manipulointi

Jenni

Mistä löytäisin ohjeita manipulointiin?
Siis ihan mielen manipulointiin. En löytänyt psipogista...

28

10484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huuhaa2

      Mene verkostomarkkinointiin mukaan, he osaavat kyllä sen mielen manipuloinnintaidon. Siellä sinulle opetetaan, miten toisia ihmisiä voi manipuloida:D Pitää hymyillä ja puhua fiksuja.

      • Jenni

        olisikos muilla ehdotuksia mistä ohjeita löytyisi?


      • Juustoauto

        eiku hän siis tarkoittaa iha selkeesti tuolla et haluis manipuloida, ni sellaista että vois ajatuksen voimalla vaikuttaa ihmisiin ..

        josta pääsemmekin hyvin siihen että sellaisis ihmisiä jos on olemassa jotka voi vaikutta ajatuksen voimalla asioihin, niin sellaisista kukaan ei tietenkään tietäisi (ilmiselvästä syystä). Eikä heillä olisi mitään tarvetta tuoda sitä julkikaan, ei ainakaa rahan takia, kaikkihan olis mahdollista sellaisille ihmisille.
        Josta pääsemmekin siihene et tuo jo todistaa sata rosenttisesti et kaikki jotka hakee julkisuutta sillä että voivat vaikuttaa ajatuksen voimalla, on huijareita :)


    • Saag Paneer
      • Kaisa-Liisa Tittonen

        ..sinä osaisit käyttää sitä, siis sinulla olisi sellaista tarvittavaa karismaa, niin olisit jo oppinut manipulointia eläessäsi. Manipulointi on sikäli turha taito, että manipuloija paljastuu aina ja lynkataan julkisesti, puhumattakaan siitä miten paljon hän saa vihaa päälleen.

        En suosittele. En tosin tiedä miksi tällaista kyselet, sori jos menin asioiden edelle.


      • Saag Paneer
        Kaisa-Liisa Tittonen kirjoitti:

        ..sinä osaisit käyttää sitä, siis sinulla olisi sellaista tarvittavaa karismaa, niin olisit jo oppinut manipulointia eläessäsi. Manipulointi on sikäli turha taito, että manipuloija paljastuu aina ja lynkataan julkisesti, puhumattakaan siitä miten paljon hän saa vihaa päälleen.

        En suosittele. En tosin tiedä miksi tällaista kyselet, sori jos menin asioiden edelle.

        Haluatko että manipuloin sinua? Se on kaikkea muuta kuin turha taito.

        Aloitetaanko?


      • kaisa-liisa t.
        Saag Paneer kirjoitti:

        Haluatko että manipuloin sinua? Se on kaikkea muuta kuin turha taito.

        Aloitetaanko?

        ...on suoraan verrannollinen manipuloinnin tarpeeseen. Maailmankaikkeutta ja totuutta ymmärtää tahtovana en kertakaikkiaan näe manipuloinnille mitää tarvetta.
        Kerro ihmeessä mihin sinä sitä käytät, olisi mielenkiintoista tietää?

        ps: Jos haluat manipuloida minua, niin anna tulla vain, luulen kestäväni.


      • Saag Paneer
        kaisa-liisa t. kirjoitti:

        ...on suoraan verrannollinen manipuloinnin tarpeeseen. Maailmankaikkeutta ja totuutta ymmärtää tahtovana en kertakaikkiaan näe manipuloinnille mitää tarvetta.
        Kerro ihmeessä mihin sinä sitä käytät, olisi mielenkiintoista tietää?

        ps: Jos haluat manipuloida minua, niin anna tulla vain, luulen kestäväni.

        >>...on suoraan verrannollinen manipuloinnin tarpeeseen.>Maailmankaikkeutta ja totuutta ymmärtää tahtovana en kertakaikkiaan näe manipuloinnille mitää tarvetta.>Kerro ihmeessä mihin sinä sitä käytät, olisi mielenkiintoista tietää?>ps: Jos haluat manipuloida minua, niin anna tulla vain, luulen kestäväni.


      • Kaisis
        Saag Paneer kirjoitti:

        >>...on suoraan verrannollinen manipuloinnin tarpeeseen.>Maailmankaikkeutta ja totuutta ymmärtää tahtovana en kertakaikkiaan näe manipuloinnille mitää tarvetta.>Kerro ihmeessä mihin sinä sitä käytät, olisi mielenkiintoista tietää?>ps: Jos haluat manipuloida minua, niin anna tulla vain, luulen kestäväni.

        Sanoin, että yritän ymmärtää maailmaa. Eli katson asioita kuten ne ovat, en kuten haluaisin niiden olevan.
        Yleensähän manipuloinnilla yritetään saavuttaa oma etu. Minua oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ei kiinnosta ollenkaan. Tapansa kullakin.
        Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, että mitä niissä sosiaalisissa tilanteissa saavutat manipuloinnilla (tai egosi saavuttaa) ?


      • Saag Paneer
        Kaisis kirjoitti:

        Sanoin, että yritän ymmärtää maailmaa. Eli katson asioita kuten ne ovat, en kuten haluaisin niiden olevan.
        Yleensähän manipuloinnilla yritetään saavuttaa oma etu. Minua oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ei kiinnosta ollenkaan. Tapansa kullakin.
        Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, että mitä niissä sosiaalisissa tilanteissa saavutat manipuloinnilla (tai egosi saavuttaa) ?

        >>Sanoin, että yritän ymmärtää maailmaa. Eli katson asioita kuten ne ovat, en kuten haluaisin niiden olevan.>>Yleensähän manipuloinnilla yritetään saavuttaa oma etu. Minua oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ei kiinnosta ollenkaan.Tapansa kullakin.>Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, että mitä niissä sosiaalisissa tilanteissa saavutat manipuloinnilla (tai egosi saavuttaa) ?


      • Sanji1
        Saag Paneer kirjoitti:

        >>Sanoin, että yritän ymmärtää maailmaa. Eli katson asioita kuten ne ovat, en kuten haluaisin niiden olevan.>>Yleensähän manipuloinnilla yritetään saavuttaa oma etu. Minua oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ei kiinnosta ollenkaan.Tapansa kullakin.>Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, että mitä niissä sosiaalisissa tilanteissa saavutat manipuloinnilla (tai egosi saavuttaa) ?

        Tuotako väität manipuloinniksi? Bwahahhah, Tuohan on pelkkää inttämist. Kun ei keksitä mitään sanottavaa, keskitytään vain leikkimään, että tiedetään mitä toinen ajattelee. "Eihän, et sinä tee niinkuin sanot, oikeasti sinä teet näin, kuvittelevat vain noin, ei kun sinä teet näin, oikeasti kyllä, kyllä minä tiedän, et sinä noin..."

        Tuollaista näin viimeksi kun olin tarhassa TET:issä


      • Catju
        Saag Paneer kirjoitti:

        >>Sanoin, että yritän ymmärtää maailmaa. Eli katson asioita kuten ne ovat, en kuten haluaisin niiden olevan.>>Yleensähän manipuloinnilla yritetään saavuttaa oma etu. Minua oman edun tavoittelu muiden kustannuksella ei kiinnosta ollenkaan.Tapansa kullakin.>Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, että mitä niissä sosiaalisissa tilanteissa saavutat manipuloinnilla (tai egosi saavuttaa) ?

        "Siis jos katsoisit asioita "sellaisina kuin ne ovat", ymmärtäisit myös millä tavoin kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä taustalla vaikuttavat sangen itsekkäät motiivit. Meillä kaikilla."

        Mutta tarvitseeko siihen tietoisesti pyrkiä? Itse miellän osaksi henkistä kasvua sen, että näkee juuri nämä asioiden taustat ja vaikuttimet, ja pyrkii itse välttämään niitä.

        "Mitä ylipäätään itse saavutat esimerkiksi keskustelupalstalla ollessasi jonkun kanssa eri mieltä?"

        Mitä itse saavutat olemalla tässä asiassa eri mieltä?


      • paramax
        Catju kirjoitti:

        "Siis jos katsoisit asioita "sellaisina kuin ne ovat", ymmärtäisit myös millä tavoin kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä taustalla vaikuttavat sangen itsekkäät motiivit. Meillä kaikilla."

        Mutta tarvitseeko siihen tietoisesti pyrkiä? Itse miellän osaksi henkistä kasvua sen, että näkee juuri nämä asioiden taustat ja vaikuttimet, ja pyrkii itse välttämään niitä.

        "Mitä ylipäätään itse saavutat esimerkiksi keskustelupalstalla ollessasi jonkun kanssa eri mieltä?"

        Mitä itse saavutat olemalla tässä asiassa eri mieltä?

        eikös suurin osa naisista käytä "inttämis"manipulointi saadakseen tahtonsa ja mielen oikut "anteeksi" ja alistettua miehen.naisethan puhuvat naisten lehdissä että miehet luulee päättävänsä asioista mut nainen kuitenki päättää/ratkaseen asian/asioita johdattaen haluaamaansa päätökseen.mutta onneksi on jotain ihaniakin naisia olemassa tai olenpa muuten vaan rakastunut..tehdää kompromisseja ja kuunellaa toisia.melkeimpä kaikki ihmiset pelaa omaan pussiin ne jotkaa haalii rahaa on "kylmiä"omaan napaan tuijottajia ellei ole lotto voittaja.kattokaa joskus peiliin ja rakastakaa toisianne ja lähimäisiä sill kerran me eletään


    • Jenni

      Olen seurannut jo jonkin aikaa täällä tätä keskustelua, mutta vasta nyt vastailen... Mielenkiintoisia kommentteja.

      Kysyisinkin, että onko mielestänne väärin manipuloida tuttavani kertomaan tai edes ajattelemaan omia ongelmiaan, joista hän kärsii? Kyseessä on minulle erittäin läheinen henkilö, joka kuitenkin on kovettanut itsensä.. Mutta kuitenkin kärsii. Olen yrittänyt kyllä jutella hänen kanssaan, mutta hän ei halua puhua minulle koska "itsellänikään ei ole helppoa".

      • Kaisis

        Yhdyn edellisiin kirjoittajiin monessa. Itse en heidän tapaansa halua korostaa näitä havaitsemiani itsekkäitä pyrkimyksiä, niiden kitkemiseen menee kauemmin kuin yksi ihmiselämä, mutta kun sille tielle lähtee, ei enää halua palata täydelliseen itsekkyyteen. Luulen, että kaikki lähtee tiedostamisesta, kun tiedostan itsekkään pyrkimyksen, päästän siitä irti ja valitsen tietoisesti jotain parempaa, varsinkin jos aiottu tekoni tuntuu väärältä tai vilpilliseltä, kuten manipulaatio esimerkiksi mielestäni on. Joskus tietoisuutta kaivattaisiin enemmänkin, mutta siksihän täällä elänkin.

        Tämä elämänkatsomuksen yksi osa ulottuu monelle eri elämän alueelle. En käy Ikeassa, kuten vihjasit, enkä syö lihaa tai kalaa, tai ylipäätään mitään eläinperäistä. Länsimaissa on mahdoton elää täysin eettisesti, mutta voisin väittää eläväni niin eettisesti kuin minulle tässä kaupungissa on mahdollista. Ammattinikin on tietoisesti valittu ja sellainen, että siinä voi helposti valita erittäin eettisen ja epäitsekkään uralinjan.

        Olen tottunut keskusteluihin, joissa on ristiriitoja henkilöiden välillä, eikä se, että on eri mieltä, ole manipulaatiota. Itse en ainakaan halua, että vaikka tämä saag paneer olisi kanssani samaa mieltä, olen vain ollut kiinnostunut kuulemaan hänen näkemyksensä asiasta, koska se poikkeaa niin paljon omastani. Vaikka olisikin täysin eri mieltä, voi silti oppia jotain maailmasta, kun näkee asian toisen puolen.


      • lolll
        Kaisis kirjoitti:

        Yhdyn edellisiin kirjoittajiin monessa. Itse en heidän tapaansa halua korostaa näitä havaitsemiani itsekkäitä pyrkimyksiä, niiden kitkemiseen menee kauemmin kuin yksi ihmiselämä, mutta kun sille tielle lähtee, ei enää halua palata täydelliseen itsekkyyteen. Luulen, että kaikki lähtee tiedostamisesta, kun tiedostan itsekkään pyrkimyksen, päästän siitä irti ja valitsen tietoisesti jotain parempaa, varsinkin jos aiottu tekoni tuntuu väärältä tai vilpilliseltä, kuten manipulaatio esimerkiksi mielestäni on. Joskus tietoisuutta kaivattaisiin enemmänkin, mutta siksihän täällä elänkin.

        Tämä elämänkatsomuksen yksi osa ulottuu monelle eri elämän alueelle. En käy Ikeassa, kuten vihjasit, enkä syö lihaa tai kalaa, tai ylipäätään mitään eläinperäistä. Länsimaissa on mahdoton elää täysin eettisesti, mutta voisin väittää eläväni niin eettisesti kuin minulle tässä kaupungissa on mahdollista. Ammattinikin on tietoisesti valittu ja sellainen, että siinä voi helposti valita erittäin eettisen ja epäitsekkään uralinjan.

        Olen tottunut keskusteluihin, joissa on ristiriitoja henkilöiden välillä, eikä se, että on eri mieltä, ole manipulaatiota. Itse en ainakaan halua, että vaikka tämä saag paneer olisi kanssani samaa mieltä, olen vain ollut kiinnostunut kuulemaan hänen näkemyksensä asiasta, koska se poikkeaa niin paljon omastani. Vaikka olisikin täysin eri mieltä, voi silti oppia jotain maailmasta, kun näkee asian toisen puolen.

        söpöä keskustelua... Kaikki me (jotkut tiedostamalla jotkut ei "manipuloivat toisiaan ja pyrkivät saamaan haluamansa.. vaikka annat saat siitä jtn takaisin.. ei tällaisesta tarvitse edes kiistellä, en usko että on ihmistä joka olisi toisenlainen kuin jompikumpi edellä mainittu.. kaikki haluavat hyväksyntää, keinonsa kullakin.. manipulointi on LAAJA käsite eikä aina edes huono asia.. mutta sitä on arkielämässä koko ajan
        liikkellä, propagandaa,, misinformaatiota, disinformaatioita.... maailma on huonossa jamassa.. kukaan ei halua olla yksin kaikki tarvitsee rakkautta..


      • muropaketti proffa

        auttaaksesi kaveria et saa yhteyttä ja luottamusta häneen alistamalla häntä manipuloimalla. avaudu itsekin ensin omista ongelmistasi ja kysy suoraan niin että empatiasi ja ymmärryksesi avaa hänen sydämensä et voi auttaa ketään itsekkäistä motiiveista johtuen vaan luottamus syntyy vain omassa sydämmessäsi.


      • kolli12
        muropaketti proffa kirjoitti:

        auttaaksesi kaveria et saa yhteyttä ja luottamusta häneen alistamalla häntä manipuloimalla. avaudu itsekin ensin omista ongelmistasi ja kysy suoraan niin että empatiasi ja ymmärryksesi avaa hänen sydämensä et voi auttaa ketään itsekkäistä motiiveista johtuen vaan luottamus syntyy vain omassa sydämmessäsi.

        jou


      • mieli on hauska asia
        muropaketti proffa kirjoitti:

        auttaaksesi kaveria et saa yhteyttä ja luottamusta häneen alistamalla häntä manipuloimalla. avaudu itsekin ensin omista ongelmistasi ja kysy suoraan niin että empatiasi ja ymmärryksesi avaa hänen sydämensä et voi auttaa ketään itsekkäistä motiiveista johtuen vaan luottamus syntyy vain omassa sydämmessäsi.

        Toimii siten, että pystyy tarkkailemaan ympäristöään. Tämän jälkeen saavuttaa manipuloitavien luottamuksen ja vaikuttaa (manipuloi) ihmiset tekemään halutulla tavalla. Itse teen tätä todella paljon ja jopa huomaamattani. Tästä on selkeää apua niissä kuvioissa joissa olen mukana. Myös muutamat uskovaiset ovat esittäneet toiveensa, että liittyisin heidän riveihinsä. Taidot on siis tunnistettu.
        Kuitenkaan en halua tähän lähteä. Ihmismieli toimii aina samoin, joten yhteneväisyyksien tunteminen auttaa. Historia tuntee muutamia hyviä manipuloijia. Näitä valitettavasti turhan usein on valtion johdossa ja muissa vastaavissa asemissa.

        Todellisuus kuitenkin on se, että uskon vakaasti siihen, että taitoa joko on tai sitten ei. Opeteltu manipulointi on hyvin läpinäkyvää ja lyhytkantoisuutensa takia tehotonta.


    • blah.

      no huhuh, onpas taas keskustelua "manipuloinnista". Kaikki ihmisten välinen manipulaatio perustuu vuorovaikutukseen, jota tapahtuu koko ajan ihmisten välillä. "manipulaatiossa" tai "suggeroinnissa" on kyse ajatusten ja tunteiden johdattamisesta johonkin suuntaan, joko negatiiviseen ta positiiviseen tai vaikka iloiseksi tai surulliseksi. Se ei ole taikuutta, jolla lähetetään ajatuksia toisen pään sisään, eikä se ole myöskään suoraa kehottamista tehdä tai jättää tekemättä jotain.

    • 26

      Kysy pastorilta! Ne opiskelee manipulointia teologisessa oppilaitoksessa.

    • gallupit valehtelee

      Gallup Oy ja Taloustutkimus Oy manipuloi ihmisiä jatkuvasti julkaisemalla vaali- ym. gallupeja jotka perustuu tahallisen vääristävästi ja johdattelevasti laadittuihin kysymyksiin.

    • voivala
    • rahaahhh

      Manipuloimisesta on hyötyä politiikassa ja liike-elämässä ja ne ovat minun sydäntä lähellä.

    • rdd

      haistakaa vittu!

    • hullulapsi

      Osaisit manipuloida jos sille olis tarvetta. Ite tunnen osaavani manipuloida ihan kaverien keskuudessa ja se on outoo koska sitä tapahtuu tosi usein ja se on helppoa. Ja tiedän kyllä mitä manipulointi tarkoittaa.

    • itse olen jo 11 vuotiaasta halunnut oppia manipuloimaan ja lukemaan ihmisiä niinkuin dr house.
      vaikka siitä saisin vihaa päälleni niin olisin sentään onnellinen kaaoksesta ja sekasorrosta

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe