Autossamme on Isofix-kiinnitys. Pitääkö turvakaukalon olla nimenomaan Isofix-turvakaukalo vai käykö tavallinenkin kaukalo autoon? Ovat melko hintavia nuo Isofixit alustoineen päivineen verrattuna ns. tavalliseen turvakaukaloon.
turvakaukalo, Isofix
2
504
Vastaukset
- käy,
Ei tuo Isofix ole kuin kaksi metallilenkkiä selkänojan alareunassa.
Olen itsekin pettynyt istuinten valmistajien Isofix-sekoiluun, vöillä kiinnitettäessä tietty on helppo tehdä virheitä, mutta eipä testeissä juurikaan ollut eroja.
Istuinten valmistajien pitäisi tehdä kiinnitysosa sellaiseksi, että sama kävisi kaukaloon ja erikokoisiin istuimiin. Samaten hinnoittelu on aivan metsässä, sama kaukalo Isofix mallina (erona yksi suora metallitanko ja sille reikä rungossa) ja hintaa tulee 100,- lisää! - titi
Ihan normaalit penkithän ne muuten on, ei se isofix-lenkki/tanko sieltä edes näy. Eli ihan tavallisen vöillä kiinnitettävän kaukalonkin voi siihen laittaa.
Tällä hetkellähän käytännössä ainoa isofix-kaukalo on britaxin ylihinnoiteltu jalusta kaukalo -kokonaisuus. Sain kuitenkin kuulla että maxi cosi tuo näillä viikoilla myyntiin cabrio-kaukalostaan isofix-mallin, jonka pitäisi olla britaxia halvempi. Eiköhän näidenkin hinnat ala sitten laskea kun useampia malleja tulee tarjolle.
Itse aion kyllä investoida isofix-kaukaloon kun se on yhtä kätevä kuin paljon kehuttu gracon autobaby (siis napsautetaan vaan jalustaan), mutta turvallisuus on ollut testeissä paljon parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu755844Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti274997Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213058- 1802458
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1992169- 172096
- 1031521
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3211331- 751263
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171186