Eli nyt löytyi kiva asunto mutta mutta, nyt kaivattaisiin apua!
Eli kaariaukot, ah nuo niin ihanat 90-luvun kaaret, noh, ei kai niissä mitään sen kummempaa vikaa ole mutta kaipaisin neuvoja miten niitä hieman "kaunistelisin" tai korostaisin tms. en nyt osaa selittää mitä ajan takaa, mutta joskus olen nähnyt kuinka joku oli laittanut listat näiden kaarien ympärille, no se ei minun tarkoitukseni vaan ottaisin mielelläni joitain muita vinkkejä miten niitä kaariaukkoja saisi hieman "laiteltua" hmmmm nätimmiksi.
Oli sen verran sekavaa höponää, että toivottavasti edes joku mielessään suomensi ja saisin kivoja vinkkejä :)
KAARIAUKOT
16
2919
Vastaukset
- käsityksen
että taitaisi olla parasta muuttaa kaaren säteeksi ääretön (=suora aukko) ;)
- tirlittan
ihanaa on, kun ne KARSEAT kaariholvi-oviaukot ovat poissa! Tehkää ihmeessä niistä suorakaiteen muotoiset; jollei sitten asuntonne ole jossain kaupungin keskustassa arvokiinteistössä, johon EHKÄ kaariovet sopivat..
- chacun à son goût
tirlittan kirjoitti:
ihanaa on, kun ne KARSEAT kaariholvi-oviaukot ovat poissa! Tehkää ihmeessä niistä suorakaiteen muotoiset; jollei sitten asuntonne ole jossain kaupungin keskustassa arvokiinteistössä, johon EHKÄ kaariovet sopivat..
Se, sopiiko kaari keskustan arvokiinteistön asuntoon, riippuu minusta aukon leveydestä ja kaarevuuden asteesta. Minusta loivemmat kaaret sopivat, varsinkin jos ne varustetaan vaikkapa arkkitehtoonisilla pilariaiheilla tai muuten viimeistellään, ja käyvät kyllä modernimpaankin asuntoon, johon haetaan klassista tyyliä tai wow-elementtiä.
Yleensä ihmisille tulee kaariaukoista mieleen se suomalainen peruskaari, joka tuo mieleen Andalusian tai Meksikon. En menisi niitäkään suoralta kädeltä karseiksi tuomitsemaan, jos asukkaalla on rohkea ja eklektinen tyyli eikä tavoittele standardimodernia lookia.
- ...vai oma?
Jos on oma, niin kaaret Espanjaan ja äkkiä, mutta jos asunto on vuokrasellainen, niin jotain muuta tarttis keksiä. Jos korkeus sen sallii, niin kaariosuuden voisi vaikka peittää jotenkin. Verhot? Valkoinen pleksi? Tai sitten niin, että mitä ei voi peittaa, sitä kannattaa korostaa: vetäkää sen aukon sisäreunaan joku oikein tuju ja tajunnan räjäyttävä tapetti. Sen voi helposti liotaa pois aikanaa ja vaihtaa tyyliä. Ainakin aukon kitch-tyyli saisi huipennuksensa. Jos sisustusmaku vetää yhtään Marokkoon tai itämaille, niin helmiverhoa vielä!
- olikin
että kaaret pois kokonaan, mutta ajattelinkin näin hätävaraksi, pikaratkaisuksi pitäisi keksiä jotain.
Tapettijuttu oli hyvä, sitä on pakkokokeilla näin aluksi.
Todennäköisesti, niin pian kuin budjetti sallii alkaa remontoimaan, niin kaaret "suoristetaan". Onkos muuten siihen hyviä vinkkejä teiltä ketä sen teitte?
- juu
Hei, eilen tein olohuoneen-eteisen väliselle
kaarelle seuraavan jutun. Olohuoneen puolella
tuo kaari on siis seinän oikeassa laidassa (huoneen kulmassa), joten maalasin tuon kaaren vasemmalle puolelle jäävän olohuoneen seinän osan (n.3,5) tehosteseinäksi (ei koko seinä vaan valkoinen 5 cm "nauha" tehostevärin joka reunalla) terracottalla ja kaaren kohta (n1,2m.) jäi valkoiseksi (muu olohuonen on valkoinen myös). Tämä muutti kaaren fiilistä melkoisesti. En tiedä vielä onko tuo hyvä vai huono juttu kun siitä on vasta 12 tuntia!
Mutta luulen että toimii kuitenkin. - kaarta
Meilläkin on entisen omistajan jäljiltä. Enpä moisia laittaisi, mutta ei nuo mua haittaakaan.
- kaaret
Olivat muodissa 10-vuotta sitten.Ei muuta kuin "nurin".
- NiceMouse
ja pehmensin kultaköynöksellä. Mulla oli käytössä korkeahko, vanhanaikainen kukkateline, johon ruukun laitoin, eikä vienyt paljon tilaa siinä seinän vieressä.
- Hjjub
NiceMouse kirjoitti:
ja pehmensin kultaköynöksellä. Mulla oli käytössä korkeahko, vanhanaikainen kukkateline, johon ruukun laitoin, eikä vienyt paljon tilaa siinä seinän vieressä.
Keskustelu on vanha, mutta minusta juuri nuo kaaret ovat aitoa espanjalaista sisustusta. Onneksi ostamassamme asunnossa ei ole pilattu niitä remontilla.
- muodin oikut
Hjjub kirjoitti:
Keskustelu on vanha, mutta minusta juuri nuo kaaret ovat aitoa espanjalaista sisustusta. Onneksi ostamassamme asunnossa ei ole pilattu niitä remontilla.
Yleensä suomalaisessa kodissa, joihin noita kaaria laitettiin, ei ole yhtään mitään espanjalaistyylistä, ellei sitten espanjalaistyylisenä pidetä liian isoja ja "muodokkaita" sohvakalustoja ja matkamuistoja muuten turhassa hyllystössä.
Yhteen aikaan kaaret olivat muotia ulkonakin, seinät yleensä valkoista lohkottua tiiltä.
Minua eivät kaaret häiritse, vaan se, että ne eivät ole osa kokonaisuutta. Ne vain ovat, vähän kuin vanhan maalaistalon pihapiiriin värkätty tiiliskivinen laajennus. On ollut muka hienoa, ja muodissa. Kokonaisuuden hallinta onkin ihan jo eri asia.
Mutta odottakaapa vain, jonkin ajan kuluttua sisustusohjelmien tyyligurut nyrpistelevät nokkaansa mudan ja harmaan värisille seinille, joilla nyt niin innokkaasti raikastavat "tunkkaisia" koteja.
- la isla bonita...
Ne "espanja/meksiko" -kaarioviaukot 80-90-luvuilta tuskin lujaa tekoa ovat, joten niiden poistaminen ei ole iso asia. Leka kouraan! Ymmärtääkseni ne ajan muodin mukaan joihinkin paikkoihin värkättiin kohtiin, joissa muuten ei olisi muuta kuin suora aukko lattiasta kattoon, mikä sopii nykymakuun.
Vanha keskustelu, mutta ehkä monille yhä ajankohtainen. - kaarikaarinennne
Minulla on kaari eteisen ja olohuoneen välissä, edellinen asukas taisi tykätä espanjalaisesta tyylistä, kun koko asunto oli kuin joku hacienda. Halusin ehdottomasti eron kaaresta, mutta kun olin saanut revittyä tunkkaiset tapetit ja tummat kattopaneloinnit pois ja maalattua asunnon muutaman kerran valkoisella alkoi kaari näyttää ihan kivalta. Se on nyt kolmen värin risteyskohdassa. Eteinen on vaaleankeltainen, itse kaarioviseinä paperinvalkoinen ja poikkiseinä vaalean siniharmaa. Luulempa, että huone näyttäisi pienemmältä jos tuon kaaren ottaisi pois.
- hhhh7
Koirankoppifiilis!
- kaari ja helmiverhot
Minullakin on kaari eteisen ja olohuoneen välissä ja ihastuin asuntoon aikoinaan nimenomaan tuon kaariaukon takia! Lisäksi aukossa on helmiverhot. Miksi aina pitäisi olla suoraa linjaa ja vitivalkoista? Itse pidän enemmän sävyistä ja mielenkiintoisista muodoista.
- Gran Canaria Fani ??
Kaariaukot ovat 80 luvun pelleilyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793