Kertokaa porvoon päiväkodeista!Ei perhepäivähoito paikoista,eikä yksityisistä.
Mikä hyvää ja huonoa.Aika viedä lapsi hoitoon...
Kaikenlaisia juttuja kuulee, mihin ei kannata viedä jne..eli antakaa tulla mielipiteitä!!
PÄIVÄKODIT!
54
5795
Vastaukset
- Porgaman.
Päiväkodin lapset ovat pihalla taas...
Jos lapsi on aika viedä hoitoon niin kannattaa ottaa yhteys porvoon sosiaaliviranomaisiin jotka ehkä järjestävät lapsellesi paikan jossain hyvässä psykiatrisessa laitoksessa. Avohoito on usein todettu jopa paremmaksi vaihtoehdoksi kuin lapsen sulkeminen mielisairaalaan pitkäksikin aikaa. Avohoitoa ei tietysti voi suositella jos lapsesi kärsii masennuksesta ja on taipuvainen aiheuttamaan itselleen tai läheisilleen vahinkoa. Toivottavasti lapsellesi saadaan oikealääkitys ja hoitomuoto pikapuolin.
Jaksamista sinulle lapsesi ongelmien kanssa ja hyvää tulevaa vuotta. Kaikki varmasti kääntyy parempaan suuntaan. Olen itsekin lapsena kärsinyt mielenterveydellisistä ongelmista ja olen nyt 12 vuoden sairaalahoidon jälkeen päässyt jo avohoitoon. Kesti aikansa löytää oikeat lääkeet koska joudun syömään useita eri valmisteita ja niissä usein on pahojakin sivuvaikutuksia. Mutta nyt kaikki näyttää hyvältä.
Hyvää joulua.- nimen täytyy olla pitempi
...pääsit vain 12 vuoden avohoidolla, minulla meni 13 vuotta, ja siihen vielä yksi erillinen 8kk suljetulla, ja ei se ihan siihenkään se terapia loppunut, pitänyt ottaa muutamia avohoito jaksoa terapiaksi. Lääkkeet on tosin ollut muita kuin kemiallisa.
- Porgaman
nimen täytyy olla pitempi kirjoitti:
...pääsit vain 12 vuoden avohoidolla, minulla meni 13 vuotta, ja siihen vielä yksi erillinen 8kk suljetulla, ja ei se ihan siihenkään se terapia loppunut, pitänyt ottaa muutamia avohoito jaksoa terapiaksi. Lääkkeet on tosin ollut muita kuin kemiallisa.
Et ilmeisesti ole vieläkään löytänyt oikeita lääkkeitä koska et kykene keskittymään niin paljoa että ymmärtäisit lukemasi tekstin. Kokeile vaihtaa ne siniset punaisiin ja jätä valkoiset kokonaan pois. Tuplaa oranssien määrä ja ota vain puoli annosta keltaisia. Luulisin että auttaa.
- DfD
Porgaman kirjoitti:
Et ilmeisesti ole vieläkään löytänyt oikeita lääkkeitä koska et kykene keskittymään niin paljoa että ymmärtäisit lukemasi tekstin. Kokeile vaihtaa ne siniset punaisiin ja jätä valkoiset kokonaan pois. Tuplaa oranssien määrä ja ota vain puoli annosta keltaisia. Luulisin että auttaa.
kannattaa varoa sillä ne keltaiset on ulostuslääkkeitä, mutta toi vihreä ja liila yhdistelmä toimii kun ottaa tarpeeksi...
- nimen täytyy olla pitempi
Porgaman kirjoitti:
Jos et viestiäni tajunnut, veikkaan että sinun kannattaisi niitä lääkkeitä lisää nappaa tai tulee suljettu osasto.
- Työssäkäyvä
Minulla olleet lapset kahdessa eri päiväkodissa, eikä mitään pahaa sanottavaa!
Arvelen, että niin pahoja tilanteita kuin esim. pääkaupunkiseudulta kuulee ei Porvoossa ole.- tarhantäti
itselläni kokemusta niin hoitajana kuin äitinä muutamista päiväkodista. ainakin omani hyvää hoitoa saanut satumäen päiväkodissa ja myös voin suositella puistopäiväkotia ja pappilanmäen päiväkotia
- äiti
tarhantäti kirjoitti:
itselläni kokemusta niin hoitajana kuin äitinä muutamista päiväkodista. ainakin omani hyvää hoitoa saanut satumäen päiväkodissa ja myös voin suositella puistopäiväkotia ja pappilanmäen päiväkotia
kiitos!Tulihan niitä asiallisiakin vastauksia.
äiti kirjoitti:
kiitos!Tulihan niitä asiallisiakin vastauksia.
Itselläni oli lapset aikanaan eestinmäenpäiväkodissa ja todella hyvää hoitoa
lapset saaneet!!Mukavat muistot jäi ja lapsista tullut tasapainoisia ja iloisia nuoria.
Omasta mielestä päiväkoti hyvä vaihtoehto lapset saa oman ikäistä seuraa ja toimintaa ja virikkeitä!!
- *jossu*
MÄNTYKUMMUNPÄIVÄKODISSA pidetään lapsista hyvää huolta, ruoka on hyvää ja virikkeitä on paljon. Lapset mm. vierailevat lähellä olevassa kirjastossa ym.
Päiväkodin piha on viihtyisä, talvisin siellä on mm. liukumäki.
Hoitajat ovat myös mukavia ja ammattitaitoisia.
Mielestäni varteen otettava vaihtoehto!- mamma..
Piha viihtyisä?Lapset laskevat jäämäkeä talvella,eikä pihaa hiekoiteta.Enkä muutenkaan pitänyt paikasta!
- mieltä
Piha viihtyisä???En kyllä kanssasi samaa mieltä.
Ihmettelen,kuinka hoitajat näkevät lasten perään näin talvi pimeällä,kun lapset leikkivät niiden puiden alla.Hoitajat eivät varmasti näe mitä lapset touhuavat siellä.Tähän asiaan olen kiinnittänyt huomion.
Joskus mäntykummusta on karannut kaksi pientä lasta. - ................
Tiukkaa sakkia!
- äippä
Olen asiasta todella erimieltä. vein lapseni muualle, lapsen täytyy viihtyä itsekkin hoitopaikassa, eikä pieniä lapsia voi pakottaa mihinkään mihin ei vielä pysty. Järkyttävä paikka
- kertoisitko lisää?
äippä kirjoitti:
Olen asiasta todella erimieltä. vein lapseni muualle, lapsen täytyy viihtyä itsekkin hoitopaikassa, eikä pieniä lapsia voi pakottaa mihinkään mihin ei vielä pysty. Järkyttävä paikka
Hei!Haluatko kertoa asiasta tarkemmin.Mietityttää nimittäin tuo mäntykumpu tietyistä syistä...
- vw4racing
ilman muuta kyselisin sinuna hoitopaikkaa tuolta kuperkeikasta kevätkummusta jos haluat lapsellesi yksilöllistä hoitoa lapsen tarpeiden mukaan . he tekevät muutakin kun pyörivät 4 seinän sisällä.
- äippä
Olen kuullut pelkkää huonoa kuperkeikan päiväkodista ja luotettavalta ihmiseltä ettei ole mitään huhupuhetta...
Siellä kyllä hommaillaan paljon ja ulkoillaan että sitten lapset on hoitopäivän jälkeen aivan uupuneita, onko sekään ihan oikein?????
Ja siellä ei syliä tarjota!!!!!!!!!!!!!!!
Syli on pienelle lapselle erittäin tärkeää!!!!!!!!
Et näin... - vw4racing
äippä kirjoitti:
Olen kuullut pelkkää huonoa kuperkeikan päiväkodista ja luotettavalta ihmiseltä ettei ole mitään huhupuhetta...
Siellä kyllä hommaillaan paljon ja ulkoillaan että sitten lapset on hoitopäivän jälkeen aivan uupuneita, onko sekään ihan oikein?????
Et näin...joo mäkin on kuullut et loviisan s-marketissa on tuoretta salaattia (ei ollut). Minun lapseni on kuperkeikassa ja olen ollut erittäin tyytyväinen ja samoin lapseni ku saa touhuta päivän aikana ulkona , sisällä milloin missäkin. Sitten on kiva tulla iskän syliin illalla kun on väsy tullut päivän leikeistä - on iskälläkin kivaa ja rauhallista illalla. (helpompi leikkiä ikätovereitten kannsa)
- sampo
vw4racing kirjoitti:
joo mäkin on kuullut et loviisan s-marketissa on tuoretta salaattia (ei ollut). Minun lapseni on kuperkeikassa ja olen ollut erittäin tyytyväinen ja samoin lapseni ku saa touhuta päivän aikana ulkona , sisällä milloin missäkin. Sitten on kiva tulla iskän syliin illalla kun on väsy tullut päivän leikeistä - on iskälläkin kivaa ja rauhallista illalla. (helpompi leikkiä ikätovereitten kannsa)
Kaksi lastani on ollut Kuperkeikassa ja minulla on enimmäkseen hyvää sanottavaa paikasta. Verrattuna tavanomaiseen päiväkotiin (joita on muuttojen takia tullut kokeiltua kolmeakin) on Kuperkeikka ollut mielenkiintoinen tuttavuus: paikassa ei ole ryhmiä = siskokset ovat saaneet olla toistensa kanssa koko ajan. Varsinkin alussa se oli erittäin hyvä asia. Ryhmättömyys tuntui alussa niihin tottuneelle oudolta, mutta nyt jo ihmetyttää mihin niitä ryhmiä edes tarvitaan, kun homma voi toimia tälläkin tavoin upeasti. Luontoreissut Havulinnaan ovat upea vaihtoehto, ja korostan sanaa vaihtoehto. Ei ole pakollista. Henkilökunta vaikuttaa asialleen omistautuneelta ja lämminhenkiseltä. Toki tässä Kuperkeikan yhteisöpedagogiikkaan perustuvassa mallissa on omat vaaransakin, koska ryhmiä eli ns. korvamerkittyjä lapsia ei ole: lapsi saattaa huutaa "aikuista" nenä räkää valuen. Suosittelen paikkaa kuitenkin hyvin lämpimästi, hyviä kokemuksia!
- ei sovi meille!
Kuperkeikan hoitajat eivät katso lasten perään tarpeeksi!Lapset saavat tehdä mitä haluavat!Näinkö lapsia kasvatetaan???Ikinä en veisi lapsiani siihen paikkaan!
- vw4racing
ei sovi meille! kirjoitti:
Kuperkeikan hoitajat eivät katso lasten perään tarpeeksi!Lapset saavat tehdä mitä haluavat!Näinkö lapsia kasvatetaan???Ikinä en veisi lapsiani siihen paikkaan!
no mutta jokainen vie lapsensa sinne mistä itse tuntee saavansa parasta päivähoitoa lapsillensa tai säilön siksi aikaa kun on itse töissä.keskusteluhan alkoi siitä että joku kyseli mahdollisia hoitopaikkoja - tarkoitus ei ole tuomita ketään tai mitään yritystä.
- Harvis
sampo kirjoitti:
Kaksi lastani on ollut Kuperkeikassa ja minulla on enimmäkseen hyvää sanottavaa paikasta. Verrattuna tavanomaiseen päiväkotiin (joita on muuttojen takia tullut kokeiltua kolmeakin) on Kuperkeikka ollut mielenkiintoinen tuttavuus: paikassa ei ole ryhmiä = siskokset ovat saaneet olla toistensa kanssa koko ajan. Varsinkin alussa se oli erittäin hyvä asia. Ryhmättömyys tuntui alussa niihin tottuneelle oudolta, mutta nyt jo ihmetyttää mihin niitä ryhmiä edes tarvitaan, kun homma voi toimia tälläkin tavoin upeasti. Luontoreissut Havulinnaan ovat upea vaihtoehto, ja korostan sanaa vaihtoehto. Ei ole pakollista. Henkilökunta vaikuttaa asialleen omistautuneelta ja lämminhenkiseltä. Toki tässä Kuperkeikan yhteisöpedagogiikkaan perustuvassa mallissa on omat vaaransakin, koska ryhmiä eli ns. korvamerkittyjä lapsia ei ole: lapsi saattaa huutaa "aikuista" nenä räkää valuen. Suosittelen paikkaa kuitenkin hyvin lämpimästi, hyviä kokemuksia!
Itselläni myös kaksi lasta ja molemmat ovat Kupperissa ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Alkuun tilanne tuntui oudolta kun aikasempi tarha kokemus oli vaan Pappilanmäki..Mutta kuten sanotaan, hiljaa hyvä tulee.
Tietysti sitä välillä tulee ajatelleeksi, että ei tuo ole meidän lasten paikka, mutta loppujen lopuksi se on paras tarha koskaan!
Mielestäni on hyvä että lasta ei pakoteta toimimaan muiden mukana, on valinnan vapaus.Kun taas esim. Pappilanmäellä, jos tarhatäti päättää että tänään kaikki piirtää, niin sitten piirretään vaikka ei yhtään haluaisi, Kupperissa sen sijaan voi lapsi mennä ulos, askartelemaan, leikkimään...Ketään ei pakoteta tekemään mitään väkisin!
Luin myös aikasemmin tekstiä siitä että siellä ei muka seurata lapsia tai vastaavaa...Kuitenkin, oli kyseessä mikä paikka tahansa, tässä tarkoitan tarhaa, tai vaikka koti, ei silmät seuraa lasta 24 tuntia..Kolhuja ja nahistelua tulee ja itkuilta ei vältytä.
On ollut tilanteita jossa toinen lapsistani on tarhapäivän päätteeksi ollut naama ruvella, mutta kukaan ei ole nähnyt mitään..se tietty sapettaa, mutta ei voi pitää itsestään selvyytenä sitä että täti seisoo kokoajan vieressä musta vihko kädessä ja merkkaa mitä tapahtuu.Ainakin meidän lapsiamme kolhut ovat opettaneet ja opettavat jatkossakin.
On ihanaa, että on paikka lapsille jossa ei kaavoihin ole kangistuttu!Joka päivä jotain uutta =)
Ja kuten sampo sanoi, Havulinna on loistava paikka!Ensi torstaina talvi-juhlaan:)
Vanhempi lapseni odottaa aina innolla Havis-viikkoaan ja tursuaa intoa kun kotiin pääsee kertomaan isille mitä on tehty päivän aikana.
Liekkö tässä tekstissä nyt sitten mitään päätä tai häntää, mutta kantani Kuperkeikkaa kohtaan on varmaan tullut selväksi.
Kaupunkien päiväkodit vois mun mielestä ottaa esimerkkiä tästä paikasta ja lopettaa kaavojen mukaan menettelyt ja antaa lapselle tilaa kasvaa ja kokeilla!
Piste. - äiti
Olemme, kaksi lasta ja heidän kauttaan koko perhe, viihtyneet Kuperkeikassa. Lapset ovat innostuneita ja haluavat kertoa päivän tapahtumia. Heidän on annettu edetä omassa tahdissaan muihin tutustumisessa ja ryhmiin menemisessä. Minulle on tullut sellainen olo, että lasta yritetään kuunnella sellaisena kuin hän on ja tukea häntä omana itsenään. En ole kuullut lasten vertailua, jota joskus kuulee enemmän kuin haluaisi. Minulle tämä lapsen kuuntelemisen halu on tärkeä myönteinen asia hoitopaikassa.
Näen päivittäin lasten sylissä pitämistä ja riitoihin puuttumista vain viedessäni ja hakiessani omiani, joten en voi olla samaa mieltä siitä että niitä ei kuperkeikassa toteutettaisi, niin kuin joku viestissään väitti.
Meidän lapset ovat välillä kyllä väsyneitä päivän jälkeen, mutta luulen että niin on muissakin päiväkodeissa. Se voi myös liittyä aktiivisesti viestettyyn päivään ja olla myönteinen merkki. Tietenkin samassa tilassa on paljon lapsia, mikä voi osittain rakentaa väsymystä lisää.
Tunnetasolla me olemme olleet tyytyväisiä ja se on mielestäni tärkeintä. Koen että päiväkodissa on parhaansa yrittämisen meninki. Henkilökunnan innostuneisuus hieman erilailla toimimisesta tuntuu mukavalta. Suosittelen siten hoitopaikaksi muillekin. - kouluun??
Harvis kirjoitti:
Itselläni myös kaksi lasta ja molemmat ovat Kupperissa ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Alkuun tilanne tuntui oudolta kun aikasempi tarha kokemus oli vaan Pappilanmäki..Mutta kuten sanotaan, hiljaa hyvä tulee.
Tietysti sitä välillä tulee ajatelleeksi, että ei tuo ole meidän lasten paikka, mutta loppujen lopuksi se on paras tarha koskaan!
Mielestäni on hyvä että lasta ei pakoteta toimimaan muiden mukana, on valinnan vapaus.Kun taas esim. Pappilanmäellä, jos tarhatäti päättää että tänään kaikki piirtää, niin sitten piirretään vaikka ei yhtään haluaisi, Kupperissa sen sijaan voi lapsi mennä ulos, askartelemaan, leikkimään...Ketään ei pakoteta tekemään mitään väkisin!
Luin myös aikasemmin tekstiä siitä että siellä ei muka seurata lapsia tai vastaavaa...Kuitenkin, oli kyseessä mikä paikka tahansa, tässä tarkoitan tarhaa, tai vaikka koti, ei silmät seuraa lasta 24 tuntia..Kolhuja ja nahistelua tulee ja itkuilta ei vältytä.
On ollut tilanteita jossa toinen lapsistani on tarhapäivän päätteeksi ollut naama ruvella, mutta kukaan ei ole nähnyt mitään..se tietty sapettaa, mutta ei voi pitää itsestään selvyytenä sitä että täti seisoo kokoajan vieressä musta vihko kädessä ja merkkaa mitä tapahtuu.Ainakin meidän lapsiamme kolhut ovat opettaneet ja opettavat jatkossakin.
On ihanaa, että on paikka lapsille jossa ei kaavoihin ole kangistuttu!Joka päivä jotain uutta =)
Ja kuten sampo sanoi, Havulinna on loistava paikka!Ensi torstaina talvi-juhlaan:)
Vanhempi lapseni odottaa aina innolla Havis-viikkoaan ja tursuaa intoa kun kotiin pääsee kertomaan isille mitä on tehty päivän aikana.
Liekkö tässä tekstissä nyt sitten mitään päätä tai häntää, mutta kantani Kuperkeikkaa kohtaan on varmaan tullut selväksi.
Kaupunkien päiväkodit vois mun mielestä ottaa esimerkkiä tästä paikasta ja lopettaa kaavojen mukaan menettelyt ja antaa lapselle tilaa kasvaa ja kokeilla!
Piste.Entäs sitten kun lapsesi aloittaa koulun?Koulussa ei tehdäkkään mitä huvittaa,vaan samat säännöt kaikilla!Kyllä tulee vaikeuksia.
Lapsilla pitää rajat olla ja kuperkeikassa ei niitä ole! - opettaja.
kouluun?? kirjoitti:
Entäs sitten kun lapsesi aloittaa koulun?Koulussa ei tehdäkkään mitä huvittaa,vaan samat säännöt kaikilla!Kyllä tulee vaikeuksia.
Lapsilla pitää rajat olla ja kuperkeikassa ei niitä ole!Kyllä kuperkeikkalaiset on pärjännyt koulussa ihan yhtä hyvin kuin muutkin lapset. Kuperkeikasta tulleet lapset osaavat työskennellä ryhmissä keskiverto oppilasta paremmin ja he ovat myös muita omatoimisempia...
- paikkansa
opettaja. kirjoitti:
Kyllä kuperkeikkalaiset on pärjännyt koulussa ihan yhtä hyvin kuin muutkin lapset. Kuperkeikasta tulleet lapset osaavat työskennellä ryhmissä keskiverto oppilasta paremmin ja he ovat myös muita omatoimisempia...
Olen kuullut ihan toista.Ja kuperkeikkalaisilla lapsilla ei ole mitään käytöstapoja.Lapset opettavat siellä toisiaan.Kiroilemaan ym!
Ja tuskin olet kevarin koulun opettaja.Haluat vain puolustella omia lapsiasi jotka ovat kuperkeikassa hoidossa. - vw4racing
paikkansa kirjoitti:
Olen kuullut ihan toista.Ja kuperkeikkalaisilla lapsilla ei ole mitään käytöstapoja.Lapset opettavat siellä toisiaan.Kiroilemaan ym!
Ja tuskin olet kevarin koulun opettaja.Haluat vain puolustella omia lapsiasi jotka ovat kuperkeikassa hoidossa.ei kuperkeikka opeta lapsia kiroilemaan , vaan lapsien vanhemmat. eikös se puhe mitä suusta tulee opita kotona.eikä päiväkodin tehtävä ole mielestäni kasvattaa lasta 100 prosenttisesti vaan kasvatus lähtee vanhemmista ja päiväkoti ym hoito on osa kaikkien lasten kasvatusprosessia. näin minun mielestäni
- hmm.....
vw4racing kirjoitti:
ei kuperkeikka opeta lapsia kiroilemaan , vaan lapsien vanhemmat. eikös se puhe mitä suusta tulee opita kotona.eikä päiväkodin tehtävä ole mielestäni kasvattaa lasta 100 prosenttisesti vaan kasvatus lähtee vanhemmista ja päiväkoti ym hoito on osa kaikkien lasten kasvatusprosessia. näin minun mielestäni
Kaikki lapset eivät opi kiroilemaan kotona.Päiväkodeissa on joskus sellaisia lapsia, jotka yllyttävät toista kiroilemaan ja puhumaan rumia.
Kuperkeikassa niin paljon lapsia sekaisin,että aikuiset eivät ehkä pysty seuraamaan tilanteita niin tarkasti.
Jokainen lapsi oppii nämä ikävät tavat kuitenkin jossain vaiheessa... - Mafi0
äippä kirjoitti:
Et näin...Omat lapseni ovat siellä ja KYLLÄ siellä pidetään lapsia sylissä.En tiedä mistä olet kuullut moista mutta kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin rupeat täällä tilittää ,VÄTYS
- pitävät Kupperista
äiti kirjoitti:
Olemme, kaksi lasta ja heidän kauttaan koko perhe, viihtyneet Kuperkeikassa. Lapset ovat innostuneita ja haluavat kertoa päivän tapahtumia. Heidän on annettu edetä omassa tahdissaan muihin tutustumisessa ja ryhmiin menemisessä. Minulle on tullut sellainen olo, että lasta yritetään kuunnella sellaisena kuin hän on ja tukea häntä omana itsenään. En ole kuullut lasten vertailua, jota joskus kuulee enemmän kuin haluaisi. Minulle tämä lapsen kuuntelemisen halu on tärkeä myönteinen asia hoitopaikassa.
Näen päivittäin lasten sylissä pitämistä ja riitoihin puuttumista vain viedessäni ja hakiessani omiani, joten en voi olla samaa mieltä siitä että niitä ei kuperkeikassa toteutettaisi, niin kuin joku viestissään väitti.
Meidän lapset ovat välillä kyllä väsyneitä päivän jälkeen, mutta luulen että niin on muissakin päiväkodeissa. Se voi myös liittyä aktiivisesti viestettyyn päivään ja olla myönteinen merkki. Tietenkin samassa tilassa on paljon lapsia, mikä voi osittain rakentaa väsymystä lisää.
Tunnetasolla me olemme olleet tyytyväisiä ja se on mielestäni tärkeintä. Koen että päiväkodissa on parhaansa yrittämisen meninki. Henkilökunnan innostuneisuus hieman erilailla toimimisesta tuntuu mukavalta. Suosittelen siten hoitopaikaksi muillekin.Esikoiseni, jo Kuperkeikasta eteenpäin lähtenyt, osaa käyttäytyä, puhuu ilman kirosanoja, osaa ottaa muita huomioon ja on erittäin omatoiminen.
Tästä kaikesta kiitän Kupperin mahtavaa henkilökuntaa ja tietenkin myös omaa perhettäni.
Lapsen kasvatus yhteiskuntakelpoiseksi on aina ollut ja on edelleenkin VANHEMPIEN tehtävä, ei päivähoitopaikan.
Ja se joka sanoo, ettei Kupperissa oteta lapsia syliin tahi ettei heitä pidetä silmällä, ei varmastikaan ole paikan päällä käynyt. Tahi sitten oman lapsen ongelmat ovat syvemmällä...
Kaikki kunnia Kuperkeikan yrittäjälle - olet jaksanut painia byrokratian ja kaupungin paineen alla lasten siitä kärsimättä.
Pitäkäämme Kuperkeikan lippu korkealla, niin vanhemmat kuin työntekijätkin!
T. I-palkinto - petra
Oletko koskaan käynyt kuperkeikassa? käyppä ihmeessä joskus tutustumassa paikkaan yhdeksi päiväksi,niin muutat varmasti mielipiteesi asiasta. Siellä lapset eivät todellakaan saa tehdä mitä haluavat, kyllä siellä on yhteiset pelisäännöt ja rajat on. taitaa olla tietämättömän puhetta... eikä sun lapsesi sinne varmaan pääsisikään, koska tunku sinne on kova...
- tunku kova!?
petra kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt kuperkeikassa? käyppä ihmeessä joskus tutustumassa paikkaan yhdeksi päiväksi,niin muutat varmasti mielipiteesi asiasta. Siellä lapset eivät todellakaan saa tehdä mitä haluavat, kyllä siellä on yhteiset pelisäännöt ja rajat on. taitaa olla tietämättömän puhetta... eikä sun lapsesi sinne varmaan pääsisikään, koska tunku sinne on kova...
Hah!Vai tunku kova?!Vapaita paikkoja löytyy aina niitä tarvitsevalle vain kuperkeikasta.Toista on muissa päiväkodeissa.
- vw4racing
tunku kova!? kirjoitti:
Hah!Vai tunku kova?!Vapaita paikkoja löytyy aina niitä tarvitsevalle vain kuperkeikasta.Toista on muissa päiväkodeissa.
onhan sekin tunkua kun vanhemmat itse soittaa ja yrittää väkisin saada lapsiaan kuperkeikkaan koska tarjolla on vapaita paikkoja vain perhepäivähoitajilla. kaikilla lapsilla on oikeus päivähoitoon ja kunnan on se pakko järjestää. kunta täyttää ensin kunnan omat sen jälkeen yksityiset.kuperkeikassahan on n60 lasta hoidossa.
- Pikapano
vw4racing kirjoitti:
onhan sekin tunkua kun vanhemmat itse soittaa ja yrittää väkisin saada lapsiaan kuperkeikkaan koska tarjolla on vapaita paikkoja vain perhepäivähoitajilla. kaikilla lapsilla on oikeus päivähoitoon ja kunnan on se pakko järjestää. kunta täyttää ensin kunnan omat sen jälkeen yksityiset.kuperkeikassahan on n60 lasta hoidossa.
Miksi muksut pitäis viedä hoitoon? Miksette hoida itse, eihän ne kauaa pieninä pysy. Mukulatkin tykkää, kun jää se koko perhettä tressaava päiväkotiin lähtö pois. Ei tästä maailmasta kuitenkaan valmista tule, vaikka viettekin lapset hoitoon ja menette töihin.
- vkodlös
paikkansa kirjoitti:
Ja tuskin olet kevarin koulun opettaja.Haluat vain puolustella omia lapsiasi jotka ovat kuperkeikassa hoidossa.minäkin osaan kiroilla vaikka en ole ollut kuperkeikassa! ....kele
- Plääh.
Aiheeseen palaten vielä hieman...Oma lapseni on myös kupperissa, mutta vain pakosta, koska muualla ei ole paikkoja Porvoossa. Vanhempien tulisi ottaa huomioon, että tällainen sekamelska joka kupperin kaltaisissa päiväkodeissa vallitsee, häiritsee mm. lapsen kielellistä kehitystä. Myös yhteiset säännöt tuntuvat puuttuvan lapsilta, ja vaikeahan yhteistä köyttä onkaan vetää, jos ikäjakauma on 1-6 v.!!!
Eli päivittäin kuulen pihalla esim. kiroiluja isompien lasten suusta, eikä siihen kukaan puutu. Kyllä siinä puhumaan oppivat on ihmeissään:( Eli kotona pitäisi pitää hyvin tiukkaa linjaa, jos meinaa että tenavista kasvaa koulukelpoisia, eikä vain kiroilevia oman tiensä kulkijoita, jotka eivät pärjää sitten isossa ryhmässä.
Eli näin, me vanhemmat olemme kuitenkin vastuussa lapsistamme ja kasvatus kuuluu meille. Yksilöllisen hoidon antaminen kuuluu siis meille. - pois kupperista
Plääh. kirjoitti:
Aiheeseen palaten vielä hieman...Oma lapseni on myös kupperissa, mutta vain pakosta, koska muualla ei ole paikkoja Porvoossa. Vanhempien tulisi ottaa huomioon, että tällainen sekamelska joka kupperin kaltaisissa päiväkodeissa vallitsee, häiritsee mm. lapsen kielellistä kehitystä. Myös yhteiset säännöt tuntuvat puuttuvan lapsilta, ja vaikeahan yhteistä köyttä onkaan vetää, jos ikäjakauma on 1-6 v.!!!
Eli päivittäin kuulen pihalla esim. kiroiluja isompien lasten suusta, eikä siihen kukaan puutu. Kyllä siinä puhumaan oppivat on ihmeissään:( Eli kotona pitäisi pitää hyvin tiukkaa linjaa, jos meinaa että tenavista kasvaa koulukelpoisia, eikä vain kiroilevia oman tiensä kulkijoita, jotka eivät pärjää sitten isossa ryhmässä.
Eli näin, me vanhemmat olemme kuitenkin vastuussa lapsistamme ja kasvatus kuuluu meille. Yksilöllisen hoidon antaminen kuuluu siis meille.Minä sain lapseni pois kuperkeikasta,ku valitin kaupungin päivähoitoon.Ensin väittivät,että ei ole paikkoja muualla,mutta kun marssin päivähoidon johtajan puheille,niin lapseni sai paikan heti seuraavana päivänä muualta.Pitää olla vain tiukka!
- Miesie
opettaja. kirjoitti:
Kyllä kuperkeikkalaiset on pärjännyt koulussa ihan yhtä hyvin kuin muutkin lapset. Kuperkeikasta tulleet lapset osaavat työskennellä ryhmissä keskiverto oppilasta paremmin ja he ovat myös muita omatoimisempia...
No joo. Voipi olla vaikeuksia on silti sopeutua, varsinkin kun kupperille ei ole vieläkään myönnetty lupaa aloittaa eskaritoimintaa. Toivottavasti ei myönnetäkkään, kuperkeikan ja koulun maailma ei missään nimessä kohtaa, vaan eroaa täysin. Voi niitä opettaja raukkoja, jotka joutuvat näitä lapsia koulimaan sitten ekaluokalla.
- Miesie
vw4racing kirjoitti:
ei kuperkeikka opeta lapsia kiroilemaan , vaan lapsien vanhemmat. eikös se puhe mitä suusta tulee opita kotona.eikä päiväkodin tehtävä ole mielestäni kasvattaa lasta 100 prosenttisesti vaan kasvatus lähtee vanhemmista ja päiväkoti ym hoito on osa kaikkien lasten kasvatusprosessia. näin minun mielestäni
Mutta pitää muistaa se, että koska nämä pienet, puhumaan vasta opettelevat, ovat samassa ryhmässä isojen kanssa, he kärsivät tilanteestä, koska eivät ymmärrä kiroilun merkitystä tai sanojen voimakkuutta.
- Miesie
ja voi kun olisinkin saanut lapseni jonnekin muualle. Näsin päiväkoti oli aivan ihana paikka kupperiin verrattuna - suosittelen!
- Miesie
Pikapano kirjoitti:
Miksi muksut pitäis viedä hoitoon? Miksette hoida itse, eihän ne kauaa pieninä pysy. Mukulatkin tykkää, kun jää se koko perhettä tressaava päiväkotiin lähtö pois. Ei tästä maailmasta kuitenkaan valmista tule, vaikka viettekin lapset hoitoon ja menette töihin.
Tätä oon kyllä miettiny ittekki. Se ois täydellinen vaihtoehto ja lapsista kasvaisi varmasti mielenterveydeltään "parempia" lapsia. Mutta miksi ihmisellä on velkaa ja miksi olen niin köyhä? Vaikka eipä sillä rahalla pitäisi olla mitään merkitystä, kun vertaa mammonaa ihmiselämään...
- tupakalla
sampo kirjoitti:
Kuperkeikan hoitajat käyvät takaovella tupakalla ja menevät lasten luo röökiltä haisten!!!Onneksi meidän päiväkodin lasten ei tarvitse haistella tupakalta lemuavia hoitotätejä!!
- tupakoimaton
tupakalla kirjoitti:
Kuperkeikan hoitajat käyvät takaovella tupakalla ja menevät lasten luo röökiltä haisten!!!Onneksi meidän päiväkodin lasten ei tarvitse haistella tupakalta lemuavia hoitotätejä!!
herää todellisuuteen! Et lötdä yhtäkään päiväkotia missä ei olisi yhtään hoitotätiä kuka polttais. parempi ku suomen laki laittais lopun tupruttelulle, ni sit löydät päiväkodin missä ei polteta takapihalla tupakkaa.
- kaikkitietävää...
tupakoimaton kirjoitti:
herää todellisuuteen! Et lötdä yhtäkään päiväkotia missä ei olisi yhtään hoitotätiä kuka polttais. parempi ku suomen laki laittais lopun tupruttelulle, ni sit löydät päiväkodin missä ei polteta takapihalla tupakkaa.
Siellä päiväkodissa jossa minun lapseni ovat ei todellakaan käydä tupakalla työaikana ainakaan!!!Ja siitä asiasta olen varma!Joten älä yritä olla kaikkitietävä, kun et tiedä kuitenkaan asioista mitään!
- Uranainen
Porvoossa paikat valtaa kaikki työttömien ja äitiyslomalla olevien äitien lapset. Ilmankos työssäkäyvien lapsille ei enää paikkoja löydykään! Vuoden alusta on toistasataa lasta ilman hoitopaikkaa :( Mihin siis lapseni vien, kun työt alkavat tammikuussa? Kunpa löytyisi hyvä pph...
- ................
Ystäväni hakee erääseen päiväkotiin lapsellensa paikkaa,mutta paikkoja ei ole,vaikka hän tod.tarvitsee hoitopaikan lapselleen.Silti tässä päiväkodissa on erään äidin lapsi,vaikka äiti kotona toisen kanssa.Miksi ei näitten hoitovapaalla olevien lapsia oteta hoidosta jos työtä tekevä vanhempi tarvitsee lapselleen hoitopaikan??!
- Kääk!
................ kirjoitti:
Ystäväni hakee erääseen päiväkotiin lapsellensa paikkaa,mutta paikkoja ei ole,vaikka hän tod.tarvitsee hoitopaikan lapselleen.Silti tässä päiväkodissa on erään äidin lapsi,vaikka äiti kotona toisen kanssa.Miksi ei näitten hoitovapaalla olevien lapsia oteta hoidosta jos työtä tekevä vanhempi tarvitsee lapselleen hoitopaikan??!
Tämä kuuluu siihen ikuisuuskysymykseen, joka on tuttu kaikissa Suomen kaupungeissa. Syyttävä sormi ei voi osoittaa kuin sen oivan lakipykälän laatijaan, joka on "määrännyt", että kaikilla lapsilla on oltava oikeus päivähoitopaikkaan, jos vanhemmat niin haluavat - oli äiti tai isä sitten kotona tai ei.
Tilanne on tosi kinkkinen tällä hetkellä Porvoossa, ja ymmärrän hyvin, että paniikki nousee niillä vanhemmilla, jotka todellakin tarvitsisivat hoitopaikan palatessaan töihin. Katkeraksi iskee, kun kuulee, että päiväkodeissa on lapsia pitkiäkin päiviä, vaikka jompikumpi vanhemmista olisikin kotosalla.
Lainsäätäjien pitäisi hieman tarkistaa tuota ehdotonta oikeutta päivähoitopaikkaan tai parempi vaihtoehto olisi, että kaupungit ja kunnat alkaisivat kehittää kerhotoimintoja niille lapsille, joiden vanhemmat ovat esimerkiksi äitiys- tai hoitovapaalla kotona. Eli toisaalta ymmärrän senkin, että vanhempi lapsi haluaa jo niitä ns. virikkeitä ikäistensä kanssa, joiden takia he ehkä nyt "lojuvat" tarhapaikkoja viemässä työssäkäyvien lapsilta. - ....
................ kirjoitti:
todellakin kaikilla lapsilla on oikeus hoitopaikkaan, myös työttömien lapsilla. Minä olen erittäin tyytyväinen jos kotona olevat vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon, sen sijaan kun lapset näkevät että makaamalla kotonakin saa rahaa. Miksi pitäis kasvattaa uusia työttömiä, ja meidän verorahoistahan ne elätetään. Että jokaisen ihan oma valinta.
- ei??
.... kirjoitti:
todellakin kaikilla lapsilla on oikeus hoitopaikkaan, myös työttömien lapsilla. Minä olen erittäin tyytyväinen jos kotona olevat vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon, sen sijaan kun lapset näkevät että makaamalla kotonakin saa rahaa. Miksi pitäis kasvattaa uusia työttömiä, ja meidän verorahoistahan ne elätetään. Että jokaisen ihan oma valinta.
Miksi ei rakenneta hoitopaikkoja lisää!!!?Työpakatkin lisääntyisivät.
- niin!
.... kirjoitti:
Hyvä, että kaikille lapsille suodaan mahdollisuus muuhunkin kuin katsoa niitä kotona makaavia vanhempiaan...Mutta! Enpä usko, että kukaan lapsi elää siinä harhaluulossa, etteivät tietäisi omien vanhempiensa olevan kotona sillä aikaa, kun he ovat tarhassa! Eivät lapset mitään tyhmiä ole!!!!
- vähän ihmetyttää..
niin! kirjoitti:
Hyvä, että kaikille lapsille suodaan mahdollisuus muuhunkin kuin katsoa niitä kotona makaavia vanhempiaan...Mutta! Enpä usko, että kukaan lapsi elää siinä harhaluulossa, etteivät tietäisi omien vanhempiensa olevan kotona sillä aikaa, kun he ovat tarhassa! Eivät lapset mitään tyhmiä ole!!!!
lapset ei todellakaan tyhmiä ole, mutta muistikuvat (eli se mitä näet) jää päällimäisenä mieleen. Mietippä omaa lapsuus aikaasi muistatko paremmin asiat joita olet tehnyt/nähnyt vai asiat josta sinulle on joskus mainittu. Päiväkodissa lapset oppivat tulemaan toimeen muidenkin lasten kanssa, eikä vain vanhempien...
- on syyllinen
Kääk! kirjoitti:
Tämä kuuluu siihen ikuisuuskysymykseen, joka on tuttu kaikissa Suomen kaupungeissa. Syyttävä sormi ei voi osoittaa kuin sen oivan lakipykälän laatijaan, joka on "määrännyt", että kaikilla lapsilla on oltava oikeus päivähoitopaikkaan, jos vanhemmat niin haluavat - oli äiti tai isä sitten kotona tai ei.
Tilanne on tosi kinkkinen tällä hetkellä Porvoossa, ja ymmärrän hyvin, että paniikki nousee niillä vanhemmilla, jotka todellakin tarvitsisivat hoitopaikan palatessaan töihin. Katkeraksi iskee, kun kuulee, että päiväkodeissa on lapsia pitkiäkin päiviä, vaikka jompikumpi vanhemmista olisikin kotosalla.
Lainsäätäjien pitäisi hieman tarkistaa tuota ehdotonta oikeutta päivähoitopaikkaan tai parempi vaihtoehto olisi, että kaupungit ja kunnat alkaisivat kehittää kerhotoimintoja niille lapsille, joiden vanhemmat ovat esimerkiksi äitiys- tai hoitovapaalla kotona. Eli toisaalta ymmärrän senkin, että vanhempi lapsi haluaa jo niitä ns. virikkeitä ikäistensä kanssa, joiden takia he ehkä nyt "lojuvat" tarhapaikkoja viemässä työssäkäyvien lapsilta.syyttäväsormi osoittaa porvoon kaupunkia. luulis niidenki jo tajunneen 3 vuotta sitte ku alko rakentaa uusia asuin alueita,että päivähoitopaikoista tulee olemaa pulaa. Ku tällänen tavallinen pulliainenkin sen tiedosti.
- Kotiäiti2
vähän ihmetyttää.. kirjoitti:
lapset ei todellakaan tyhmiä ole, mutta muistikuvat (eli se mitä näet) jää päällimäisenä mieleen. Mietippä omaa lapsuus aikaasi muistatko paremmin asiat joita olet tehnyt/nähnyt vai asiat josta sinulle on joskus mainittu. Päiväkodissa lapset oppivat tulemaan toimeen muidenkin lasten kanssa, eikä vain vanhempien...
Ei ne lapset sen kummemmiksi päiväkodissa kasva. Miksi jotkut vanhemmat eivät luota yhtään omiin kasvattajataitoihinsa? Jos lapsen kanssa touhutaan kotona ja hän näkee ja kokee arjen tavallisia asioita, hänestä kasvaa tasapainoinen ihminen. Onhan olemassa kerhojakin, joissa niitä virikkeitä saa. Ei siis ole tarkoitus, että lasta pidetään päiväkodissa 8 tuntia päivässä vain virikkeiden takia. Olkaapa itse samainen aika siinä metelissä niin ette puhu virikkeistä yhtään mitään! Tarha on lapselle työpaikka, kyllä lapsikin tarvitsee rauhaa ja hiljaisuutta ympärilleen ja sitä hän saa tutussa ja turvallisessa kotiympäristössä. Joten löpinät virikkeistä ovat vain laiskojen vanhempien virittämiä! Virike lapselle kun saattaa olla vaikkapa kotona vesiväreillä tuhraus, kylässä käynti tai kerhossa, ulkona lätäkössä hyppiminen, syksyn lehden ihmettely tai lumihiutaleen pyydystys suuhun :)
- vw4racing
kyllä minun mielestäni tupakointi pitäsi kieltää työaikana hoitoalan ja elintarvikkeita käsitteleviltä työntekijöiltä. Se on tietysti helppo sanoa kun ei itse polta mutta on se törkeää käydä takaovella tupakalla ja sitten mennä sisään ja ottaa itkevä lapsi syliin jne... sama on ruokapaikoissa ym asiakaspalvelualoilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809