Mikähän on vikana kun moottorin lämpötilamittari ei nouse?Auto lämpiää erittäin hyvin ja toimii muuten moitteetomasti.Onkohan siis mittari,anturi vai termostaatti rikki?Saakohan asian paikallistettua jollakin konstilla?Jos jollain on ollut samanlaista ongelmaa niin vinkkejä otetaan vastaan.
Moottorin lämpötilamittari
5
3761
Vastaukset
- diplinssi
Eikö ollenkaan nouse? Olisko johto poikki anturiliittimem luota? Anturi on termostaatin lähellä. Ainakin v.83-88 malleissa moottorin laturinhihnan puolisessa päässä kannen etupuolella.
Tai sitten on päässyt jossain vaiheessa ylikuumenemaan ja anturi kärähtämään. Tällöin ysein näyttää liian kylmää, vaikka moottori on normaalilämpöinen.
Kannattaa vaihtaa, tarvikeliikkeessä halpa osa. Kylmänä astia alle, lirahtaa vähän nestettä ruuvatessa auki, heti uusi paikalleen ja nesteet säiliöön. - hutkia
Moottori lämpiää hyvin=termostaatti OK.Laita anturin johto maihin (virrat päällä)nouseeko lämpömittarin neula "tappiin" ,jos näin tapahtuu mittari=OK. vika rajoittuu anturiin,huomioi anturissa oleva värimerkintä,jos ja kun hommaat uutta.
- Nyt korjaamaan
Hyviä neuvoja kummatkin.Täytyy tästä lähteä testaamaan autotalliin.Jospa vaikka viisari alkais värähtämään.
- fiesta89
Mulla sama juttu, myös naapurin fiestassa ei lämpömittari nouse, vaikka kone lämpiää normaalisti.
Taitaa olla fiestan ominaisuus? - Anonyymi
Mulla ww passatti b5 1.8t vm2000
Ja auton lämpömittari lopetti toimintansa yhtäkkiä, vaihdettu uusi jäähdytys nesteen anturi, termaria, silti ei viisari värähdä....liikenteessä kuitenkin päivittäin.
Onko mittari saannut kipeetä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315663
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus123528- 1932301
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631723Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan771607Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351447Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741325- 941195
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241194