Autossamme on Isofix-kiinnitys. Pitääkö turvakaukalon olla nimenomaan Isofix-turvakaukalo vai käykö tavallinenkin kaukalo autoon? Ovat melko hintavia nuo Isofixit alustoineen päivineen verrattuna ns. tavalliseen turvakaukaloon.
turvakaukalo, Isofix
2
508
Vastaukset
- käy,
Ei tuo Isofix ole kuin kaksi metallilenkkiä selkänojan alareunassa.
Olen itsekin pettynyt istuinten valmistajien Isofix-sekoiluun, vöillä kiinnitettäessä tietty on helppo tehdä virheitä, mutta eipä testeissä juurikaan ollut eroja.
Istuinten valmistajien pitäisi tehdä kiinnitysosa sellaiseksi, että sama kävisi kaukaloon ja erikokoisiin istuimiin. Samaten hinnoittelu on aivan metsässä, sama kaukalo Isofix mallina (erona yksi suora metallitanko ja sille reikä rungossa) ja hintaa tulee 100,- lisää! - titi
Ihan normaalit penkithän ne muuten on, ei se isofix-lenkki/tanko sieltä edes näy. Eli ihan tavallisen vöillä kiinnitettävän kaukalonkin voi siihen laittaa.
Tällä hetkellähän käytännössä ainoa isofix-kaukalo on britaxin ylihinnoiteltu jalusta kaukalo -kokonaisuus. Sain kuitenkin kuulla että maxi cosi tuo näillä viikoilla myyntiin cabrio-kaukalostaan isofix-mallin, jonka pitäisi olla britaxia halvempi. Eiköhän näidenkin hinnat ala sitten laskea kun useampia malleja tulee tarjolle.
Itse aion kyllä investoida isofix-kaukaloon kun se on yhtä kätevä kuin paljon kehuttu gracon autobaby (siis napsautetaan vaan jalustaan), mutta turvallisuus on ollut testeissä paljon parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265003Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123605Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403167IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462679Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861288Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2681209- 591145
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941096Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2031002