tuotah, olen käynyt nyt muutaman kerran tuolla helsinki-vantaan sivuilla.(http://helsinki-vantaa.fi) ja aina kun olen etusivun reaali-aikaisista aikatauluista nähnyt, että kone jostain päin kanariaa saapuu helsinkiin ja jonka tunnus on BLX; no Kun menen sivulla vasemmalla puolella oleviin linkkeihin jossa lukee, että "aikataulut",ja yritän etsiä lentotietoja tästä BLX:stä, niin hakua ei löydy! mikä on syynä ja mikä tämä BLX kone/yhtiö oikein on?!
BLX
8
7891
Vastaukset
- Aliisa
Muistaakseni BLX on Finnmatkojen lomalentojen kone, kuskaa siis ihmisiä Finnmatkojen lomille Kanarialle jne. B757 taitaa olla koneena, ellen väärin muista.
- eino
BLX on britannia airways ab:n lento elikkäs paljon puhuttu Finnmatkojen lomalento.Koneena Boeing 757.
- eino
siis talvikaudella B757-200 ja kesäkaudella Boeing 737-800.
- BLX
eino kirjoitti:
siis talvikaudella B757-200 ja kesäkaudella Boeing 737-800.
... ne yhteen soppii, huomenna viedään BLX:n pussausputkeen....
- ex duunari
No joo, BLX on Britannia Airways Ab:n lyhenne, ihan kuin AY on Finskin. Tietoa mikä tämä sitten on:
BLX on yksi TUI konsernin lentoyhtiöistä. TUI taitaa olla tällähetkellä maailman suurin lomamatkailualan yrityksiä. Omistaa mm. Finnmatkat ja Fritids Resor...lisäksi euroopassa lukuisia....lukuisia matkanjärjestäjiä.
Omia lentoyhtiöitä mm:
Britannia UK (ThomsonFly), HapagLoyd (Saksa), White Eagle (Puola)....ranskassa jne omia yhtiöitä.
Finnairhan omisti Finnmatkat aina vuoteen 2000 saakka. Muistatteko kun BLX eli Britannia lensi suomesta 1999-2000 yhdellä B757 koneella, no nyt tuo kone on takaisin. Nimittäin Finnair myi Finnmatkat silloiselle BLXn pääomistajalle Thomson Travel (jonka TUI osti myöhemmin). Kauppaan kuului diili jonka mukaan Finnair sai "yksinoikeuden" lentää Finnmatkojen lomalentoja Helsingistä, 5 vuoden ajan. Nyt on aika kulunut ja BLX on takaisin. Hassua, että tuo konekin on sama jolla Hesasta lennettiin 1999-2000, nyt vain uudelleen maalattu ja sisutettu 235 penkillä. Vanha kunnon Eastern Airlinesin sotaratsu.- Airlines?
Ei ole koskaan ollut Easternillä.
Silloin aikojen alussa uutena oli
mm. Air Europalla. - Joku taas
AY on finskin IATA-koodi ja BLX on britannian ICAO-koodi. Ei ole samasta koodista kyse. Finskin ICAO-koodi on FIN. Britannian IATA taas 6B. Nooh, elämä on.
- syy??
Joku taas kirjoitti:
AY on finskin IATA-koodi ja BLX on britannian ICAO-koodi. Ei ole samasta koodista kyse. Finskin ICAO-koodi on FIN. Britannian IATA taas 6B. Nooh, elämä on.
Mikseiköhän tämän yhtiön lentotiedot sitten ilmene helsinki-vantaan sivuilla aikataulu hausta? Näin tänään, että kone on saapumassa helsinkiin(BLX) las palmasilta, ja kun hain tämän lentotietoja aikataulut linkistä haulla las palmas, ilmeni vain finnairin lentoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291