan ja illallisen. Illallisella on erillaisia teemailtoja.
        Iltalialainen "Don Alfredo" illallisravintolan palveluita saa käyttää kerran viikossa, listalta voi valita 3 ruokalajia - itse emme kokeilleet, koska normaali illallisella oli melkein samoja ruokia.
        Meksikolainen "La Boquita" toimii päivällä lounas ja välipalabaarina. Yöllä sieltä saa yöpalaa - ranskalaisia ja hampurilaisia. Illalla paikak toimii ála carte ravintolana. Fajitakset/buriitot/tortillot kuuluvat hintaan, jos ottaa jotain erikoista pihviä tai kalaa se maksaa erikseen. MUTTA "Las Brisas" pääravintolassa tosipaljon erillaisia kala ja pihvi vaihtoehtoja. "Las Brisas":ssa noutopöydät kannattaa ensin kiertää ja sitten vasta tehdä valinnat, koska vatsa ei vedä kaikkea.
        Pihvipaistajat saattavat olla pääravintolassa myös ulkona terassilla.

        Syy meksikolaisen/italialaisen kerran viikossa käyntiin on luultavasti kyseisten ravintoloiden pienet tilat ja suosio. Meksikolainen on huomattavasti suositumpi.
        Itse mausteisen ruuan ystävänä en pitänyt buffee pöydän antimia kovinkaan mausteisina. Riippui teemasta.

        Luokitus neljästä kolmeen???
        Siisteydessä ei mitään valittamista. Ei voi verrata välttämättä esim. Brasilian luokituksiin, josta eräät ilmeisesti valittivat. Mottoni on maassa maan tavalla. Ei kannata asettaa jonkun toisen maan luokitusten perusteella suuria ennakko odotuksia. Matkailu venetzuelassahan on suomalaisille uutta ja jokainen arvostaa eri asioita.

        Kaikki juomat (vesi, alkoholittomat ja alkoholilliset) kuuluivat hintaan. Softjuomat aivan samoja kuin täällä ja drinkit saattavat olla hieman erillaisia tarjoilijasta riippuen. Jos ei maistu niin tilaa vain uuden. Baareissa coctail-listoja, niitä kannattaa kokeilla. Myös alkoholittomia.

        Taxit ovat mielestäni luotettavia, mutta illalla erikseen syömään lähtemistä kannattaa harkita. Lähin paikka Juan Griego, kannattaa mennä katsomaan auringonlaskua ja nauttimaan vaikka hummeri-illallisesta. Kyseisessä paikassa on kohtalaiset ostosmahdollisuudet päivällä.
        Ostoksille kannattaa mennä Porlamariin, Plaza Bolivar aukion läheisyyteen. Sambil tavaratalo todella iso, mutta hinnat Suomen tasoa. Ruokapaikoista Porlamarissa ei kokemusta.

        Kännykkä ei todellakaan toimi ilman paikallista korttia. Kokeilleiden mielestä kortin hinta puheaikaan nähdä huono. LTI:n internetin maksaa 3USD/15min. Itse soitin hotellin vastaanotosta, puhuin molemmille lapsille kohtalaisen aikaan - hinta oli noin 7000 bolivaria.

        Hotellissa on allaspyyheet, jotka saatte pyyhekortteja vastaan. Pyyheitä saa klo 9-17, pyyheet kannattaa vaihtaa kun siltä tuntuu. Palauttaa ei kannata koska voi olla, että seuraavana aamuna tarvit pyyhettä jo ennen yhdeksää.

        Hotellialueella ohjattua harrastetoimintaa.

        palautteestasi.
        Pe kotona odottikin kirje Finnmatkoilta jossa
        annettiin 10 % hinnanalennus tämän LTI Costa cariben "tähtiluokan" alennuksesta johtuen..
        Itse en siitä pane pahakseni ja otan mielelläni vastaan palautuksen esim. retkiin törsättäväksi.
        Hyvää Joulua !


      • tepa
        Mallu_ kirjoitti:

        Kaikki Boing 757- koneet ovat jalkatiloiltaan samanlaisia eli vähänkin pidemmälle ihmiselle tuskaa.
        Air Finlandin koneet ovat Finnairin koneita vanhempia.
        Menomatkalla ensimmäinen ateria 10:30, varaa evästä.
        Koneessa näytetään ykis tai kaksi elokuvaa, kuulokkeista ei kuulu mitään muuta. Ei edes Finnairin-lennoilta tuttuja nauhoitettuja musiikkiohjelmia.

        Kannattaa nousta seisoskelemaan välillä jos ei nuku.

        Paikalliset eivät järjestä mitään retkiä, kaikki kansainvälisiä Finnmatkojen kautta.

        Me kyllä otettiin KAIKKI retkemme paikalliselta Johny-kaverilta rannalta, hinnat oli n 30-40% halvempia kuin Finskin retket; ihan samat kuin Finskin kautta ja kaikki oli niin kuin kaveri lupasi.
        Tämä kaveri puhui erittäin hyvää englantia.
        Löydät hänet rannalta, sellainen Kramerin näköinen kaveri :)
        kysy lisää, jos haluat lisäinfoa!


      • TEPA
        facelessmen kirjoitti:

        Mainitsit että retket täytyy maksaa luottokortilla, mitenköhän käy jos semmoista ei ole? Jääkö mahtavat retket väliin?

        ME MAKSETTIIN MATKAT EUROINA JA DOLLAREINA JA MIELELLÄÄN OTTAVAT MAKSUN EUROINA TAI TAALOINA.


      • TEPA
        Ninniliina kirjoitti:

        olisin kysellyt että oliko mainitsemasi Canaiman retki Finnmatkojen? Muistatko oliko hinta (227,-)sama myös lapsilta?
        Oliko pimeästä rahanvaihdosta ikäviä kokemuksia..?
        Mitä mieltä auton/jeepin vuokrauksesta, saarta voisi kai kiertää ominpäinkin...?
        Miksi vai kerran viikossa voi all inc.-hotellissa käyttää italialaista/meksikkolaista ravintelia?
        Millaisia softjuomat ja "drikit" hotellialueen baareissa, kuuluivatko kaikki hintaan vai pitikö joistain maksaa erikseen ?
        LTI:ssä on kuulemma yksi "parempi" ja maksullinen
        ilta/viikko bufet -ravintolassa, jossa silloin saa nauttia myös meren elävistä..jos olen oikein ymmärtänyt..Kävittekös siinä?


        Tiedoista kiitollinen !

        PIMEÄ RAHANVAIHTO TOIMI HYVIN JA PAREMMALLA KURSSILLA!
        OTIMME JEEPPI-SAFARIN JA SIINÄ TULI KIERRETTYÄ JA NÄHTYÄ KOKO SAARI PÄIVÄN AIKANA.
        HYVÄ KUN EI VUOKRATTU ERIKSEEN AUTOA.
        ALL INCLUSIVE JUOMAT HOTELLISSA; PAIKALLISET OLUET, PAIKALLISET VIINAT (SOKERIRUOKOVIINA,ROMMI, YMS), JOS OTTI JOTAIN TUONTIVIINAA, NIIN NE JOUTUI MAKSAMAAN.
        VIINANMÄÄRÄ PAUKUISSA KAUHISTUTTI, KANNATTAA SANOA ETTÄ VÄHEMMÄN ALKOHOLIA!!! :)


      • TEPA
        Annie kirjoitti:

        Heips.
        Me olemme lähdössä 19.2. saarelle, hotelli Las Palmerasiin. Et sattumoisin kuullut kommentteja? :) Miten lento muuten sujui, oliko ihan tuskaista, esim. koneen tilat ja matkan kesto ? Olivatko paikallisten järjestämät retket halvempia kuin Finnmatkoilta varatut ?
        Kiitos etukäteen.

        IHAN OK HOTELLI KAHDEN TÄHDEN HOTELLIKSI, ISO ALLAS, HUONE SIIVOTTIIN JOKA PVÄ, RUOKA OLI HYVÄÄ, MUTTA 2 VIIKKOA MELKEIN SAMAA RUOKAA RUPESI MAISTUMAAN PUUROLTA!
        SIKSI KÄVIMME MYÖS ULKONA SYÖMÄSSÄ, SUOSITTELEN RANTAKADUN LA ISLA-RAVINTOLAA, SEKÄ COSTA LINDA-HOTELLIN RAVINTOLAA JOKA OLI AVOINNA MYÖS MUILLEKIN KUIN HOTELLIM OMILLE ASIAKKAILLE, ERITTÄIN HYVÄT PIPPURIPIHVIT!
        MOLEMMISSA RAVINTOLOISSA HINTA-LAATUSUHDE HYVÄ!

        LENTO OLI PITKÄ (YHT.16H); OTA PALJON LUKEMISTA TAI MP3-SOITIN MUKAAN! ITSE OLEN AIKA ISO KOKOINEN JA KOHTUULLISESTI KONEESSA MAHTUI ISTUMAAN (PERUS 757).
        ME OTETTIIN RETKEMME PAIKALLISELTA JOHNYLTÄ RANNALTA JA HINNAT OLIVAT N 30-40% HALVEMMAT KUIN FINSKILTÄ, KAVERI PUHUI TOSI HYVÄÄ ENKKUA.
        KYSY JOS HALUAT TIETÄÄ JOTAIN LISÄÄ?


      • Jaana*
        TEPA kirjoitti:

        PIMEÄ RAHANVAIHTO TOIMI HYVIN JA PAREMMALLA KURSSILLA!
        OTIMME JEEPPI-SAFARIN JA SIINÄ TULI KIERRETTYÄ JA NÄHTYÄ KOKO SAARI PÄIVÄN AIKANA.
        HYVÄ KUN EI VUOKRATTU ERIKSEEN AUTOA.
        ALL INCLUSIVE JUOMAT HOTELLISSA; PAIKALLISET OLUET, PAIKALLISET VIINAT (SOKERIRUOKOVIINA,ROMMI, YMS), JOS OTTI JOTAIN TUONTIVIINAA, NIIN NE JOUTUI MAKSAMAAN.
        VIINANMÄÄRÄ PAUKUISSA KAUHISTUTTI, KANNATTAA SANOA ETTÄ VÄHEMMÄN ALKOHOLIA!!! :)

        Uudenvuodenpäivänä olis tarkoitus lähteä, mutta vielä mieltä askarruttaa moni asia kuten hintapolitiikka..Paljonko maksaa esimerkiksi ravintolaillallinen juomineen ravintolassa?Onko siellä ostettavaa,esim. vaatteita, ja paljonko ne maksavat?


      • Suke78
        Kauko kirjoitti:

        Huomasitko sukellusliikkeitä? Tai oliko siellä mitään sukellusreissuja? Itse olen menossa maaliskuussa 2viikoksi sinne.

        ..Eli jos jollain kokemuksia sukeltamisesta siellä, hintatietoa, suositeltavia firmoja jne, vastauksia kaipaillaan!


      • matkaa ja tiedä
        Mallu_ kirjoitti:

        Kaikki Boing 757- koneet ovat jalkatiloiltaan samanlaisia eli vähänkin pidemmälle ihmiselle tuskaa.
        Air Finlandin koneet ovat Finnairin koneita vanhempia.
        Menomatkalla ensimmäinen ateria 10:30, varaa evästä.
        Koneessa näytetään ykis tai kaksi elokuvaa, kuulokkeista ei kuulu mitään muuta. Ei edes Finnairin-lennoilta tuttuja nauhoitettuja musiikkiohjelmia.

        Kannattaa nousta seisoskelemaan välillä jos ei nuku.

        Paikalliset eivät järjestä mitään retkiä, kaikki kansainvälisiä Finnmatkojen kautta.

        Totta kai paikalliset järjestävät retkiä. Mistä ihmeestä kuvittelit, ettei paikallisia matkatoimistoja ole olemassa? Kävelet sellaiseen sisään, niin helpottaa.

        Kuulin, että Hotelli Hiltonin alueella on ainakin yksi matkatoimisto lähellä pääsisäänkäyntiä. Ja totta, hinnat OVAT halvempia.


      • tuhkimo
        tepa kirjoitti:

        Me kyllä otettiin KAIKKI retkemme paikalliselta Johny-kaverilta rannalta, hinnat oli n 30-40% halvempia kuin Finskin retket; ihan samat kuin Finskin kautta ja kaikki oli niin kuin kaveri lupasi.
        Tämä kaveri puhui erittäin hyvää englantia.
        Löydät hänet rannalta, sellainen Kramerin näköinen kaveri :)
        kysy lisää, jos haluat lisäinfoa!

        Me ollaan menossa Isla de Margaritaan 26.2. Katsoin finnmatkojen retkitarjontaa joka oli kyllä laaja mutta hieman kallis.Eli siis paikallisista rantapojilta voi hankkia omia retkiä. Entä taksit, viekö ne mielellään omille kierroksille kuten esim. välimeren maissa?
        Suomea ei tietenkään puhuta siellä, onko se englanti sitten? Kai pärjää vaikka se englannin taito ei niinnhyvä olekaan?
        Entä minkämaalaisia turisteja oli paljon?
        Onko kuinka pieni paikka, tuliko aika pitkäksi?


      • Lillan
        matkaa ja tiedä kirjoitti:

        Totta kai paikalliset järjestävät retkiä. Mistä ihmeestä kuvittelit, ettei paikallisia matkatoimistoja ole olemassa? Kävelet sellaiseen sisään, niin helpottaa.

        Kuulin, että Hotelli Hiltonin alueella on ainakin yksi matkatoimisto lähellä pääsisäänkäyntiä. Ja totta, hinnat OVAT halvempia.

        Ainakin Playa el Aguassa on useita matkatoimistoja jotka järjestävät kansainvälisiä retkiä (englanninkielinen opastus) ja samoja matkoja myivät myös rannalla. Useimmat retket olivat melkein täysin samanlaisia kuin Finnmatkoilla, joka myös ostaa kansainväliset retkensä paikallisilta palveluntarjoajilta ja pistää päälle oman lisänsä. Me varasimme retket aluksi Finnmatkoilta mutta peruimme ne kun huomasimme että säätämme puolet retkien hinnassa kun otamme ne suoraan paikallisilta. Suosittelen muuten ratsastusta joka oli todellinen elämys! Sopii myös ensikertalaisille.


      • Semara
        Lillan kirjoitti:

        Ainakin Playa el Aguassa on useita matkatoimistoja jotka järjestävät kansainvälisiä retkiä (englanninkielinen opastus) ja samoja matkoja myivät myös rannalla. Useimmat retket olivat melkein täysin samanlaisia kuin Finnmatkoilla, joka myös ostaa kansainväliset retkensä paikallisilta palveluntarjoajilta ja pistää päälle oman lisänsä. Me varasimme retket aluksi Finnmatkoilta mutta peruimme ne kun huomasimme että säätämme puolet retkien hinnassa kun otamme ne suoraan paikallisilta. Suosittelen muuten ratsastusta joka oli todellinen elämys! Sopii myös ensikertalaisille.

        Olemme juuri palanneet Isla de Margaritalta. Itse käytimme Finnmatkojen retkiä. Retkien laadussa on eroa. Esimerkiksi Finnmatkojen jeeppisafari tehdään ilmastoiduissa maastoautoissa kun taas rannalta ostetut tehdään rättikattoisessa jeepissä jossa istutaan kolme henkeä vastakkain. Ajaessamme taksilla näimme kerran kuinka turistit työnsi jeeppiä. Jollakin reissulla oli autosta irronnut vauhdissa rengas. Eräs pariskunta joutui aamulla odottelemaan kun yksi auto oli jossain muualla. Pääsivät kyllä matkaan lopulta. Hotellin pihalla kuski joutui käymään konepellin alla ennen kuin matka oli alkanutkaan. Joku kertoi että jeeppisafarin kuski ei ollut puhunut sanaakaan englantia. Eräs pariskunta tilasi Los Roguesille matkan rannalta, pääsi lentokentälle jossa sanottiin että nimeänne ei ole listalla, eivät päässeet sille matkalle. Me ostimme Finnmatkoilta purjehdusretken, patikkaretken ja Canaima-retken. Jeeppisafarin ja porlamarin retket korvasimme paikallisella taksilla. Kuskeja kannattaa jututtaa vähän jotta selviää niiden englanninkielen taito. Taksari joka vei meidät Porlamariin kertoi meille edullisista ruokapaikoista, neuvoi meille manzanillon rannan josta tulikin meidän suosikkimme, siellä pääsi uimaan ja kellumaan mainigeissa. Meille jäi sellainen mielikuva että jos haluaa laadukkaan retken niin se kannattaa ottaa Finnmatkojen kautta.


      • matkaan
        tuhkimo kirjoitti:

        Me ollaan menossa Isla de Margaritaan 26.2. Katsoin finnmatkojen retkitarjontaa joka oli kyllä laaja mutta hieman kallis.Eli siis paikallisista rantapojilta voi hankkia omia retkiä. Entä taksit, viekö ne mielellään omille kierroksille kuten esim. välimeren maissa?
        Suomea ei tietenkään puhuta siellä, onko se englanti sitten? Kai pärjää vaikka se englannin taito ei niinnhyvä olekaan?
        Entä minkämaalaisia turisteja oli paljon?
        Onko kuinka pieni paikka, tuliko aika pitkäksi?

        Hei tuhkimo !

        Millaisella seurueella matkalle lähdette? Olemme lähdössä samalla lennolla ?


      • tuhkimo
        matkaan kirjoitti:

        Hei tuhkimo !

        Millaisella seurueella matkalle lähdette? Olemme lähdössä samalla lennolla ?

        Hei!
        Olemme pariskunta, ikää 27 ja 31.
        Entäs te? Mihin hotelliin menette?
        Millaisia matka odotuksia teillä on?


      • matkaan
        tuhkimo kirjoitti:

        Hei!
        Olemme pariskunta, ikää 27 ja 31.
        Entäs te? Mihin hotelliin menette?
        Millaisia matka odotuksia teillä on?

        Hei !

        Meitä lähtee kuusi henkeä, 4 aikuista (30-37v.) ja kaksi lasta 10 ja 12v.
        Hotellimme on Hesperia playa el Aqua.
        Retkistä olemme suunnitellet; saarikierrosta,jeeppisafaria, vesipuistopäivää ja delfiiniuintia. (paljon toimintaa lasten ehdoilla !)Mahdollisesti snorklausta, jos saan muut mukaan!!??
        Sonera Plazan keskusteluissa on tullut positiivista palautetta paikallisilta ostetuista retkistä. Hintakin on ollut edellusempi kuin Finnmatkojen.
        Onneksi muutenkin annettu palaute on muuttunut positiivisemmaksi, alkuun annettu negatiivinen palaute oli tyrmäävä ja mietimme jo kohteen vaihtamista, mutta onneksi emme vaihtaneet. Lähdemme matkaan avoiminmielin ja kokemuksia hakemaan. Ja kai siellä saa hyvän värinkin kaupanpäälle.Nyt tosin CNN:n säätiedotus lupaa pilvistä ja myrskyä loppuviikoksi, mutta lämmintä 30 astetta. Matkakuume on valtava !!!!!!!!


      • tuhkimo
        matkaan kirjoitti:

        Hei !

        Meitä lähtee kuusi henkeä, 4 aikuista (30-37v.) ja kaksi lasta 10 ja 12v.
        Hotellimme on Hesperia playa el Aqua.
        Retkistä olemme suunnitellet; saarikierrosta,jeeppisafaria, vesipuistopäivää ja delfiiniuintia. (paljon toimintaa lasten ehdoilla !)Mahdollisesti snorklausta, jos saan muut mukaan!!??
        Sonera Plazan keskusteluissa on tullut positiivista palautetta paikallisilta ostetuista retkistä. Hintakin on ollut edellusempi kuin Finnmatkojen.
        Onneksi muutenkin annettu palaute on muuttunut positiivisemmaksi, alkuun annettu negatiivinen palaute oli tyrmäävä ja mietimme jo kohteen vaihtamista, mutta onneksi emme vaihtaneet. Lähdemme matkaan avoiminmielin ja kokemuksia hakemaan. Ja kai siellä saa hyvän värinkin kaupanpäälle.Nyt tosin CNN:n säätiedotus lupaa pilvistä ja myrskyä loppuviikoksi, mutta lämmintä 30 astetta. Matkakuume on valtava !!!!!!!!

        Moi!

        Meidän hotelli on Pueblo Caribe.Se on esitelty finnmatkojen netti sivuilla ja vaikuttaa vähän siltä ettei siellä ole montaa huoneistoa suomalaisille, ei siellä ole moni ollut kun olen koittanut kysellä. Olen käynyt myös lukemassa paljon keskusteluja netissä ja huomasin saman että onneksi palaute on positiivisempaan päin! Me ollaan ajateltu ottaa osa retkistä sieltä paikan päältä. Suunnitelmissa olisi jeeppisafari, saarikierros, ja omin päin La Restingan kansallispuistoon, Juan Griegoon ja Porlamariin. Se vesipuisto myös kiinnostaisi. Ja mahdollisesti snorklaus, sitä ei olla aikasemmin kokeiltu. Ne retket missä lennettiin paikasta toiseen oli kyllä tosi kalliita mutta toisaalta yksi sellainen olisi kiva tehdä sen kerran kun Venezuelaan lähtee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1820
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      235
      1590
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      90
      1504
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      164
      1105
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      916
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      856
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      95
      817
    Aihe