Kuka tekisi

minulle tv-tason

TV-tason jostain kauniista puu materiaalista?

Miellään oulun lähistöltä, mutta käy kauempaakin jos vaan kuljetus onnistuisi.

Itse suunnittelisin tason juuri sellaiseksi kuin sen haluan ja sitten ammattitekijän kanssa 'nuoltaisiin' se yhdessä hyväksi.
En ole puualan asiantuntija, joten ammattilaisella varmasti olisi hyviä niksejä asiaan.

Tarkoitus olis saada taso, joka oli n.20-30cm syvä ja 2 metriä leveä ja siihen pitäisi saada tyylikkäästi 42" tv.

Suunnittelun lopputuloksena tekijälle tulisi täydellinen 3D-malli ja kaikki tarvittavat työpiirustukset mittoineen.

Takaisin haluaisin sitten ammattilaisen tekemän tason ja mahdollisesti korjatut/parannetut piirustukset jos puutteita havaitaan.

13

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppä jo syntyessään

      no en minä ainakaan

    • konepuuseppä

      Sinun kannattaa mennä kansalaisopistoon puutyöpiiriin tekemään itse tv-tasosi. Kun teet yhden työn, teet kohtaa toisenkin ja kivaa on!

    • mmmc

      Kannattaa melkein ottaa yhteyttä sun alueen yksityisiin puusepän liikkeisiin. Otat piirustukset mukaan näytille, sinällään jos haluaa tarkat piirrokset, on kaikki liitokset piirrettävä.
      Jos hinta ei pelota, niin voit muokata vaikka minkälaisen tv-tason, jonka sitten ammattilaiset tekee.

    • puuseppä+

      hmmm... olet oikeilla jäljillä. Täältä voisi juuri sellaista apua löytyä. Minä en ehdi. Esimerkiksi itse olen perfektionisti ja saan aikaan. Olen myös piirtänyt malleja 3D studio maxilla ja sen jälkeen tehnyt puusta kyseisen esineen, mutta monesti kyse on palkkauksesta. Oman paikkakuntasi puusepät varmasti suostuvat, mutta laadun tietää. Kun viet vanhalle parralle jonkun TIETOKONEMASIINAN tekemän kuvan niin ne nauraa kun olet lähtenyt. Sulle annetaan sitte käsiin tuote jossa on ainakin 5 milliä heittoa mitoissa sopivissa kohdissa. Lisäksi oksankoloja, liimapuulevyjen saumoja irvistää, hiomajälki karhea ja ennen kaikkea lakkaus tulisi tehdä automaalaamossa!! Ei siitä muuten tule ikinä kaunista, jos jollain sprayllä ruiskii autotallissa. Kaikki Bilteman 4euron suihkeet voi unohtaa. Eli jos hyvää haluat niin se maksaa satoja euroja. Työtunnit ammattilaisella 60e luokkaa. Ei suomessa kukaan viitsi "ilmaiseksi", harrastukset tehdään itselle. Itse käytän materiaaleina katajaa, luumua ja vaahteraa. Katajaahan ei saisi myydä, mutta vaahterakin on kauniin valkoista. Yksi kirsikkahylly on keittiössä. Itse et kyllä opi hyvää tekemään parissa vuodessa vaan vaatii pidempää fiksailua puun kanssa ja tarkoituksena lienee vain tämä yksi huonekalu?

      Vantaan petikosta, Ikeasta ja askoista ja iskuista voisi löytää sekä kruunukalusteesta.

      • liikkeellä

        Eikö sullakaan pönttö muuta tekemistä ole kun kehua omaa erinomaisuuttasi ja ilmoittaa kysyjälle kyllä mä osaan mutta en mä viitsi.Varmaan oulun kysyjä on nyt mielissään ja sai suuren avun sun naurettavista jorinoistasi.

        Näitä sun kaltaisiasi "ammattilaisia" on maailma täynnä nähty on. velotetaan naurettavia summia ja kun pitäisi töitä tehdä niin aika menee tietokoneella leikkimiseen ja nättien 3d visioiden luomiseen.Sillä aikaa kun olet sitä konettasi näpytellyt niin aito puuseppä on jo väsännyt pitkälle kohdetta.

        Mä rehellisesti suosittelen jotta pysyt vaan siellä konttorissas ja jätät puutyöt ja asiakaspalvelun jollekin itseäsi paremmin siihen soveltuvalle.

        Ps vittu mikä takero.


      • puuseppä+
        liikkeellä kirjoitti:

        Eikö sullakaan pönttö muuta tekemistä ole kun kehua omaa erinomaisuuttasi ja ilmoittaa kysyjälle kyllä mä osaan mutta en mä viitsi.Varmaan oulun kysyjä on nyt mielissään ja sai suuren avun sun naurettavista jorinoistasi.

        Näitä sun kaltaisiasi "ammattilaisia" on maailma täynnä nähty on. velotetaan naurettavia summia ja kun pitäisi töitä tehdä niin aika menee tietokoneella leikkimiseen ja nättien 3d visioiden luomiseen.Sillä aikaa kun olet sitä konettasi näpytellyt niin aito puuseppä on jo väsännyt pitkälle kohdetta.

        Mä rehellisesti suosittelen jotta pysyt vaan siellä konttorissas ja jätät puutyöt ja asiakaspalvelun jollekin itseäsi paremmin siihen soveltuvalle.

        Ps vittu mikä takero.

        Asennoiduit juuri niin kuin kerroin puuseppien asennoituvan. Ei pitkäntähtäimen kykyä asennoitua projektiin. Heitetään eka suunnitelmat roskiin ja aletaan tohinat sen jälkeen täydellä teholla. Eikä haittaa, jos 3-5mm on pituutta liikaa, taikka jos toinen ovi kaapissa on vinossa niin, että näkyy kaukaa. Keskelle ovea voi myös jättää tyylitajuttomasti ruman oksan, koska se kuuluu luontoon ja puu on luonnosta. Saranat/pyörät kaapissa/tasossa on halvalla tavaratalo Piu-Pausta eli väsyvät kolmessa vuodessa.

        Ja mikä parasta, käytetään lastulevyä, koska sitä saa 4euroa neliö ja vedetään siihen joku viilu päälle. Aitoa puusepän työtä näkee harvassa. Ne oli eri miehiä jotka entisaikaan teki kuninkaan palatseihin tuolit jne. Paskoista tuoleista olisi saanut matkan giljotiinille, nykyään tehdään tohinalla ja myydään pois ja on kiire mökille vetää olutta.

        Hintaa pidetään alhaalla, koska raaka-aineet ostetaan halpoina. Pääasia, että ostaja saa vekottimensa. Laatukäsitettä ei ole.


      • mmmc
        puuseppä+ kirjoitti:

        Asennoiduit juuri niin kuin kerroin puuseppien asennoituvan. Ei pitkäntähtäimen kykyä asennoitua projektiin. Heitetään eka suunnitelmat roskiin ja aletaan tohinat sen jälkeen täydellä teholla. Eikä haittaa, jos 3-5mm on pituutta liikaa, taikka jos toinen ovi kaapissa on vinossa niin, että näkyy kaukaa. Keskelle ovea voi myös jättää tyylitajuttomasti ruman oksan, koska se kuuluu luontoon ja puu on luonnosta. Saranat/pyörät kaapissa/tasossa on halvalla tavaratalo Piu-Pausta eli väsyvät kolmessa vuodessa.

        Ja mikä parasta, käytetään lastulevyä, koska sitä saa 4euroa neliö ja vedetään siihen joku viilu päälle. Aitoa puusepän työtä näkee harvassa. Ne oli eri miehiä jotka entisaikaan teki kuninkaan palatseihin tuolit jne. Paskoista tuoleista olisi saanut matkan giljotiinille, nykyään tehdään tohinalla ja myydään pois ja on kiire mökille vetää olutta.

        Hintaa pidetään alhaalla, koska raaka-aineet ostetaan halpoina. Pääasia, että ostaja saa vekottimensa. Laatukäsitettä ei ole.

        sanoa itekkin puuseppänä, että tällä alalla tarvitaan myös lahjoja... Jokainen oppii tekemään ne perus hommat, mutta hienoa jälkeä saa ne jolla on lahjoja siihen hommaan.
        Itse kuulun vissiin tähän lahjattomiin, koska välillä näitä 3-5mm virheitä eteen tulee, joskin pyrin ne aina korjaamaan.
        Tän viestin pointtina oli kertoa, että lahjakkaat on parhaita, "normaali" ei sille tasolle pääse ikinä!


      • puuseppä-

        Eiköhön tuo synny keneltä vaan joka osaa puusepän perustyökoneita käyttää. Huonekaluliikkeiden laatutason pystyy ihan tavallinen harrastajakin useinmiten ylittämään kun viitsii nähdä vähän vaivaa. Pelkästään jyrsimellä pystyy muotoilemaan yksityiskohtia ja saamaan hyvännäköistä jälkeä.

        Yhden huonekalun suunnitteluun ei tarvitse kuin lyijykynän, paperia ja hiukan luovuutta. Ideoita voi etsiä miljoonista alan kuvista. Koivu materiaalina halutulla sopivasti sävytettynä on perusmateriaali, joka riittää pitkälle.

        Se että eri paikkakunnalle saataisiin kaikkien käyttöön puusepän verstaita olisi hyvä keskusteluaihe. Tämä asian sivukommenttina.


      • puuseppä+
        puuseppä- kirjoitti:

        Eiköhön tuo synny keneltä vaan joka osaa puusepän perustyökoneita käyttää. Huonekaluliikkeiden laatutason pystyy ihan tavallinen harrastajakin useinmiten ylittämään kun viitsii nähdä vähän vaivaa. Pelkästään jyrsimellä pystyy muotoilemaan yksityiskohtia ja saamaan hyvännäköistä jälkeä.

        Yhden huonekalun suunnitteluun ei tarvitse kuin lyijykynän, paperia ja hiukan luovuutta. Ideoita voi etsiä miljoonista alan kuvista. Koivu materiaalina halutulla sopivasti sävytettynä on perusmateriaali, joka riittää pitkälle.

        Se että eri paikkakunnalle saataisiin kaikkien käyttöön puusepän verstaita olisi hyvä keskusteluaihe. Tämä asian sivukommenttina.

        Puhuit aika paljon asiaa. Kuitenkin aloittelija menee helposti metsään valitessaan koneita ja vaikka jyrsimen teriä kuten yllä eri keskustelussa käy esille. Pitäisi ottaa se kallis. Tason hinnaksi tulee helposti koneiden hinta. Koivu on hyvää ja helppoa. Aikaa kun käyttää, moni saa hyvää jälkeä, jos ei hosuta ja hyväksytään runsas "ajanhukka".


      • Markus.U
        puuseppä+ kirjoitti:

        Puhuit aika paljon asiaa. Kuitenkin aloittelija menee helposti metsään valitessaan koneita ja vaikka jyrsimen teriä kuten yllä eri keskustelussa käy esille. Pitäisi ottaa se kallis. Tason hinnaksi tulee helposti koneiden hinta. Koivu on hyvää ja helppoa. Aikaa kun käyttää, moni saa hyvää jälkeä, jos ei hosuta ja hyväksytään runsas "ajanhukka".

        Voisin tehdä tuon kahvipalkalla jos asuisin lähempänä. Postittaa en viitsi.
        Teen muutenkin tuttaville ja kavereille ja vaikka en tuntisikaan, ilmaiseksi kaikenlaista kunhan hommaavat puun itse.
        Se on harrastukseni.


      • asiasisältöä
        puuseppä+ kirjoitti:

        Asennoiduit juuri niin kuin kerroin puuseppien asennoituvan. Ei pitkäntähtäimen kykyä asennoitua projektiin. Heitetään eka suunnitelmat roskiin ja aletaan tohinat sen jälkeen täydellä teholla. Eikä haittaa, jos 3-5mm on pituutta liikaa, taikka jos toinen ovi kaapissa on vinossa niin, että näkyy kaukaa. Keskelle ovea voi myös jättää tyylitajuttomasti ruman oksan, koska se kuuluu luontoon ja puu on luonnosta. Saranat/pyörät kaapissa/tasossa on halvalla tavaratalo Piu-Pausta eli väsyvät kolmessa vuodessa.

        Ja mikä parasta, käytetään lastulevyä, koska sitä saa 4euroa neliö ja vedetään siihen joku viilu päälle. Aitoa puusepän työtä näkee harvassa. Ne oli eri miehiä jotka entisaikaan teki kuninkaan palatseihin tuolit jne. Paskoista tuoleista olisi saanut matkan giljotiinille, nykyään tehdään tohinalla ja myydään pois ja on kiire mökille vetää olutta.

        Hintaa pidetään alhaalla, koska raaka-aineet ostetaan halpoina. Pääasia, että ostaja saa vekottimensa. Laatukäsitettä ei ole.

        Aitoon ammattitaitoon kuuluu myös varsinaisen ammattiosaamisen lisäksi ihmisten kunnioittaminen heidän toiveidensa kuunteleminen ja yleinen huomioon ottaminen.
        Itsensä jalustalle laittaminen ei kuulu aitoon ammatti etiikkaan vaikka monet varsinkin vanhemmat miehet niin mielellään ajattelevat.

        En tiedä olenko ammattilainen mutta töitäni on näytillä yleisissä tiloissa ympäri suomen ja jonkin verran euroopassa.Urani huippukohta oli kun yksi työ meni silloiselle tasavallan presidentille.
        En silti käy täällä enkä muualla retostelemalla omalla erinomaisuudellani.

        Olen jo sen verran tehnyt puutöitä,että tiedän ettei sitä kannata taivaisiin saakka romantisoida puutöitä tekee kuka vaan jota asia kiinnostaa ja jolla nyt yleensä on edellytyksiä käsillä tekemiseen.Tiedot ja taidot karttuu kokemuksella.
        ei kuvia piirtämällä tai tietokoneilla leikkimällä.

        Haikailit tuossa laadun perään,mitä se on? Todelliset laatu teokset siis ehkä taide on aina käsityötä ei cnc-tuotoksia.Taiteen arvokkaaksi tekee nimenomaan käsityö ja käsityöhön kuuluu pikkuvirheet.Ne on just sitä joka tekee eron massatuotteelle ja uniikille.
        Paasasit tuossa milleistä ja oksista.Sanos poika missä kasvaa puuta jossa ei ole oksia?Entäs ne millit niillä ei ole merkitystä muussa kuin työkonekuvissa joita liikaa katsomalla käytäntö unohtuu.Millin parin heitot on helppo jemmata niin ettei kukaan niitä näe valmiissa tuotteessa.
        Juuri tämä on myös erittäin suuri osa todellista ammattitaitoa mitä ilmeisesti et ole vielä omaksunut.Eli siis kohdalle osuvien pikku ja joskus isompien virheiden loihtiminen pois silmistä.
        Ei ole mitään järkeä alkaa tekemään mitään jos perusajatus on täydellisyys kaikissa työvaiheissa se on mahdottomuus.


    • tekee

      muistaakseni oli oulunseudulta, puuseppä Ranka tms. (googleta)

    • Anonyymi

      TV-tason tekemiseen ei todellakaan tarvi 3D:tä. Oikeastaan se vaan mutkistaa ja hankaloittaa asiaa. ei siihen tarvi muuta piirtää, kuin kuula-, geeli- tai lyijykynällä ruutupaperille piirretyt kuvat, jossa on tiedot mitoista. Samalla tulee selvitä myös liitostavoista.
      Tietysti voit, jos haluat, tehdä kuvat vaikka 3Danimointina, mitta ei se lopputulosta yhtään paranna. Aikaa ja rahaa vain palaa enenmän. Kokenut huonekalunikkari ei siihen kummoisia piirustuksia tarvi.
      Jos haluat puun kauneuden esille, pintakäsittely ei saa peittää ulkonäköä. Huonekalulakka, jopa venelakka ovat tarkoitukseen hyviä ja antavat kestävän ja helposti hoidettavan pinnan. Molemmissa on eri kiiltoasteita valittavana. Jotkut puulajit eivät sovi lakattaviksi, vaan ne on öljyttävä.
      Kauniit puulajit ovat useimmiten tuontitavaraa, vaikka sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä. Puumateriaali kirjoitetaan yhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe