Välillä toisinkin päin

lady-78

Tapasin mieheni täällä kotosuomessa. Hän oli lomalla veljensä luona,kotoisin hän on turkista. Suomalaisena olen aika epäluuloinen ulkomaalaisia kohtaan seurustelu mielessä, mutta hän sulatti kovan ulkokuoreni heti. Suhteemme syveni nopeasti ja keskustelimme kaikesta mahdollisesta, puhuimme jopa kihloista, sänkyyn en suostunut edelleenkään.
Jonkin ajan kuluttua hän esitteli minut veljellensä ja kun koitti syntymäpäiväni hän kosi.. Hän oli ostanut sormuksen ja kosi minua veljensä nähden, se vakuutti minut että hän ei vain leiki kanssani. Pian menimme naimisiin ja siitä on nytten 8 kk, olemme edelleen onnellisia eikä hän ole muuttunut tapaamisestamme yhtään, hän on edelleen yhtä huomaavainen ja ihana kuin silloin. Nyt olemme lähdössä Turkkiin ainakin vuodeksi,jos en jostain syystä ole onnellinen siellä tiedän että tulemme takaisin Suomeen.Tottakai muutto sinne pelottaa, enhän tunne sieltä muita kuin mieheni, mutta uskon että olemme onnellisia missä tahansa kunhan olemme yhdessä.

Kertokaa mielipiteitä puolesta ja vastaan

36

12334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jebu

      Onnea idiootille. Kauanko suomalaiset naiset aikovat vielä olla peräkylän juntteja?

      Kymppi vetoa muuten että miehesi on kurdi. Voit arvata kolme kertaa miksi häntä kovasti kiinnostaa EU-maan kansalainen, joka on vielä vähän tavallista tyhmempi blondi.

    • Hannu Jortikka

      ...tämä tapaus oli nyt "toisin päin"? Jotenkin muistelen, että palstalla on jo ollut 1 000 000 samanlaista tapausta; suomalainen nainen turkkilainen mies, siis. Turhaan yrität vaan kerätä huomiota itsellesi. Tapauksesi ei todellakaan ole mitenkään erikoinen.

      • julio

        Kun se on aikaisemmin ollut suomalainen nainen ja turkkilainen mies, niin myt se on turkkilainen mies ja suomalainen nainen, siis blondin logiikalla toisinpäin.


      • ei ymmärrä
        julio kirjoitti:

        Kun se on aikaisemmin ollut suomalainen nainen ja turkkilainen mies, niin myt se on turkkilainen mies ja suomalainen nainen, siis blondin logiikalla toisinpäin.

        siis alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti tietenkin sitä, että tällä kertaa mies oli lomalla Suomessa, eikä nainen lomalla Turkissa...eli olihan tarina "toisin päin"

        t. viksu londi


      • Blondi
        julio kirjoitti:

        Kun se on aikaisemmin ollut suomalainen nainen ja turkkilainen mies, niin myt se on turkkilainen mies ja suomalainen nainen, siis blondin logiikalla toisinpäin.

        Niin, toi alkuperäinen kirjoittaja tarkotti varmaan sitä, että hän tapasi miehensä Suomessa eikä Turkissa, niinkuin yleensä tuppaa käymään... Musta toi blondien vähättely on tosi naurettavaa. Siis kyllä blondikin voi olla yhtä fiksu kuin esim. brunetet. Hiusten värillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa, joten ei blondeja tarvii alentaa. Itse oon blondi, ja ylpeä siitä! =) Jos vaikka oon Espanjassa, niin erotun tosi hyvin heidän joukosta.


      • :DD
        Blondi kirjoitti:

        Niin, toi alkuperäinen kirjoittaja tarkotti varmaan sitä, että hän tapasi miehensä Suomessa eikä Turkissa, niinkuin yleensä tuppaa käymään... Musta toi blondien vähättely on tosi naurettavaa. Siis kyllä blondikin voi olla yhtä fiksu kuin esim. brunetet. Hiusten värillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa, joten ei blondeja tarvii alentaa. Itse oon blondi, ja ylpeä siitä! =) Jos vaikka oon Espanjassa, niin erotun tosi hyvin heidän joukosta.

        en yleensa pida blondeja tyhmempana kuin brunetteja/punapaita/ihan mita vaan, mutta tuon viestin kirjottaja nyt on taas vahan etta juu.


      • TASA-ARVOA
        Blondi kirjoitti:

        Niin, toi alkuperäinen kirjoittaja tarkotti varmaan sitä, että hän tapasi miehensä Suomessa eikä Turkissa, niinkuin yleensä tuppaa käymään... Musta toi blondien vähättely on tosi naurettavaa. Siis kyllä blondikin voi olla yhtä fiksu kuin esim. brunetet. Hiusten värillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa, joten ei blondeja tarvii alentaa. Itse oon blondi, ja ylpeä siitä! =) Jos vaikka oon Espanjassa, niin erotun tosi hyvin heidän joukosta.

        Joo oon aivan samaa mieltä et miks kaikki blondit on tyhmiä?

        Eikö tätä stereo typiaa voida jo rikkoa?

        Jos tunnette jonkun blondin joka on "tyhmä"
        Niin mistä tiiätte ettei hän vaan pelaa jotain peliä et saa sut tekee hommat puolestaan?

        BLONDEILLE TASA-ARVO kiitos


    • Helina

      ...menet turkkiin ensin vain nahdaksesi kyseisen maan. Saattaa nimittain olla etta sen jalkeen hyvinkin haluat asua suomessa. Itselleni ainakin kavi nain. Joku saattaapi arvata sanomattakin etta olen samainen kirjoittavaa kuin ''se lomaromanssi jatkuu vielakin'' kirjoituksessa. Nyt kun olen ollut taalla sen pari kuukautta se jo jollain tavalla ahdistaa ainakin minua kun en tunne muita kuin taman mieheni. Tottakai olen tavannut perheen ja kavereita mutta kun tahtoo olla ettei turkissa lahes kukaan puhu enkkua halaistua sanaa (thank you, bye bye ja how are you) ei viela luo mahdollisuutta kovin avaralle keskustelulle vai kuinka? :) Niinpa oletko valmis asioimaan aina joka puolella miehesi avustuksella? Joka tapauksessa toivotan onnea, ehka ihastutkin turkkiin. :)

      • Ulla

        Onnea matkaan. Mene turkin kielen kurssille, se helpottaa sopeutumista ja elämistä. Pyydä miestäsi opettamaan sinulle ainakin sen verran turkkia, että selviät arjesta. Ei ole mahdotonta oppia ko.kieltä. Vaaditaan sisua ja yrittämistä, että sopeutuu, mutta uskon että rakkautesi on tässä epäluuloisten rasistien maailmassa sen arvoista. Olen tavannut onnelisia pareja, jotka ovat olleet vuosia naimisissa ja ovat eri puolilta maailmaa lähtöisin. Ja osta jo nyt turkinkielen oppikirja ja ala opetella ja tutustu myös maan tapoihin ja kulttuuriin.


      • Eros
        Ulla kirjoitti:

        Onnea matkaan. Mene turkin kielen kurssille, se helpottaa sopeutumista ja elämistä. Pyydä miestäsi opettamaan sinulle ainakin sen verran turkkia, että selviät arjesta. Ei ole mahdotonta oppia ko.kieltä. Vaaditaan sisua ja yrittämistä, että sopeutuu, mutta uskon että rakkautesi on tässä epäluuloisten rasistien maailmassa sen arvoista. Olen tavannut onnelisia pareja, jotka ovat olleet vuosia naimisissa ja ovat eri puolilta maailmaa lähtöisin. Ja osta jo nyt turkinkielen oppikirja ja ala opetella ja tutustu myös maan tapoihin ja kulttuuriin.

        Miestä ja hänen sukuaan ei sitten pidä mennä häpäisemään kuljeksimalla yksin ulkona, juttelemalla vieraiden ihmisten (miesten) kanssa tai muuten käyttäytymällä haureellisesti.


    • onnea

      Näinkin voi käydä ja se on hienoa! Varaudu kuitenkin siihen, että menet miehesi kotimaahan ja asiat voivat olla toisin. Et tunne maan käyttäytymistapoja tai todellista pinnanalla olevaa kulttuuria joka on sisäsyntyistä. Varaudu myös jonkin asteiseen kulttuuri sokkiin pidempään tai lyhyempään jossain vaiheessa.

      Kulttuuri ero ei näy välttämättä näy Suomessa kahdeksassa kuukaudessa. Miehelläsihän on Suomessa aika vahva yhteisö johon tukeutua tarvittaessa. Rakkauskin saattaa sokeuttaa jonkin verran vaikka olisi avoimella mielellä, suurella sydämellä ja antaisi tilaa toiselle. Oletko varma, että tarvitsemasi tila annetaan sinulle Turkissa ilman rajua tilan hakemista. Suosittelen kuitenkin, että pidät kotimatkarahat tai lipun itselläsi. Pidä myös passistasi huolta ja yhteys kotimaahan. Lycka till.. Ole onnellinen!!

      • katya

        Joo. olen aika samaa mielta, etta kaikkeen kannattaa varautua ja edellamainutuista asioista pitaa hyva huoli. Itseani muslimikulttuuri ja siihen nivoutuvat tavat ja tottumukset ja miehen ja naisen paikka parisuhteessa on mielestani auttanut ja avannut silmani monelle uudelle asialle. Ja muslimeitakin on niin monenlaisia, niin kuin katolisia,jehovantodistajia, helluntalaisia. Kaikki eivat ole jarin uskovaisia, vakka ovatkin muslimeja.Kayttaytyminen ja pukeutuminen ovat minulla ehka ollet ne suurimmat muutoksen kohteet. Ja sitakaan ei ole vaadittu tehtavaksi, vaan olen itse huomannut paasevani helpommalla, kun suomenaikaisella tyylilla olla ja elaa. Eli maassa,maan tavalla ja paikallisten tapoja ja tottumuksia kunnoittaen paasee jo todella pitkalle. Yksinaiseksi saatat itsesi tuntea, koska kantavaesto, vallankaan naiset, eivat puhu kovin hyvin englantia, miehet kyllakin.Ellet sitten ole jo turkkia opiskellut. Kannattaa aloittaa aika pian. Aika helppo oppia. Silloin tutustut helpommin ihmisiin ja saat tarvitsemiasi ihmiskontakteja,ilman niita tulee hulluksi. Lahde matkaan tunteet ja luotto pelissa, mutta silti jarki paassa.Onnea muutolle!


    • Ljudmilan luo

      Yök yök yök, sama asia jos minä miehenä menisin asumaan Venäjälle jonkun Ljudmilan luo, mieluummin pysyn täällä Suomessa ihmisten ilmoilla kuin jossain korruption vaivaamassa Turkissa tai Venäjällä. Ei se paljon kiimassa järki päätä pakota.

      • Hysss

        Oo nyt hiljaa, se on muuttamassa muualle eikä tuomassa sitä apinaa tänne...


      • menköön
        Hysss kirjoitti:

        Oo nyt hiljaa, se on muuttamassa muualle eikä tuomassa sitä apinaa tänne...

        Joo no niinhän se on, siinäpähän oppii. Siellä on turha sitte ruikuttaa tasa-arvosta, kun halunne karvaisen nyrkin ja hellan väliin niin menköön. Siellä ei oo varmaan paljon perheväkivaltaan mistä apua hakea.


      • Blondi
        menköön kirjoitti:

        Joo no niinhän se on, siinäpähän oppii. Siellä on turha sitte ruikuttaa tasa-arvosta, kun halunne karvaisen nyrkin ja hellan väliin niin menköön. Siellä ei oo varmaan paljon perheväkivaltaan mistä apua hakea.

        Eikös toi nyt ollu vähän ajattelemattomasti sanottu...?? Ettet vain yleistä? Ja kyllä ne suomalaiset miehetki osaa. Oon omin silmin, ikävä kyllä nähny, ku suomalainen mies on VÄKIVALTAINEN suomalaiselle avovaimolleen. Ei ollu mitään kivaa katottavaa, ku toinen kärsii ja ite ei voi tehä asialle paljon mitään. Vein kyllä naisen pois paikalta, mut kauheet muistot jäi. =( Ja kaikki tapahtu vaan siks, ku mies oli niin älyttömän kännissä... Että kyl suomalaisilla ois opittavaa ulkomaalaisilta. Esim. Espanjassa on varsin oikeita herrasmiehiä... =)


      • jep...
        Blondi kirjoitti:

        Eikös toi nyt ollu vähän ajattelemattomasti sanottu...?? Ettet vain yleistä? Ja kyllä ne suomalaiset miehetki osaa. Oon omin silmin, ikävä kyllä nähny, ku suomalainen mies on VÄKIVALTAINEN suomalaiselle avovaimolleen. Ei ollu mitään kivaa katottavaa, ku toinen kärsii ja ite ei voi tehä asialle paljon mitään. Vein kyllä naisen pois paikalta, mut kauheet muistot jäi. =( Ja kaikki tapahtu vaan siks, ku mies oli niin älyttömän kännissä... Että kyl suomalaisilla ois opittavaa ulkomaalaisilta. Esim. Espanjassa on varsin oikeita herrasmiehiä... =)

        Juu, varmaan saa suomalainen blondi miehiltä jakamatonta huomiota Epsanjassa, ainakin yhden yön ajan. ;)


      • Blondi
        jep... kirjoitti:

        Juu, varmaan saa suomalainen blondi miehiltä jakamatonta huomiota Epsanjassa, ainakin yhden yön ajan. ;)

        Niin, omalta kullalta. Mulla on espanjalainen poikaystävä. Ja kaikin puolin niin ihana ja sopiva! =) Kyl mulla on suomalaisista miehistäkin kokemusta, mutta.. No joo, oon todennu, että mun kohdalle ei oo osunu kuin yks ainoa kunnollinen suomalainen mies. Tosin ei vaan sovittu yhteen. Hän esim. ei ikinä halunnu kävellä käsikädessä, en saanu tavata kavereita ja discossa käynti oli paha asia. Tosin kyllä mussaki oli vikaa, mut se juttu ei vaan toiminu... Että silleen... Ja muut suomalaiset miehet,jotka on ollu kiinnostuneita musta, niin on ollu alkoholistii, ahdistelijaa, pilviveikkoo... Mut noitten kanssa en ruvennu syystä seurustelemaan.


      • näin on
        Blondi kirjoitti:

        Niin, omalta kullalta. Mulla on espanjalainen poikaystävä. Ja kaikin puolin niin ihana ja sopiva! =) Kyl mulla on suomalaisista miehistäkin kokemusta, mutta.. No joo, oon todennu, että mun kohdalle ei oo osunu kuin yks ainoa kunnollinen suomalainen mies. Tosin ei vaan sovittu yhteen. Hän esim. ei ikinä halunnu kävellä käsikädessä, en saanu tavata kavereita ja discossa käynti oli paha asia. Tosin kyllä mussaki oli vikaa, mut se juttu ei vaan toiminu... Että silleen... Ja muut suomalaiset miehet,jotka on ollu kiinnostuneita musta, niin on ollu alkoholistii, ahdistelijaa, pilviveikkoo... Mut noitten kanssa en ruvennu syystä seurustelemaan.

        Suomalaisista naisista ei kerta kaikkiaan löydy kunnollisia naisia. Kaikki on joko lutkia tai juoppoja. Tai molempia.


    • lady-78

      Ensinnäkin en ole blondi (joten se ei ole syynä mieheni rakkauteen).Toiseksi osaa suomalainenkin mies pahoinpidellä, kokemusta löytyy sekä fyysisestä että henkisestä väkivallasta.. Sitä asiaa en ainakaan joudu nykyisen mieheni kanssa pelkäämään (väkivaltaa siis). Kolmanneksi ihmisillä on aivan väärä kuva ulkomaalaisista, ei naisiin kohdistuva väkivalta ole sen yleisempää Turkissa kuin muuallakaan, siitä vain puhutaan enemmän. Turkkilainen mies on ahkera tekemään työtä ja tekee todella kaikkensa naisensa ja perheensä eteen, toki sieltäkin löytyy niitä "mätiä omenoita", niinkuin suomestakin..

      • höpö

        "ei naisiin kohdistuva väkivalta ole sen yleisempää Turkissa kuin muuallakaan, siitä vain puhutaan enemmän."

        Täysin mönkään. Naisiin kohdistuvasta väkivallasta puhutaan nimenomaan Suomessa ja muissa länsimaissa, Turkissa siitä vaietaan. Amnesty on laskenut, että yli 90 % turkkilaisista naisista kokee elämänsä aikana väkivaltaa. Yli 60 % kokee fyysistä väkivaltaa. Että siihen malliin.


      • .,fsdop

        "Turkkilainen mies on ahkera tekemään työtä"

        Tunnetusti Turkkihan on euroopan Japani. Ihmiset ovat ahkeria ja maa on teollistumisen mallimaa.


      • vbnvbnvb

        tossahan onkin jo hyvä syy valita turkkilainen aviopuoliso "hakkaavat ne suomalaismiehetkin" vittu mitä välkkyjä täälä pyörii no ehkä se karvainen nyrkki on hiukan pehmeämpi


      • Margareth

        Moikka! Rupesin äsken ensimmäistä kertaa lukemaan tätä palstaa. Miten Sinulla nyt menee sen turkkilaismiehen kanssa? Itse olen matkaopas ja olen paljon maailmalla. Turkista löysin elämäni miehen ja hän vaikuttaa todella ihanalta: Pitkä, tumma, komea, kohtelias, ym...Vau! Pidämme yhteyttä sähköpostitse ja englanniksi. Olenkin aloittanut turkin kieleen tutustumisen. Osaan kyllä muita kieliä, hyvin saksaakin, jota Turkissa myös puhutaan. Vahinko vain, että tämä mies ei saksaa osaa. No, minä seuraan tilannetta ja saa nähdä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja kyllä suomalaisissa miehissä on todella paljon sairaalloisen mustasukkaisia naisenhakkaajia, joten kenenkään ei tarvi luulla sitä, että vain ulkomaalaiset miehet on semmoisia!!!Kaikkea hyvää Sinulle sinne Turkkiin ja kerro kuulumisia tänne palstalle!!!


    • huolimatta et

      ole edelleenkään suostunut sänkyyn ???????? Ihan tarkennuksesi vaan.
      Tosin voi olla hyvä, että muutat pois ja opit miehesi maan tavat siellä. Tosin turkkihan vasta neuvottelee liittymisestä eu:n ja sen pitäisi sitä ennen muuttaa monia lakeja, mukaanlukien perheväkivaltaa koskevat. Joten olet miehesi armoilla hänen kotimaassaan, no sitä saa mitä tilaa.

    • Kati

      Minulla taas on kokemusta siitä miten mies muuttuu täysin naimisiin menon jälkeen mutta te kuulostatte edelleen onnelliselta parilta. Minä taasen ihastuin suomalaiseen kaikin puolin ihanaan mieheen. Seurustelu aikanamme sain mieheltäni paljon huomiota ja meillä oli paljon yhteistä aikaa. Nykyisin yhteistä aikaa ei juurikaan ole vaan mieheni on omistautunut täysin työllensä niin, ettei aikaa jää normaaliin perhe elämään. Miehelläni on talonrakennusyritys, jonka vuoksi hän joutuu olemaan poissa kotoa joskus jopa useita viikkoja toisella paikkakunnalla. Kun mieheni tulee töistä kotiin niin laukullinen paperitöitä seuraa aina mukana ja siinä sivussa useita pitkiä puheluja. Saunomisen ja parin oluen jälkeen sitten nukahtaa. Lapsia meillä ei ole mutta usein ajattelen pysyisikö mieheni kotona jos meillä olisi lapsia. Jos jollakin on kokemusta asiasta niin kertokaa.

      • ihmisiä

        Asun avoliitossa. Lapsia ei ole minullakaan, eikä niitä varmasti tulekkaan ilman adobtiota. Miesystävä ei adoptiota halua. Itse olen sinut lapsettomuuteni kanssa. Eikä hän lapsia suhteen elinehtona pidä.

        Mies tekee ärsyttävän paljon töitä aikaajoin. Toisinaan ollaan yhdessä vähemmän tai enemmän. Monta kertaa olen ajatellut tuota lapsettomuus asiaa ja tullut siihen tulokseen, että tämän hetken tilannetta en pysty muuttamaan siis täytyy muuttaa omaa ajattelua ja hakee siitä hyviä puolia suhteesta ja viljellä niitä.


      • Öhmö

        Ja sinulla on sitten lomaromansseja, kun miehesi on töissä, vai miten kirjoituksesi liittyy lomaromansseihin?


      • perheen äiti

        Jos teillä olisi lapsia niin tuskin miehesi olisi kotona sen enempää kuin nytkään. Työ vie oman aikansa oli lapsia tai ei.


    • Nimetön

      ainakin mukulat, jos niitä tehtailette! Kotimaahansa kun ne "lepertäjät" pääsee niin johan ääni muuttuu kelloissa! Täysiä sikoja ja tyranneja vaimoilleen siellä Turkissa, vaimon ihonväristä välittämättä. Mutta jos tas tykkäät SM:stä(nyrkkiä ja haukkumista ja seksi muistuttaa raiskusta)niin siitä vaan!
      TV: entinen turkkilais"rouva"

    • Äiti-suomi

      Älä tee lapsia Turkissa. Se on elinikäinen tuska, kun lapset viedään/pidetään Turkissa isällään, sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia tuoda heitä koskaan enää Suomeen. Ole edes varmuuden vuoksi varovainen tämän asian kanssa, sillä näin saattaa käydä.

      Vaikka 8 kk on mennyt hyvin, se ei tarkoita, että 8 vuotta menee hyvin. Ihmiset muuttuvat, vieraskoreutta saattaa vielä olla, etkä sitä välttämättä huomaa!

      Ole varovainen, turvaa selustasi ja sydämesi.

    • Kata573

      Hei sinulle!!

      Olet todella rohkea ja olen iloinen että teit niinkuin sydämesi sanoo etkä niinkuin napuri ; )

      Minulla on samanlainen "stoori" kuin sulla. Olisi mukava jakaa kanssasi elämän rikkautta.
      Meillä on jo 6kk ikäinen lapsikin...
      Mieheni on Izmiristä...Kaikkea ihanaa elämääsi !!
      Mukavaa Joulun odotusta!!!

    • sevgilim

      oih! kuullostaa ihanalta! mua arsyttaa tollasset paskat raistit! olen naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. meilla on taalla istanbulissa asunto ja olemme todella onnellisia yhdessa! löysin kylla mieheni lomareissulla ja siita saakka olemme olleet rakkaudesta sokeita! hanen perheensa on todella mukava ja kaikki ottivat minut hyvin vastaan! osaan turkinkielta melko hyvin. mieheni opetti minulle jo alku aikoina:) ja tunnen taalta istanbulista monta suomalaista jotka ovat naimisissa turkkilaisen kanssa ja eika ongelmia ole. tiedan etta kaikki jotka ovat avanneet turkille silmansa ovat onnelisia!:)

      • drum

        Olisi mukava tutustua ja jutella,meillä on paljon yhteistä lukemani perusteella.


      • silmätauki
        drum kirjoitti:

        Olisi mukava tutustua ja jutella,meillä on paljon yhteistä lukemani perusteella.

        hei! haluan kertoa kaikille totuuden.. turkkilainen mies on niin kauan ihana ja mukava kunnes on saanut suomalaisen naisen pauloihinsa ja menemään tämän kanssa naimisiin (huom. oleskelulupa!!!!) olen elänyt lähes 3 vuotta turkkilaisessa ilmapiirissä, ja nyt silmäni aukeavat totuudesta. turkkilaiset miehet ottavat useimmiten suomalaisen naisen ja menevät tämän kanssa naimisiin jotta saavat oleskeluluvan suomeen ja lopulta tuovat turkkilaisen perheensä tänne. todella todella harvat suhteet turkkilaisen miehen kanssa ovat sitä mitä luulette. pitäkää silmänne auki!!!!!!!!!!


      • tthhh
        silmätauki kirjoitti:

        hei! haluan kertoa kaikille totuuden.. turkkilainen mies on niin kauan ihana ja mukava kunnes on saanut suomalaisen naisen pauloihinsa ja menemään tämän kanssa naimisiin (huom. oleskelulupa!!!!) olen elänyt lähes 3 vuotta turkkilaisessa ilmapiirissä, ja nyt silmäni aukeavat totuudesta. turkkilaiset miehet ottavat useimmiten suomalaisen naisen ja menevät tämän kanssa naimisiin jotta saavat oleskeluluvan suomeen ja lopulta tuovat turkkilaisen perheensä tänne. todella todella harvat suhteet turkkilaisen miehen kanssa ovat sitä mitä luulette. pitäkää silmänne auki!!!!!!!!!!

        hohhoh!! kyllä näitä varottelijoita aina riittää.. Elä unelmaasi, on ihanaa olla rakastunut!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      416
      4351
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      138
      2889
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1998
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1380
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      76
      1351
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1251
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      54
      1071
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      298
      997
    Aihe