Z3 ja akut

Tomppa

Tervehdys!

Ostin laturin ja akut Dimage Z3:a varten. Paketin mukana tuli 4 kpl 2000mAh (NiMH) akkuja. Ostin samalla vara-akut, joissa puhtia oli 2500mAh (myös NiMH). Mistäköhän voi tietää, onko akut viallisia heti kättelyssä? Nimittäin, nuo ostamani vara-akut latautuvat hienosti luvatussa 2h30min latausajassa täyteen, ja tuntuvat kestävän kamerassa ihan hyvin. Paketin mukana tuleet sensijaan latautuvat n.10 minuutissa täyteen, ja kamerassa ne kestävät alle minuutin? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Entä hyviä vinkkejä koestaa akkuja?

5

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ressler

      ..käyttäytyvät joskus kertomallasi tavalla, eli harhauttavat laturin automatiikkaa. Lataa akut uudelleen ja jos lataus edelleen katkeaa 10minuutissa, irrota akut laturista ja kytke ne välittömästi takaisin uuteen lataukseen.
      Todennäköisesti lähtevät siten latautumaan kunnolla

      • Tomppa

        Kiitoksia vastauksesta!

        Pitää koittaa illalla uudelleen tuota latausta, jos vaikka auttaisi. Oudolta tuo tuntui, että heti kättelyssä akut olisi sökönä...


    • z1 omistaja

      Ihan mielenkiinnosta, kuinka monta kuvaa tuolla z3:lla saa yksillä akuilla? Itselläni on z1 ja sillä saa 1600 mAh akuilla n.400 kuvaa, jos salamaa ei juurikaan käytetä eikä kuvia ja valikoita selailla paljoa. Miten paljon on kehitys kehittynyt noiden mallien välillä virrankulutuksen suhteen?

      • riittää hyvin

        Omien havaintojeni mukaan itse kuvan otto ilman salamaa kuluttaa suht vähän virtaa.
        Eniten näyttää akkuja syövän zuumailu ja sen kanssa tuumailu, eli z3:ssa on aika pitkä zuumi jolla tulee helposti veivailtua ehkä tarpeettomastikkin.
        En ole koskaan laskenut kuvien määrää, mutta luontoon lähdettäessä olen lähtenyt aina ladatuilla akuilla yhdet kamerassa ja yhdet varalla.


      • Tomppa
        riittää hyvin kirjoitti:

        Omien havaintojeni mukaan itse kuvan otto ilman salamaa kuluttaa suht vähän virtaa.
        Eniten näyttää akkuja syövän zuumailu ja sen kanssa tuumailu, eli z3:ssa on aika pitkä zuumi jolla tulee helposti veivailtua ehkä tarpeettomastikkin.
        En ole koskaan laskenut kuvien määrää, mutta luontoon lähdettäessä olen lähtenyt aina ladatuilla akuilla yhdet kamerassa ja yhdet varalla.

        Terve!

        Latailin ongelmia aiheuttaneita akkuja useammankin kerran (5kertaa), ja joka kerta ne tuntuivat latautuvan hieman kauemmin. Eilen illalla sitten laitoin ne kameraan ja pelailin kameralla ihan vain koittaakseni akkujen kestoa. Ajelin zoomilla edestakas, kuvasin välillä videokuvaa ja tarkentelin kaikenlaisiin kohteisiin kämpillä. Puolisen tuntia, ja noin 40 valokuvaa myöhemmin uskoin jo että akut ovat heränneet kunnolla. Pariston merkkivaloa en saanut syttymään muuten kuin salamaa käytettäessä, ja silloinkin valo sammui jonkinajan kuluttua, eli ei jäänyt pysyvästi palamaan... Kamera on ollut minulla vasta elokuusta asti, ja akut nyt tämän viikon, joten vaikea antaa arviota kauanko kestävät näin lyhyellä käytöllä. Paristoista voin sanoa senverran, että normaaleilla alkaliparistoilla sekakuvausta, salamalla & ilman, voi harrastaa noin 50 kuvan verran ja sitten on vaihdettava uusia kehiin...

        Kiitoksia vielä ohjeita antaneelle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe