Tärkeimmät arvot sun elämässäsi??

Banda_

Moi

Voisitteko kertoa mulle, millaiset arvot ovat tärkeitä sun elämässä, ja kuinka vaalit niitä? laita myös ikä mukaan..

19

14461

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15weepoika

      Ehkäpä minulla ei sitten ole arvot kohdallaan, mutta vastaan silti.

      Arvostan koulutusta ja työtä ja haluaisin työn, joka olisi minulle mieluisaa, mukavaa ja siitä saisi myös ihan hyvää palkkaa.

      Olisi myös upeaa saada aikanaan vaimo ja lapsia uran jälkeen.

      Ruokaa ja juomaa arvostan suuresti ja tietysti muita terveysvaltion arvoja, joita meillä täällä Suomessa on.

      En arvosta kauheasti perhettä, koska minulla ei ole kovin hyvät suhteet vanhempiini ja olen inhonnut heitä 7-vuotiaasta saakka, eikä se tule koskaan muuttumaan.

      Oma terveys on tietysti tärkeää, mutta ei se ole korkealla listallani, koska mulle on ihan sama koska täältä lähden.

      Uskonto ei todellakaan kuulu arvolistaan, sillä se on turhimpia asioita, joita voin kuvitella.

      Arvostan suuresti kavereita ja ihmisiä, jotka todella välittävät kavereistaan ja minusta. Arvostan myös kunniallisia, mukavia, toiset huomioon ottavia ihmisiä ja sellaisia en tietenkään arvosta, jotka ovat itsekkäitä ja ylimielisiä.

      • 19weetyttö

        "Oma terveys on tietysti tärkeää, mutta ei se ole korkealla listallani, koska mulle on ihan sama koska täältä lähden"

        Jos matka päättyy jo 15-vuotiaana, ei todellakaan voi saada omaa perhettä ja vaimoa. TOTTAKAI SILLÄ ON VÄLIÄ KUINKA KAUAN ELÄT, hyvä mies! :)

        Voin pistää vaikka kuivan kliseen loppuun: Kerranhan me vain täällä eletään. ;)


    • henna.

      Terveys, kohtalainen toimeentulo, rakkaus.


      Siinä ne ovat tärkeysjärjestyksessä. Terveys siksi, koska se on ainoa edellytys mielekkäälle elämälle (saa riittävästi nukkua (ei ole unihäiriöitä) ja syödä (ei ole syömishäiriöitä), eikä ole fyysisiä ja henkisiä sairauksia...). Kohtalainen toimeentulo siksi koska en kestäisi elämää epähygienisissä oloissa! Ja tuo rakkaus on siksi, kun olen sisältäpäin heikko ja tarvitsen jonkun ihmisen henkiseksi tuekseni. Jos jonkun sellaisen löytäisin, se ei tarkoittaisi sitä että hyödyntäisin häntä (sellainen on sitä paitsi nykyaikana aika mahdottomuus -jokainen osaa pitää omia puoliaan). Ei ollenkaan tarkoittaisi, sillä hänelle antaisin kaikkeni... Eri asia on vain, onko sellaista ihmistä olemassa. Voihan olla, että olenkin hassahtanut romantikko... ;)


      Jos neljännen ja viidennen asian voisin sanoa, sanoisin viisaus ja luksusluokan asunto. Viisaus tulee siis ennen luksusasuntoa :D Mutta nuo kaksi ovat todella mitättömiä minulle verrattuna noihin kolmeen aikaisempaan.

      En tiedä, ymmärsinkö ihan oikein kysymystä... Ehkä tuo luksusasunto menee hiukan aiheen ulkopuolelle, mutta antaa olla.......

      • henna.

        Ei muuta.


    • hookoo

      Arvot.. Ne on mulla muuttuvia ehkä vielä kun olen niin nuori. Vielä vähän otan selvää, että mistä tässä koko systeemissä on kyse ja miten tulisi elää.

      Mutta vapaus on minulle tärkeää. Siinä mielessä, että uskon, kaikilla on(tulisi olla) oikeus elää hyvää elämää. Ketään ei saisi riistää, siksi olenkin aika pettynyt tähän maailmaan, jossa ihmisiä nääntyy nälkään ja kuolee johkin ripuliin ja kulkutauteihin ja sotiin... Ja jos joku alkaa heittämään jotain juttua, että narkkarit saunan taakse tai köyhät kyykkyyn niin mulla palaa tosissaan hermot! Vapaus on kaunis asia, vaikkakin vaikeasti määriteltävä.

      Oikeus. Kaikkia tulisi kohdella tasa-arvoisesti esim. lain edessä. Ihmisiä ei saisi tuomita heidän alkuperänsä mukaan vaan sen mukaan mitä he ovat tehneet. Myös lähimmäisiä tulee kohdella reilusti! Ei saa petkuttaa tai käyttää hyväksi, tai muuten kohdella kusipäisesti.

      Joskus lakikin on ihan paska ja ihmisiä, jotka eivät ole satuttaneet ketään tuomitaan. Sekin on mielestäni tärkeää, ettei tuomitse liian kärkkäästi muita ihmisiä. "May the sinless cast the first stone"
      Pahat teot ovat usein sovitettavissa..

      Noh jos sanotaan, että rakkaus on yksi mun arvo niin mä näen sen pikemminkin tarpeena. Suurimmalla osalla ihmisistä on tarve hellyyteen ja läheisyyten ja samaa "sairautta" poen itsekin =)

      Niinno perinteiset uskonnolliset arvot ei mulle iske. Mies ja nainen on tasa-arvoisia, vaikkakin erilaisia ja se erilaisuus pitää hyväksyä(vaikka sitäkin on vaikea määritellä sitä erilaisuutta). Ja naisia tulee kohdella hellästi sen takia, että ovat heikompia kuin miehet fyysisesti.

      Tää koko arvojuttu on ihan hämärä! :D
      Tarkottaako ne esimerkiksi sellasia arvoja joiden mukaan pyrkii elämään, vai sellasia asioita joita muuten vaan arvostaa(niinkuin joku sano kohtuullinen toimeentulo)??

      • hookoo

        Ja niin ikää mulla on 18


    • jaffah

      rakkaus, urheilu, koulu, perhe, raha. haluun vaan olla onnellinen! elää omil siivil ja olla onnellinen!


      ......ja pien yksityiskohta...toyota Yaris 5-ovisena (;

    • Tyttö__90

      Koti, perhe, ystävät, terveys, vesi, ruoka, koulu, työ, hygienia, vaatteet, Maa, oma sänky, viihde, turvallisuus, luku/kirjoitus taito.....

      Vain muutamia mainitakseni

      • Tyttö__90

        Ja tietysti rakkaus, oma koti sitten joskus, lapsia yms..


      • ihmettelevä

        Elämän arvot eivät voi tarkoittaa mitään tyyliin omaa sänkyä tai uutta fledaa... Kirjoitit sen varmaan vitsinä?

        Ja anteeksi vielä kerran, jos takerrun yksityiskohtiin... ;)


      • Tyttö__90
        ihmettelevä kirjoitti:

        Elämän arvot eivät voi tarkoittaa mitään tyyliin omaa sänkyä tai uutta fledaa... Kirjoitit sen varmaan vitsinä?

        Ja anteeksi vielä kerran, jos takerrun yksityiskohtiin... ;)

        Ja mistäs hitosta sä vetäsit ton "uutta fledaa"...?


      • kummasteleva
        Tyttö__90 kirjoitti:

        Ja mistäs hitosta sä vetäsit ton "uutta fledaa"...?

        Miksi täytyi nyt tuostakin provosoitua niin herkästi?

        Kirjoittaja oli ihan oikeasa siinä, että arvot eivät käsittele materiallisia asioita.
        e ovat ne aivan täysin muut asiat.

        Eli terveys, onnellisuus....


    • Lemmetyinen

      Tärkeimmät arvot . . . on mulla vahvistunut elämän kasvun myötä.
      Pienenä uskoin aikuisten hyvyyteen ja oikeudenmukaisuuteen, josta koitui pahoja pettymyksiä.
      Pyhäkoulussa tuli henkilö nimeltä Jeesus suuridoliksi, kunnes mielenkiinto herpaantui joksikin aikaa.
      Vanhemmiten Jeesuksen tarkoitusperät ja elämänohjeet Raamatun vuorisaarnoista palautuvat paljonkin mieleen, varsinkin tämän maailman turhuuksia pohtiessa.

      Kiitollinen olen kaikkein Pyhimmälle ja viisaimmalle joka on ihmeellä kuullut jopa tällaisen kirkossa käymättömän rukouksia. Voimakkaissa vastoinkäymisissä perheemme on saanut apua, vielä kun muistais ja rohkaistuisi kiittämään jokapäiväisestä ruoasta ihan arkailematta niin se olisi tosi vapauttavaa nykyisessä uskontokielteisessä ympäristössä.

      Tärkein arvon jonka olen kantapääkosketuksella oppinut
      RAKASTA HERRAA SINUN JUMALAASI KAIKESTA SYDÄMESTÄSI JA
      LÄHIMMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.

    • OnnellinenIkuisesti

      Se että on kavereita ja osaa pitää hauskaa eli varmaan onnellisuus

    • 245838

      Perhe,terveys, ystävät.-

    • jurisiu

      Yksi tapa tutkia / tulla tietoiseksi arvoistaan, on tehdä arvotesti netissä

      https://arvoja.wordpress.com/

      Arvot ovat yksilön toiminnan perusta, sillä arvot ohjaavat ihmisen valintoja.

    • elämässäni

      Yksi on ylitse muiden – VAPAUS
      Kaksi muuta tärkeää: oikeudenmukaisuus ja armo

    • erthdehterter

      Monipuolinen lajitelma erilaisia epäjumalia

    • Terveys
      Elämä
      Onnellisuus
      Aistit
      Toimintakyky
      Puhdas ilma
      Vesi
      Tasa-arvo
      Vapaus
      Ravinto
      Oikeus itseeni ja ajatuksiini
      Sänky (myös mm peitto, tyyny, patja)
      Vaatteet
      Musiikki
      Puut
      Perhe
      Ystävät
      Ihmissuhteet
      Rakkaus
      Hygienia
      Asunto
      Ammatti

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe